Ja,Elbit beépitené a 2052t,vagy a Raytheon PhantomStrike-ot,jó pénzért-de svéd radar nincs.A "C"-hez van AESA lokátor
Igen,arrol meg igazábol fogalmunk sincs,hogy a mi C törzsű,de A szárnyú vegyesfelvágott Gripenjeink mit birnak ki.....Mennyit is érdemes költeni rájuk.A JAS-39C Gripen - vs. orosz csodákról volt szó, nem a EBSHU - pénzhiány2 típusú minimális fegyverzetű típusról
De a C kis méretből való problémái mindenképpen megmaradnak.
Kfir Block 60ra sikerült ráaplikálni a PAWS rendszert-az van a Gripen En is.Egyébként a PAWS egy család,beépitették már sok tipusra,szállitókra,helikre,de még MALE dronokra is.És az Elbit ajánlotta a KAI FA50 és a Gripennél is kisebb brazil F-5EM gépekre is.2-3 éve mint a Gripen E olyan rendszeréről, amelyet fel lehetne applikálni a C-re, de csak korlátozással, mert a hűtés és az elektromos rendszer nagyon korlátozott..
És elvileg akármelyik gép megkaphatná a pilonba épitett változatát.
Féligazság.Lavi valójában Grumman-IAI fejlesztés volt.Grumman a kiöregedő A4 és A7 tipusok váltására pályázott vele.Ha az USAF/US Mariner kivállasztotta volna,lett volna egy amerikai gyártósora is.A "LAVI" sírásója az USA volt, aki a Falcont/Vipert akarta eladni a zsidó államnak, mert potens jó repülőgép lett vola.
De nem vállasztották ki,az F16/18 lettek a nyertesek,igy az amerikai gyártósor lekerült a napirendről,ahogy az amerikai finanszirozás is.De az USA egyáltalán nem tiltotta meg a zsidóknak,hogy gyártsák,rendszeresitsék-éppen csak nem adott rá pénzt.Izrael Államnak magában meg nem volt rá pénze.Dél Afrika beszállt volna,de azt megtiltotta az USA,hogy az apartheid rendszer amerikai technológiát kapjon.Igy a búr pénz is ugrott.
Legalább 300 gépes megrendelés kellett volna,hogy rentábilis legyen a gyártás,de a zsidók egyszerűen nem tudtak kifizetni ennyit.És nem tudtak rá megrendelést szerezni (aki megrendelte volna,az USA tiltólistán volt,vagy egyszerűen nem volt rá pénzük.Taiwan megkaphatta volna,de ők saját programjukat nyomták),igy végül ejtették a programot.
Féligazság.Mert ugyan az USA nem érdekelt egy valódi EU szövetségi állam létrejöttében,de nem is akadályozza azt.(ami azt illeti,az oroszok energiaüzleti tárgyalásaikban mindig mereven elzárkoztak EU szintű,vagy többnemzetiségű partnerségtől,mindig nemzeti szinten tartották a tárgyalásokat-pont a muszka csinálta ezt a taktikát,mivel a jenkit szokás vádolni)Ezt probálja az USA megakadályozni egyelőre sikerrel minden téren, a nemzeti téren tartani a repülőgépek beszerzését. (voltaképpen minden hadiipari beszerzést)
Nemzeti szinten vannak az EU béli fegyverbeszerzések,mert nincs se EU állam,se hadügyminisztérium,se EU hadsereg,ami beszerezhetne EU szinten fegyvereket.Alkalmi többnemzetiségű beszerzések vannak,amiket egyáltalán nem blokkol az USA.
Vajda inkább akadálya mindenféle EU közös hadsereg kialakulásának,mert ahoz egy EU szövetségi államra is szükség lenne-azt meg saját magának,se orosz gazdájának nem érdeke.szeretett vezérünk
Amig nincs EU szövetségi állam,nincs közös hadsereg,nincs ki stabil közös megrendelést adjon.A beszerzések maradnak nemzeti,illetve alkalmi (és bizonytalan stabilitású) beszerzési szövetségek-és marad a túl kis piac problémája.A kis db-szám,és ami ezzel jár.A termék drága,és nem tud kiforrni,lassú a fejlesztése (elavul,mire kiforrna.Legjobb példa az EF,ami egy 70es évekbeli Dornier terv.Ha mondjuk a 80as évek elejére kifejlesztik,akkor az egy igenkorszerű gép lett volna-de németek magukban kevesek voltak.Mire közösen kifejlesztették,addigra meg elavult.De a BAE Replica,ami egy 80as évek végi 5G terv volt,is ezen bukott el.Angolok nem tudták finanszirozni.Ha tudták volna,90es években megjelenhetett volna egy europai 5G gép)