[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 708
2 258
113
Tudod mit,megismétlem,és fenntartom.
A-Aki nem veszi figyelembe egy ország teherbiró képességét a védelmi tervezésben,az egy full idióta.
B-Gripen E megvétele egy ugyanolyan full idióta cselekmény volna,mint anno a Gripen A megrendelése volt.
Ha figyelmesen elolvastad volna a bejegyzéseimet akkor rájöhettél volna hogy a legköltsègkimélőbb megoldást javaslom , nyílván a ne vegyünk semmiten kivül.Kéthetente biztos , de havonta egyszer tutti biztos hogy végigmegy a topicon a Gripen vs. F-35 téma.Nagyon sok dolog szól az F-35 mellett , de és ebben igazad van ,az ország teljesítőképessége nem bírná el!Véleményem hogy ebben az esetben a Rubiconunkat nem szabad átlépni!
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Negan

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
Itt a fórumon vannak akik egy szd.nyi 0 km-es "C"-t mondanak a svedeknek , van aki kettőt.Talán valahol a kettő között lehet az a mennyiség.Mi nem bírnánk az F-35-t megszponzorálni.Valszeg az "E" is ugyanez , az "E" és a modernizált "C" árbeli különbségét a fegyverzetre lehetne fordítani.A modernizált "C"-t eléggé ránk lehetne szabni!!!Amennyi "C"-jük van a svédeknek mind el kellene hozni , amíg más meg nem előz minket!!!!
A svédeknek nincs nulla km-es Gripenjük egy darab se! 12 db airframe-et gyártott le a SAAB, vagyis van nekik ennyi Gripen C/D üres vázuk,amik nincsenek összeszerelve,nincs bennük se kábelezés,se elektronika. Mondjuk ez is ha százszor nem volt leírva,akkor egyszer sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 083
31 023
113
A svédeknek nincs nulla km-es Gripenjük egy darab se! 12 db airframe-et gyártott le a SAAB, vagyis van nekik ennyi Gripen C/D üres vázuk,amik nincsenek összeszerelve,nincs bennük se kábelezés,se elektronika. Mondjuk ez is ha százszor nem volt leírva,akkor egyszer sem.
Spec én még 1x-se olvastam,tehát érdemes volt leirni 101x-re ;)
Ha figyelmesen elolvastad volna a bejegyzéseimet akkor rájöhettél volna hogy a legköltsègkimélőbb megoldást javaslom , nyílván a ne vegyünk semmiten kivül.Kéthetente biztos , de havonta egyszer tutti biztos hogy végigmegy a topicon a Gripen vs. F-35 téma.Nagyon sok dolog szól az F-35 mellett , de és ebben igazad van ,az ország teljesítőképessége nem bírná el!Véleményem hogy ebben az esetben a Rubiconunkat nem szabad átlépni!
A harcérték számitás alapú hozzáállásom pontosan erről szól.Mert nem feltétlenűl az a legolcsóbb megoldás,ami pillanatnyilag a legkevesebbe kerűl.Ugyanakkor figyelembe kell(ene) venni Mo teherbiró képességét is.
Szóval nem egyszerű ügy.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 708
2 258
113
A svédeknek nincs nulla km-es Gripenjük egy darab se! 12 db airframe-et gyártott le a SAAB, vagyis van nekik ennyi Gripen C/D üres vázuk,amik nincsenek összeszerelve,nincs bennük se kábelezés,se elektronika. Mondjuk ez is ha százszor nem volt leírva,akkor egyszer sem.

A svédeknek nincs nulla km-es Gripenjük egy darab se! 12 db airframe-et gyártott le a SAAB, vagyis van nekik ennyi Gripen C/D üres vázuk,amik nincsenek összeszerelve,nincs bennük se kábelezés,se elektronika. Mondjuk ez is ha százszor nem volt leírva,akkor egyszer sem.
Van 0 km-es "C" sárkányuk kb. 1,5 szd.nyi , bár még nem kelt el , de állítólag irányba vannak állítva!!De nem felénk!
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
Van 0 km-es "C" sárkányuk kb. 1,5 szd.nyi , bár még nem kelt el , de állítólag irányba vannak állítva!!De nem felénk!
Nem,nincs másfél századnyi,hanem egészen pontosan 12 db,ahogy azt már írtam. És ezek nem 0km-es gépek,ugyanis nincsenek összerakva se. 12 db Gripenhez vannak airframe-ek legyártva,vagyis ezek kb. félkész repülők. Elektronikát,hajtóművet,kábeleket kell még beépíteni, plusz a sárkányokat összeszerelni,hogy kész gépek legyenek. Amúgy a svédek ezt eredetileg maguknak gyártották tartaléknak,később kezdték el felkínálni pl. horvátoknak,bolgároknak.
 

