Az kellemetlen ebben a cikkben - mármint a szerzőre nézve -, hogy baromira koncepciozus.
A cikk "zöme" (tulajdonképpen az update előtti rész) arról szól, hogy a felállított koncepciónak (miszerint f@sznak vettünk PZH-t) kimondatlanul is megágyazzon. Ezért kimondottan olyan adatokat, statisztikai gyüjtéseket sorol, amelyek egyértelműen igazolják a kétes beszerzést.
Az a gond ezzel, hogy kilóg a lóláb.
Pl.:
Mivan? Nincs ok-okozati összefüggés a 2 dolog között. Learja, hogy a trailer 3,5m széles, és ehhez képest azt teszi mellé, hogy a hídjaink 17%-ka 6,5m-es szélességet nem éri el. Kit érdekel? A releváns infó itt az lett volna, hogy mennyi százaléka az, amelyik kevesebb, mint 3,5 m széles, nem?
Egy katonai konvoly simán leállíthatja a civil forgalmat a hídon, mint ahogy pl. az első Leo A4 lövészet alkalmával is a közút civil forgalma korlátozva volt, hogy a harckocsi konvoly nyugodtan kimehessen a lőtérre. Háborús helyzetben ez meg még inkább evidenciális. (ezt
@Szittya le is írta)
És akkor még mindig ott van, hogy tulajdonképpen civil adatbázisok felhasználásával készült el ez az elemzés, ráadásul azok is '88 előtti adatai voltak felhasználv.
Alapvetően az egész "mű"hemzseg az ilyenektől. És akkor még nem jutottunk el oda, hogy az volt ugye az alapvetés, hogy nem lesz hozzá rendes hídvető.
Maga a hídszerkezetek teherbírása pl. ott is hasznossá teheti a Leguan használatát, ahol áll a hídszerkezet, de mondjuk nem biztos, hogy elbírná a nehéz technikát. Erre kiválló módszer az, ha simán a már meglévő híd tetejére ráfekteti a Leguant a kezelő.
Job is done. és még komolyan bele sem kellett menni a problémába.