[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
550
1 543
93
Kérdezd meg a horvátokat, görögöket, egyiptomiakat, katariakat, UAE, indonézeket, indiaiakat stb.. Nagy eséllyel még a szerbek is Rafale-t vesznek és fel sem merül a Gripen. Mi lehet az oka?
Nem tudom megkérdezni őket, ezért kérdezem itt.
A nagy területű illetve tengerrel rendelkező országoknál el tudom képzelni a 2 hajtómű előnyeit.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 947
5 079
113
Nem tudom megkérdezni őket, ezért kérdezem itt.
A nagy területű illetve tengerrel rendelkező országoknál el tudom képzelni a 2 hajtómű előnyeit.
Vannak itt nagy Gripen szakértők, akik majd elmagyarázzák. Ahogy én látom ár-érték arányban nem jó ajánlat a Gripen. Képessége elmarad az F-35-től, de árban egyáltalán nem olcsóbb. A Rafale-nál jobb a radar, több fegyvert tud vinni és talán több üzemanyagot is.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: kamm and hunemperor

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 804
113
Talán az,hogy egy jóval nagyobb harcértékű gép?Plusz,akik tartanak egy usak embargó lehetőségétől-nincs benne amcsi alkatrész.
Sztem inkább az, hogy olcsóbb. Mind a görögök, mind a horvátok használtat vettek. A fenntartási költségei viszont drágábbak, de ez az összeg nem most, hanem elnyújtva jelentkezik.
Képessegekben sztem egy felupgradelt C jobb mint a kapott használt Rafale. Az új E sem marad el az uj Rafaletól.

És volt geopolitikai, politikai szempont is. A görögöknek szükségük van a francia fegyveres támogatásra a törökök ellen. Francia hadihajók is megjelentek Ciprus körül, amikor a törökök a Ciprus körüli tengeri gázmezőket igyekeztek feltárni.

A horvatoknál pofátlanul megüzenték a franciák, hogy Rafale nélkül nincs Schengeni csatlakozás.
 
K

kamm

Guest
Nincs benne semmmi amerikai alkatrész.

Although marketed as a purely French program, the Rafale notably relies heavily on technologies and components from the United States and across Europe to a much greater extent than the Mirage 2000, without which it likely would be unable to achieve current performance levels.
The Rafale’s reliance on foreign parts is
in part a legacy of its origin as part of French participation in the Eurofighter program, with significant similarities between the two fighters. The most notable differences are the Rafale’s longer range, greater focus on electronic warfare, and much poorer general flight performance due to weaker engines. Although more conservative weapons previously used by the Mirage 2000, most notably the MICA medium range and Magic II air to air missiles, are of French origin, the Rafale’s new generation of armaments namely the Scalp cruise missile and Meteor air to air missile were both primarily developed abroad as part of larger programs.

This was a result of their complexity which made it difficult for the relatively small defence sectors of any single European country to develop them. Beyond reliance on other European states, however, the Rafale is also heavily dependant on inputs from the United States. This became more widely known when an export of the Scalp cruise missile to Egypt as part of a multi billion dollar 2015 contact was was blocked after the U.S. refused to provide American-built components as part of a longstanding policy of denying Egypt access to standoff weapons. French Armed Forces Minister Florence Parly stated in response: “We are at the mercy of the Americans when our equipment is concerned.”

Beyond the Scalp, the Rafale itself relied on American auxiliary power units, lighting systems, fuel nozzles, wheel brakes and brake controls, transducer, electro-optical and passive electronic components, cabin systems, canopies, fuel tank sealants, corrosion inhibitors and various mechanical components and electrical power systems. Prototypes also used the F404 engine which powered the F-18 Hornet. Although the Rafale was at largely indigenous, and unlike the Swedish Gripen E or Indian Tejas it did not rely on foreign sensors or engines, it was still a far cry from full self-sufficiency in tactical aviation for France. Indeed, other than the Mirage 2000, and various legacy fighters across the third world such as Pakistan’s Mirage 5 fleet, the Rafale remains the closest thing to a fully indigenous fighter produced by a European state. As fighter jets and their armaments have grown increasingly complex, small and medium sized producers have increasingly been forced to rely on a globalisation of supply chains, and in Europe’s case on technologies from the U.S., to produce relatively modern designs. Whether France could produce the Rafale without American inputs remains highly questionable, but it is almost certain that without technologies and components from elsewhere in Europe it would be impossible. The Rafale is likely to be the last French manned fighter ever built, with France’s defence industry unable to handle post-fourth generation designs alone due to their complexity and forced to collaborate with partners such as Germany and Spain to produce more ambitious high-tech designs.
 
K

kamm

Guest
Sztem inkább az, hogy olcsóbb. Mind a görögök, mind a horvátok használtat vettek. A fenntartási költségei viszont drágábbak, de ez az összeg nem most, hanem elnyújtva jelentkezik.
giphy.gif
Képessegekben sztem egy felupgradelt C jobb mint a kapott használt Rafale. Az új E sem marad el az uj Rafaletól.


giphy.gif
És volt geopolitikai, politikai szempont is. A görögöknek szükségük van a francia fegyveres támogatásra a törökök ellen. Francia hadihajók is megjelentek Ciprus körül, amikor a törökök a Ciprus körüli tengeri gázmezőket igyekeztek feltárni.


giphy.gif
A horvatoknál pofátlanul megüzenték a franciák, hogy Rafale nélkül nincs Schengeni csatlakozás.

giphy.gif
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 038
38 409
113
A Gripen Európában tökéletesen eladhatatlan. Az egyedüli vevők - sajnos - mi leszünk. Akinek van lehetősége F-35 vásárlásra, az azt vesz, akinek meg nem adják el a jenkik az Rafale-t vesz.
Nekünk is eladnák ha kérnénk, legfeljebb kérnek garanciákat, hogy az orosz kémbank "bankárjai" nem szedik darabokra a beérkezés másnapján... :D
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
237
843
93
Ezeket a böszmeségeket meg ne hangoztasd túl gyakran mert viccnek marha gyenge.
Viszont a kérdés jogos! Mi - a jelenlegi külpolitikai helyzet(ünk)ben - megkaphatnank az F35 Block4-et.
(Tudom, ertem hogy nem kell, nem futja rá, stb., de amerikai akarat lenne most?)
 
  • Vicces
Reactions: kamm

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Mi az előnye a Rafale-nak a Gripenhez képest egy európai kis ország számára?

Speciálisan kicsi és európai ország érdekel vagy a két gép konkrét összehasonlítása?

A fórumon uralkodó nézet, hogy egy hozzánk hasonló méretű országnál meghatározó, hogy hány légi századot tud felszerelni és azt milyen költségvonzattal tudja üzemeltetni. (Ha abba belegondolunk, hogy mi egyetlen századot 2 évtized alatt fizetünk ki, akkor ez talán jelzi, hogy igen csak meg kell számolni a pénzt.)

Szóval sokak szerint emiatt nem előnyös egy kis méretű országnak a francia gép, de légiharcban 1 vs. 1 szituációban vagy főleg 2 vs. 2 esetén jelentősége lehet, hogy nem fogy ki olyan könnyen a rakétákból. Illetve irrelevánsnak tűnik az a francia érv, hogy számukra ez az atom töltetek hordozó platformja.

A fegyverzete lényegében ugyan az, Meteor BVR és IRIS-T közelharc rakétákra támaszkodik és mind a kettő tud bombázni. Az egyik klasszikusan egy könnyű egy motoros, a másik egy kéthajtóműves gép.

Viszont a kérdés jogos! Mi - a jelenlegi külpolitikai helyzet(ünk)ben - megkaphatnank az F35 Block4-et.
(Tudom, ertem hogy nem kell, nem futja rá, stb., de amerikai akarat lenne most?)

Igen.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
IDEB 2022

FSjhWTBUcAEtAbD
FSjhWS9VsAADZPe


" A KAI részt vett a pozsonyi „IDEB 2022” védelmi ipari kiállításon, és javában folyik az FA-50 marketingtevékenysége a Szlovák Légierő számára. Ezenkívül az FA-50-et és a KF-21-et bemutatták a potenciális vevőknek, akik kénytelenek lecserélni az elöregedő vadászgépeiket..."


"In addition, KAI presented the KF-21 fighter, the FA-50 light attack aircraft and the LAH gunship helicopter, and conducted interviews with potential exporting countries in need of replacing obsolete fighters, such as Poland, the Czech Republic, Hungary, Austria, Croatia and Finland, including Slovakia."