Az érdekes, a 6x6-os szerintük jobb a terepen, mint a láncos MT-LB(u) ???A finnek 2019 óta cserélik le folyamatosan a Patria 6x6-ra.
Talajnyomás szempontjából pedig jóval több lehetőség/tartalék van pótpáncélozni. Szerintem nem volt pénz a 8x8-as Patria-ra (a szükséges mennyiségben).
Már kivonták és be lett olvasztva.
A leo 2a4esek vannak tartalékban náluk.
Be lett olvasztva??? El sem adták??? Szerintem maradt az tartalékban!
A T-72 motor modernizálás --tartós teljesítmény-- technológiai tartalékához kis info-adalék:
Mercedes 1980 | 3000 ccm | 125 LE/ 4.350 rpm | 250Nm/ 2.400 rpm | 41.6 Le/1.000 ccm | ? | |||
Mercedes 2002 | 3000 ccm | 228 LE/ 3.800 rpm | 540/ 2.000 rpm | 76 LE/1.000 ccm | ? | |||
T-72 (V-46) | 38.800 ccm | 780 LE/ 2.600 rpm | 3.200 Nm/ | 20.1 LE/1.000 ccm | 1020 kg | |||
Leopard 2A*** (MTU MB 873-Ka 501) | 47.600 ccm | 1.500 LE/2.600 rpm | ? | 31.5 LE/1.000 ccm | 2.000 kg | |||
A T-72 motor 1 liter motortérfogatra jutó teljesítménye 20 Lóerő!
Egy 2000 év körüli gyártású civil, (és már akkor sem nem csúcstechnikás) motor 1 liter motortétfogatra jutó teljesítménye 76LE !!!
Bele lehet kötni sok technikai részletbe, de a nagyságrendi különbség mutatja a két technika közötti különbséget!
Hosszú és részletekben elvesző vita helyett ezzel jelezném a meglévő műszaki fejlesztési tartalékot!
Ennek ismeretében pedig nem látom akadályát --politikai háttér-érveken kívül-- a műszaki megvalósíthatóságnak.
...és ebben benne van a véleményem is a politikusok által elvárt "szakvélemény" leszállításáról és leszállítóiról is!
...amiben a politikának/politikusoknak is vastagon van felelőssége a "ki-nem-mondott" elvárásaikkal!
Akkor lesz gond, ha a valóság kikövetelne egy valós, gyors és költséghatékony haderő/harcképesség kiépítését, de már nem lesz idő, sem a beszerzésre, sem a fejlesztésre, sem a modernizálásra!!!
Nem véletlenül vállalom(...köszönet a többi "mazochistának" ) a tartalék visszavásárlás mantrázásának fórum-népszerűtlen feladatát, mert a gyorsan változó világban nagy árat lehet fizetni egy kb. 2030-ig tartó "letolt gatya" (semmi valós/tartalék eszköz) állapotnak.
Ilyen szintű hibát semmilyen más területen nem hagyott a FIDESZ kijavítás nélkül.
Számomra (is) érthetetlen!
A többi modernizáló próbálkozása jórészt a politikai akaraton és lobby-érdekeken vérzik el. 1980 és 200 között a civil életben megduplázódott a liter/teljesítmény mutató.
Ez tovább folytatódott azóta is, de újabb motorokat nem vettem példának, mert azoknál a technolgiai fejlődés mér nem teszi lehetővé a "minden-evő" motor relatívan egyszerű/olcsó megvalósítását. Ezt a lehetőséget fontosnak tartottam ezért nem lett még kiugróbb, jobb eredmény a lehetséges technológiai tartalék demonstrálásakor.
...az oroszok pölö megcsinálták, bár trükkösen új motorkódot adtak, de ugyanez a blokk(van másik blokkal is verzió, oroszos "maszkirovka" hagyomány ).
U.I: A "Miért nem esik szét az erőátvitel az víz-methanol befecskendezéses 1.150 LE-től?" kérdésre a ritka-szép ( ), "huszárvágásos" műszaki választ pedig egy nyílt fórumon, érdeklődéstől lebegő fülű "szomszéd"-tagokkal nem kürtölöm világgá!