Harcértékkel és létszámokkal kapcsolatos adatokat nem lehet megosztani. De amúgy nem sok.A "szentendrei oktató adag" hány gép?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Harcértékkel és létszámokkal kapcsolatos adatokat nem lehet megosztani. De amúgy nem sok.A "szentendrei oktató adag" hány gép?
Nem akarsz megtanulni 3D modellezni? Akkor ütnének igazán nagyot ezek az elképzelésekhanem mert egyrészt bevallom, kicsit én is unatkozo
Végig ezen filóztam, hogy legalább rajzolnom kellene.Nem akarsz megtanulni 3D modellezni? Akkor ütnének igazán nagyot ezek az elképzelések
Nna. Mivel sokan unatkoznak mert csak az ismert beszerzések utolsó nyilvánosságra került betűit lehet rágcsálni, kicsit megpörgetem a generátort, hogy termeljen egy kis feszültséget. Szóval arra gondoltam, hogy kicsit kiterjesztem @Negan elgondolásait:
Lesz egy Lynx gyárunk. Meg van T-72M1-ünk. Meg lesz K+F részlegünk. Meg van a környezetünkben is elég sok T-72M1 és azzal egyenértékű egyéb verzió, hogy kiküszöböljem a nincs belőle elég, túl sokban kerülne mindet magunknak, annyira sok van belőle érveket.
Ugye kisebb acéldarabokkal elboldogulunk mi is. Nagy vonalaban ez azért lenne jelentős, mert az elképzelésem nagyjából a teljes kibelezése az alvázaknak. Az alváz oldalának megerősítése acéllal, hasonlóan a Leo 2A5Dk-hoz.
Motor, váltó, kormánymű átemelése a Lynx-ből. Itt a legtöbb faragást jó eséllyel a lánchajtó kerekekhez történő átviteli alkatrészek igényelnék. Lehetőség szerint a felfüggesztés megtartása, ha ez nem kivitelezhető, akkor szintén átemelni és a Lynx futóművére állítani. Innetől amit gyártani és kicsrélni kellene, az megfelelő befogadódarab a felfüggesztés és a Lynx futóműve részére. A láncfeszítőkerék átpozícionálásához ha szükséges, szintén egy cserélhető darab decentralizált rögzítésű alkatrészt készíteni. Így a lánctalpat is használhatja. A sofőr részére opcionálisan éjjellátó, hőképalkotó, kombinált rendszer, a Lynx-ből.
Az alváz frontrészére erősebben döntötten, a sofőr látóterére persze figyelemmel, 2 cm acél légrés közbeiktatásával töténő felcsavarozása + DND ERA(esetleg módosítva). Az oldalsó szoknyákat lecserélni valami jobb design-nal rendelkező kivitelre, hogy szép is legyen, erre is ERA blokkok, amennyi és amddig csak mehet. A motortér immáron standard grillrács védelme.
A torony esetében a lehetséges opciók (szerintem) anyagi vonzat függvényében:
-Az eredeti torony és fegyverzet marad, szenzorosan, számítógépes rendszerekben szintén a Lynx eszközeivel feltuningolva, APU, Egy plusz, akár alakmódosító acélrétegre csavarozott DND blokkok, hátulról grillrács, esetleg egy acélréteg légréssel. Lehetséges opcióként RCWS, APS.
-Az eredeti torony marad, de a fegyverzet változik. Lehetséges opcióként Rm L44A1, L55A1 automata töltésre átállítva. Ehhez a lőszerelheyezésre toronymódosítás szükséges a fenéklemez tekintetében illetve esélyesen hátsó toronnynyúlványt is igényel. A többi tekintetben a Lynx rendszereire támaszkodik.
-A piacon elérhető, mindenre integrálható tornyok megrendelő szerinti felszerelése.
-Toronyfejlesztés RM+hazai ipari és kutató együttműködésben.
Ez az egész nem csak a mentsük meg a T-72-őt a kihalástól mozgalmam miatt született meg így bennem, hanem mert egyrészt bevallom, kicsit én is unatkozok ( ), másrészt meg a világon létező T-72-esek piacán igény szerint kielégítő modernizációs csomagot kinálhatna. Egyrészt, itt Európában a Lynx számára is vonzóbb környezetet teremthet, ha lecsapunk egy ilyennel a csehekre, szlovákokra, akár a bolgárokra, horváokra. Így a fődarabok, alrendszerek tekintetében logiszikailag 40-50%-os egyezést lehetne elérni, lyen szerintem a Boxerrel sem áll fent. Új gépként a Lynx alkatrészgyártása-utánpólása még hosszú ideig akadálytalan kell, hogy legyen. Ezáltal az így átalakított T-72 akárhol még sokáig jó szolgálatot tud tenni. Ha eladjuk/eladja a használó ország akár Afrikába, továbbra is bevételt hozna nekünk a jogok és persze az alkatrészbiztosítás miatt.
Nem nyúlnék a forntpáncélhoz, hanem rácsavaroznám az erősebben döntött lemezt az eredetire. Ezt írtam feljebb is, egyszerűen nem értem, hogy értetted félre?Pár kötözködő kérdés.
Hogy döntenéd erősebben az alváz frontrészét, amikor a mostani nagy dőlés miatt pont a vezető felsőteste előtt alig van pácél?
Ha marad az eredeti fegyverzet, akkor nem sokkal vagy előrébb, mint a korábban bel által javasolt legolcsóbb megoldás (sima felújíts + ERA+ új lőszerek)
Egy teljes toronycsere több mint egy fél új hk ára.
Összességében ennél vélhetően olcsóbbra vagy nem sokkal drágábbra jönne ki egy új gyártású harckocsi, ami viszont új lenne.
A lengyelek csinltak egy hasonlót, a PT-16-ot, abba beladtak mindent (120mm-es autotöltős ágyú, hajtáslánc csere, megerősített toronypncélzat, NERA, korszerű tűzvezető rendszerek) de az lett az eredmény, hogy bár az elkészült harckocsi Leo2A5 szintű lett, de az ára is.
Ilyen szintű hazai mókoláshoz inkább vegyük meg a spanyol A4-eseket.
Én sem kukáznám a 72-eseket, de nem harckocsi szerepben hagynám meg őket, hanem valamilyen platformként (légvédelem, tüzérség), esetleg egy BMPT szerű harcjárműként.
Nna. Mivel sokan unatkoznak mert csak az ismert beszerzések utolsó nyilvánosságra került betűit lehet rágcsálni, kicsit megpörgetem a generátort, hogy termeljen egy kis feszültséget. Szóval arra gondoltam, hogy kicsit kiterjesztem @Negan elgondolásait:
Lesz egy Lynx gyárunk. Meg van T-72M1-ünk. Meg lesz K+F részlegünk. Meg van a környezetünkben is elég sok T-72M1 és azzal egyenértékű egyéb verzió, hogy kiküszöböljem a nincs belőle elég, túl sokban kerülne mindet magunknak, annyira sok van belőle érveket.
Ugye kisebb acéldarabokkal elboldogulunk mi is. Nagy vonalaban ez azért lenne jelentős, mert az elképzelésem nagyjából a teljes kibelezése az alvázaknak. Az alváz oldalának megerősítése acéllal, hasonlóan a Leo 2A5Dk-hoz.
Motor, váltó, kormánymű átemelése a Lynx-ből. Itt a legtöbb faragást jó eséllyel a lánchajtó kerekekhez történő átviteli alkatrészek igényelnék. Lehetőség szerint a felfüggesztés megtartása, ha ez nem kivitelezhető, akkor szintén átemelni és a Lynx futóművére állítani. Innetől amit gyártani és kicsrélni kellene, az megfelelő befogadódarab a felfüggesztés és a Lynx futóműve részére. A láncfeszítőkerék átpozícionálásához ha szükséges, szintén egy cserélhető darab decentralizált rögzítésű alkatrészt készíteni. Így a lánctalpat is használhatja. A sofőr részére opcionálisan éjjellátó, hőképalkotó, kombinált rendszer, a Lynx-ből.
Az alváz frontrészére erősebben döntötten, a sofőr látóterére persze figyelemmel, 2 cm acél légrés közbeiktatásával töténő felcsavarozása + DND ERA(esetleg módosítva). Az oldalsó szoknyákat lecserélni valami jobb design-nal rendelkező kivitelre, hogy szép is legyen, erre is ERA blokkok, amennyi és amddig csak mehet. A motortér immáron standard grillrács védelme.
A torony esetében a lehetséges opciók (szerintem) anyagi vonzat függvényében:
-Az eredeti torony és fegyverzet marad, szenzorosan, számítógépes rendszerekben szintén a Lynx eszközeivel feltuningolva, APU, Egy plusz, akár alakmódosító acélrétegre csavarozott DND blokkok, hátulról grillrács, esetleg egy acélréteg légréssel. Lehetséges opcióként RCWS, APS.
-Az eredeti torony marad, de a fegyverzet változik. Lehetséges opcióként Rm L44A1, L55A1 automata töltésre átállítva. Ehhez a lőszerelheyezésre toronymódosítás szükséges a fenéklemez tekintetében illetve esélyesen hátsó toronnynyúlványt is igényel. A többi tekintetben a Lynx rendszereire támaszkodik.
-A piacon elérhető, mindenre integrálható tornyok megrendelő szerinti felszerelése.
-Toronyfejlesztés RM+hazai ipari és kutató együttműködésben.
Ez az egész nem csak a mentsük meg a T-72-őt a kihalástól mozgalmam miatt született meg így bennem, hanem mert egyrészt bevallom, kicsit én is unatkozok ( ), másrészt meg a világon létező T-72-esek piacán igény szerint kielégítő modernizációs csomagot kinálhatna. Egyrészt, itt Európában a Lynx számára is vonzóbb környezetet teremthet, ha lecsapunk egy ilyennel a csehekre, szlovákokra, akár a bolgárokra, horváokra. Így a fődarabok, alrendszerek tekintetében logiszikailag 40-50%-os egyezést lehetne elérni, lyen szerintem a Boxerrel sem áll fent. Új gépként a Lynx alkatrészgyártása-utánpólása még hosszú ideig akadálytalan kell, hogy legyen. Ezáltal az így átalakított T-72 akárhol még sokáig jó szolgálatot tud tenni. Ha eladjuk/eladja a használó ország akár Afrikába, továbbra is bevételt hozna nekünk a jogok és persze az alkatrészbiztosítás miatt.
Ezt az ukik már megcsinálták.-Az eredeti torony marad, de a fegyverzet változik. Lehetséges opcióként Rm L44A1, L55A1 automata töltésre átállítva
"Inkább táncolj, mert a port jobban bírjuk!"Végig ezen filóztam, hogy legalább rajzolnom kellene.
Pink.És Csodabogár után szabadon külső hangszórókat is szerelnénk rá,a Pink Panther musikot játszva indulnának rohamra.Coppola a Valkűrök lovaglását már lenyúlta.Milyen színű lenne?
Ezt az ukik már megcsinálták.
Senki nem vette meg.Túl drága.
Franciák toronycserét ajánlottak,de az még protóig se jutott.
Bár sokkal jobb lenne 120milis ágyú,mert sokkol jobb hozzá a lövedékválaszték.Kötegelt nyillövedék kartácstol (méhkas) a felülről támadó pct önirányitottig minden,mi szem s szájnak ingere.De a 72 ilyen szintű átépitése alighanem már túl drága.Leo2A7 kb 12milka Euro.Szerintem kb 1/3 árig érdemes az öreg vas felüjitásával foglalkozni.Bár pontos árak nincsenek,de a franci/uki ajánlatokat mindenki visszautasitotta a drágaságuk miatt.
Amin talán még érdemes lenne elmélázni,az letárolt régi nyugati hk-k pimpelése.Leo 1A6 egy kidolgozott program volt,120milis ágyúra átfegyverzésre.Ha ingyen megajándékoznának minket jó állapotú utolsó sorozatos Leo 1 hk-kal,és belefér az 1/3-os költséghatárba,azok ugyanigy a Lynxböl átemelt hajtáslánccal,korszerű pótpáncélzattal szintén megfelelnének a gyalogsági kisérő hk szerepre.A 120milis ágyú miatt még jobban is.M60ra is van ilyen korszerűsitési csomag.Izraeli ágyúcserével,amerikai az Abrams tornyával.Megvalósitva csak az izraeli változat lett a gyakorlatban,saját maguknak és a türkiseknek.
Pótpáncélzat a megoldás.Azonkivűl az utolsó sorozatok páncélzata már nagyon nem ugyanaz volt,mint az alapmodelé.Leo1A1 még homogén acél,az A3/5 meg már kazamatás rendszerű volt.(BDD szerű megoldással)A Leo1 páncélzata jelképesnek mondható. Ráadásul már az is öreg.
Leo-1 120-as ágyúval. Nem tudom eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek. Inkább sírhatnékom van, hogy ilyenek felmerülnek. A 60-as években gyártott Leopárdokat ugyanolyan nyugodtan el lehetne végre felejteni, mint a T-72-eseket. Legalábbis nálunk. Afrikai országokban még lehet létjogosultsága...Ezt az ukik már megcsinálták.
Senki nem vette meg.Túl drága.
Franciák toronycserét ajánlottak,de az még protóig se jutott.
Bár sokkal jobb lenne 120milis ágyú,mert sokkol jobb hozzá a lövedékválaszték.Kötegelt nyillövedék kartácstol (méhkas) a felülről támadó pct önirányitottig minden,mi szem s szájnak ingere.De a 72 ilyen szintű átépitése alighanem már túl drága.Leo2A7 kb 12milka Euro.Szerintem kb 1/3 árig érdemes az öreg vas felüjitásával foglalkozni.Bár pontos árak nincsenek,de a franci/uki ajánlatokat mindenki visszautasitotta a drágaságuk miatt.
Amin talán még érdemes lenne elmélázni,az letárolt régi nyugati hk-k pimpelése.Leo 1A6 egy kidolgozott program volt,120milis ágyúra átfegyverzésre.Ha ingyen megajándékoznának minket jó állapotú utolsó sorozatos Leo 1 hk-kal,és belefér az 1/3-os költséghatárba,azok ugyanigy a Lynxböl átemelt hajtáslánccal,korszerű pótpáncélzattal szintén megfelelnének a gyalogsági kisérő hk szerepre.A 120milis ágyú miatt még jobban is.M60ra is van ilyen korszerűsitési csomag.Izraeli ágyúcserével,amerikai az Abrams tornyával.Megvalósitva csak az izraeli változat lett a gyakorlatban,saját maguknak és a türkiseknek.
Itt most elsősorban nem magunknak modernizálás szempontból vetettem fel az egészet. Hanem ipari bevételekre kidolgozva a dolgot. A Leo 1 a maga páncélzatával és egy 120-as ágyúval mint az A6 verzión, simán nyújtja ugyanazt, mint a mostanában egyre inkább erőltetett light/med tankok. Csak míg azok fullra feltupírozva teszik, a Leo 1-re, T-72-re, M60-ra, M48-ra még bőven lehet mit rakni, mint az láttuk többször is.Leo-1 120-as ágyúval. Nem tudom eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek. Inkább sírhatnékom van, hogy ilyenek felmerülnek. A 60-as években gyártott Leopárdokat ugyanolyan nyugodtan el lehetne végre felejteni, mint a T-72-eseket. Legalábbis nálunk. Afrikai országokban még lehet létjogosultsága...
Az egész Leo-1 modernizációs ötlet csak arra volt jó, hogy a hadiipari konszernek eladhassanak újra levetett technikát, kissé feljavítva. Szerintem ha szoci kormány lett volna az elmúlt 10 évben, akkor biztosan valami T-72 modernizálás történt volna, ami rendesen elviszi a pénzt a teljes cserétől. Hasonló barkácsmunka, mint a Kalasnyikov modernizáció. Lett helyette Bren-2 és Leo-2. Ne mondja senki, hogy nem jártunk jobban.
Milyen light/med tankokra gondolsz?Itt most elsősorban nem magunknak modernizálás szempontból vetettem fel az egészet. Hanem ipari bevételekre kidolgozva a dolgot. A Leo 1 a maga páncélzatával és egy 120-as ágyúval mint az A6 verzión, simán nyújtja ugyanazt, mint a mostanában egyre inkább erőltetett light/med tankok. Csak míg azok fullra feltupírozva teszik, a Leo 1-re, T-72-re, M60-ra, M48-ra még bőven lehet mit rakni, mint az láttuk többször is.
Leo-1 120-as ágyúval. Nem tudom eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek. Inkább sírhatnékom van, hogy ilyenek felmerülnek. A 60-as években gyártott Leopárdokat ugyanolyan nyugodtan el lehetne végre felejteni, mint a T-72-eseket. Legalábbis nálunk. Afrikai országokban még lehet létjogosultsága...
Az egész Leo-1 modernizációs ötlet csak arra volt jó, hogy a hadiipari konszernek eladhassanak újra levetett technikát, kissé feljavítva. Szerintem ha szoci kormány lett volna az elmúlt 10 évben, akkor biztosan valami T-72 modernizálás történt volna, ami rendesen elviszi a pénzt a teljes cserétől. Hasonló barkácsmunka, mint a Kalasnyikov modernizáció. Lett helyette Bren-2 és Leo-2. Ne mondja senki, hogy nem jártunk jobban.