Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez szerintem félreértés. A svédek állami szinten beszálltak a Tempestbe.A Flygsystem 2020 kifejlesztése mennyivel lehet gyorsabb, mint a Tempesté?
Ez igaz, de most olyan szaga van, hogy a különutas politika ide is begyűrűzhet.Ez szerintem félreértés. A svédek állami szinten beszálltak a Tempestbe.
A Flygsystem 2020 megoldásai be lesznek építve a Tempestbe. Annak meg végképp semmi értelme, hogy a svédek 2 külön típust fejlesszenek.
Tulajdonképpen minden tag a Tempestben különutas valamilyen szinten.Ez igaz, de most olyan szaga van, hogy a különutas politika ide is begyűrűzhet.
Amirol gondolom nyilvan targyaltak Johnsonnal az "onvezeto Challenger" mellett.Ez szerintem félreértés. A svédek állami szinten beszálltak a Tempestbe.
A Flygsystem 2020 megoldásai be lesznek építve a Tempestbe. Annak meg végképp semmi értelme, hogy a svédek 2 külön típust fejlesszenek.
És ezen miért akadsz fel? Az F-16C gépekkel évi 300 óra/gép mennyiséget repkednek. Az F-35A esetén ugyanezen mennyiséget nézve ez 28k USD óra.
Ez simán jó. Úgy, hogy a gépben ott a DAS, EOTS, ami az F-16C-ben nincs.
Amúgy szerinted a Gripen E, Rafale és a többi mennyiért repül? Kb. ugyanez.
Sajnos mostanában elèg elfoglalt vagyok,nincs időm sajnos kommentelgetni,de itt van a kutya elàsva ( làsd lentebb ) . Konkrétan a Pentagont is megizzasztja az üzemben tartàsa. A cikkből minden kiderül,nem akarom ismételni. Ezért vagyok többek közt én is Gripen pàrti.
Difficult F-35 engine sustainment contributing to higher than expected cost per flight hour
Difficulty sustaining the engine on the Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) is contributing to a higher cost per flying hour than originally...www.janes.com
Vagy a Szu-57 vagy a J-20, melyekről ugyan semmit sem tudunk, de fix, hogy bőven ettől horrorabb árral repülnek. Modern repülőgépek egyre bonyolultabbak, így drágábbak. Bónusz, hogy focsikorgatva, de mára a negatív funclub is elismeri, hogy az F-35 nem műszaki okokból repül drágán, hanem a mögöttes cég miatt (értsd: nyakkendősök, a modern világ hóhérai). Az aztán meg baromira nem a mérnökök hibája, akiknek pont ki volt adva, hogy a JSF repüljön olcsón.
Azért néha el kéne gondolkozni, hogy melyik modern ipari termék élné túl azt a negatív sajtót, amit az F-35 kapott...
Gripen az egy elavult típus, ahogy az F-16 is, tetszik vagy sem (pimp level nem oszt, nem szoroz). Hogy százas nagyságrendben állnak szolgálatba nyugati 5.th gen gépek (világszinten meg ezer felé állunk cakkumpakk), a 4+++++ gépek simán kifuttatásra, átmenetre jók annak, aki komolyan is gondolja, hogy egy háborúban használni is szándékozik azokat.
Továbbra is fenntartom, hogy aki a huszas években nem 5+ gen fölött vesz új gépet, az simán hülye (igen, az F-15EX is egy baromság).
Kicsit OFF:
Az MH a Gripenek modernizálásával a (szerintem) legjobb útra lépett. Mert ugye van három esélyes lehetőség:
Namármost elvileg lesz 1, ami viszont lényegében kizárja a 2, lehetőségét, mivel hosszabb távra le lehet vele tudni a légierőt (tekintve mi minden másra kéne költeni... kb. minden szarabb állapotban van). Mivel pedig 2025-2030 után már totális ökörség lesz egy 4.th gen platformra költeni, 2, az átugorva, jöhet a 3, pont, vagy esetleg (valami csoda folytán ha elkészül) valamelyik EU vas.
- Gripen felújítás (ez nyert)
- E/F verzió vásárlása újonnan (ez piszok drága)
- F-35 (hát még ez, viszont Top 1)
Az 1, az időnyerés, míg a haderő többi része gatyába lesz rázva, mivel a Gripen flotta modernizálás után azért nem lesz egy gyenge erő továbbra sem. Utána meg azért az F-35 vonal is várhatóan sokkal jobban rendbe lesz téve (politikailag és logisztikailag), másrészt várható a konkurens hasonló szint 5.th/6.th genben.
Kik? Korrupt olajssejkségek meg a görögök, akik miden szart összevásároltak?Ugyan, dehogy, ne terjessz mar ekkora hülyeséget. A Gripen jo sansszal a feleboo kijon vagy alatta, a Rafalet szerintem senki nem tudja, de kizart, hogy ne lenne sokkal-sokkal olcsobb, mar annak alajan is, hogy kik veszik.
A ket, teljesen eltérő tipusos, plane a vilag legdragab infrajat kivano F-35 penztemetojet felreteve teljesen kifelejtetted a hétvégi bejelentést is a logikadbol.Ha a 14 darab Gripen-el kihúzzuk 2030-ig, amikor már javában Meteor és IRIS-T képesek lesznek, akkorra (és nem akkor) lesz érdemes váltani, illetve én azt mondom inkább, hogy bővíteni.
Én soha nem hitte az egytípusos légierőkben, bármennyire is néz ez ki jól egy menedzser szemszögéből.
Hasonló utat kell bejárni, mint a lengyelek, akik az F-16C mellé veszik az F-35-öt és nem pedig a helyére.