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
Spec én még 1x-se olvastam,tehát érdemes volt leirni 101x-re ;)

A harcérték számitás alapú hozzáállásom pontosan erről szól.Mert nem feltétlenűl az a legolcsóbb megoldás,ami pillanatnyilag a legkevesebbe kerűl.Ugyanakkor figyelembe kell(ene) venni Mo teherbiró képességét is.
Szóval nem egyszerű ügy.
Na,ez őszintén meglepett,hogy nem futottál még bele,az elmúlt egy-két évben Gripen témában többször át lett már rágva a dolog. Örülök,hogy tudtam neked újdonságot mondani! ;)
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 708
2 258
113
Nem,nincs másfél századnyi,hanem egészen pontosan 12 db,ahogy azt már írtam. És ezek nem 0km-es gépek,ugyanis nincsenek összerakva se. 12 db Gripenhez vannak airframe-ek legyártva,vagyis ezek kb. félkész repülők. Elektronikát,hajtóművet,kábeleket kell még beépíteni, plusz a sárkanyokat összeszerelni,hogy kész gépek legyenek. Amúgy a svédek ezt eredetileg maguknak gyártották tartaléknak,később kezdték el felkínálni pl. horvátoknak,bolgároknak.
Aminek van sárkánya de nincsen összetakva , bekábelezve az 0 km es -ergo nem repült ; nem repülhetet ezért írtam tegnap hogy ezeket a gépeket nagyon ránk szabva meg lehetne csinálni!!!
 

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
Aminek van sárkánya de nincsen összetakva , bekábelezve az 0 km es -ergo nem repült ; nem repülhetet ezért írtam tegnap hogy ezeket a gépeket nagyon ránk szabva meg lehetne csinálni!!!
Igen,a lényeg ez! Én sem vitát akartam ebből generálni,csak pontosítani,hogy nem kész gépekről van szó,"mindössze" csupasz vázakról. De ha van rá szándék,akkor valóban belehet ezeket fejezni, és "új" C/D Gripeneket is venni.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 708
2 258
113
Az a 0 km es , ami még nem repült , kvázi nincsen még összerakva vagy már összevan , de még a berepülések az átadás előtt hátravannak!!!!!M.G. azt jelentette ki hogy újat veszünk, ha továbbra is ragaszkodnak ehhez akkor ez csak "E" vagy az 12 vagy nem tudom hány darab lehet!
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 083
31 023
113
Igen,a lényeg ez! Én sem vitát akartam ebből generálni,csak pontosítani,hogy nem kész gépekről van szó,"mindössze" csupasz vázakról. De ha van rá szándék,akkor valóban belehet ezeket fejezni, és "új" C/D Gripeneket is venn
Az a 0 km es , ami még nem repült , kvázi nincsen még összerakva vagy már összevan , de még a berepülések az átadás előtt hátravannak!!!!!M.G. azt jelentette ki hogy újat veszünk, ha továbbra is ragaszkodnak ehhez akkor ez csak "E" vagy az 12 vagy nem tudom hány darab lehet!
:cool: Hááááátakkó,most jön a konteó...
Ugyanis a zsidók Kfir NG ajánlatában szereplő sárkányok olyan késői C7 sárkányok,amik egy része (50db van ősszesen) olyon,ami soha nem lett szolgálatba állitva.Gyárbol mentek tartalékba,jelenleg kibelezve,üres vázként lekonzerválva állnak az IAI egyik hangárjában....Tehát kb ugyanúgy "vadiújak",mint azok a Gripen C sárkányok.....:D
BVYMV6WE3P9Q.jpg

