[HUN] Szuhoj Szu-22 "Fitter"

Ezen nincs mit bonyolultabban kezelni és lám az élet is engem igazol lásd Szíria és orosz Frogfood vagy a halom szír gép amit MANPADS-el szedtek le..
Eh... semmit sem értesz, Külső függesztmények, mond ez valamit. Lovagolsz Szírián, de tudod mit. Nem véletlenül repülnek a MANPADS-ok HMZ-e fölött a többiek. A jelenlegi Gripen vadászgépeinket is ugyan úgy leszednék. Ha már MANPADS-ok, sorold fel légyszíves, hogy jelenleg hány katonai repülőgép lenne teljes biztonságban ellenük. Folytatnám, de most nincs rá időm.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Eh... semmit sem értesz, Külső függesztmények, mond ez valamit. Lovagolsz Szírián, de tudod mit. Nem véletlenül repülnek a MANPADS-ok HMZ-e fölött a többiek. A jelenlegi Gripen vadászgépeinket is ugyan úgy leszednék. Ha már MANPADS-ok, sorold fel légyszíves, hogy jelenleg hány katonai repülőgép lenne teljes biztonságban ellenük. Folytatnám, de most nincs rá időm.

A mi Gripenjeinknek bem kell olyan alacsonyra menniük,hofy a MANPAD-dk veszélyeztessék őket na ezt a SZU-22M4 nem nagyon tudja....
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Jól látom, hogy itt egy olyan gépen megy a picsogás, amit a Magyar Légierő 23 éve !!! kivont a forgalomból? Líbiában is madzagkordon mögül mutogatják mint mi a budaörsi "seregszemlén" a T-34-eseket.
Meg azóta (és nagyjából azzal egy időben) mindenki IS kivonta? Az ukránok is! Sőt még az oroszok is! A lengyeleknél is csak azért tartják hadrendben, mert akkora pánikban vannak, hogy gyakorlatilag a kiegyenesített kasza is hadrendben van, ha csak egy kicsit is fegyverként lehet használni.
Tessék mondani, mit tud ez a nyomorult, amit ez nem?
2018-01-24-MBDA-Contracted-for-Brimstone-Integration-on-Protector-%C2%A9-Crown-900x500.jpg


Ha nem vigyáztok, mindjárt hívom a megboldogult Cerebrát (és főnixként feltámadott Negan-t), hogy mennnnnyen el KFIR-ér, mert azt is hamarabb reptetnék, mint ezt! :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Ocses
Tényleg szedjem össze,hog mi mindent lőttek le csak Szíria felett MANPADS-el?
De tudod mit!Válogass!
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aviation_shootdowns_and_accidents_during_the_Syrian_Civil_War
Dudi ne verd itt a tamtamot, akármennyire is kellemetlen, veszteség nélkül még senki se vívott háborút. Még a győztesek se! Tehát nem az számít hogy vannak-e veszteségek (mert háborúban voltak és lesznek), hanem az számít hogy ki éri el a célját egy háborúban. Ez jelenleg Asszadnak és az oroszoknak áll, a veszteségeik ELLENÉRE is. A jenkiknek is voltak sajnálatos veszteségeik az Öböl-háborúban 91-ben, de győztek. A győztes hatalomnak meg mindig megéri, mert nem a hatalom veszett oda, "csak" a katonák (egy része). Sztálinnak is megérte Berlin, pedig állítólag kb. napi 20ezer!!! fős vesztesége volt a Vörös Hadseregnek! Aki meg nem akar veszteségeket, az ne indítson háborút, és ne vegyen részt mások háborújában se! Ugye meghaltak magyar katonák a Don-kanyarban és mintha már magyar katonák és (civilek is) haltak volna meg a Közel-Keleten is. A politika bevállalta ezt, de az első esetben még csak nem is önként mentek olyan messzire a katonáink.
 
Dudi; ne úgy képzeld el a hadszínteret, hogy sakktáblaszerűen, egyenletes elosztásban minden mező közepén csücsül egy MANPAD, úgy hogy a rajból, szakaszból (mittomén') hetek óta éjjel-nappal egy valaki folyamatosan a vállán tartja behűtve a (pezsgőt) infrafejet...

