![agraragazat.hu](https://agraragazat.hu/wp-content/uploads/2019/05/helyszinen_szerelt_ives_csarnokot_szeretne_001.jpg)
Helyszínen szerelt íves csarnokot szeretne? – Agrárágazat
Helyszínen szerelt íves csarnokot szeretne?
![agraragazat.hu](https://agraragazat.hu/wp-content/uploads/2021/12/index-100x100.png)
ezek kivállóan megfelelnek maradó zsaluzatnak.
simán be lehet vasbetonozni. majd földel borítani tettszés szerint...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
azért mondjuk ennél picivel komolyabb dologra lenne szükségünkegy csomó paraszt szénát táról az ilyen őnhordó íves csarnokokba...![]()
Helyszínen szerelt íves csarnokot szeretne? – Agrárágazat
Helyszínen szerelt íves csarnokot szeretne?agraragazat.hu
ezek kivállóan megfelelnek maradó zsaluzatnak.
simán be lehet vasbetonozni. majd földel borítani tettszés szerint...
mármint? ez a technológia katonai technológia eredetileg a civil szféra csak átvette...azért mondjuk ennél picivel komolyabb dologra lenne szükségünk
aha, azt mondod, hogy erre még földet tolunk akkor az ténylegesen véd valamitől? ( most nem repeszekre gondolok) azért ,szerintem de javíts ki ha tévedek, nem véletlen vannak normális vasbeton fedezékek vasaknak (lásd görög példa,képek)mármint? ez a technológia katonai technológia eredetileg a civil szféra csak átvette...
az amerikaiak mindenhol ilyenből építik a hangárjaikat (zömében a mai napig) a 2. vh óta... a szovjet betonfedezékek jó része (az íves) egyan erre az alapra épült.
ezt bevasbetonozzák mint maradó zsaluzat... előnye a kivehető zsaluzathoz képest hogy csökkenti a repeszhatást és nem szakadnak a tárol eszközre nagyobb betondarabok...
majd a végén földel borítják
értsd.aha, azt mondod, hogy erre még földet tolunk akkor az ténylegesen véd valamitől? ( most nem repeszekre gondolok) azért ,szerintem de javíts ki ha tévedek, nem véletlen vannak normális vasbeton fedezékek vasaknak (lásd görög példa,képek)
Ez a kép a görögöknél elég sokat ér. Mármint letöltendőben.Szerintem már az is sok plusz gyakorlatot jelentene a pilótáinknak, ha a szóba jöhető repülőterekre akárcsak egynapos kitelepüléseket csinálnának. Pl. felszáll Kecskemétről, gyakorló légiharc a légtérben, majd leszáll Debrecenben/Szolnokon/Békéscsabán/Péren/Sármelléken/Taszáron/Lacházán/Tökölön/Kalocsán/Szentkirályon, és ott egy gyors földi kiszolgálást és tankolást követően akár ugyanazzal a pilótával, akár pilóta csere után újra felszállás, légiharc, majd hazatérés Kecskemétre. Így mindenki a saját ágyában aludhatna, de mégis meglenne a repülőterek rutinszerű ismerete, és a tábori körülmények közötti gép kiszolgálás gyakorlata. Ez tényleg kb semmibe nem kerülne.
Ha pedig ez már rutinszerűen megy, akkor jöhetnének a többnapos kitelepülések, és az ilyen "másodlagos" placcokra minimál infrastruktúra kiépítése.
A görögök amúgy jó példa. Nekik kb. minden repterük egyben katonai infrastruktúra is (ki is kockázza őket a google maps), és bár sok helyen nem települnek aktív egységekkel, vannak kiépített fedezékek, és időnként "látogatást kapnak" az aktív alakulatoktól. Októberben volt szerencsém Santorinin végignézni egy F-16D géppár gyakorló megközelítését, a reptéren amúgy 6db fedezék is van, de állandó egység nem települ.
saját kép:
![]()
Szaloniki hasonló, aktív egység nincs, de tele van fedezékekkel. (És kannibalizált F-5-ösökkel...)
Bátor vagy hogy ezt a képet megcsináltad. ott dutyi jár a szpottingért.Szerintem már az is sok plusz gyakorlatot jelentene a pilótáinknak, ha a szóba jöhető repülőterekre akárcsak egynapos kitelepüléseket csinálnának. Pl. felszáll Kecskemétről, gyakorló légiharc a légtérben, majd leszáll Debrecenben/Szolnokon/Békéscsabán/Péren/Sármelléken/Taszáron/Lacházán/Tökölön/Kalocsán/Szentkirályon, és ott egy gyors földi kiszolgálást és tankolást követően akár ugyanazzal a pilótával, akár pilóta csere után újra felszállás, légiharc, majd hazatérés Kecskemétre. Így mindenki a saját ágyában aludhatna, de mégis meglenne a repülőterek rutinszerű ismerete, és a tábori körülmények közötti gép kiszolgálás gyakorlata. Ez tényleg kb semmibe nem kerülne.
Ha pedig ez már rutinszerűen megy, akkor jöhetnének a többnapos kitelepülések, és az ilyen "másodlagos" placcokra minimál infrastruktúra kiépítése.
A görögök amúgy jó példa. Nekik kb. minden repterük egyben katonai infrastruktúra is (ki is kockázza őket a google maps), és bár sok helyen nem települnek aktív egységekkel, vannak kiépített fedezékek, és időnként "látogatást kapnak" az aktív alakulatoktól. Októberben volt szerencsém Santorinin végignézni egy F-16D géppár gyakorló megközelítését, a reptéren amúgy 6db fedezék is van, de állandó egység nem települ.
saját kép:
![]()
Szaloniki hasonló, aktív egység nincs, de tele van fedezékekkel. (És kannibalizált F-5-ösökkel...)
Azért erre ne öntsél 2 méter vastag betont így ahogy van! Nem lenne jó vége! De még 30cm vastagot se nagyon. Ráadásul még kontrazsalura is szükség van, különben csak két nagy betonhalmod lesz az építmény két szélén.egy csomó paraszt szénát táról az ilyen őnhordó íves csarnokokba...![]()
Helyszínen szerelt íves csarnokot szeretne? – Agrárágazat
Helyszínen szerelt íves csarnokot szeretne?agraragazat.hu
ezek kivállóan megfelelnek maradó zsaluzatnak.
simán be lehet vasbetonozni. majd földel borítani tettszés szerint...
Azért erre ne öntsél 2 méter vastag betont így ahogy van! Nem lenne jó vége! De még 30cm vastagot se nagyon. Ráadásul még kontrazsalura is szükség van, különben csak két nagy betonhalmod lesz az építmény két szélén.
wonder archesAzért erre ne öntsél 2 méter vastag betont így ahogy van! Nem lenne jó vége! De még 30cm vastagot se nagyon. Ráadásul még kontrazsalura is szükség van, különben csak két nagy betonhalmod lesz az építmény két szélén.
USAFE TAB-VEE shelters and their genesis
robdebie.home.xs4all.nl
Nyilván azok arra lettek méretezve. Az először linkelt fedés viszont nem zsalunak készült.részben hasonló maradó fémzsalus technologiával (nagyobb tábblák nem kis ívekből összerakva) a honvédség hidakat épített átereszeket.
ki monta hogy nem kell alátámasztás.Nyilván azok arra lettek méretezve. Az először linkelt fedés viszont nem zsalunak készült.
alali77 által mellékelt linken egyébként látszik a kontrazsalu is építés közben
Hidroplánokat fogunk venni?ehhez jobban hasonlít abbol a szempontból hogy csak bóltív.![]()
Bátor vagy hogy ezt a képet megcsináltad. ott dutyi jár a szpottingért.
nem csak egy példa az íves fém maradó zsaluzatra. (ami az építőiparunkba egyáltalán nem ritka korcolt táblás maradó zsaluzat színte minden mélyépítés elemét képzi nem csak leverik van ameiket maradó zsaluzatként alkalmaznak.. a honvédségnek sem új a technológia a müszakiak építettek már a technológiával mégha nem is adott termékkel...Hidroplánokat fogunk venni?
hohó, csak ez nem bennmaradó zsalu, ez egy teljesen más technológia.ilyeneket építettek tucatjával a műszakiak annyi hogy nem spirálkorcolt csővel hanem táblásan összeszerelve. ugyan az a technológia csak másalakba. formába kivitelbe... (mert nagyobbak az átereszek mint a cső ami rendelkezésre állt vólna.![]()
ember zsalunak még OSB táblát is használhatok nemtudom min pörögszhohó, csak ez nem bennmaradó zsalu, ez egy teljesen más technológia.
Itt hullámacél mögé rétegesen tömörített föld viseli a terhet, nincsen beton a lemezen. Akár vasúti híd is lehet, de erre nem lehet betonozni, ez nem egy vasbeton szerkezet.
![]()
Hidak, kis műtárgyak - rbfkft.hu
A csőhidak építése tevékenységünk leglátványosabb, legszebb és legösszetettebb részét képezik, melyre mindig szívesen vállalkozunk az esetleges meglévő híd (pl. Biatorbágy Fűzespatak hídja) bontásától kezdve az új híd átadásáig. Ezek a létesítmények gyorsan, és a vb. Bővebben...…rbfkft.hu
MultiPlate hullámacél átereszek | ViaCon Hungary Kft.
A ViaCon MultiPlate műtárgyak nemzetközileg az egyik legelfogadottabb és legnagyobb számban alkalmazott hullámacél profilok. A MultiPlate MP150 és MP200 típusú szerkezetek egymáshoz csavarozott előre gyártott hullámacél lemez elemekből állnak. A MultiPlate műtárgyak fesztávolsága 1,21 m és 12,09...viaconhungary.hu
![]()
ACÉL HULLÁMLEMEZ MŰTÁRGYAK SUPERCOR A HIDAK ÚJ GENERÁCIÓJA - PDF Free Download
ACÉL HULLÁMLEMEZ MŰTÁRGYAK SUPERCOR A HIDAK ÚJ GENERÁCIÓJA 1. Bemutatás 2. Alkalmazás 3. Műszaki paraméterek 3.1. Hullámméret 3.2. Keresztmetszeti adatok 3.3. Korrózió elleni védelem 4. Tervezés 4.1. Statikaidocplayer.hu
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..