[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Mi is volt az eredeti állítás? 2026 -tól számolva nem érdemes 20 évre olyan új repülőgéppel számolni amihez a fejlesztés 10 éven belül a "kifújt" kategória
Nem, te azt álltottad hogy : "..C/D verzióval tervezés még 20 évig kérdésköre. Ami a legfontosabb: a svédek nem terveznek ilyet.."

Tévedtél

Világosan le van írva hogy a Svédek a 2030-as évek végéig terveznek a C/D gépekkel és majd az új generációs gépekek váltják ezt a szériát.

A többi csak mellébeszélés...
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 389
8 959
113
Nem, te azt álltottad hogy : "..C/D verzióval tervezés még 20 évig kérdésköre. Ami a legfontosabb: a svédek nem terveznek ilyet.."

Tévedtél

Világosan le van írva hogy a Svédek a 2030-as évek végéig terveznek a C/D gépekkel és majd az új generációs gépekek váltják ezt a szériát.

A többi csak mellébeszélés...

Egyfelől - az előző hozzászólásomban azért idéztem be az eredeti hsz -emet is, hogy ne legyen az, hogy kiragadok egy mondatrészletet és jól félremagyarázom azt - mint pl. Te.

Világosan le van írva hogy a Svédek a 2030-as évek végéig terveznek a C/D gépekkel és majd az új generációs gépekek váltják ezt a szériát.

Ennek a mondatnak melyik részét nem tudod értelmezni? Segítsek? Úgy egyébként nem "majd" aztán, hanem egészen pontosan "addigra" váltják. Azaz pl. 2040 -re nem lesz egy darab se már ...

Avagy a másik kérdés - az eredetileg felvetett 2036-2026 (mert ugye eredetileg is rohadtul erről volt szó) matematikai műveletnek mennyi Nálad az eredménye? 20? Ez miféle "reformmatematika"?

Úgy egyébként az eredeti és az utolsó hsz -emben is pedzegetett üzemeltetés és fejlesztés szavak jelentésének a különbségét érted? Ezt a kérdéskört is kerülted most is.
 
M

molnibalage

Guest
Egyfelől - az előző hozzászólásomban azért idéztem be az eredeti hsz -emet is, hogy ne legyen az, hogy kiragadok egy mondatrészletet és jól félremagyarázom azt - mint pl. Te.



Ennek a mondatnak melyik részét nem tudod értelmezni? Segítsek? Úgy egyébként nem "majd" aztán, hanem egészen pontosan "addigra" váltják. Azaz pl. 2040 -re nem lesz egy darab se már ...

Avagy a másik kérdés - az eredetileg felvetett 2036-2026 (mert ugye eredetileg is rohadtul erről volt szó) matematikai műveletnek mennyi Nálad az eredménye? 20? Ez miféle "reformmatematika"?

Úgy egyébként az eredeti és az utolsó hsz -emben is pedzegetett üzemeltetés és fejlesztés szavak jelentésének a különbségét érted? Ezt a kérdéskört is kerülted most is.
Ez alapján mi a problémád a 2040-ig történő magyar Griff üzemmel az nem egészen világos...
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 389
8 959
113
Ez alapján mi a problémád a 2040-ig történő magyar Griff üzemmel az nem egészen világos...

Ki írta, hogy bajom lenne? Pláne a mostani gépekkel - az simán ki tudna futni a svédek gépeivel szinkronban (ha így döntenénk) ...

Azonban nem erről volt szó, hanem:

