[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
A világon semmi baj nincs azzal a motorral,a T-90MS-ben 1130 lóerő,ne a mi,meg ex szu országok hk-iból indulj ki,sok videó van fen az Oroszokról,ahol úgy szól az a motor,mint a Stradivári hegedű,iagzából komolyabb technika mint az mtu,már a T34-ben is alublokkos volt,és acél hüvelyek voltak benne,amíg a Lepard A7-ben is ugyanaz a foshatár szar,100 éves,lökőrudas,öntvényblokkos,soros adagolós faék van.
A 72-es motorja már az elejétől 4 szelepes,dupla vezérműves,direkt szelep mozgatású.
Ne mondj már ilyet a Leo2A7-ben a világ egyik hanem a legjobb harckocsi hajtóműve van, amelyet a világon mindenhol elismernek.....
 
S

speziale

Guest
Csak az egyik az egyik legmegbízhatóbb motor a vilàgon, digitális mindennel is másik meg egy szarrá húzott elavult szarhalom.

2 dolgot azért megjegyeznék:

1) a fajlagos mutatói alapján sem a Leo1 sem a Leo2 motorja nem mondható mérnöki csúcsteljesítménynek...cserébe rohadt megbízhatóak és már a Leo1-nél megjelent a powerpack koncepció....egy T72-es motor mennyi idő is kicserélni?

2) a Leo2-ben lévő MTU873 nagyon nem mai gyerek....az 1970-es évek elején fejlesztették....viszont az EuroPowerPack-ban a jóval korszerűbb MTU883-as van
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 620
77 551
113
2 dolgot azért megjegyeznék:

1) a fajlagos mutatói alapján sem a Leo1 sem a Leo2 motorja nem mondható mérnöki csúcsteljesítménynek...cserébe rohadt megbízhatóak és már a Leo1-nél megjelent a powerpack koncepció....egy T72-es motor mennyi idő is kicserélni?

2) a Leo2-ben lévő MTU873 nagyon nem mai gyerek....az 1970-es évek elején fejlesztették....viszont az EuroPowerPack-ban a jóval korszerűbb MTU883-as van
Nem kell neki mérnöki csodának lenni, pont ezért jó. Egyszerű mint a facsipesz, de köszöni szépen nagyon jól muzsikál minimális változásokkal 50éve. Ezzel szemben az orosz motor már ne is haragudj...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 975
113
Enyhe off.
A Btr ekre rá kell szerkeszteni a külső 2 hajócsavar hajtásvágű kardánra 1-1 https://www.agrotec.hu/products/talajmuvelo-munkagepek/dondi-arokasok/dondi-dbr-arokasok ehhez hasonló főldaráló (kerekes talajmaró) "árokásó" gépet létrehozni .

tökéletes traktor földmunkagép lenne (akár robotizálható) automatizálható... (menny előrre és ezen és ezen a nyomvonalon (kb szánts)... Olyan 2 ős futokárok rendszert lenne képes autonóm magának ásni ami a késöbbiekben könyedén bővíthető. ahol szükséges ott változtatható vályásmélység állításí lehetőséggel az eggyiket vizes (vízelvezető) árokká mélyítve míg a másikat meghagyva futoároknak.) vagy bizonyos munkálatok megkönnyítésére is alkalmazható ahova nem szükséges egymással párhuzamosan 2 egyforma méretű vályat...) stb.

ez később más munkaeszközökre adaptálható lenne.

egy esetlegesen aknamentesítőhöz hasonló első kíhajtási lehetőségű járművel ami a további árokásás vagy beton akatály vagy szikla elhárúljon vagy észlelhető lehessen. ) miközben a késöbbi vályáshoz (kézi gépi kézigépi) munkálaztok előkészítőjeként szolgáljon.

foly köv.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 975
113
kb 100 ilyen autonóm eszközzel plussz nagyobb csatornavályó eszközökkel amik szintén lehetnek autonómok (25 db) al meg némi autonom cölöpverő dróthuzó géppel olyan kusza védálozat alakítható kí nagy vonalban.. mélxségi tagolással...

Civil piacon egyy ilyen (még a btr) nél is erősebb eszközzel a civil állami csatornázás is megoldható lene (vízűgyi folyami) míg a kisebb ásófelyek (vájókerekek) a csatorna ásó művet folytató állami cégek vagy civilipari építőipari felhasználásra is alkalmasak lennének akár magyasabb minőség ellenőrzés és osztályozásra lenne szükség.)

nem csak teljesítményre kategorizálni hanem minőségre is.)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 975
113
A Btr egyébként alkalmas egyéb hasznos eszköz vontatásra a farán lévő középre elhelyezett vonőszemnek köszönhető így utánfutót és egyéb eszközt is vontatat. (nem csadk D 20 ast.)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 126
113
Csak az egyik az egyik legmegbízhatóbb motor a vilàgon, digitális mindennel is másik meg egy szarrá húzott elavult szarhalom.



Semmi digitális nincs a leo mó torbán, még az A7-Ben sem, nyomoronc, 100 éves szemétdomb, technológiailag, a mai német gyártási minoség miatt lehet tartósabb, mint a szovjet motor, a késobbi T-90 motorok jobb teljesítményuek /l mint a leo.
Semmi probléma azzal, hogy meddig van húzva, bele kell tenni a mai anyagot, és bírni fogja.
Ha a mostani Orosz motorok sem bírják, az nem a tervezés hibája, hanem, hogy nincs benne az anyag, ami lehet pénzügyi ok is, de lehet sima lopás is, az állami emlorol, én az utóbbira tippelek.
Technológiailag több tartalék van a szovjet motorban, mint az mtu-ban.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 597
8 217
113
Nincs bajom az orosz/ukrán hajtóművekkel, megfelelnek.
De azt ne állítsa már senki, hogy az MTU gyártmányainál jobbak lennének. Az MTU a néhány cég egyike, amely megbízható hajtóművet tud gyártani ebben a kategóriában. Hiányában a törökök a harci faszt lecokizták, lásd Altay...
 
W

Wilson

Guest
Semmi digitális nincs a leo mó torbán, még az A7-Ben sem, nyomoronc, 100 éves szemétdomb, technológiailag, a mai német gyártási minoség miatt lehet tartósabb, mint a szovjet motor, a késobbi T-90 motorok jobb teljesítményuek /l mint a leo.
Semmi probléma azzal, hogy meddig van húzva, bele kell tenni a mai anyagot, és bírni fogja.
Ha a mostani Orosz motorok sem bírják, az nem a tervezés hibája, hanem, hogy nincs benne az anyag, ami lehet pénzügyi ok is, de lehet sima lopás is, az állami emlorol, én az utóbbira tippelek.
Technológiailag több tartalék van a szovjet motorban, mint az mtu-ban.
Érdekes amit írsz mert még a koreaiak is nagyon elismerően írtak róla és ezt a nyomoronc technológiát csak mostanra sikerült, helyettesíteniük a saját harckocsi motorjuk kifejlesztésével, pedig a világ egyik legfejlettebb ipari hatalmaként nem puhapöcsű kezdők a motor és hajtómű fejlesztés terén...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 620
77 551
113
Semmi digitális nincs a leo mó torbán, még az A7-Ben sem, nyomoronc, 100 éves szemétdomb, technológiailag, a mai német gyártási minoség miatt lehet tartósabb, mint a szovjet motor, a késobbi T-90 motorok jobb teljesítményuek /l mint a leo.
Semmi probléma azzal, hogy meddig van húzva, bele kell tenni a mai anyagot, és bírni fogja.
Ha a mostani Orosz motorok sem bírják, az nem a tervezés hibája, hanem, hogy nincs benne az anyag, ami lehet pénzügyi ok is, de lehet sima lopás is, az állami emlorol, én az utóbbira tippelek.
Technológiailag több tartalék van a szovjet motorban, mint az mtu-ban.
Deaz A7-nek dgitális diagnosztikai rendszerevan, a motornak is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 358
31 613
113
V2 egy francia leghajo motor leszármazott, ezért az alu blokk.
A végét járja, kifogott a fejleszthetősegbol.Aki teheti, lecseréli,okkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Bleroka

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 126
113
Deaz A7-nek dgitális diagnosztikai rendszerevan, a motornak is.


A6-ról találtam fotót, azon még soros adagoló van, mint az mtz-n, A7 motorról nem találtam fotót.
Ha adagolós, akkor fogalmi zavar a digitális motordiagnosztika, mert max arról lehet szó, hogy amit a T-72 ben analóg órákon látsz, azt egy kijelzon jeleníti meg, az nem motor diagnosztika.
Az adagolós motoron a motor diagnosztika, beállítás kb 3 db villáskulcsal történik,17 évesen ásítozva állítottam be 4/6/8 hengeres motorokhoz a tsz-ben adagolókat, porlasztókat, az akkori gépekhez.
A leo adagolója is ua, csak bosh, nem tractor zavod.
A digitális motordiagnosztika csak komputer vezérelt, közös nyomócsoves dízeleknél lehetséges, ahol kulon, minden henger befecskendezojének a mukodésébe be tud avatkozni a motorvezérlo, mert mér, rögzít, számol mindent, és be is avatkozik ha kell.
Mint írtam, A7 motorról nincs infom, még egy burkolat nélküli fotó sem, így lehet közös csöves már a motor Ja.
Bevallom, meglepodtem a 72-es motorján, az tudtam, hogy 4 szelepes, de, hogy DOHC is, azt csak most vettem észre, érdemes lenne írnom egy rÖpdogát a T34/55/72/90 motorjáról, mert ez konkrétan térhajtómu volt a maga korában, olyan, mintha a Mig-21-ben már a Pak-Fa 30-as motorja lett volna.
Ismét le vagyok nyugozve a szovjet finom mechanika, és mérnöki tudástól.
Utána kell gugliznom, de nem fogadnék rá, hogy a 60' végén, a ferrari, vagy a Lamborghini csinált e már szériában DOHC motorok at,a japó 2 kerekuek is inkább a 80's elején kezdték szériában gyártani, a 4 kerekuekhez is valahogy 80' végén, de csak a drága, csúcsmodellekben, gti-k, gsi-k, japóknál twincam-ok.
A civil szgk dízelekben meg a 90's legvégén, a prémium gyártóknál lett, Mercedes cdi-k, bmw d-k, széria a DOHC dízel, és csak közös csövel.
Besza, behu.
Leírom harmadszor is, hogy nem vitatom, hogy a végeredmény olyan lett, amilyen, de az nem a motor konstrukcióján múlt, hanem a szovjet ipar lehetoségein, korrupcióján, szakmaiatlanságán, ha valamiben van tartalék, az ez, mert minden dugattyús motor fejlődése elérte a DOHC felépítést, a nélkül a Ford T modell konstrukciós szintén van, max nem oldalt szelepelt, hanem felul.
Kicsit nem figyelek oda, és itt szunnyad a csoda.
 
S

speziale

Guest
A6-ról találtam fotót, azon még soros adagoló van, mint az mtz-n, A7 motorról nem találtam fotót.
Ha adagolós, akkor fogalmi zavar a digitális motordiagnosztika, mert max arról lehet szó, hogy amit a T-72 ben analóg órákon látsz, azt egy kijelzon jeleníti meg, az nem motor diagnosztika.
Az adagolós motoron a motor diagnosztika, beállítás kb 3 db villáskulcsal történik,17 évesen ásítozva állítottam be 4/6/8 hengeres motorokhoz a tsz-ben adagolókat, porlasztókat, az akkori gépekhez.
A leo adagolója is ua, csak bosh, nem tractor zavod.
A digitális motordiagnosztika csak komputer vezérelt, közös nyomócsoves dízeleknél lehetséges, ahol kulon, minden henger befecskendezojének a mukodésébe be tud avatkozni a motorvezérlo, mert mér, rögzít, számol mindent, és be is avatkozik ha kell.
Mint írtam, A7 motorról nincs infom, még egy burkolat nélküli fotó sem, így lehet közös csöves már a motor Ja.
Bevallom, meglepodtem a 72-es motorján, az tudtam, hogy 4 szelepes, de, hogy DOHC is, azt csak most vettem észre, érdemes lenne írnom egy rÖpdogát a T34/55/72/90 motorjáról, mert ez konkrétan térhajtómu volt a maga korában, olyan, mintha a Mig-21-ben már a Pak-Fa 30-as motorja lett volna.
Ismét le vagyok nyugozve a szovjet finom mechanika, és mérnöki tudástól.
Utána kell gugliznom, de nem fogadnék rá, hogy a 60' végén, a ferrari, vagy a Lamborghini csinált e már szériában DOHC motorok at,a japó 2 kerekuek is inkább a 80's elején kezdték szériában gyártani, a 4 kerekuekhez is valahogy 80' végén, de csak a drága, csúcsmodellekben, gti-k, gsi-k, japóknál twincam-ok.
A civil szgk dízelekben meg a 90's legvégén, a prémium gyártóknál lett, Mercedes cdi-k, bmw d-k, széria a DOHC dízel, és csak közös csövel.
Besza, behu.
Leírom harmadszor is, hogy nem vitatom, hogy a végeredmény olyan lett, amilyen, de az nem a motor konstrukcióján múlt, hanem a szovjet ipar lehetoségein, korrupcióján, szakmaiatlanságán, ha valamiben van tartalék, az ez, mert minden dugattyús motor fejlődése elérte a DOHC felépítést, a nélkül a Ford T modell konstrukciós szintén van, max nem oldalt szelepelt, hanem felul.
Kicsit nem figyelek oda, és itt szunnyad a csoda.

de a gyakorlat meg mégis azt mutatta, hogy a németek a 60-as években a 41 tonnás Leo1-be raktak egy tökre megbízható, ráadásul powerpack kialakítású 830 le-s motort....a szovjetek meg 1974-ben a 42 tonnás T72-be 740 le-s motort raktak, aminek se az élettartama nem volt túl nagy, és a szervizelése sem volt éppen egy leányálom...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 126
113
de a gyakorlat meg mégis azt mutatta, hogy a németek a 60-as években a 41 tonnás Leo1-be raktak egy tökre megbízható, ráadásul powerpack kialakítású 830 le-s motort....a szovjetek meg 1974-ben a 42 tonnás T72-be 740 le-s motort raktak, aminek se az élettartama nem volt túl nagy, és a szervizelése sem volt éppen egy leányálom...




Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 235
67 177
113
Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
47,6 liter az MTU MB873 ka 502. A Leopard 1-ben 38,8 literes volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 620
77 551
113
Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
Ezt te sem gondolod komolyan ugye?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 620
77 551
113
Csak a tisztánlátás végett: A T-72 Uralba (1972) V-46 jelű motor került ami 780 lóerő és 38,89cm³ hengerűrtartalmú. A Leopard 1 (1965) motorja az MTU MB 838 CaM 500 ami 860 lóerős és 38,8cm³ a hengerűrtaltalma.

Kell még tovább magyarázni vagy sem?
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 470
55 526
113
Csak a tisztánlátás végett: A T-72 Uralba (1972) V-46 jelű motor került ami 780 lóerő és 38,89cm³ hengerűrtartalmú. A Leopard 1 (1965) motorja az MTU MB 838 CaM 500 ami 860 lóerős és 38,8cm³ a hengerűrtaltalma.

Kell még tovább magyarázni vagy sem?

A szovjet motor mechanikus kompresszoros, a Leopárd 1 turbós (talán ikerturbós, ebben most nem vagyok biztos)
Amikor a T-72-es motorja turbós lett, akkor 840 LE-t tudott. Pusztán anyagi okokból nem lett turbós eredetileg, mivel kb. 10 szer annyit gyártottak belőle, mint a Leopárd 1-ből....
De szerintem még a kompresszorosnak is jobb volt a tömeg/teljesítmény aránya, mint a Leopárd 1 motorjáé.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0