Megjegyzés.Nincs Kfir NG,csak ajánlat, tervdokumentáció.GE414 hajtómű ,elektronikus kormányvezérlő rendszer,növelt üzemanyagkapacitás,növelt fegyverterhelés,módositott szárnyon plusz szárnyvégi függesztők (összesen 11 függesztő,7,5tonna max hasznos terhelhetőséggel),és a kétségkivűl élvonalbeli zsidó harcelektronikát tartalmazó igéret....35 milkáért,8ezer órás/30 év élettartammal (a még mindig repülő latin amerikai és sri lankai sárkányok C2 gépek voltak,amik már Libanonban is harcoltak-qrvasokat kibirtak).
Lényegében egy Gripen E teljesitményű gép harmad áron,vagyis elég jó tescogazdaságos megoldásnak látszik......De ....
De nem szabad rajzasztalról megvenni.Ha annyira biznak benne a zsidók,hogy hozza is amit igérnek,elöbb csinálják meg saját kockázatra és bizonyitsák be gyakorlatban.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and kamm

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
:cool: Hááááátakkó,most jön a konteó...
Ugyanis a zsidók Kfir NG ajánlatában szereplő sárkányok olyan késői C7 sárkányok,amik egy része (50db van ősszesen) olyon,ami soha nem lett szolgálatba állitva.Gyárbol mentek tartalékba,jelenleg kibelezve,üres vázként lekonzerválva állnak az IAI egyik hangárjában....Tehát kb ugyanúgy "vadiújak",mint azok a Gripen C sárkányok.....:D
BVYMV6WE3P9Q.jpg

Megjegyzés.Nincs Kfir NG,csak ajánlat, tervdokumentáció.GE414 hajtómű ,elektronikus kormányvezérlő rendszer,növelt üzemanyagkapacitás,növelt fegyverterhelés,módositott szárnyon plusz szárnyvégi függesztők (összesen 11 függesztő,7,5tonna max hasznos terhelhetőséggel),és a kétségkivűl élvonalbeli zsidó harcelektronikát tartalmazó igéret....35 milkáért,8ezer órás/30 év élettartammal (a még mindig repülő latin amerikai és sri lankai sárkányok C2 gépek voltak,amik már Libanonban is harcoltak-qrvasokat kibirtak).
Lényegében egy Gripen E teljesitményű gép harmad áron,vagyis elég jó tescogazdaságos megoldásnak látszik......De ....
De nem szabad rajzasztalról megvenni.Ha annyira biznak benne a zsidók,hogy hozza is amit igérnek,elöbb csinálják meg saját kockázatra és bizonyitsák be gyakorlatban.
Már megint a Kefír,jajj istenem...o_O
Most a típust hagyjuk is,ezzel már aztán tényleg nem akarom az 50 ezredik kört futni.
Sokkal lényegesebb a bővítés esetében,hogy (az Albákat is ide értve,mivel azokkal is valamilyen szinten számolnak harci/felderítő feladatkörben,és ezt az agyrémet megint inkább csak hagyjuk) egy három százados légierőben ne akarjunk már 3 különböző típussal számolni. Van 14 Gripen C/D,ezek a harmincas évek közepéig biztosan maradnak,amúgy a modernizációval és új fegyverzettel addig potens gépek is lesznek. Na a gond az itt jön. Ha lesz második század,akkor az hogyan legyen? Én a legjobb megoldásnak használt C/D gépeket tartanám. Egy-másfél évtizedre bőven jók,homogén lenne a flotta,és a harmincas években egyszerre lehetne váltani a 2 századot új gépekre,ami lehet F-35,vagy valamilyen új európai gép,ha addigra lesz belőlük valami,ami mondjuk azért nagyon is kérdéses. Bármennyire is az európai megoldásokat pártolom,amiben csak lehet,azért az eddigi tapasztalatok alapján az új vadászfejlesztésekkel kapcsolatban baromi erősek a fenntartásaim.
Ott van még akkor opciónak a 12 C/D airframe. Itt a típus legalább azonos,de 15+ éves gépek mellé vennénk gyakorlatilag újakat,aminek az lenne az eredménye,hogy az egyik századot a harmincas,a másikat meg az '50-es években kellene váltani,szóval lenne 10-15 évig homogén flotta,aztán megint ott tartunk,hogy van egy két százados légierő két különböző típussal,arról nem is beszélve,hogy azért a negyvenes évekre a C/D menthetetlenül elavult lesz...
És akkor ott van még a Gripen E/F. Itt még plusz probléma,hogy bár Gripen-Gripen,de a C/D és az E/F úgy viszonyul egymáshoz,mint a Hornet és a Superhornet,nem egy sima upgrade,hanem félig-meddig új típus,a régebbi verziót át sem lehet építeni az újra. Ha már holnap E/F-et veszünk,akkor is az leghamarabb a '20-as évek második felében állhat hadrendbe. És az nem egy áthidaló megoldás arra, hogy majd 2040-ben váltunk pl. Tempestre(ha lesz), mert mocskosul drága vadászgépet nem 10 évre veszünk. Ha az E/F kerül rendszeresítésre,akkor az bizony az '50-es, '60-as évekig itt marad. Alapból egy 4. generációs géppel számolni a következő 30+ évre nem feltétlenül a legszerencsésebb, és akkor még mindig ott van a C/D század,amit viszont 10-15 év múlva mindenképp cserélni kell.
Sajnos most annak a levét isszuk évtizedekkel később,amikor az a végtelenül elhibázott és rövidlátó döntés született,hogy csak 14 gépet veszünk,és egyszádos légierővé vállt a magyar. Most pedig már nem egy egyszerű dolog jó döntést hozni,hogy ezt esetleg hogyan is lehetne bővíteni.
 