  • új C/D gépek (akár letárolt 0 perces SAAB framework -öket felhasználva),
  • 2050 -ig (pontosabban '40 -es évek végéig) ... Ugye a 20 év ...
  • (zárójelben, ha ilyesmire nyújtanánk be igényt, akkor senki ne képzelje, hogy holnapra itt van az összes. Pláne nem pl. 2018 -ra - a 20 év így jönne ki. Ráadásul ilyesmiről jelenleg szó sincs ...)
  • fejlesztésről volt szó. Az, hogy a svédek mit fognak fejleszteni akár csak a '30 -as évek közepén a C/D -khez (amikor éppen az utolsó darabok lesznek kivonás alatt a svédeknél) ... Hát mindenkinek a fantáziájára bízom ...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 997
8 597
113
Pontosan. A világelső EW meg a networked warfare kepessegeken kivul a harmadik fő előnye az E-nek, hogy tisztességes mennyiségű fegyvert lehet már raakasztani, sokkal kevesebb kompromisszumra kényszeríti a gepparokat különböző kuldeteseknel.
Van légi utántöltésünk... Nem kell szárny póttartály.. Nem a közel-keleten akarunk bombázni... Honi légtér védelmére, meg gyakorlatilag környező országok (bár Ukrajnán kívül jelenleg mindenki baráti ország, és ráadásul NATO tagok vagyunk, nem szükséges egy nagyobb és ezzel együtt drágább, valamint nagy hatótávolságú koalíciós műveletekre "alkalmas" repülőgépet beszerezni. Hozzátéve, ez elsősorban nem müszaki, hanem katona-politikai vélemény. Ahol pld. F-16 van, azoknak előbb utóbb a NATO-n belül menni kell az USA után demokráciát védeni a világ másik felére (ez utóbbi ironizálva).. Nekünk hazai és NATO légtér védelmére, légirendszéti feladatokra és esetlegesen saját erők CAS-ra kéne (ez még expedíciós erők esetében is így lenne)..
 
K

kamm

Guest
Van légi utántöltésünk...
Lesz. De egy legterben torteno utkozetnel az az utolso, amit oda akarsz vinni.

Nem kell szárny póttartály..
Hogyne kellene, messze van Bukarest. :D

Nem a közel-keleten akarunk bombázni... Honi légtér védelmére, meg gyakorlatilag környező országok (bár Ukrajnán kívül jelenleg mindenki baráti ország, és ráadásul NATO tagok vagyunk,
A NATO soha nem fog beleszolni ket tag kozotti helyi konfliktusba, lasd az evtizedek ota zajlo torok-gorog cirkuszt.

nem szükséges egy nagyobb és ezzel együtt drágább, valamint nagy hatótávolságú koalíciós műveletekre "alkalmas" repülőgépet beszerezni. Hozzátéve, ez elsősorban nem müszaki, hanem katona-politikai vélemény. Ahol pld. F-16 van, azoknak előbb utóbb a NATO-n belül menni kell az USA után demokráciát védeni a világ másik felére (ez utóbbi ironizálva).. Nekünk hazai és NATO légtér védelmére, légirendszéti feladatokra és esetlegesen saját erők CAS-ra kéne (ez még expedíciós erők esetében is így lenne)..
1 szazad legterfelugyeleten kivul semmire nem eleg, meg egy helyi konfliktusban sem, lassuk be.
 

K.Attila63

Active Member
2019. február 4.
158
143
43
Mar sokszor leirtam: Elbit PULS - odaver meg a klasszikus MLRSnek is, 300km is elmegy, raadasul nem csak az MLRSsel komppatibilis, de meg a komcsi 122mm is tudja hasznalni, gyakorlatilag teljesen platform agnostic. Rapkolnank a HX3-asokra es megoldottuk a kerdest 30-40 evre.


Mit nem adnék , ha ezt bejelentenék december első heteiben. Nekem rohadtul tetszik ez a cucc, meg maga a rakéta tüzérség is. Azért Izraellel nem vagyunk rossz viszonyban, lehetne velük 1-2 dologban üzletelni. A másik meg: az itthoni gyártású 8x8-asok vajon mikor lesznek meg? Az sem egy hamar. Mindenesetre , én december első heteiben várom a Mikulást vagy a Jézuskát. Jövőre az adóm 1%-át felajánlom haderő fejlesztésre. :D:D
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 997
8 597
113
Lesz. De egy legterben torteno utkozetnel az az utolso, amit oda akarsz vinni.


Hogyne kellene, messze van Bukarest. :D


A NATO soha nem fog beleszolni ket tag kozotti helyi konfliktusba, lasd az evtizedek ota zajlo torok-gorog cirkuszt.


