[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Csak jelzem, hogy a dél-afrikai gépek továbbra is a földön állnak - 2 hónapja. Egyszerűen nincs pénzük a gépek szervizszerzödésének megkötésére.
Állítólag szinte minden más gépükkel ez a helyzet.
Maróth úr! Itt a soha vissza nem térő alkalom. Meg kell állapodni velük! Átveszünk tőlük 1 századot, cserébe a kapott pénzen még 10 évig tudnák üzemeltetni a maradék 1 századot.
De, ha nagyon nagy a córesz, akkor a keményvalutáért akár az egészet is elhozhatnánk! Egy irgalmatlanul pofátlan ajánlattal is lenne keresnivalónk! És az a vicces, hogy a gépek még a mieinknél is kevesebbet kellett, hogy repüljenek, ugyanis már évek óta felváltva használnak 1-1 századot. A nem működő századot időről időre letárolták.

De csak mondom, hogy a Denel holding is szintén irgalmatlan nagy bajban van! Az alkalmazottak nem kapnak fizut.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 378
43 688
113
Csak jelzem, hogy a dél-afrikai gépek továbbra is a földön állnak - 2 hónapja. Egyszerűen nincs pénzük a gépek szervizszerzödésének megkötésére.
Állítólag szinte minden más gépükkel ez a helyzet.
Maróth úr! Itt a soha vissza nem térő alkalom. Meg kell állapodni velük! Átveszünk tőlük 1 századot, cserébe a kapott pénzen még 10 évig tudnák üzemeltetni a maradék 1 századot.
De, ha nagyon nagy a córesz, akkor a keményvalutáért akár az egészet is elhozhatnánk! Egy irgalmatlanul pofátlan ajánlattal is lenne keresnivalónk! És az a vicces, hogy a gépek még a mieinknél is kevesebbet kellett, hogy repüljenek, ugyanis már évek óta felváltva használnak 1-1 századot. A nem működő századot időről időre letárolták.

De csak mondom, hogy a Denel holding is szintén irgalmatlan nagy bajban van! Az alkalmazottak nem kapnak fizut.
Lehet, hogy zuluk már széthordták őket és már kb. annyira repképesek mint a MiG29-eseink... :p :D

 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Csak jelzem, hogy a dél-afrikai gépek továbbra is a földön állnak - 2 hónapja. Egyszerűen nincs pénzük a gépek szervizszerzödésének megkötésére.
Állítólag szinte minden más gépükkel ez a helyzet.
Maróth úr! Itt a soha vissza nem térő alkalom. Meg kell állapodni velük! Átveszünk tőlük 1 századot, cserébe a kapott pénzen még 10 évig tudnák üzemeltetni a maradék 1 századot.
De, ha nagyon nagy a córesz, akkor a keményvalutáért akár az egészet is elhozhatnánk! Egy irgalmatlanul pofátlan ajánlattal is lenne keresnivalónk! És az a vicces, hogy a gépek még a mieinknél is kevesebbet kellett, hogy repüljenek, ugyanis már évek óta felváltva használnak 1-1 századot. A nem működő századot időről időre letárolták.

De csak mondom, hogy a Denel holding is szintén irgalmatlan nagy bajban van! Az alkalmazottak nem kapnak fizut.
ezt mondom egy hete jöjjön a denel és a gripenek csak ez lehet a dél afrikai vonal
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 938
12 766
113
De csak mondom, hogy a Denel holding is szintén irgalmatlan nagy bajban van! Az alkalmazottak nem kapnak fizut.
Hajajj, lementem a nyúl üregébe :D de jól tettem.
30% részesedésük van a Hensoldt Optronics-ban, és van összefonódás a Rheinmetallal is.
MG azt mondta iparfejlesztési célkitűzésnek egy régebbi interjúban, hogy legyen hazai rakétagyártás.
Hát ha behúznánk itthonra a Denelt, lenne. Meg rengeteg minden más is. Vagy 10 évet spórolnánk.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 958
29 429
113
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 628
97 875
113
Romániában 2 hét után leforditottál @Green Leader cikkét, de vmit félrértettek. Mindenesetre ez van a cimlapon.

Magyarország, az F-35-ös repülőgépek esetleges beszerzése és az FCAS és a Tempest programokban való részvétel között

A cikk pontos, csak a címet nem értem.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 958
29 429
113
Romániában 2 hét után leforditottál @Green Leader cikkét, de vmit félrértettek. Mindenesetre ez van a cimlapon.

Magyarország, az F-35-ös repülőgépek esetleges beszerzése és az FCAS és a Tempest programokban való részvétel között

A cikk pontos, csak a címet nem értem.
Már írtam a román topikban, hogy a google fordító nem kezeli a magyar nyelv finomságait...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Romániában 2 hét után leforditottál @Green Leader cikkét, de vmit félrértettek. Mindenesetre ez van a cimlapon.

Magyarország, az F-35-ös repülőgépek esetleges beszerzése és az FCAS és a Tempest programokban való részvétel között

A cikk pontos, csak a címet nem értem.

Ki ne találd már, hogy ha a románok valami egészen nagy hülyeséget akarnak csinálni, akkor azt a magyar oldalon nem csinálják meg, csak jóval hamarabb!
Ha nem így lenne, milyen kényszer lenne a bukaresti költségvetésen, hogy három F-16 század után 2 magyar 4. gen századdal szemben egy percig is komolyan gondolják a negyedik, immáron 5. gen századuk felállítását?
Teljesen logikus számomra, hogy nekik nemzeti érdek, hogy mi is beszerezzünk egy F-35 századot, különben a politikusaik belekényelmesednek a 4. generációba.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 378
43 688
113
Hajajj, lementem a nyúl üregébe :D de jól tettem.
30% részesedésük van a Hensoldt Optronics-ban, és van összefonódás a Rheinmetallal is.
MG azt mondta iparfejlesztési célkitűzésnek egy régebbi interjúban, hogy legyen hazai rakétagyártás.
Hát ha behúznánk itthonra a Denelt, lenne. Meg rengeteg minden más is. Vagy 10 évet spórolnánk.
A Denel rakétás részét már megvettek az arabok - ha jól tudom. (Skyknight -> Halcon)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 819
47 123
113
Állami cég, előbb hagyják tönkremenni, mint adják el kibelezés céljából.
Részben már kibeleszték. A Denel fő problémáját az adja, hogy az államnak sincs pénze. Sokszor nyúltak a hónuk alá, de most már nincs tovább.
A tönkremenés után jön a hitelezők követelése, és a felszámolás. A felszámolás során a licence jogok is értéket képviselnek. Azokat hiába akarná csak úgy tudná megtartani, ha kivásárolja maga is az állam. De ugye onnan indultunk ki, hogy nem tud.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 861
82 399
113
Na, eme cikkre építve megint szóba kerultetek a cseh oldalon:

Magyarország modernizálja a Gripeneket, és fontolgatja a második vadászszázadot​

https://www.armadninoviny.cz/madarsko-planuje-koupit-letku-gripenu.html
Ki mit értett meg a magyar cikkből google fordítóval című játék? :)

A szerbek úgy értelmezték hogy a következő generációs típusból lesz majd két század.

Még itt a fórumon a magyarul tudók sem értelmezték ugyanúgy a Portfolio írását :D
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 506
36 492
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 378
43 688
113
Bár úgy lenne.
De amúgy a C/D frissítve lesz, illetve a 2. század eleve frissítve érkezik. De nem E/F szerepel a tervekben, szerintem.
Az upgradelt C/D és az E/F között nincs akkor technológiai ugrás, hogy megérje 60-70 millió dolcsit az ára.
Sokkal jobban járunk upgradelt, esetlegesen nagy javított C/D gépekkel, amit talán ugyanúgy tudnánk lízingelni svéd készletekből, mint a mostani flottát.
Cégek is ezt csinálják: lízingelnek egy autóflottát, kifutás után megveszik maradvány áron és kezdenek egy új lízinget.

(Még mielőtt letámadnának páran, hogy mennyivel jobb az E/F: tényleg sok mindenben többet tud, de leginkább EW képességben. Nekünk ez kevésbé fontos, mert nem hiszem hogy valaha is egy "orosz szintű" légvédelem ellen kell repülnünk. Ez az extra képesség nem éri meg a dupla árat....)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 736
34 530
113
Az upgradelt C/D és az E/F között nincs akkor technológiai ugrás, hogy megérje 60-70 millió dolcsit az ára.
Sokkal jobban járunk upgradelt, esetlegesen nagy javított C/D gépekkel, amit talán ugyanúgy tudnánk lízingelni svéd készletekből, mint a mostani flottát.
Cégek is ezt csinálják: lízingelnek egy autóflottát, kifutás után megveszik maradvány áron és kezdenek egy új lízinget.

(Még mielőtt letámadnának páran, hogy mennyivel jobb az E/F: tényleg sok mindenben többet tud, de leginkább EW képességben. Nekünk ez kevésbé fontos, mert nem hiszem hogy valaha is egy "orosz szintű" légvédelem ellen kell repülnünk. Ez az extra képesség nem éri meg a dupla árat....)
Egyrészt komoly cégek nem veszik meg maradványértéken az autókat,hanem visszaadják őket,és új lizingbe kezdenek.(igazán komolyak a garanciaidőszak lejártakor dobják a kocsikat)
Nem tudjuk még,mit kap EW képességek terén az upgradelt C.Elvileg pont ezen a téren lehet egy szintre hozni az E-vel,és kell is.EW ma sarkalatos pont,kulcsképesség.
Szerintem összteljesitmény terén nem hoz akkora növekedést az E,mint amennyivel drágább (várhatóan,mert nem tudjuk az upgradelt C árát).
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 378
43 688
113
Pontosan.
N+1-szer kifejtettem, hogy a Gripen C/D túl kevés függesztési pontja mekkora hátrány.
Dupla tartók valamennyit segítenének.
Svédeknek van GBU-12-höz, kipróbált bevált megoldás a CAS képesség fokozására. Máris mehetne 6-8 bomba a mostani 4 helyett.
Dupla rakéta indító: AMRAAM-hoz van, bár eddig csak Horneteken láttam, szóval nem tudom Gripenre felmenne-e.
Meteorhoz is jó lenne dupla indító, de egy tripla sem lenne elképzelhetetlen a belső tartóra...nyilván ez igényelne némi fejlesztést.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 628
97 875
113
Csak hogy arányaiban átlássam.
12 db C és 12 db E üzemeltetése kb. hányszorosa lehet 24 C üzemeltetésének. Illetve mi dobja meg leginkább a költségeket?
 
M

molnibalage

Guest
Dupla tartók valamennyit segítenének.
Svédeknek van GBU-12-höz, kipróbált bevált megoldás a CAS képesség fokozására. Máris mehetne 6-8 bomba a mostani 4 helyett.
Dupla rakéta indító: AMRAAM-hoz van, bár eddig csak Horneteken láttam, szóval nem tudom Gripenre felmenne-e.
Meteorhoz is jó lenne dupla indító, de egy tripla sem lenne elképzelhetetlen a belső tartóra...nyilván ez igényelne némi fejlesztést.
Nem az AG kapacitás miatt. Pótos + bomba mellé AIM-120 nem mehet fel. Akár lenne dupla indítósín, akár nem...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba