[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 110
113
Viggen korántsem volt olyan sikeres,mint a legendája.Gripen problémája,hogy a svédek nem birtak el anyagilag egy nagyobb gépet.És valójában már alig svéd.Alapterve angol,a részegységek többsége se svéd.80as években még sokan tervezgettek vadászgépet.Lavi,Novi Avion,IAR95,Mako,Carvel,egyik sem lett volna önálló fejlesztés.Egyszerűen túl drágává vált az önálló fejlesztés,még ilyen kis kategóriás gépeknél is.A várható kis db-számú biztos gyártás nem birta el a költségeket.(Lavi bukását pl ez hozta.Legalább 300db legyártása kellett volna ahoz,hogy megérje gyártani.Amcsik azonban nem adtak rá pénzt,az izraeli költségvetésbe meg csak max a harmadát birta volna el-de 100db-os gyártásnál már olcsóbb volt inkább F16ot venni)
Svéd költségvetés egyszerűen nem birta volna el egy Viggen méretű korszerű gép fejlesztését.
.
.
Erdekesseg, nem nagy sztori, de egy idöben az egyik szomszed csalad egyik tagja egy idös ex-pilota volt, aki repult Viggennel is anno. Ez veletlenul derult ki, egyszer segitettem nekik havat lapatolni, onnantol volt beszelöviszony, neha kaveztunk-sutemenyeztunk is egyutt (ezt itt a magyarul furan hangzo "fika" szoval nevezik :) ), szivesen meselt a regi dolgokrol. Nyilvan erösen elfogult volt az öreg a regi szep idök irant, de ö nagyon szerette a Viggent, es pl szentul allitotta, hogy a Viggenben a központi digitalis fedelzeti szamitogep elegge parhuzamban volt kepessegben az "amerikaiakeval", es talan az amerikaiak utan ök, a Viggennel voltak a masodikok, akiknek ilyen volt a vilagon. Ezt nem tudom eldönteni, de nagyon allitotta, es valoszinuleg ez valami szamukra fontos elöny lehetett, de minimum ök anno nagyon hittek benne. :)
.
Muzeumban (itt, ez egy brutal jo muzeum, egy regi földalatti alagutrendszerben: https://flygvapenmuseum.se/utstallning/aj-37-viggen-37094/) kiallitott gepben en is ultem többször Viggenben, es nem vagyok vadaszpilota, de hetköznapi muszaki minösegerzessel is azonnal atjön, hogy klasszisokkal fejlettebb, precizebb gep volt, mint a kortars MiG-21, 23.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 116
113
.
.
Erdekesseg, nem nagy sztori, de egy idöben az egyik szomszed csalad egyik tagja egy idös ex-pilota volt, aki repult Viggennel is anno. Ez veletlenul derult ki, egyszer segitettem nekik havat lapatolni, onnantol volt beszelöviszony, neha kaveztunk-sutemenyeztunk is egyutt (ezt itt a magyarul furan hangzo "fika" szoval nevezik :) ), szivesen meselt a regi dolgokrol. Nyilvan erösen elfogult volt az öreg a regi szep idök irant, de ö nagyon szerette a Viggent, es pl szentul allitotta, hogy a Viggenben a központi digitalis fedelzeti szamitogep elegge parhuzamban volt kepessegben az "amerikaiakeval", es talan az amerikaiak utan ök, a Viggennel voltak a masodikok, akiknek ilyen volt a vilagon. Ezt nem tudom eldönteni, de nagyon allitotta, es valoszinuleg ez valami szamukra fontos elöny lehetett, de minimum ök anno nagyon hittek benne. :)
.
Muzeumban (itt, ez egy brutal jo muzeum, egy regi földalatti alagutrendszerben: https://flygvapenmuseum.se/utstallning/aj-37-viggen-37094/) kiallitott gepben en is ultem többször Viggenben, es nem vagyok vadaszpilota, de hetköznapi muszaki minösegerzessel is azonnal atjön, hogy klasszisokkal fejlettebb, precizebb gep volt, mint a kortars MiG-21, 23.
Ez nem titok. Az AJ-37-esbe szerelt svéd CK37 (Central Kalylator 37) volt az első fedélzeti központi digitális számítógép, ami integrált áramköröket tartalmazott és szária gépbe bekerült.
Az ezt követő JA-37-es bár nem első volt, de megkapta a Central Air Data Computer-t, ami egy az egyben az F-14A-ból származott. Világviszonylatban kvázi másodikként a szériagépek közül.
A JA-37-es volt az első széria repülőgép, amiben a Honeywell-el közösen kidolgozott digitális fly by wire dolgozott. (Az első digitális fly by wire-el is szerelt gép a Szuhoj T4-ese volt, de ennek volt mechanikus tartaléka és nem volt szériagép; az első 100%-ban digitális FbW a NASA F-8-as Crusader gépe volt, de ebből is csak egy volt, míg előttük repült a Concorde és még előtte a kanadai Avro Arrow, amelyek FbW gépek voltak, de analóg rendszerrel.
A JA-37-es tehát egy olyan digitális FbW gép volt, ami már szériagépként rendelkezett ilyen rendszerrel.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 110
113
Ez nem titok. Az AJ-37-esbe szerelt svéd CK37 (Central Kalylator 37) volt az első fedélzeti központi digitális számítógép, ami integrált áramköröket tartalmazott és szária gépbe bekerült.
Az ezt követő JA-37-es bár nem első volt, de megkapta a Central Air Data Computer-t, ami egy az egyben az F-14A-ból származott. Világviszonylatban kvázi másodikként a szériagépek közül.
A JA-37-es volt az első széria repülőgép, amiben a Honeywell-el közösen kidolgozott digitális fly by wire dolgozott. (Az első digitális fly by wire-el is szerelt gép a Szuhoj T4-ese volt, de ennek volt mechanikus tartaléka és nem volt szériagép; az első 100%-ban digitális FbW a NASA F-8-as Crusader gépe volt, de ebből is csak egy volt, míg előttük repült a Concorde és még előtte a kanadai Avro Arrow, amelyek FbW gépek voltak, de analóg rendszerrel.
A JA-37-es tehát egy olyan digitális FbW gép volt, ami már szériagépként rendelkezett ilyen rendszerrel.
.
.
Rákerestem most a témára a neten, és ezt a nagyon jó és részletes leirást találtam a CK37-ről:
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
.
.
Itt is a hajtomu a gyenge lancszem, mert az amerikainak nem lesz erdeke jo hajtomuvet adni egy szamara konkurrens projecthez. Az is lehet, semmit nem akarnak atadni.
Az AV/Omnipol/NER egyebkent milyen muszaki tudas birtokaban van, amit a törökök nem tudnak maguktol is mar? Az AV/Omnipol egy 60 eves designt reszelget, a sajat reszuk a 3. gent se biztos hogy eleri, es akkor most szerelnek bele szinte netröl is megvehetö elektronikat, es egy minimalista kis amerikai hajtomuvet. Ez hol van az 5.gentöl?
Ilyenkor derül ki, hogy mennyire sokan nincsenek tisztában a tervezéssel, mérnöki munkával. Mit gondolsz, hogy az 5. generációs gép tervezése az utolsó csavarig "5. generációs" mérnöki tevékenység? A tervezési folyamatok ~90%-a robot meló. Ami 5.gen-né teszi, az az elektronika és a szoftver bizonyos részei (radar, EW, hálózati adatcsere, MI stb.), a hajtómű, a sárkány kialakítása, bevonatai, fegyverzet, új gyártástechnológiák pl. 3D nyomtatott fémek. És ezeken belül is a koncepcióalkotás, a KF. A kiviteli tervek már ezekre és a tapasztalatra építenek. Ide kell a sok képzett, tanulni képes ember. Ráadásul a munka egyre nagyobb részét adja az informatika, ahol viszont sokkal könnyebb fejlődni, mint pl. a turbinalapátok metallurgiájában.

De visszakérdezek: Milyen műszaki tudás birtokában vagyunk, amit az Airbus nem tud magától és idejöttek Gyulára, vagy az RM Zalaegerszegre, az Audi Győrbe?
Számomra elképesztő, hogy sokan nem értik ezeket a folyamatokat, mikor a szemünk előtt zajlanak. Győr a tökéletes példa, sima összeszerelő üzemnek indult, és nézd meg mivé vált. Megkerülhetetlen tudásközpont lett a VW-n belül, amit már nem nagyon fognak elköltöztetni innen, mint egy sima gyártósort. Ha elég időt kap, Zalaegerszeg, Gyula is befuthatja ezt a pályát a maga méretében.
Vagy kérdezd meg @Allesmor Obranna -t, (ha nem tévedek a GE-nél dolgozott/ik) ő sem az egyetemen szedte fel a speciális tudást, de az itt kiképzett emberek idővel már önálló munkavégzésre, fejlesztésre is alkalmasak.
Az, hogy miért jöttek ide a multik, az ebből a szemszögből mellékes. A know-how, a vállalati kultúra átvétele, ami kamatozhat az országnak. A stratégiai politikának pont ez a feladata, hogy olyan beruházásokat csábítson ide, amik jobban képzett szakembereket nevelnek ki.
Félreértés ne essék, én nem mondom, hogy kell az AV a törököknek, vagy akár nekünk kellenek a törökök. De az AV üzlet akkor nyerne valódi értelmet, ha sikerülne rajta keresztül bejutni valami érdemi fejlesztésbe, ahol lehet tanulni.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 801
2 393
113
Majd egyszercsak az álltalam fentebb említett három lesz és akkor rákérdezvén hogy-hogy , mikor?Válasz nincsen itt semmi látnivaló lehet továbbmenni!
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 110
113
Ilyenkor derül ki, hogy mennyire sokan nincsenek tisztában a tervezéssel, mérnöki munkával. Mit gondolsz, hogy az 5. generációs gép tervezése az utolsó csavarig "5. generációs" mérnöki tevékenység? A tervezési folyamatok ~90%-a robot meló. Ami 5.gen-né teszi, az az elektronika és a szoftver bizonyos részei (radar, EW, hálózati adatcsere, MI stb.), a hajtómű, a sárkány kialakítása, bevonatai, fegyverzet, új gyártástechnológiák pl. 3D nyomtatott fémek. És ezeken belül is a koncepcióalkotás, a KF. A kiviteli tervek már ezekre és a tapasztalatra építenek. Ide kell a sok képzett, tanulni képes ember. Ráadásul a munka egyre nagyobb részét adja az informatika, ahol viszont sokkal könnyebb fejlődni, mint pl. a turbinalapátok metallurgiájában.

De visszakérdezek: Milyen műszaki tudás birtokában vagyunk, amit az Airbus nem tud magától és idejöttek Gyulára, vagy az RM Zalaegerszegre, az Audi Győrbe?
Számomra elképesztő, hogy sokan nem értik ezeket a folyamatokat, mikor a szemünk előtt zajlanak. Győr a tökéletes példa, sima összeszerelő üzemnek indult, és nézd meg mivé vált. Megkerülhetetlen tudásközpont lett a VW-n belül, amit már nem nagyon fognak elköltöztetni innen, mint egy sima gyártósort. Ha elég időt kap, Zalaegerszeg, Gyula is befuthatja ezt a pályát a maga méretében.
Vagy kérdezd meg @Allesmor Obranna -t, (ha nem tévedek a GE-nél dolgozott/ik) ő sem az egyetemen szedte fel a speciális tudást, de az itt kiképzett emberek idővel már önálló munkavégzésre, fejlesztésre is alkalmasak.
Az, hogy miért jöttek ide a multik, az ebből a szemszögből mellékes. A know-how, a vállalati kultúra átvétele, ami kamatozhat az országnak. A stratégiai politikának pont ez a feladata, hogy olyan beruházásokat csábítson ide, amik jobban képzett szakembereket nevelnek ki.
Félreértés ne essék, én nem mondom, hogy kell az AV a törököknek, vagy akár nekünk kellenek a törökök. De az AV üzlet akkor nyerne valódi értelmet, ha sikerülne rajta keresztül bejutni valami érdemi fejlesztésbe, ahol lehet tanulni.
.
Amit latunk hogy ami az Aero gyarbol kijött es kijön az 60 ev alatt nem sokat valtozott, egyetlen es elavult tipusuk van. Gondolom, ebben azert egyetertunk. Tehat biztos neked van igazad, es a szinfalak mögött ott olyan eröforrasok összpontosulnak, hogy eddig csak azert nem csinaltak 5.gen gepet, mert nem akartak, de az is lehet, az NG azert lett annyi, amennyi, mert jelenleg ennyi van bennuk penzben, human eröforrasban, szerszamgepekben.
.
.
"De visszakérdezek: Milyen műszaki tudás birtokában vagyunk, amit az Airbus nem tud magától és idejöttek Gyulára, vagy az RM Zalaegerszegre, az Audi Győrbe?"
.
Semmilyenben. Az Airbus azert telepit ide valami kis gyarat, mert vettunk töle termeket, es az ellentetelezesi program kötelezö resze. Valoszinuleg ugy kellett nekik Gyula, vagy az RM-nek Zalaegerszeg, mint uvegesnek a hanyatteses, de idehoztak, mert igy adtak el nekunk termeket. Gondolom, a franciak is szivesebben gyartanak az összes Rafalet odahaza, a svedek is meglennenek a brazil gyartasu Gripen-E nelkul es megoldanak otthon, de enelkul nincs uzlet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
Semmilyenben. Az Airbus azert telepit ide valami kis gyarat, mert vettunk töle termeket, es az ellentetelezesi program kötelezö resze. Valoszinuleg ugy kellett nekik Gyula, vagy az RM-nek Zalaegerszeg, mint uvegesnek a hanyatteses, de idehoztak, mert igy adtak el nekunk termeket. Gondolom, a franciak is szivesebben gyartanak az összes Rafalet odahaza, a svedek is meglennenek a brazil gyartasu Gripen-E nelkul es megoldanak otthon, de enelkul nincs uzlet.
Amit leírsz, azt ezen a fórumon az óvodások is tudják. A kérdés költői volt.
KIT ÉRDEKEL, HOGY HOGYAN ÉRJÜK EL, HOGY IDE TELEPÜLJENEK! :hadonaszos: A lényeg, hogy így hozzájussunk szellemi tőkéhez, ne csak betanított munkát végeztessenek! És nem kell félteni a multikat, ami nem éri meg nekik, azt nem csinálják, ennyire egyszerű.
Pl. a franciák nem vitték Indiába a Rafale gyártást, mert nem látták garantáltnak a minőséget, pedig biztos nagy üzlet lett volna.

Egyébként még ebben sincs teljes igazságod Zalaegerszeggel kapcsolatban. Ha figyelted volna @krisss megjegyzését, a német RM telephelyek sem dúskálnak kapacitásfeleslegben, és ha jól emlékszem még az állapotokra is tett nem túl pozitív megjegyzést. (ha rosszul emlékszem kérlek javítsatok) A magyar komplexum "state of the art" üzem lesz. Ez az egyetlen előnyünk a nagy leépülés után, mindenből vadiúj kell, és ennek következtében ezek az új üzemek egyenszilárd minőségűek. Lásd pl. az Arzenál üzemet, ahol jobbak a technikai feltételek, mint a licenc-gazda cseheknél.
Az önvezető tesztpályával és az a köré épülő tudásközponttal nagyon jól jöhet még az RM-nek Zalaegerszeg a jövőben.

Ráadásul az "odahaza gyártunk mindent" ma már teljes nonszensz, főleg egy korszerű katonai repülőgép esetében. A "teljesen hazai gyártású" is a világ minden pontján rendelkezik beszállítókkal, lásd legfőképp az általad emlegetett Gripent.
Ebből a szempontból az USA-n kívül talán a franciák a legönállóbbak. Sokan szeretik cikizni a gallokat, de ők az atomtengótól az atombombázóig mindent tudnak/tudtak gyártani. Azt nem tudom Kína hogy áll most, de gondolom erősen szabadulnak a külföldi függésektől.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Tavaly nyáron a svéd topicban megjelent a lehetséges fejlesztésük és a légierőnél kb.: 120 db al számolnak , 60/60 "C"/"E" , komoly mennyiség!A másik ők csinálják a világ legcsendesebb dízeltengeralatjáróit , az amik döbbentek is nagyot miatta!Nagyon nem.írnám le a Gripent , mondjuk nem tudom miért szálltak ki a tempestből!
A Tempestbe be sem szálltak - csak érdeklődtek...
Amúgy meg lehet hogy japánok mellett már nem maradna nekik érdemi feladat. Sárkány- hajtómű az angol, elektronika olasz és japán lesz többnyire.

Sokat kihagytam itt a fórumon, de nekem amit az újságokban olvastam az utóbbi időben, másként jött le a sztori. Ezért inkább rákérdezek nálatok, hogy mi az, amit tudunk és mi az, amit hozzá költöttetek (akarom mondani kiokoskodtátok, de erről senki egy szót nem mondott)?

Ami újságból a kezembe került, az alapján nem a svédek léptek ki a Tempestből, mert igazából hivatalosan végig angol-olasz fejlesztés volt, hanem ők ketten dobták a Vihart és hivatalosan is összevonták az új gép fejlesztést a japánokkal. És valami Globál... mit tudom én mi néven fut immáron angol-olasz-japán közös fejlesztésben.
És ami nem régen kijött újságcikk, hogy a svédek és a japánok beszélgetnek arról, hogyan osszák fel a fejlesztést... Valószínűleg London és Róma nagy kegyesen oda adta Tokiónak azt a fejlesztési részt is, amiben Kammm tudná, hogy mi volt az a titulus, részt vettek a svédek is "alvállalkozóként", és nekem úgy jött le, hogy most a varégokat elküldték keletre, hogy beszéljék már meg egymással, hogy ugyan azt a munkát hogy fogják felosztani egymás között...

Szóval van konkrét infó arról, hogy a svédek teljesen meszelték a 6. gen fejlesztésüket? Mi az, amit biztosra lehet tudni?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 426
43 805
113
Sokat kihagytam itt a fórumon, de nekem amit az újságokban olvastam az utóbbi időben, másként jött le a sztori. Ezért inkább rákérdezek nálatok, hogy mi az, amit tudunk és mi az, amit hozzá költöttetek (akarom mondani kiokoskodtátok, de erről senki egy szót nem mondott)?

Ami újságból a kezembe került, az alapján nem a svédek léptek ki a Tempestből, mert igazából hivatalosan végig angol-olasz fejlesztés volt, hanem ők ketten dobták a Vihart és hivatalosan is összevonták az új gép fejlesztést a japánokkal. És valami Globál... mit tudom én mi néven fut immáron angol-olasz-japán közös fejlesztésben.
És ami nem régen kijött újságcikk, hogy a svédek és a japánok beszélgetnek arról, hogyan osszák fel a fejlesztést... Valószínűleg London és Róma nagy kegyesen oda adta Tokiónak azt a fejlesztési részt is, amiben Kammm tudná, hogy mi volt az a titulus, részt vettek a svédek is "alvállalkozóként", és nekem úgy jött le, hogy most a varégokat elküldték keletre, hogy beszéljék már meg egymással, hogy ugyan azt a munkát hogy fogják felosztani egymás között...

Szóval van konkrét infó arról, hogy a svédek teljesen meszelték a 6. gen fejlesztésüket? Mi az, amit biztosra lehet tudni?
épp tegnap volt hír hogy japánokkal szerződtek, hogy valamit beszállítanak a Tempestbe...


Ebből még nem következik, hogy svéd légierő is vásárló lesz, de valamilyen szintű ipari együtt működés létezik...
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
épp tegnap volt hír hogy japánokkal szerződtek, hogy valamit beszállítanak a Tempestbe...


Ebből még nem következik, hogy svéd légierő is vásárló lesz, de valamilyen szintű ipari együtt működés létezik...

Igen, ezt a cikket olvastam tegnap, de itt is azt írták, hogy Global Combat Air Program az angol-olasz-japán, és hogy emiatt tárgyalnak a japók és a varégok. Az én értelmezésem szerint, azért, mert eddig bedolgoztak az angol-olasz tandembek és most ezért kell beszélniük Tokióval.

Ezért is lepődtem meg Effött hsz-én, hogy szerinte kiszálltak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 426
43 805
113
Igen, ezt a cikket olvastam tegnap, de itt is azt írták, hogy Global Combat Air Program az angol-olasz-japán, és hogy emiatt tárgyalnak a japók és a varégok. Az én értelmezésem szerint, azért, mert eddig bedolgoztak az angol-olasz tandembek és most ezért kell beszélniük Tokióval.

Ezért is lepődtem meg Effött hsz-én, hogy szerinte kiszálltak.
A svédek eddig is csak "érdeklődtek" - hivatalosan nem voltak "program tagok"...majd meglátjuk hogyan tovább.
Személy szerint életképesebbnek tűnik mint a veszekedős német-francia program - már most jobban állnak...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 801
2 393
113
A kérdés hogy a mi 4 gépünk hogyan készül , mert elméletileg beleférne , ha jövőre érkeznek!Csak hát ilyen még senkinek sincsen!
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 110
113
Mert a Saab PR-osok Svédországban szocializálódtak,ahol nem olyan nagy divat magasrol szarni az adófizetőkre
.
.
OFF jön, de ha felmerült, akkor ideje mitoszt eloszlatni.... Itt az átlag adófizető sokkal jobban le van szarva, csak mivel ezt full PC mosolygással teszik, igy kevésbé feltűnő, hogy mindenki nyakig barna. Példa:
.
  • ha kórházi egységet bezárnak pénzhiány miatt, sajnos ez megesik az elmúlt években, az emberek simán lenyelik (pl mert nem illik politizálni), nincs tűntetés, nincs aláirásgyűjtés, simán benyelik, hogy mostantól lehet 60km-t utazni a helyi ellátás helyett. Még az olyan ordas kamukat is tövig bekapják, hogy a helyi újságban megjelent, hogy az XY egységet nem zárták be, ez nem igaz, hanem "csak átmenetileg redukálták a működését". Mondjuk pont nullára redukálták és lakat került az ajtóra, de ezt már igy nem mondták ki. :) És még akkor is kitartottak a redukálós duma mellett, amikor a nevezett épületet körbekeritették bontásra, hogy társasház épüljön a helyére.... :)
  • Mondjuk tiltakozni is nehezebb, mert ha valami főorvosi értekezleten beszélnek a kórház anyagi helyzetéről, itt a politikusoknak többnyire nincs neve! Csak általában: a "politikusok". Nem lehet tudni, egy kórházi egység bezárása kinek az ötlete, melyik párt, nincsenek részletek, csak "politikusok". Otthon szidod ezt, vagy azt, az egész bagázsnak ismered a nevét, ügyeit, mondjuk sokra nem mész vele, de legalább ismered, itt meg a "politikusok" úgy döntöttek.
  • otthon a kórházi döntésekben a főorvosi kart bevonták ténylegesen, na, itt azután nem kell aggódni ezen sokat, az otthonihoz képest sokkal több és sokkal hosszabb értekezletek célja, hogy a valahol már meghozott döntéseket ismertessék, sőt lehet róla vitát is folytatni róla hosszan, de mivel jellemzően már meghozott döntésről megy a vita, igy a dolog csak PC-szinház, a vitában elhangzottakat hümmögve meghallgatják (iszonyat nagy szinészek :) ), de a meghozott döntéseken ez nyilván szinte sose változtat semmit.
(viszont cserébe keresel tőlük 17 ezret, szóval azért végigüli, netezgeti az ember az itteni végtelen megbeszéléseket is, ha már a munkaidő része.... :) )
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 772
34 574
113
.
.
OFF jön, de ha felmerült, akkor ideje mitoszt eloszlatni.... Itt az átlag adófizető sokkal jobban le van szarva, csak mivel ezt full PC mosolygással teszik, igy kevésbé feltűnő, hogy mindenki nyakig barna. Példa:
.
  • ha kórházi egységet bezárnak pénzhiány miatt, sajnos ez megesik az elmúlt években, az emberek simán lenyelik (pl mert nem illik politizálni), nincs tűntetés, nincs aláirásgyűjtés, simán benyelik, hogy mostantól lehet 60km-t utazni a helyi ellátás helyett. Még az olyan ordas kamukat is tövig bekapják, hogy a helyi újságban megjelent, hogy az XY egységet nem zárták be, ez nem igaz, hanem "csak átmenetileg redukálták a működését". Mondjuk pont nullára redukálták és lakat került az ajtóra, de ezt már igy nem mondták ki. :) És még akkor is kitartottak a redukálós duma mellett, amikor a nevezett épületet körbekeritették bontásra, hogy társasház épüljön a helyére.... :)
  • Mondjuk tiltakozni is nehezebb, mert ha valami főorvosi értekezleten beszélnek a kórház anyagi helyzetéről, itt a politikusoknak többnyire nincs neve! Csak általában: a "politikusok". Nem lehet tudni, egy kórházi egység bezárása kinek az ötlete, melyik párt, nincsenek részletek, csak "politikusok". Otthon szidod ezt, vagy azt, az egész bagázsnak ismered a nevét, ügyeit, mondjuk sokra nem mész vele, de legalább ismered, itt meg a "politikusok" úgy döntöttek.
  • otthon a kórházi döntésekben a főorvosi kart bevonták ténylegesen, na, itt azután nem kell aggódni ezen sokat, az otthonihoz képest sokkal több és sokkal hosszabb értekezletek célja, hogy a valahol már meghozott döntéseket ismertessék, sőt lehet róla vitát is folytatni róla hosszan, de mivel jellemzően már meghozott döntésről megy a vita, igy a dolog csak PC-szinház, a vitában elhangzottakat hümmögve meghallgatják (iszonyat nagy szinészek :) ), de a meghozott döntéseken ez nyilván szinte sose változtat semmit.
(viszont cserébe keresel tőlük 17 ezret, szóval azért végigüli, netezgeti az ember az itteni végtelen megbeszéléseket is, ha már a munkaidő része.... :) )
Csak 60km-t kell utazni,és még akkor TB biztositási ellátást is kapsz?Hát ez nálunk vidéken már egész jó lenne.....