Deaz A7-nek dgitális diagnosztikai rendszerevan, a motornak is.
A6-ról találtam fotót, azon még soros adagoló van, mint az mtz-n, A7 motorról nem találtam fotót.
Ha adagolós, akkor fogalmi zavar a digitális motordiagnosztika, mert max arról lehet szó, hogy amit a T-72 ben analóg órákon látsz, azt egy kijelzon jeleníti meg, az nem motor diagnosztika.
Az adagolós motoron a motor diagnosztika, beállítás kb 3 db villáskulcsal történik,17 évesen ásítozva állítottam be 4/6/8 hengeres motorokhoz a tsz-ben adagolókat, porlasztókat, az akkori gépekhez.
A leo adagolója is ua, csak bosh, nem tractor zavod.
A digitális motordiagnosztika csak komputer vezérelt, közös nyomócsoves dízeleknél lehetséges, ahol kulon, minden henger befecskendezojének a mukodésébe be tud avatkozni a motorvezérlo, mert mér, rögzít, számol mindent, és be is avatkozik ha kell.
Mint írtam, A7 motorról nincs infom, még egy burkolat nélküli fotó sem, így lehet közös csöves már a motor Ja.
Bevallom, meglepodtem a 72-es motorján, az tudtam, hogy 4 szelepes, de, hogy DOHC is, azt csak most vettem észre, érdemes lenne írnom egy rÖpdogát a T34/55/72/90 motorjáról, mert ez konkrétan térhajtómu volt a maga korában, olyan, mintha a Mig-21-ben már a Pak-Fa 30-as motorja lett volna.
Ismét le vagyok nyugozve a szovjet finom mechanika, és mérnöki tudástól.
Utána kell gugliznom, de nem fogadnék rá, hogy a 60' végén, a ferrari, vagy a Lamborghini csinált e már szériában DOHC motorok at,a japó 2 kerekuek is inkább a 80's elején kezdték szériában gyártani, a 4 kerekuekhez is valahogy 80' végén, de csak a drága, csúcsmodellekben, gti-k, gsi-k, japóknál twincam-ok.
A civil szgk dízelekben meg a 90's legvégén, a prémium gyártóknál lett, Mercedes cdi-k, bmw d-k, széria a DOHC dízel, és csak közös csövel.
Besza, behu.
Leírom harmadszor is, hogy nem vitatom, hogy a végeredmény olyan lett, amilyen, de az nem a motor konstrukcióján múlt, hanem a szovjet ipar lehetoségein, korrupcióján, szakmaiatlanságán, ha valamiben van tartalék, az ez, mert minden dugattyús motor fejlődése elérte a DOHC felépítést, a nélkül a Ford T modell konstrukciós szintén van, max nem oldalt szelepelt, hanem felul.
Kicsit nem figyelek oda, és itt szunnyad a csoda.