Várom tőled a szíriai Fitterek bevetés/lelövés számait...
 
A H-29 a szárnya alatt az szerinted m a f*sz? Ne húzzál már fel...

Az aztán tényleg egy 21.századi eszköz főleg a gép célfelderítési és célazonosítási képességeivel.Persze mondhatod,hogy JTAC csak lehet,hogy elkerülte a figyelmed,hogy nem kompatibilisek a rádiói így beszélni se nagyon tudna a pilóta meg a JTAC...
Egyébkén egy normális seregben(a szerb pl ilyen) rajonként van egy MANPAD.Számolgass.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Dudi; ne úgy képzeld el a hadszínteret, hogy sakktáblaszerűen, egyenletes elosztásban minden mező közepén csücsül egy MANPAD, úgy hogy a rajból, szakaszból (mittomén') hetek óta éjjel-nappal egy valaki folyamatosan a vállán tartja behűtve a (pezsgőt) infrafejet...

Várom tőled a szíriai Fitterek bevetés/lelövés számait...

Nem így képzelem el de úgy marha szar feladatra menni,hogy bármikor lelőhetnek és te csak szerencsés esetben vagy képes tenni ellene.
 
Nem így képzelem el de úgy marha szar feladatra menni,hogy bármikor lelőhetnek és te csak szerencsés esetben vagy képes tenni ellene.
Háborúban pedig sajnos ez mindenkinek áll!! Max nem mindenkinek egyforma az esélye, de ez általában a legkevésbé saját magától függ ...
 
Háborúban pedig sajnos ez mindenkinek áll!! Max nem mindenkinek egyforma az esélye, de ez általában a legkevésbé saját magától függ ...

Háborúban mindenki meghalhat ez igaz de nagyrészt nem a szerencsén múlik a dolog.
 
Az aztán tényleg egy 21.századi eszköz főleg a gép célfelderítési és célazonosítási képességeivel.Persze mondhatod,hogy JTAC csak lehet,hogy elkerülte a figyelmed,hogy nem kompatibilisek a rádiói így beszélni se nagyon tudna a pilóta meg a JTAC...
Egyébkén egy normális seregben(a szerb pl ilyen) rajonként van egy MANPAD.Számolgass.
Túl sokszor érzem azt, hogy veled értelmetlen a kommunikáció, A saját kis bokorugró világodban jól elvagy, de azon túl...
Meg oda sem figyelsz arra, amit más mond..
 
Jól látom, hogy itt egy olyan gépen megy a picsogás, amit a Magyar Légierő 23 éve !!! kivont a forgalomból? Líbiában is madzagkordon mögül mutogatják mint mi a budaörsi "seregszemlén" a T-34-eseket.
Meg azóta (és nagyjából azzal egy időben) mindenki IS kivonta? Az ukránok is! Sőt még az oroszok is! A lengyeleknél is csak azért tartják hadrendben, mert akkora pánikban vannak, hogy gyakorlatilag a kiegyenesített kasza is hadrendben van, ha csak egy kicsit is fegyverként lehet használni.
Tessék mondani, mit tud ez a nyomorult, amit ez nem?
2018-01-24-MBDA-Contracted-for-Brimstone-Integration-on-Protector-%C2%A9-Crown-900x500.jpg


Ha nem vigyáztok, mindjárt hívom a megboldogult Cerebrát (és főnixként feltámadott Negan-t), hogy mennnnnyen el KFIR-ér, mert azt is hamarabb reptetnék, mint ezt! :rolleyes:
Az oroszoknak volt jobb. Kellett rájuk a pilóta. A hazai iparnak meg dogozni kellett.
 
