Akkor ezek szerint a 95-96-os Pápára áttelepülés idején már a Kapos Harcászati Repülőezredhez tartozott a Szu-22 is (ezt az átszervezési dátumot én se tudtam).
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Akkor ezek szerint a 95-96-os Pápára áttelepülés idején már a Kapos Harcászati Repülőezredhez tartozott a Szu-22 is (ezt az átszervezési dátumot én se tudtam).
Az első két IFF-beépítéses gép ("1874" és "2098"-as bisz-ek) 94 jún. 3.-án repültek el a PG-ből, ekkortól általában kettőt hoztak/vittek az IFF-beépítésre.Összefoglalva:
" 6384"-es MiG-21bis:
-1994. augusztusig Pápán, utána Taszáron települt. Ha a fotó ez a dátum előtt készült, akkor Pápai, ha utána akkor Taszári ezred gépe.
-1994. májusától kezdték meg az új IIF-et beépíteni. Ezen a gépen még nem látszanak a módosítások. (Számomra nem ismert 95?96, hogy mikor kapta meg)
"14"-as Szu-22M3:
-1991-tól a HM 31. Kapos Harcászati Repülőezred állományában volt
-valamikor 1995 körül - nem tudom a pontos dátumot - nagyjavításra került, és új festést is kapott.
Ezért tartom valószínűnek az 1994 körüli dátumot.
Ezek szerint a SzU-22-esek kivonása után, de a Gripenek rendszerbe állitása előtt csak a MiG-29-esek gépágyuival es Sz-8-asaival, az Albák blokkjaival, és a Mi-24-esek géppuskáival, UB blokkjaival, bombáival es pct. rakétáival lehetett számolni? Semmilyen tüzérségi integrálás, mozgó csapatokhoz közeli csapás nem létezett ekkor?
Ez meglepő. Akkor gondolom JTAC sem irányitott soha 29-est.
Es kicsit offtopic, de a SzU-22-esnek milyen levegő-föld fegyverzete volt és volt alkalmazva?
A Szu-22-eshez volt csapásmérő fegyverzet gazdagon.
Legfontosabb csapásmérő fegyvere három fajta taktikai atombomba volt, amelyből típustól függően egyet vagy kettőt szállíthatott. A spec. csomagokat a szovjetek tárolták az alakulat számára.
A megerősített fedezékek rombolására szánt lézervezérlésű H-29L rakétából 36db-al rendelkeztünk, de a könnyebb szintén lézervezérlésű H-25ML típussal szintén precíziós csapásmérésre volt képes a gép.
Az MN-ben egyedi képességet jelentett a H-25MP rádiólokátor elleni rakéta, mellyel az Olasz hadsereg HAWK komplexumait készültünk kikapcsolni.
Rádió távirányítású rakétából a H-23M, és a H-25MR állt rendelkezésre.
Ezeken felül nem irányított rakéták, bombák, gépágyú konténer, és különböző konténeres bombák álltak rendelkezésre.
Szintén egyedi képességet jelentett a felderítő, és a rádióelektronikai zavaró konténer alkalmazásának lehetősége, mellyel akár egész kötelékeket is meg lehetett védeni, különféle NATO légvédelmi komplexumokkal (Nike, HAWK, stb) szemben.
A fentiek mellett, R-13M és R-60 légiharc rakétát is hordozhatott.
Nincs az összes rendszeresített eszköz a képeken.
Ezek szerint a SzU-22-esek kivonása után, de a Gripenek rendszerbe állitása előtt csak a MiG-29-esek gépágyuival es Sz-8-asaival, az Albák blokkjaival, és a Mi-24-esek géppuskáival, UB blokkjaival, bombáival es pct. rakétáival lehetett számolni? Semmilyen tüzérségi integrálás, mozgó csapatokhoz közeli csapás nem létezett ekkor?
Ez meglepő. Akkor gondolom JTAC sem irányitott soha 29-est.
Es kicsit offtopic, de a SzU-22-esnek milyen levegő-föld fegyverzete volt és volt alkalmazva?
A Szu-22-eshez volt csapásmérő fegyverzet gazdagon.
Legfontosabb csapásmérő fegyvere három fajta taktikai atombomba volt, amelyből típustól függően egyet vagy kettőt szállíthatott. A spec. csomagokat a szovjetek tárolták az alakulat számára.
A megerősített fedezékek rombolására szánt lézervezérlésű H-29L rakétából 36db-al rendelkeztünk, de a könnyebb szintén lézervezérlésű H-25ML típussal szintén precíziós csapásmérésre volt képes a gép.
Az MN-ben egyedi képességet jelentett a H-25MP rádiólokátor elleni rakéta, mellyel az Olasz hadsereg HAWK komplexumait készültünk kikapcsolni.
Rádió távirányítású rakétából a H-23M, és a H-25MR állt rendelkezésre.
Ezeken felül nem irányított rakéták, bombák, gépágyú konténer, és különböző konténeres bombák álltak rendelkezésre.
Szintén egyedi képességet jelentett a felderítő, és a rádióelektronikai zavaró konténer alkalmazásának lehetősége, mellyel akár egész kötelékeket is meg lehetett védeni, különféle NATO légvédelmi komplexumokkal (Nike, HAWK, stb) szemben.
A fentiek mellett, R-13M és R-60 légiharc rakétát is hordozhatott.
Nincs az összes rendszeresített eszköz a képeken.
Tartalmas válasz, köszönöm!
Ezek szerint itt sem volt személy, aki gyakorlatokon, lövészeteken összehangolta volna a szárazfölddel a csapásokat, netán rá is vezetett volna, csak egy egyszerű lőtéri repvez gondolom.
HI-LO-HI profilban igen.Képes is lett volna eljutni Olaszországba, és megsemmisíteni a radarokat, vagy ez már akkor is utópia volt?
Mindig fogom a fejem amikor látom ezeket a képeket,hogy mi a f.......t kellett ezeket a nagyjavítás után kivonni.
Hát igen, ez sztem sokak fejében megfordult...
Lehet érdemesebb lett volna inkább a MiG-21biszeket is lapátra tenni, és a 22-eseket megtartani kb. a Gripenek csapásmérő harcképességének eléréséig, nem?
Bizony óriási hülyeség volt őket nagyjavítás után kivonni.A lengyelek nem voltak hülyék megtartották a 22-t sőt még modernizálták is őket és még mindig szolgálatban vannak ha jól tudom (de ha nem így van akkor majd valaki kijavít) 2025-ig hadrendbe akarják őket tartani.
Ahogy jönnek az F-35-ösök úgy vonják ki a Szu-22-t, gondolom.A szállítás ugye 2024-ben kezdődik, nagyjából pont fedi is egymást a kettő.Nem tudom mennyi idő kell hozzá, mire elég tapasztalat gyűlik a F-35-tel, de 1-2 évnél gondolom nem több.
A visszaemlékezések szerint a magyar gépekben voltak angol feliratos rendszerelemek, illetve sivatagi üzemre tervezett szűrőelemek, ami sejteti, hogy valamelyik át nem vett arab kontingensből került ki a magyar állomány. A sztorik külön nem említik meg, hogy ez az összes géppel így volt, vagy csak az egy-, vagy csak a kétülésesekkel.Helló,
A Szu-22M (Sz-52K) alváltozat, a Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozat, valamint a velük szállított Szu-22UM (Sz-52UK) /UM3 (Sz-52UM3) kétülésesek - összesen több mint 420 legyártott repülőgép - mind az R-29BSz-300-as hajtóművet használták!
A szovjet Szu-17M3-ast, a VSz számára gyártott Szu-22M3-ast és a harmadik világ számára gyártott Szu-22M változatott egy gyártósoron szerelték össze - azonos repülőgépsárkánnyal - így eső ránézésre hasonlóak, de belülről jelentős eltérések voltak.
A Szu-22M (Sz-52K alváltozat) ment a harmadik világba (Peru, Líbia, Szíria, Irak, mindkét Jemen, Afganisztán és Vietnám). Az eggyel korábbi szovjet változat fegyverrendszereit kapta meg, korlátozott preciziós fegyverzet bevetési képességgel. A Szu-22M (Sz-52K) alváltozatból kb. 274 darab épült.