K

kamm

Guest
Már megint a Kefír,jajj istenem...o_O
Most a típust hagyjuk is,ezzel már aztán tényleg nem akarom az 50 ezredik kört futni.
Sokkal lényegesebb a bővítés esetében,hogy (az Albákat is ide értve,mivel azokkal is valamilyen szinten számolnak harci/felderítő feladatkörben,és ezt az agyrémet megint inkább csak hagyjuk) egy három százados légierőben ne akarjunk már 3 különböző típussal számolni. Van 14 Gripen C/D,ezek a harmincas évek közepéig biztosan maradnak,amúgy a modernizációval és új fegyverzettel addig potens gépek is lesznek. Na a gond az itt jön. Ha lesz második század,akkor az hogyan legyen? Én a legjobb megoldásnak használt C/D gépeket tartanám. Egy-másfél évtizedre bőven jók,homogén lenne a flotta,és a harmincas években egyszerre lehetne váltani a 2 századot új gépekre,ami lehet F-35,vagy valamilyen új európai gép,ha addigra lesz belőlük valami,ami mondjuk azért nagyon is kérdéses. Bármennyire is az európai megoldásokat pártolom,amiben csak lehet,azért az eddigi tapasztalatok alapján az új vadászfejlesztésekkel kapcsolatban baromi erősek a fenntartásaim.
Ott van még akkor opciónak a 12 C/D airframe. Itt a típus legalább azonos,de 15+ éves gépek mellé vennénk gyakorlatilag újakat,aminek az lenne az eredménye,hogy az egyik századot a harmincas,a másikat meg az '50-es években kellene váltani,szóval lenne 10-15 évig homogén flotta,aztán megint ott tartunk,hogy van egy két százados légierő két különböző típussal,arról nem is beszélve,hogy azért a negyvenes évekre a C/D menthetetlenül elavult lesz...
És akkor ott van még a Gripen E/F. Itt még plusz probléma,hogy bár Gripen-Gripen,de a C/D és az E/F úgy viszonyul egymáshoz,mint a Hornet és a Superhornet,nem egy sima upgrade,hanem félig-meddig új típus,a régebbi verziót át sem lehet építeni az újra. Ha már holnap E/F-et veszünk,akkor is az leghamarabb a '20-as évek második felében állhat hadrendbe. És az nem egy áthidaló megoldás arra, hogy majd 2040-ben váltunk pl. Tempestre(ha lesz), mert mocskosul drága vadászgépet nem 10 évre veszünk. Ha az E/F kerül rendszeresítésre,akkor az bizony az '50-es, '60-as évekig itt marad. Alapból egy 4. generációs géppel számolni a következő 30+ évre nem feltétlenül a legszerencsésebb, és akkor még mindig ott van a C/D század,amit viszont 10-15 év múlva mindenképp cserélni kell.
Sajnos most annak a levét isszuk évtizedekkel később,amikor az a végtelenül elhibázott és rövidlátó döntés született,hogy csak 14 gépet veszünk,és egyszádos légierővé vállt a magyar. Most pedig már nem egy egyszerű dolog jó döntést hozni,hogy ezt esetleg hogyan is lehetne bővíteni.
Az E szinte minden rendszere ugyanazon logika, minimalis a trening ra, a foldi rendszerei, az infra is ugyanaz. Pont ez a lényege, hogy uhyan a gep maga erősebb, jóval tobbet elvisz, messze tobbet tud, de a korábban megszokott rendszerei ugyanazok, csak fejlettebbek, azokon nemigen van mit tanulni, az ujakat kell, de azoknal is a metodika, a logika ugyanaz (ezt meg remélem nem kell elmagyarázni, miért lényeges.
 
K

kamm

Guest
Már megint a Kefír,jajj istenem...o_O
Most a típust hagyjuk is,ezzel már aztán tényleg nem akarom az 50 ezredik kört futni.
Sokkal lényegesebb a bővítés esetében,hogy (az Albákat is ide értve,mivel azokkal is valamilyen szinten számolnak harci/felderítő feladatkörben,és ezt az agyrémet megint inkább csak hagyjuk) egy három százados légierőben ne akarjunk már 3 különböző típussal számolni. Van 14 Gripen C/D,ezek a harmincas évek közepéig biztosan maradnak,amúgy a modernizációval és új fegyverzettel addig potens gépek is lesznek. Na a gond az itt jön. Ha lesz második század,akkor az hogyan legyen? Én a legjobb megoldásnak használt C/D gépeket tartanám. Egy-másfél évtizedre bőven jók,homogén lenne a flotta,és a harmincas években egyszerre lehetne váltani a 2 századot új gépekre,ami lehet F-35,vagy valamilyen új európai gép,ha addigra lesz belőlük valami,ami mondjuk azért nagyon is kérdéses. Bármennyire is az európai megoldásokat pártolom,amiben csak lehet,azért az eddigi tapasztalatok alapján az új vadászfejlesztésekkel kapcsolatban baromi erősek a fenntartásaim.
Ott van még akkor opciónak a 12 C/D airframe. Itt a típus legalább azonos,de 15+ éves gépek mellé vennénk gyakorlatilag újakat,aminek az lenne az eredménye,hogy az egyik századot a harmincas,a másikat meg az '50-es években kellene váltani,szóval lenne 10-15 évig homogén flotta,aztán megint ott tartunk,hogy van egy két százados légierő két különböző típussal,arról nem is beszélve,hogy azért a negyvenes évekre a C/D menthetetlenül elavult lesz...
És akkor ott van még a Gripen E/F. Itt még plusz probléma,hogy bár Gripen-Gripen,de a C/D és az E/F úgy viszonyul egymáshoz,mint a Hornet és a Superhornet,nem egy sima upgrade,hanem félig-meddig új típus,a régebbi verziót át sem lehet építeni az újra. Ha már holnap E/F-et veszünk,akkor is az leghamarabb a '20-as évek második felében állhat hadrendbe. És az nem egy áthidaló megoldás arra, hogy majd 2040-ben váltunk pl. Tempestre(ha lesz), mert mocskosul drága vadászgépet nem 10 évre veszünk. Ha az E/F kerül rendszeresítésre,akkor az bizony az '50-es, '60-as évekig itt marad. Alapból egy 4. generációs géppel számolni a következő 30+ évre nem feltétlenül a legszerencsésebb, és akkor még mindig ott van a C/D század,amit viszont 10-15 év múlva mindenképp cserélni kell.
Sajnos most annak a levét isszuk évtizedekkel később,amikor az a végtelenül elhibázott és rövidlátó döntés született,hogy csak 14 gépet veszünk,és egyszádos légierővé vállt a magyar. Most pedig már nem egy egyszerű dolog jó döntést hozni,hogy ezt esetleg hogyan is lehetne bővíteni.
Az E szinte minden rendszere ugyanazon logika, minimalis a trening ra, a foldi rendszerei, az infra is ugyanaz. Pont ez a lényege, hogy uhyan a gep maga erősebb, jóval tobbet elvisz, messze tobbet tud, de a korábban megszokott rendszerei ugyanazok, csak fejlettebbek, azokon nemigen van mit tanulni, az ujakat kell, de azoknal is a metodika, a logika ugyanaz (ezt meg remélem nem kell elmagyarázni, miért lényeges.

