Akkor ezek szerint a 95-96-os Pápára áttelepülés idején már a Kapos Harcászati Repülőezredhez tartozott a Szu-22 is (ezt az átszervezési dátumot én se tudtam).
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor ezek szerint a 95-96-os Pápára áttelepülés idején már a Kapos Harcászati Repülőezredhez tartozott a Szu-22 is (ezt az átszervezési dátumot én se tudtam).
Az első két IFF-beépítéses gép ("1874" és "2098"-as bisz-ek) 94 jún. 3.-án repültek el a PG-ből, ekkortól általában kettőt hoztak/vittek az IFF-beépítésre.Összefoglalva:
" 6384"-es MiG-21bis:
-1994. augusztusig Pápán, utána Taszáron települt. Ha a fotó ez a dátum előtt készült, akkor Pápai, ha utána akkor Taszári ezred gépe.
-1994. májusától kezdték meg az új IIF-et beépíteni. Ezen a gépen még nem látszanak a módosítások. (Számomra nem ismert 95?96, hogy mikor kapta meg)
"14"-as Szu-22M3:
-1991-tól a HM 31. Kapos Harcászati Repülőezred állományában volt
-valamikor 1995 körül - nem tudom a pontos dátumot - nagyjavításra került, és új festést is kapott.
Ezért tartom valószínűnek az 1994 körüli dátumot.
Ezek szerint a SzU-22-esek kivonása után, de a Gripenek rendszerbe állitása előtt csak a MiG-29-esek gépágyuival es Sz-8-asaival, az Albák blokkjaival, és a Mi-24-esek géppuskáival, UB blokkjaival, bombáival es pct. rakétáival lehetett számolni? Semmilyen tüzérségi integrálás, mozgó csapatokhoz közeli csapás nem létezett ekkor?
Ez meglepő. Akkor gondolom JTAC sem irányitott soha 29-est.
Es kicsit offtopic, de a SzU-22-esnek milyen levegő-föld fegyverzete volt és volt alkalmazva?
A Szu-22-eshez volt csapásmérő fegyverzet gazdagon.
Legfontosabb csapásmérő fegyvere három fajta taktikai atombomba volt, amelyből típustól függően egyet vagy kettőt szállíthatott. A spec. csomagokat a szovjetek tárolták az alakulat számára.
A megerősített fedezékek rombolására szánt lézervezérlésű H-29L rakétából 36db-al rendelkeztünk, de a könnyebb szintén lézervezérlésű H-25ML típussal szintén precíziós csapásmérésre volt képes a gép.
Az MN-ben egyedi képességet jelentett a H-25MP rádiólokátor elleni rakéta, mellyel az Olasz hadsereg HAWK komplexumait készültünk kikapcsolni.
Rádió távirányítású rakétából a H-23M, és a H-25MR állt rendelkezésre.
Ezeken felül nem irányított rakéták, bombák, gépágyú konténer, és különböző konténeres bombák álltak rendelkezésre.
Szintén egyedi képességet jelentett a felderítő, és a rádióelektronikai zavaró konténer alkalmazásának lehetősége, mellyel akár egész kötelékeket is meg lehetett védeni, különféle NATO légvédelmi komplexumokkal (Nike, HAWK, stb) szemben.
A fentiek mellett, R-13M és R-60 légiharc rakétát is hordozhatott.
Nincs az összes rendszeresített eszköz a képeken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ezek szerint a SzU-22-esek kivonása után, de a Gripenek rendszerbe állitása előtt csak a MiG-29-esek gépágyuival es Sz-8-asaival, az Albák blokkjaival, és a Mi-24-esek géppuskáival, UB blokkjaival, bombáival es pct. rakétáival lehetett számolni? Semmilyen tüzérségi integrálás, mozgó csapatokhoz közeli csapás nem létezett ekkor?
Ez meglepő. Akkor gondolom JTAC sem irányitott soha 29-est.
Es kicsit offtopic, de a SzU-22-esnek milyen levegő-föld fegyverzete volt és volt alkalmazva?
A Szu-22-eshez volt csapásmérő fegyverzet gazdagon.
Legfontosabb csapásmérő fegyvere három fajta taktikai atombomba volt, amelyből típustól függően egyet vagy kettőt szállíthatott. A spec. csomagokat a szovjetek tárolták az alakulat számára.
A megerősített fedezékek rombolására szánt lézervezérlésű H-29L rakétából 36db-al rendelkeztünk, de a könnyebb szintén lézervezérlésű H-25ML típussal szintén precíziós csapásmérésre volt képes a gép.
Az MN-ben egyedi képességet jelentett a H-25MP rádiólokátor elleni rakéta, mellyel az Olasz hadsereg HAWK komplexumait készültünk kikapcsolni.
Rádió távirányítású rakétából a H-23M, és a H-25MR állt rendelkezésre.
Ezeken felül nem irányított rakéták, bombák, gépágyú konténer, és különböző konténeres bombák álltak rendelkezésre.
Szintén egyedi képességet jelentett a felderítő, és a rádióelektronikai zavaró konténer alkalmazásának lehetősége, mellyel akár egész kötelékeket is meg lehetett védeni, különféle NATO légvédelmi komplexumokkal (Nike, HAWK, stb) szemben.
A fentiek mellett, R-13M és R-60 légiharc rakétát is hordozhatott.
Nincs az összes rendszeresített eszköz a képeken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tartalmas válasz, köszönöm!
Ezek szerint itt sem volt személy, aki gyakorlatokon, lövészeteken összehangolta volna a szárazfölddel a csapásokat, netán rá is vezetett volna, csak egy egyszerű lőtéri repvez gondolom.
HI-LO-HI profilban igen.Képes is lett volna eljutni Olaszországba, és megsemmisíteni a radarokat, vagy ez már akkor is utópia volt?
Mindig fogom a fejem amikor látom ezeket a képeket,hogy mi a f.......t kellett ezeket a nagyjavítás után kivonni.
Hát igen, ez sztem sokak fejében megfordult...
Lehet érdemesebb lett volna inkább a MiG-21biszeket is lapátra tenni, és a 22-eseket megtartani kb. a Gripenek csapásmérő harcképességének eléréséig, nem?
Bizony óriási hülyeség volt őket nagyjavítás után kivonni.A lengyelek nem voltak hülyék megtartották a 22-t sőt még modernizálták is őket és még mindig szolgálatban vannak ha jól tudom (de ha nem így van akkor majd valaki kijavít) 2025-ig hadrendbe akarják őket tartani.
Ahogy jönnek az F-35-ösök úgy vonják ki a Szu-22-t, gondolom.A szállítás ugye 2024-ben kezdődik, nagyjából pont fedi is egymást a kettő.Nem tudom mennyi idő kell hozzá, mire elég tapasztalat gyűlik a F-35-tel, de 1-2 évnél gondolom nem több.