A gond ott kezdődik, hogy az F-35-ös platformra az IRIS-T és Meteor integrációt nem nagyon tudjuk összevetni az Airbus-MBDA elköteleződésünkkel.
A Meteor integrálása az F-35-ösre a brit BAe Systems biznisze, velük jóformán semmilyen hadiipari kapcsolatunk sincs. A németek, franciák teljesen ellenérdekeltek az F-35-ös elterjedésének támogatásában.
Ugyanakkor azt is látni kell, hogy 2030 után az egyetlen olyan 5. generációs típus, amivel nagy gyártási és üzemeltetési tapasztalat fog addigra összegyűlni, mi több, ezek alapján akkor már komolyabb upgrade-ek is elérhetőek lesznek, az az F-35-ös család.
Minden más 5. generációsnak mondott technológia csak hazárdírozás lesz még akkor. A mostani, kései negyedik generációs gépek pedig nem lesznek korszerű megoldások. És talán már olcsóak sem.
Ennyit a Meteor-ról. Az IRIS-T integrációja az F-35-ös platformra ugyanakkor még csak napirenden sincs.
Szóval mi a mostani fegyverzeti elköteleződésünkkel kiváló szintre emeljük a hazai Gripen-jeinket, ami most üdvözlendő, de ezzel teljesen beszorítjuk magunkat a Gripen/Typhoon/Rafale európai, negyedik generációs zsákutcába. Bár lehet, hogy nem ennyire sötét a helyzet.
Ha csak nem döntünk úgy, hogy az úgynevezett "elsővonalas" 5. generációs rendszer és az akkor már "másodvonalas" negyedik generációs platform esetében a fegyverzet tekintetében is a diverzitásra törekszünk, vagy másképp szólva, elfogadjuk azt.
Egy esetleges F-35/JAS-39 párhuzamos üzem esetében így a BVR légiharc fegyverzet és egyes PGM eszközöket tekintve ugyanis akár meg is lehet az átjárhatóság.
Ehh? Mirol beszélsz?Kik? Korrupt olajssejkségek meg a görögök, akik miden szart összevásároltak?
Hogy te mit "láttál", azt inkabb hagyjuk, mert nalad a 40 ezres F-35 hirtelen 28 ezerre torzul a fura szemuvegeden at... linket, pls.Az EF és Rafi kapcsán 60-80 ezer dolláros összegeket is láttam röpködni, na persze nem PR anyagban.
Sosem mondtak ezt, hanem 6-8 ezer kore tettek es amugy a C/D kapcsan ez kb meg is all.Ja, meg persze a SAAB vastagbőrős 4-5 ezer dolláros értékét, amiből kb. a keró, ha kijön.
38 ezer es akkor, amikor 46 ezer volt az F-35 (3-4 eve.)Az F-35 28 - 35k nincs messze egymástól, ez kb. az, hogy a MR/CR ráta eddig az F-16C alatt volt.
Megjegyzem az F-15E-nél a USAF-os költség volt 40k USD táján 8+ éve.
Szóval ez alapján drágának mondani az F-35A-t picit mulatságos, főleg ár/érték arányban.
Nem, en csusztatasokat nem szeretem, meg amikor foteltabornokot akartok jatszani Kőbánya-alsorol es leszojatok meg a USAF Air Combat Command parancsnokat is vagy akarkit.De mondom, megszoktam, te az F-35 kapcsán eszedet veszted...
Szerintem az biztos.Nézd amit a Gripenről mondott abba még akár az AESA radar is belefér..
Viszont lehet, hogy Gripen E nem lesz beszerezve, nekem nagyon úgy tűnik, hogy ezek a Gripenek maradnak a következő típus rendszeresítéséig, magyarul 2035-2040-ig...Szerintem az biztos.
eléggé úgy fest:Viszont lehet, hogy Gripen E nem lesz beszerezve, nekem nagyon úgy tűnik, hogy ezek a Gripenek maradnak a következő típus rendszeresítéséig, magyarul 2035-2040-ig...
Érdekes cikk!eléggé úgy fest:
Védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos: hadiipari exportunk esetében az állami tulajdon hátrány lehet
Nem rég még sereghajtó volt, hamarosan régiós szinten fent lesz a dobogón a magyar hadiipar, amely már a világűr felé is kacsintgat. Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos a növekedés.hu-nak többek között elmondta, a Gripenek sorsa eldőlt, továbbfejlesztik azokat, de...novekedes.hu
de akkor mi lenne az az 1 harangozónyi összeg, ami kb. 1 új század ára, és a nevezett kottyintotta el a médiákokban?Érdekes cikk!
Maróth mondja:
"Kapnak egy upgrade-et, amely lehetővé teszi, hogy olyan fegyvereket és szenzorokat integráljuk rá, amelyek sokkal magasabb szintre pozícionálják a repülőgépek harcképességét.
Leszámítva egy két kiber és lopakodó képességet csaknem az Ötödik generációs harci repülőgépek között lesznek. Egy új ötödik generációs vadászt megvásárolni jelenleg azért is felesleges, mert hadműveleti szempontból nincs rá szükségünk."
Bejött a jóslatom, hogy nem lesz itt semmféle új gép vásárlás "csak" upgrade.
Meg ha az uj 8x8-ast nem is szamitjuk bele a szarazfodre meg egy 2-3 milliard siman raferne, nem mondana senki hogy tulkoltekeztek szerintem.de akkor mi lenne az az 1 harangozónyi összeg, ami kb. 1 új század ára, és a nevezett kottyintotta el a médiákokban?
Én Maróthnak hiszek, nem a Harangozónak - lehet hogy ennyibe kerül az upgrade.de akkor mi lenne az az 1 harangozónyi összeg, ami kb. 1 új század ára, és a nevezett kottyintotta el a médiákokban?