1 szazad legterfelugyeleten kivul semmire nem eleg, meg egy helyi konfliktusban sem, lassuk be.
Ha nem egy század hanem kettől, akkor missziós tevékenységre simán ki lehet különíteni 2-3 géppárt. Nézzük meg hasonlót csináltak a hollandok, stb. Közel keleti NATO rendteremt missziós bombahordozásra utántöltővel teljesen megfelelő. A franciák sem vettettek be több gépet (általában Mirage-2000D)-ket, vagy MIrage F-1-esteket, saját gyarmataikon CAS-ra. A hollandok egy gépet vesztettek mert bemászott egy csörgőkígyó (sem sidewinder) a pilótafülkébe megmarta repülés közben a pilótát és az a döggel való harcban beleállt a földbe.. Szóval missziós feladatra két századból ki lehet különíteni (Eddig is ezt csináltuk a Balti-nál). Viszont nem repülnénk COMAO-t pld. Szíria ellen, mint a USA-Brit-Francia gépek cca egy éve..
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A hollandok egy gépet vesztettek mert bemászott egy csörgőkígyó (sem sidewinder) a pilótafülkébe megmarta repülés közben a pilótát és az a döggel való harcban beleállt a földbe..
Nagy mesemondó pistinknek ismét meglódult a fantáziája...:D

Én vettem a fáradságot és utánolvastam a kígyós történetnek.
A történet egy kicsit más olvasatban - az időpont 2006 Augusztus 31.:
"...A Holland Királyi Légierő F-16-os (J-364) gépe az afganisztáni Kabul nemzetközi repülőteréről szállt fel egy kétfős kötelék vezetőjeként.
A találkozó és az emelkedés után a két repülőgép, mindegyik LANTIRN célvető konténerrel és két GBU-12 lézervezérelt bombával felfegyverezve, délnyugat felé haladt a tervezett küldetési terület felé, a 320-as repülési szinten (32 000 láb tengerszint feletti magasság) és viszonylag lassú, 280 kts sebességgel.
Körülbelül négy perccel azután, hogy keresztezték egy kereskedelmi repülőgép útvonalát (amely 1000 lábbal magasabban volt mint a két vadászgép), a vezető F-16 pilótája, Michael Donkervoort kapitány hirtelen Maydayt jelentett.

A kísérője, aki körülbelül 2 nmi-re repült tőle a vonal formációban, szemével követte Donkervoort F-16-os gépének a pályáját, miközben az folyamatos jobb fordulóba kezdett. A pilóta minden további kommunikációja nélkül a repülőgép 30 másodperccel később, közel függőleges helyzetben (80 fokos vízszintes és 120 fokos jobb bedöntéssel) nagyon nagy sebességgel (kb. Mach 1,2) csapódott be egy 10 000 láb magas hegybe. Donkervoort kapitányt azonnal meghalt.
Tekintve a körülményeket, a (nagyon kevés) roncsdarabot, valamint a Lockheed Martinnal együttműködésben végzett kiterjedt szimulációkat, a vizsgálóbizottság arra a következtetésre jutott, hogy nem lehet biztosan rámutatni arra, hogy mi okozta a balesetet.

A bizottság a technikai, fizikai, pszichológiai és eljárási jellegű lehetséges (hozzájáruló) okok széles skáláját vizsgálta.
Az egyik triviálisabb lehetséges ok, amelyet tanulmányoztak, az volt, hogy a pilóta véletlenül pisilés közben véletlenül vitte a gépet merülésbe és fordulóba. A pisilés során a pilóta általában kiköti magát eltávolítja az öveket és a katapultülést mozgatását a legmagasabb pozícióba állítja.
Az amerikai légierő egyik F-16-os balesetében egy repülőgép elveszett, mert az öv csatja elakadt az ülés jobb oldala és a joystick között, amikor az ülés felfelé mozdult (ebben az esetben a pilótának sikerült biztonságosan katapultálnia, miután nem tudta visszaszerezni a repülőgép irányítását).

A holland bizottság azonban arra a következtetésre jutott, hogy semmilyen bizonyíték nem utal arra, hogy ez történt volna Donkervoort kapitánnyal is.

Az egyetlen lehetséges ok, amely "valószínűtlen, de nem zárható ki", egy rovar, egy pók vagy más állat jelenléte a pilótafülkében.

A jelentés szerint egy tevepókot találtak egy F-16-os pilótafülkéjében legalább egyszer a holland F-16-osok kabuli bevetése során. Ebben az esetben a pókot akkor észlelték, amikor a repülőgép a repülési vonalon parkolt. Az F-16-ost egy napra földre parancsolták, mielőtt a pilótafülkét hibáktól mentesnek nyilvánították volna.
A jelentés szerint más lehetséges állatok is lehettek, amelyek bejuthattaka pilótafülkébe, miközben az F-16-os a kabuli repülési vonalon parkolt, akár egy kígyó (kobra vagy csörgő kígyó), egy skorpió vagy akár egy darázs is.
Ezek egyike sem képes másodperceken belül cselekvőképtelenné tenni egy embert. Azonban egy teve pók (egy nagy faj bizarr megjelenéssel és fenomenális mozgási sebességgel) vagy egy kígyó felfedezése minden bizonnyal kiválthatta a pilóta mayday hívását, majd olyan mértékben megzavarta őt, hogy nem tudta észrevenni és / vagy befolyásolni a repülőgép mozgását.