A Szu-22M3 (Sz-52M3K alváltozat) a VSz számára tervezték eladni. Eredetileg mi és a Lengyelek kaptunk volna, de utóbbiak a gazdasági válságuk (hadiállapot miegyebek) miatt eltekintettek az átvételtől, így a felesleges Szu-22M3-as repülőgépek Szíriába és Irakba lettek leszállítva. Ezek, a válaszjeladó és a hajtómű kivételével, nem tértek el a szovjet Szu-17M3 változattól. A Szu-22M3 (Sz-52M3K) alváltozatból kb. 76 darab épült.
Az általad írt Szu-22UM3K helyett, mi a Szu-22UM3-ast (Sz-52UM3) (K nélkül a nevében) kaptuk meg R-29BSz-300 hajtóművel. (A Szu-22UM3K (Sz-52UM3K) már a következő generációs Szu-22M4-es kétüléses változata volt, már Lyulka AL-21 hajtóművvel.)
A Szu-22UM3-asból (Sz-52UM3) valóban kevés, mindössze kilenc készült. Öszvér gép volt:
A kilenc Szu-22UM3-ból:
- a hajtóműve megegyezett a 68 darabos mennyiségben, a harmadik világ számára készült Su-22UM (Sz-52UK) változattal
- míg a fedélzeti rendszerei nagyrészt megegyeztek a szovjet Szu-17UM3 változattal, amiből 165 példány épült
- kettő maradt a Szovjetunióban
- hármat Irak
- hármat Magyarország
- egyet Szíria kapott meg
Egyszerű, nem? (Este van, remélen nem gépeltem félre)
A visszaemlékezések szerint a magyar gépekben voltak angol feliratos rendszerelemek, illetve sivatagi üzemre tervezett szűrőelemek, ami sejteti, hogy valamelyik át nem vett arab kontingensből került ki a magyar állomány. A sztorik külön nem említik meg, hogy ez az összes géppel így volt, vagy csak az egy-, vagy csak a kétülésesekkel.
De összességében látszik, hogy az összes nálunk hadrendbe állított példány főképpen az arab országok számára készültekkel azonos szériájú, gyártású.
Ezt az egész hipotézist felejtsd gyorsan el! Már ezerszer meg volt cáfolva ez a “megbízhatatlan” teória.Magyarország megbízhatatlan ország volt a lengyelekhez vagy a románokhoz hasonlóan, így nem kaphattak semmiből a szovjetekével azonos szintűt, néhány kivételtől eltekintve (eleve elavult vagy már az ellenfél hírszerzése előtt kompromittálódott technika).
Lásd milyen T-72-eseket kaptunk és azokhoz milyen lőszert, a Szu-22-esekhez át nem adott rakétaindító síneket stb.
Szerintem a MiG-21 és MiG-23 gépeink is az araboknak exportált változatokkal lehettek egyezőek nagyjából. Bár utóbbiakból még a szírek is kaptak a mieinknél fejlettebbeket, már akkor, mikor mi átvettük az MF-eket, ha jól emélkészem az évszámokra.
Pontosan ugyanazon VSz exportváltozatot kaptuk, mint a többiek.Magyarország megbízhatatlan ország volt a lengyelekhez vagy a románokhoz hasonlóan, így nem kaphattak semmiből a szovjetekével azonos szintűt, néhány kivételtől eltekintve (eleve elavult vagy már az ellenfél hírszerzése előtt kompromittálódott technika).
Lásd milyen T-72-eseket kaptunk és azokhoz milyen lőszert, a Szu-22-esekhez át nem adott rakétaindító síneket stb.
Szerintem a MiG-21 és MiG-23 gépeink is az araboknak exportált változatokkal lehettek egyezőek nagyjából. Bár utóbbiakból még a szírek is kaptak a mieinknél fejlettebbeket, már akkor, mikor mi átvettük az MF-eket, ha jól emélkészem az évszámokra.