Amikor mindossze 30-40 geped van, akkor elmeroggyant dolog lenne kifutó modellbe olni a penzt, amelyrol tudjuk, hogy már most előző generációs, hogy 10 even belul amúgy is nyugdijaznunk kell majd, mikozben ott a modern modell, amelyik a legujabb generációs elektronikaval es sw platformmal érkezik.
Ráadásul látható, hogy a Tempeat/FCAS/japán stb sixth-gen cuccok mind messze le fogjak lepni az F-35 mar most is láthatóan limitalt előnyeit (ezt nagyon pontosan látják Marothek es a légierő is), viszont egyértelműen nem fix, mikorra es milyen gép lesz készen.
Ezért különösen fontos érv az E mellett az is, hogy mint a legmodernebb modell, megfelelő színvonalú elrettentést nyújt akár 20 évre előre is, mert ugye a NATO taggá váló, az oroszokkal komplett régiót feloszto svédeknek az E a prime fighter jetuk, a NATOnak ez lesz a frontline gépe északon, a svedek már elotte ia megmondták, hogy 20-25 évig biztosan aktívan fejlesztik rá az új funkciókat majd, de ezek után egyértelműen jönnek majd hozzá sorban az új képességek (ráadásul, ugye, köztudottan ez az első, ahol a latest-gen virtualized-containerized architektúra miatt az alrendszerek akár hetek alatt is frissithetoek, nem erintik az avionikat avagy mas kritikus rendszereket, nincs szükség féléves-eves tesztekre többé egy-egy új integrációnál, avagy akár új kepessegnel sem.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 083
31 023
113
Már megint a Kefír,jajj istenem...o_O
Most a típust hagyjuk is,ezzel már aztán tényleg nem akarom az 50 ezredik kört futni.
Sokkal lényegesebb a bővítés esetében,hogy (az Albákat is ide értve,mivel azokkal is valamilyen szinten számolnak harci/felderítő feladatkörben,és ezt az agyrémet megint inkább csak hagyjuk) egy három százados légierőben ne akarjunk már 3 különböző típussal számolni. Van 14 Gripen C/D,ezek a harmincas évek közepéig biztosan maradnak,amúgy a modernizációval és új fegyverzettel addig potens gépek is lesznek. Na a gond az itt jön. Ha lesz második század,akkor az hogyan legyen? Én a legjobb megoldásnak használt C/D gépeket tartanám. Egy-másfél évtizedre bőven jók,homogén lenne a flotta,és a harmincas években egyszerre lehetne váltani a 2 századot új gépekre,ami lehet F-35,vagy valamilyen új európai gép,ha addigra lesz belőlük valami,ami mondjuk azért nagyon is kérdéses. Bármennyire is az európai megoldásokat pártolom,amiben csak lehet,azért az eddigi tapasztalatok alapján az új vadászfejlesztésekkel kapcsolatban baromi erősek a fenntartásaim.
Ott van még akkor opciónak a 12 C/D airframe. Itt a típus legalább azonos,de 15+ éves gépek mellé vennénk gyakorlatilag újakat,aminek az lenne az eredménye,hogy az egyik századot a harmincas,a másikat meg az '50-es években kellene váltani,szóval lenne 10-15 évig homogén flotta,aztán megint ott tartunk,hogy van egy két százados légierő két különböző típussal,arról nem is beszélve,hogy azért a negyvenes évekre a C/D menthetetlenül elavult lesz...
És akkor ott van még a Gripen E/F. Itt még plusz probléma,hogy bár Gripen-Gripen,de a C/D és az E/F úgy viszonyul egymáshoz,mint a Hornet és a Superhornet,nem egy sima upgrade,hanem félig-meddig új típus,a régebbi verziót át sem lehet építeni az újra. Ha már holnap E/F-et veszünk,akkor is az leghamarabb a '20-as évek második felében állhat hadrendbe. És az nem egy áthidaló megoldás arra, hogy majd 2040-ben váltunk pl. Tempestre(ha lesz), mert mocskosul drága vadászgépet nem 10 évre veszünk. Ha az E/F kerül rendszeresítésre,akkor az bizony az '50-es, '60-as évekig itt marad. Alapból egy 4. generációs géppel számolni a következő 30+ évre nem feltétlenül a legszerencsésebb, és akkor még mindig ott van a C/D század,amit viszont 10-15 év múlva mindenképp cserélni kell.
Sajnos most annak a levét isszuk évtizedekkel később,amikor az a végtelenül elhibázott és rövidlátó döntés született,hogy csak 14 gépet veszünk,és egyszádos légierővé vállt a magyar. Most pedig már nem egy egyszerű dolog jó döntést hozni,hogy ezt esetleg hogyan is lehetne bővíteni.
Igen,logikailag az egytlen igazán jó döntrés az F35 lenne.....ha lenne rá keret.
Annyira különben nem kell megijedni a többtipusos légierőtől sem,több kis légierő is van több tipussal,és köszönik szépen,jol elvannak.
Ténylegesen Mo-nak minimum 2 harcászati ezred lenne méretileg megfelelő légierő.Persze ez jelenleg kb lehetetlen kigazdálkodni.
Kfir NG ha valóban hozná az igért teljesétmény és költségvonzatokat,egyáltalán nem lenne olyan rossz megoldás.Gripen C egy nagyon kis teljesitményű gép,E meg minden más komolyabb nekünk túl drága.NG az ami elég olcsó,és elég teljesitőképes,hogy lehessen egy tömegesitő tipus.
Ebbe az utcába akkor kerültünk bele,mikor megrendeltük az F16ADF-ek helyett a Gripen A-t.Jol kijönni ebből már nem tudunk,csak kevésbé rosszul.
Legvalószinűbb,hogy korszerűsitve lesznek a jelenlegi gépeink valamennyir...és ennyi.
Albák vétele meg kb annyira értelmes,mint anno a Gripen A vétele volt.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
K

kamm

Guest
Végezetül ott van Brazília, akik kimondottan is azon dolgoznak, hogy nagyon hamar legalább 80-100 gépes Gripen E (és F!) flottájuk legyen, saját gyárat kaptak a Saabtol, teljesem világosan apait-anyait belead majd az a hatalmas területű, vilag 5-6-7. legnagyobb gazdaságú országa - amelytől a szallitogepunk is jon, raadasul az Aero annak már most is beszállítója... jó, most nem kezdek bele a sved-brazil-magyar konteomba.
 
K

kamm

Guest
Igen,logikailag az egytlen igazán jó döntrés az F35 lenne.....ha lenne rá keret.
Annyira különben nem kell megijedni a többtipusos légierőtől sem,több kis légierő is van több tipussal,és köszönik szépen,jol elvannak.
Ténylegesen Mo-nak minimum 2 harcászati ezred lenne méretileg megfelelő légierő.Persze ez jelenleg kb lehetetlen kigazdálkodni.
Kfir NG ha valóban hozná az igért teljesétmény és költségvonzatokat,egyáltalán nem lenne olyan rossz megoldás.Gripen C egy nagyon kis teljesitményű gép,E meg minden más komolyabb nekünk túl drága.NG az ami elég olcsó,és elég teljesitőképes,hogy lehessen egy tömegesitő tipus.
Ebbe az utcába akkor kerültünk bele,mikor megrendeltük az F16ADF-ek helyett a Gripen A-t.Jol kijönni ebből már nem tudunk,csak kevésbé rosszul.
Legvalószinűbb,hogy korszerűsitve lesznek a jelenlegi gépeink valamennyir...és ennyi.
Albák vétele meg kb annyira értelmes,mint anno a Gripen A vétele volt.
Logikailag a legrosszabb döntés az F-35 lenne, gyakorlatilag árulással érne fel, anyagi szempontból biztosan, sovereignity szempontjából meg erősen valószínűsíthetően.
A többire reagalni sem erdemes, amnyira koze nincs a valósághoz.

A világ nem hulye, Magyarország kb a svedek es portugálok szintjen mozog, a svedekhez közelebb álló risk factorokkal; ott 100-150 legmodernebb gépből betakarjak az a rettenet területüket, a Kárpátok között ez a 90+ ezer km2 valahol 40-60 legmodernebb gép korul simán megoldható ugyanúgy.