Eimert van Middelkoop holland védelmi miniszter a jelentést kísérő levelében bejelentette, hogy állandó eljárást rendelt el az egyes repülőgépek pilótafülkéjének repülés előtti alapos ellenőrzésére, kifejezetten rovarok, pókok vagy más állatok jelenléte miatt, ha a kabintető hosszabb ideig nyitva volt. Egyéb ajánlások közé tartozik egy szabványos eljárás kidolgozása a repülés közbeni pisilésre (a fent leírt esetleges repülésvezérlési elakadások elkerülése érdekében), valamint a katapult ülés adatrögzítőinek élénk színekkel történő festésére (hogy könnyebben megtalálhatóak legyenek a baleset után). Ebben az esetben az adatrögzítő még mindig hiányzik, valószínűleg a nagy sebességű ütközés pusztító erői miatt)...
"

Magyarán a kivizsgálóknak fogalmuk sincs mi okozta a balesetet.
Az ok lehetett akár egy elkadt csat is.
Valamilyen állatka jelenléte a kabinban a jelentés szerint az egyetlen ami "valószínűtlen de nem kizárható".
A mi pistink ehhez képest kész tényként tálalta a kígyó storyt. Sőt, ő konkrétan azt is tudta hogy csőrkőkígyó volt ami bemászott a gépbe...:D
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
237
845
93
Nagy mesemondó pistinknek ismét meglódult a fantáziája...:D

Én vettem a fáradságot és utánolvastam a kígyós történetnek.
A történet egy kicsit más olvasatban - az időpont 2006 Augusztus 31.:
"...A Holland Királyi Légierő F-16-os (J-364) gépe az afganisztáni Kabul nemzetközi repülőteréről szállt fel egy kétfős kötelék vezetőjeként.
A találkozó és az emelkedés után a két repülőgép, mindegyik LANTIRN célvető konténerrel és két GBU-12 lézervezérelt bombával felfegyverezve, délnyugat felé haladt a tervezett küldetési terület felé, a 320-as repülési szinten (32 000 láb tengerszint feletti magasság) és viszonylag lassú, 280 kts sebességgel.
Körülbelül négy perccel azután, hogy keresztezték egy kereskedelmi repülőgép útvonalát (amely 1000 lábbal magasabban volt mint a két vadászgép), a vezető F-16 pilótája, Michael Donkervoort kapitány hirtelen Maydayt jelentett.

A kísérője, aki körülbelül 2 nmi-re repült tőle a vonal formációban, szemével követte Donkervoort F-16-os gépének a pályáját, miközben az folyamatos jobb fordulóba kezdett. A pilóta minden további kommunikációja nélkül a repülőgép 30 másodperccel később, közel függőleges helyzetben (80 fokos vízszintes és 120 fokos jobb bedöntéssel) nagyon nagy sebességgel (kb. Mach 1,2) csapódott be egy 10 000 láb magas hegybe. Donkervoort kapitányt azonnal meghalt.
Tekintve a körülményeket, a (nagyon kevés) roncsdarabot, valamint a Lockheed Martinnal együttműködésben végzett kiterjedt szimulációkat, a vizsgálóbizottság arra a következtetésre jutott, hogy nem lehet biztosan rámutatni arra, hogy mi okozta a balesetet.

A bizottság a technikai, fizikai, pszichológiai és eljárási jellegű lehetséges (hozzájáruló) okok széles skáláját vizsgálta.
Az egyik triviálisabb lehetséges ok, amelyet tanulmányoztak, az volt, hogy a pilóta véletlenül pisilés közben véletlenül vitte a gépet merülésbe és fordulóba. A pisilés során a pilóta általában kiköti magát eltávolítja az öveket és a katapultülést mozgatását a legmagasabb pozícióba állítja.
Az amerikai légierő egyik F-16-os balesetében egy repülőgép elveszett, mert az öv csatja elakadt az ülés jobb oldala és a joystick között, amikor az ülés felfelé mozdult (ebben az esetben a pilótának sikerült biztonságosan katapultálnia, miután nem tudta visszaszerezni a repülőgép irányítását).

A holland bizottság azonban arra a következtetésre jutott, hogy semmilyen bizonyíték nem utal arra, hogy ez történt volna Donkervoort kapitánnyal is.

Az egyetlen lehetséges ok, amely "valószínűtlen, de nem zárható ki", egy rovar, egy pók vagy más állat jelenléte a pilótafülkében.

A jelentés szerint egy tevepókot találtak egy F-16-os pilótafülkéjében legalább egyszer a holland F-16-osok kabuli bevetése során. Ebben az esetben a pókot akkor észlelték, amikor a repülőgép a repülési vonalon parkolt. Az F-16-ost egy napra földre parancsolták, mielőtt a pilótafülkét hibáktól mentesnek nyilvánították volna.
A jelentés szerint más lehetséges állatok is lehettek, amelyek bejuthattaka pilótafülkébe, miközben az F-16-os a kabuli repülési vonalon parkolt, akár egy kígyó (kobra vagy csörgő kígyó), egy skorpió vagy akár egy darázs is.
Ezek egyike sem képes másodperceken belül cselekvőképtelenné tenni egy embert. Azonban egy teve pók (egy nagy faj bizarr megjelenéssel és fenomenális mozgási sebességgel) vagy egy kígyó felfedezése minden bizonnyal kiválthatta a pilóta mayday hívását, majd olyan mértékben megzavarta őt, hogy nem tudta észrevenni és / vagy befolyásolni a repülőgép mozgását.

Eimert van Middelkoop holland védelmi miniszter a jelentést kísérő levelében bejelentette, hogy állandó eljárást rendelt el az egyes repülőgépek pilótafülkéjének repülés előtti alapos ellenőrzésére, kifejezetten rovarok, pókok vagy más állatok jelenléte miatt, ha a kabintető hosszabb ideig nyitva volt. Egyéb ajánlások közé tartozik egy szabványos eljárás kidolgozása a repülés közbeni pisilésre (a fent leírt esetleges repülésvezérlési elakadások elkerülése érdekében), valamint a katapult ülés adatrögzítőinek élénk színekkel történő festésére (hogy könnyebben megtalálhatóak legyenek a baleset után). Ebben az esetben az adatrögzítő még mindig hiányzik, valószínűleg a nagy sebességű ütközés pusztító erői miatt)...
"

Magyarán a kivizsgálóknak fogalmuk sincs mi okozta a balesetet.
Az ok lehetett akár egy elkadt csat is.
Valamilyen állatka jelenléte a kabinban a jelentés szerint az egyetlen ami "valószínűtlen de nem kizárható".
A mi pistink ehhez képest kész tényként tálalta a kígyó storyt. Sőt, ő konkrétan azt is tudta hogy csőrkőkígyó volt ami bemászott a gépbe...:D
Nem tudom kinek van igaza ebben a sztoriban! De neked bicskanyitogató stílusod van…
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 997
8 597
113
tséges állatok is lehettek, amelyek bejuthattaka pilótafülkébe, miközben az F-16-os a kabuli repülési vonalon parkolt, akár egy kígyó (kobra vagy csörgő kígyó), egy skorpió vagy akár egy darázs is.
Nagy mesemondó pistinknek ismét meglódult a fantáziája...:D

Én vettem a fáradságot és utánolvastam a kígyós történetnek.
A történet egy kicsit más olvasatban - az időpont 2006 Augusztus 31.:
"...A Holland Királyi Légierő F-16-os (J-364) gépe az afganisztáni Kabul nemzetközi repülőteréről szállt fel egy kétfős kötelék vezetőjeként.
A találkozó és az emelkedés után a két repülőgép, mindegyik LANTIRN célvető konténerrel és két GBU-12 lézervezérelt bombával felfegyverezve, délnyugat felé haladt a tervezett küldetési terület felé, a 320-as repülési szinten (32 000 láb tengerszint feletti magasság) és viszonylag lassú, 280 kts sebességgel.
Körülbelül négy perccel azután, hogy keresztezték egy kereskedelmi repülőgép útvonalát (amely 1000 lábbal magasabban volt mint a két vadászgép), a vezető F-16 pilótája, Michael Donkervoort kapitány hirtelen Maydayt jelentett.

A kísérője, aki körülbelül 2 nmi-re repült tőle a vonal formációban, szemével követte Donkervoort F-16-os gépének a pályáját, miközben az folyamatos jobb fordulóba kezdett. A pilóta minden további kommunikációja nélkül a repülőgép 30 másodperccel később, közel függőleges helyzetben (80 fokos vízszintes és 120 fokos jobb bedöntéssel) nagyon nagy sebességgel (kb. Mach 1,2) csapódott be egy 10 000 láb magas hegybe. Donkervoort kapitányt azonnal meghalt.
Tekintve a körülményeket, a (nagyon kevés) roncsdarabot, valamint a Lockheed Martinnal együttműködésben végzett kiterjedt szimulációkat, a vizsgálóbizottság arra a következtetésre jutott, hogy nem lehet biztosan rámutatni arra, hogy mi okozta a balesetet.

A bizottság a technikai, fizikai, pszichológiai és eljárási jellegű lehetséges (hozzájáruló) okok széles skáláját vizsgálta.
Az egyik triviálisabb lehetséges ok, amelyet tanulmányoztak, az volt, hogy a pilóta véletlenül pisilés közben véletlenül vitte a gépet merülésbe és fordulóba. A pisilés során a pilóta általában kiköti magát eltávolítja az öveket és a katapultülést mozgatását a legmagasabb pozícióba állítja.
Az amerikai légierő egyik F-16-os balesetében egy repülőgép elveszett, mert az öv csatja elakadt az ülés jobb oldala és a joystick között, amikor az ülés felfelé mozdult (ebben az esetben a pilótának sikerült biztonságosan katapultálnia, miután nem tudta visszaszerezni a repülőgép irányítását).

A holland bizottság azonban arra a következtetésre jutott, hogy semmilyen bizonyíték nem utal arra, hogy ez történt volna Donkervoort kapitánnyal is.

Az egyetlen lehetséges ok, amely "valószínűtlen, de nem zárható ki", egy rovar, egy pók vagy más állat jelenléte a pilótafülkében.

A jelentés szerint egy tevepókot találtak egy F-16-os pilótafülkéjében legalább egyszer a holland F-16-osok kabuli bevetése során. Ebben az esetben a pókot akkor észlelték, amikor a repülőgép a repülési vonalon parkolt. Az F-16-ost egy napra földre parancsolták, mielőtt a pilótafülkét hibáktól mentesnek nyilvánították volna.
A jelentés szerint más lehetséges állatok is lehettek, amelyek bejuthattaka pilótafülkébe, miközben az F-16-os a kabuli repülési vonalon parkolt, akár egy kígyó (kobra vagy csörgő kígyó), egy skorpió vagy akár egy darázs is.
Ezek egyike sem képes másodperceken belül cselekvőképtelenné tenni egy embert. Azonban egy teve pók (egy nagy faj bizarr megjelenéssel és fenomenális mozgási sebességgel) vagy egy kígyó felfedezése minden bizonnyal kiválthatta a pilóta mayday hívását, majd olyan mértékben megzavarta őt, hogy nem tudta észrevenni és / vagy befolyásolni a repülőgép mozgását.

Eimert van Middelkoop holland védelmi miniszter a jelentést kísérő levelében bejelentette, hogy állandó eljárást rendelt el az egyes repülőgépek pilótafülkéjének repülés előtti alapos ellenőrzésére, kifejezetten rovarok, pókok vagy más állatok jelenléte miatt, ha a kabintető hosszabb ideig nyitva volt. Egyéb ajánlások közé tartozik egy szabványos eljárás kidolgozása a repülés közbeni pisilésre (a fent leírt esetleges repülésvezérlési elakadások elkerülése érdekében), valamint a katapult ülés adatrögzítőinek élénk színekkel történő festésére (hogy könnyebben megtalálhatóak legyenek a baleset után). Ebben az esetben az adatrögzítő még mindig hiányzik, valószínűleg a nagy sebességű ütközés pusztító erői miatt)...
"

Magyarán a kivizsgálóknak fogalmuk sincs mi okozta a balesetet.
Az ok lehetett akár egy elkadt csat is.
Valamilyen állatka jelenléte a kabinban a jelentés szerint az egyetlen ami "valószínűtlen de nem kizárható".
A mi pistink ehhez képest kész tényként tálalta a kígyó storyt. Sőt, ő konkrétan azt is tudta hogy csőrkőkígyó volt ami bemászott a gépbe...:D
Én emlékezetből írtam a kigyóharapást, amely akkor volt a sajtóban. Rudi meg bemásolta az F-16.net jóval késöbbi vizsgálati eredeményt. Lehet, hogy kígyó, lehet hogy pók, skorpió stb. Mindenesetre kemény dolog volt..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Én emlékezetből írtam a kigyóharapást, amely akkor volt a sajtóban. Rudi meg bemásolta az F-16.net jóval késöbbi vizsgálati eredeményt. Lehet, hogy kígyó, lehet hogy pók, skorpió stb. Mindenesetre kemény dolog volt..
Fujj, a skorpioknal nincs undorítóbb lény a földön. Ha ki lehetne pusztitani őket, azonnal megszavaznam, senkinek nem hianyoznanak.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
Az hogy az F-15E drágább mint az F-35 nem hiszem hogy nagyon vigasztalná a szépreményű F-35 üzemeltetőket.
Mindenesetre nyilvánvaló hogy az F-15 (valamennyi modell) sem futott be óriási karriert az export piacokon...Izrael, Sz.A, Szingapúr, Korea...mind olyan országok akiknél van bőven fedezet drága gépekre és vagy jelenleg is hadban állnak, vagy erősen készülnek egy valószínűsíthető komolyabb konfliktusr

Milyen lobbi erőt?
Hogy adják olcsóbban a Gripent?
(Ami még mindig egy p-vel írandó...)
Valahová azért jó lenne eladni azokat a gripeneket, és ehhez a svédeknek egyre több plussz juttatást kell adni (ahogy a nemzetközi ületekből ez le jön). Ha egyre több plusszt tudsz egy üzletnél kiharcolni, mert tudod hogy az eladónak nagyon kell az üzlet akkor ezt nagyon jó alku pozíciónak hívják. Ez jobb kifejezés erre a helyzetre mint amit írtam. És igen arra gondolok,hogy olcsóbban adják, hozzanak hozzá gyárat, nagyjavító üzemet, felszerelést, fegyvereket ect. ect.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
M

molnibalage

Guest
Valahová azért jó lenne eladni azokat a gripeneket, és ehhez a svédeknek egyre több plussz juttatást kell adni (ahogy a nemzetközi ületekből ez le jön). Ha egyre több plusszt tudsz egy üzletnél kiharcolni, mert tudod hogy az eladónak nagyon kell az üzlet akkor ezt nagyon jó alku pozíciónak hívják. Ez jobb kifejezés erre a helyzetre mint amit írtam. És igen arra gondolok,hogy olcsóbban adják, hozzanak hozzá gyárat, nagyjavító üzemet, felszerelést, fegyvereket ect. ect.
Ha nincs pénzed F-35A-t venni, akkor semmit nem segít ez.

Ezek a gépek is úgy érkeztek, hogy iszonyat hosszú lízing idő és gazdasági ellentételezés volt
Semmit nem lehet tenni emögé a blöff mögé.

Mert 14 db F-35A-ra cserélni a 14 db Gripent szinte semmi értelme, 28 db-ra végképp nincs pénz.
De a Gripen flotta lassú növelésé viszont észszerű lehet. De itt meg hol releváns, hogy mi van az F-35A-val?
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
Ha nincs pénzed F-35A-t venni, akkor semmit nem segít ez.

Ezek a gépek is úgy érkeztek, hogy iszonyat hosszú lízing idő és gazdasági ellentételezés volt
Semmit nem lehet tenni emögé a blöff mögé.

Mert 14 db F-35A-ra cserélni a 14 db Gripent szinte semmi értelme, 28 db-ra végképp nincs pénz.
De a Gripen flotta lassú növelésé viszont észszerű lehet. De itt meg hol releváns, hogy mi van az F-35A-val?
Nem volt szó az f-35 ről nem értem miről írsz. Arról volt szó, hogy a finn tenderen is elbukott a gripen és így már csak mi és a csehek maradtunk lehetőségnek. Ezért lehet egy jobb deal-t összehozni. Vagy arra gondolsz, hogy a politikai helyzet miatt a svédek nálunk biztosra mennek ezért nem is adnának nagyobb engedményt, mert tudják mi sose vennénk ami cuccot? (lehetne ez f 16 is ugyebár)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1