Jól látom, hogy itt egy olyan gépen megy a picsogás, amit a Magyar Légierő 23 éve !!! kivont a forgalomból? Líbiában is madzagkordon mögül mutogatják mint mi a budaörsi "seregszemlén" a T-34-eseket.
Meg azóta (és nagyjából azzal egy időben) mindenki IS kivonta? Az ukránok is! Sőt még az oroszok is! A lengyeleknél is csak azért tartják hadrendben, mert akkora pánikban vannak, hogy gyakorlatilag a kiegyenesített kasza is hadrendben van, ha csak egy kicsit is fegyverként lehet használni.
Tessék mondani, mit tud ez a nyomorult, amit ez nem?
2018-01-24-MBDA-Contracted-for-Brimstone-Integration-on-Protector-%C2%A9-Crown-900x500.jpg


Ha nem vigyáztok, mindjárt hívom a megboldogult Cerebrát (és főnixként feltámadott Negan-t), hogy mennnnnyen el KFIR-ér, mert azt is hamarabb reptetnék, mint ezt! :rolleyes:
Ha már meg lettem szólitav....
A Kfirt eredetileg ugyanarra a célra optimalizálta a zsidó,mint a Szu-22-t a muszka-harcászati támadógépnek.A Block 60 ajánlat már más tészta,az egy mindenes gép.
82 után az izraeliek a szirek légierejét álatlánosságban egy kalap szarnak minősitették-kivéve a Szu-22eket.Azokat nagyon is félelmetes támadógépnek minősitették.Elég sok borsot törtek az orruk alá.Egy izraeli dd-parancsnokság szétbombázásakor még az éppen ott lévő hadszintér pk is meghalt.(A másik szir eszköz,amit respektáltak,a Gazelle heli HOT rakétákkal)
A MANPADok,és ugy általában a közelkörzeti csapatlégvédelmet le tudtákk iskolázni már akkor is.82ben a zsidó E-2C-k se tudták a libanoni hegyek között a bújkálo Szuhojokat mindig kiszurni.Mire a csapatlégvédelem kiszúrta őket,a nyakukon is voltak.
 
Jól látom, hogy itt egy olyan gépen megy a picsogás, amit a Magyar Légierő 23 éve !!! kivont a forgalomból? Líbiában is madzagkordon mögül mutogatják mint mi a budaörsi "seregszemlén" a T-34-eseket.
Meg azóta (és nagyjából azzal egy időben) mindenki IS kivonta? Az ukránok is! Sőt még az oroszok is! A lengyeleknél is csak azért tartják hadrendben, mert akkora pánikban vannak, hogy gyakorlatilag a kiegyenesített kasza is hadrendben van, ha csak egy kicsit is fegyverként lehet használni.
Tessék mondani, mit tud ez a nyomorult, amit ez nem?
2018-01-24-MBDA-Contracted-for-Brimstone-Integration-on-Protector-%C2%A9-Crown-900x500.jpg


Ha nem vigyáztok, mindjárt hívom a megboldogult Cerebrát (és főnixként feltámadott Negan-t), hogy mennnnnyen el KFIR-ér, mert azt is hamarabb reptetnék, mint ezt! :rolleyes:

Mit tud, amit a képen levő nem?
- Bár lehet nem ez a legfontosabb, de a fülkéből vezetett gépek még mindig taktikailag rugalmasabbak, biztosabban hazarepülnek.
Persze a pilóta, ha lelövik a gépét, esélyesebben hal meg, mint aki egy távoli konténerben ül.

De ami a legfontosabb, hogy olyan, mint a 80'-as évekbeli karburátoros használt autó:
- Most Van.
- Ki van fizetve, s már nem kár, ha hátulról bele is mennek, hiszen egy éven belül úgyis bontóban köt majd kii. Na most képzeld el ezt egy pár hetes új autóval...

- Már nincs értékvesztése.
- A tulaj is tud rajta gyújtást állítani villáskulccsal, nem csak a márkaszerviz méregdrágán célszoftverrel.
- A közeli bontóban is van hozzá alkatrész, nem csak a tengerentúlról napok múlva.
- Még egy nyugdíjas szaki is megszereli, ha kell vezeti is emlékezetből, nem most kell kezdeni a hónapokig, akár évekig tartó képzést külföldön, mire egyáltalán bevethető lesz.
- Rozsdás bombával is kompatibilis...
- Nem szűnik meg a gyári támogatás morális okokból, ha a tulaj a faluvégi utcasorra megy vele számonkérni az ellopott biciklit...
Akkora tűrése volt gyárilag is az ajtóknak, hogy ónos esőben is kint lehet hagyni a a szabadban, nem fognak kiszakadni a gumikéderek, mint egy mai műszeren...
(Bár pont a kiállított Szu-22 tűnt nekem olyannak Kecskeméten, ami sokkal közelebb volt illesztésben, lemezmunkában az F-16-hoz, mint amilyen messze volt tőle a MiG-29)
 
Van ezzel egy komoly gond!
NINCS!
És ezzel az összes többi érved sem ér semmit sem.
Mit gondolsz, ha a 29-esekkel nem tudtunk mit kezdeni, akkor ezekkel mi lesz? Igen a lengyeleknél még a 29-esek is repülnek. (A fentebb leírt okok miatt)
Nincs hozzá már szakember, nincs hozzá pilóta, nincs hozzá fegyver. Halló! majd 25 éve kivonták a rendszerből.
Az azt jelenti, hogy a kivonáskor velük dolgozó/repülő emberek 55-60 évesek! Hol, és hogyan képzed ezeket vagy bármilyen másikat újra?
Mert ugye nem gondoljuk, hogy egyből "vissza tudnak ülni a lóra"? Még a 24-eseken repülőknek is újra képzésre kellett menni az oroszokhoz. Itt hova mennek?
A gyári támogatás már megszűnt, hiszen már sem az oroszok, sem az ukránok nem foglalkoznak vele.
Gondolod, hogy majd ebbe fognak pénzt lapátolni? Mert ugyebár a 25 éve kikukázott gépek sokkal rosszabb állapotban lehetnek, mint a Mi-24-esek. És már az is erősen rezgő léc volt.
 
Van ezzel egy komoly gond!
NINCS!
És ezzel az összes többi érved sem ér semmit sem.
Mit gondolsz, ha a 29-esekkel nem tudtunk mit kezdeni, akkor ezekkel mi lesz? Igen a lengyeleknél még a 29-esek is repülnek. (A fentebb leírt okok miatt)
Nincs hozzá már szakember, nincs hozzá pilóta, nincs hozzá fegyver. Halló! majd 25 éve kivonták a rendszerből.
Az azt jelenti, hogy a kivonáskor velük dolgozó/repülő emberek 55-60 évesek! Hol, és hogyan képzed ezeket vagy bármilyen másikat újra?
Mert ugye nem gondoljuk, hogy egyből "vissza tudnak ülni a lóra"? Még a 24-eseken repülőknek is újra képzésre kellett menni az oroszokhoz. Itt hova mennek?
A gyári támogatás már megszűnt, hiszen már sem az oroszok, sem az ukránok nem foglalkoznak vele.
Gondolod, hogy majd ebbe fognak pénzt lapátolni? Mert ugyebár a 25 éve kikukázott gépek sokkal rosszabb állapotban lehetnek, mint a Mi-24-esek. És már az is erősen rezgő léc volt.

Zavart érzek az erőben. Én nem a magyar és nem a MiG-29-esekről beszéltem, hanem a lengyel Fitterekről...
(Azt hittem, hogy abban a topikban vagyunk:confused:)
 
Zavart érzek az erőben. Én nem a magyar és nem a MiG-29-esekről beszéltem, hanem a lengyel Fitterekről...
(Azt hittem, hogy abban a topikban vagyunk:confused:)
Én a 29-eseket csak mint ezeknél eggyel modernebb technikát hoztam fel példaként, mint ami már szintén a süllyesztőbe került.
A vitát előidéző eredeti komment, ráadásul egy líbiai gép képét követően:
A mieinknek is csatarendben kéne állni a második vonalban.
 
Én a 29-eseket csak mint ezeknél eggyel modernebb technikát hoztam fel példaként, mint ami már szintén a süllyesztőbe került.
A vitát előidéző eredeti komment, ráadásul egy líbiai gép képét követően:

Ebben a kontextusban jogos a véleményed. gyakorlatilag megszűnt az üzemeltetés folyamatossága, így valóban nem reális alternatíva - legfeljebb egy-két felszállás erejéig...:rolleyes:;).
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag