Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egyelőre sehol sem tart egyik európai projekt sem és ha Eurofighterből indulunk ki akkor nagyon nehéz szülés lesz ez.amúgy ha beszálunk valami fejlesztés projektbe akkor kéne valami biztosíték ... nehogy úgy járjunk mint törökök F-35-tel ...
Látnátok értelmét tartalékos repülőszázad létrehozását olyan pilótákkal, akik mondjuk párhuzamoson a civil szférában is repülnek?
Nincs külön SEAD D.Úgy kell felkésziteni a gépeket,hogy bármelyik tudja hordozni a szükséges felszerelést és fegyverzetet.Britecloud meg egy aktiv zavarós dipol,bármelyik arra alkalmas kivetőberendezésbe tölthető,akármilyen gépen (99ben a fenetudjafejből már milyen jelzésű amcsi elődtipusával még egy kis truváj is volt Mo-on,mikor megtalálták valahol földrepottyanva)4x6 vagy 3x8, attól függ hány gépes a raj. 4x6 az lehet kettő század (2x12), míg 3x8 az maradna egy. Legalább négy SEAD konfiguráció kellene. Tehát első körben ez plusz négy használt gépet jelentene csak a már vázolt koncepcióban:
- BriteCloud önvédelem
- AREXIS konténer és/vagy
- EAJP konténer
- LADM csalik
- SpearEW
Esetleg a négy SEAD D gép mellé az egyik Dassault Falcont átépíteni EW/SIGINT/COMINT géppé ami a fennti konténerekkel, vagy beépített módon rásegít a légvédelem elleni harcra, békeidőben meg bőszen gyűjti nekünk az értékes adatokat, mint a svédeké!
Akkor lenne 18 darab Gripenünk (12xC, 4xSEAD D és 2x "sima" D) és egyelőre elég is lenne. Jöhetne a többi fegyverzet, a betonfedezékek, a MEADS a reptér védelmére, stb. De még a többi hat Gripen C helyett is jobban örülnék két Embraer AEW&C-nek, hogy végre kilássunk a medence aljából! Szóval nem vagyok én a huszonnégy gépnek se híve, de a drasztikus ké PP ességnövelésnek és a Szu-22-vel kivont SEAD képesség visszaszerzésének a meglévőkre igen!
Svájciak és a zsidók is csinálták (csinálják?Manapság jóval kisebbek a géplétszámok,nemtudom,mennyire élő gyakorlat jelenleg).Amcsi ANG máig csinálja.Látnátok értelmét tartalékos repülőszázad létrehozását olyan pilótákkal, akik mondjuk párhuzamoson a civil szférában is repülnek?
Jah, csak a Tempestben nincs benne a 2 kizárólag problémát generáló 2 nemzet, a francia, és a német. Ellenben benne van az a Saab, amelyik rajzasztalról megnyert úgy egy tendert (a Boeinggel), hogy rekord idő alatt készültek el a prototípusok, már olyan típusok ellen, amik majdnem egy évtizede repkednek.Egyelőre sehol sem tart egyik európai projekt sem és ha Eurofighterből indulunk ki akkor nagyon nehéz szülés lesz ez.
Ja de a Tempestben ott az a nemzet (angol) amely képes a franciákat és a németeket is túlszárnyalni módon kavarni....Jah, csak a Tempestben nincs benne a 2 kizárólag problémát generáló 2 nemzet, a francia, és a német. Ellenben benne van az a Saab, amelyik rajzasztalról megnyert úgy egy tendert (a Boeinggel), hogy rekord idő alatt készültek el a prototípusok, már olyan típusok ellen, amik majdnem egy évtizede repkednek.
Nekünk a forráskód miatt kell a részvétel, hogy ne legyen szuverenitási problémánk at IT támogatásból. Persze inkább Tempest.Egyelőre sehol sem tart egyik európai projekt sem és ha Eurofighterből indulunk ki akkor nagyon nehéz szülés lesz ez.
Addig egy fillérrel sem szabad beszállni amíg nincs egy röpképes prototípus!
Az a legjobb, hogy ha a megrendelésért cserébe gyártsanak nálunk pár alakatrészt hozzá, esetleg valami szoftverfejlesztésbe vagy valamibe beszállunk, de ne tegyünk bele pénz amíg nincs kézzel fogható termék. A rajzasztalról megvett cuccokkal még egy egyszerű lakásnál is sokszor gond van nem, hogy egy ilyen bonyolult rendszernél!
Typhoonnak kb. 20-25 év kellett mire tudta azt mint egy F-15-ös...
Nem olyan jó ötlet nagyon mélyen belegabalyodni ebbe a projektbe.
Ha már választani kell, akkor a Tempestben jobban bízom, csak az erős német és Airbus kötődésünk miatt esélyesebb, hogy a veszekedős francia-német projektben kötünk ki végül...Jah, csak a Tempestben nincs benne a 2 kizárólag problémát generáló 2 nemzet, a francia, és a német. Ellenben benne van az a Saab, amelyik rajzasztalról megnyert úgy egy tendert (a Boeinggel), hogy rekord idő alatt készültek el a prototípusok, már olyan típusok ellen, amik majdnem egy évtizede repkednek.
Ezt nagyon rosszul látod.Egyelőre sehol sem tart egyik európai projekt sem és ha Eurofighterből indulunk ki akkor nagyon nehéz szülés lesz ez.
Addig egy fillérrel sem szabad beszállni amíg nincs egy röpképes prototípus!
Az a legjobb, hogy ha a megrendelésért cserébe gyártsanak nálunk pár alakatrészt hozzá, esetleg valami szoftverfejlesztésbe vagy valamibe beszállunk, de ne tegyünk bele pénz amíg nincs kézzel fogható termék. A rajzasztalról megvett cuccokkal még egy egyszerű lakásnál is sokszor gond van nem, hogy egy ilyen bonyolult rendszernél!
Typhoonnak kb. 20-25 év kellett mire tudta azt mint egy F-15-ös...
Nem olyan jó ötlet nagyon mélyen belegabalyodni ebbe a projektbe.
Arra ott lesz az új katonai helikopter program.Ha már választani kell, akkor a Tempestben jobban bízom, csak az erős német és Airbus kötődésünk miatt esélyesebb, hogy a veszekedős francia-német projektben kötünk ki végül...
de én vadász programra gondoltam - (gazdaság)politikai okokból a Tempest kisebb esélyes nekünk...a germány-francia vonal valószínűbb...Arra ott lesz az új katonai helikopter program.
Mindenképp függés lesz - nem tudunk annyira "benne lenni", hogy hosszútávon külső segítség nélkül (kb. "Irán szinten") üzemeltessünk egy ilyen gépet...Nekünk a forráskód miatt kell a részvétel, hogy ne legyen szuverenitási problémánk at IT támogatásból. Persze inkább Tempest.
Pont erről írtam.de én vadász programra gondoltam - (gazdaság)politikai okokból a Tempest kisebb esélyes nekünk...a germány-francia vonal valószínűbb...
Az csudás. Az európai fejlesztési és gyártási tempót nézve, akkor kb. 2050-ben lesz magyar típusváltás.Ezenkívül úgy tűnik ugorjuk az 5. generációs technikát és inkább a 6-ra gyúrunk. Azaz F-35 biztosan nem lesz.
"Maróth Gáspár kihangsúlyozta, hogy többek közt azért sem veszünk most új vadászgép típust, mert az iparági szakemberek 2030-40-re technológiai ugrást várnak. Rövidtávon tehát, ha sor kerül további vadászgépek beszerzésére, a Gripen tűnik logikus választásnak. Közben azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a vadászgép-beszerzés hosszabb távú tervezést igényel, ezért szorosan figyelemmel kísérik az újabb technológiák megjelenését, ami sokat változtathat az aktuális termékpaletta életképességén. "
Ha elolvasod a Tempest topicba betett magyar nyelvű cikket, akkor láthatod, hogy a 6. generációs gépek egyik kulcsfeature-e az lesz, hogy rendelkeznie kell valamilyen szintű fedélzeti energia fegyverrel, amit minimum a saját önvédelmi rendszerként alkalmazhat (értsd: nem csak elvakítja a IIR rakétákat, de meg is rongálhatja azokat). Ez egy nagyon komoly feladat. Mégpedig ennek a fegyvernek az energiaigénye is már igen komoly kihívás lesz. És pont ezen dolgozik a RR, hogy nagy teljesítményű generátorokat tudjon illeszteni direktben a hajtóműhöz. Ez egyrészt csak a dolog energiaigényének megoldását célozza, de meg kell oldani majd a szükséges teljesímény leadását (és tárolását) is fedélzeti körülmények között.Tempest az életképesebb "ötlet" szerintem. A másik utas német - francia közös haditechnikai fejlesztések történelmében van olyan produktum amiből a gallok nem faroltak ki, vagy vitték el a boltot különutas téma felé a végletekig túlbonyolítva a megvalósulást? Ők csak olyan üzletben vesznek részt amiben ők járnak jól, nekik ez az együttműködés alaptézise.
Nekünk nagyon óvatosan kell(ene) beszállni ha egyáltalán bárhova elköteleződnénk. Sem mérnöki, sem technológiai, sem ipari kapacitásunk még a témában sincs - talán az Airbus gyár beszállíthat valamit, de az is kétes hogy ahhoz mi közünk van valójában, a fejlesztő kivel is kötne üzletet. Gyakorlatilag semmit nem tudunk hozzátenni a finanszírozáson kívül amiért kétes hogy mit kapnánk cserébe a nyilván anyagiakat is jelentő elköteleződésen kívül. Talán a szoftverek fejlesztésében lehet szerepünk, ez az is max úgy hogy küldjük a szakembereket a projektet elnyerő cég kutató központjába. A benfentesként elnyert technológiai rálátással sem értem mit kezdhetnénk, az hogy értjük a rajzokat, meg látjuk a számolásokat, kapunk egy szoftver kulcsot az nem azt jelenti egyből, hogy bármit létre is tudunk hozni a végtelenül bonyolult termékben. Abban meg senki ne reménykedjen, hogy egy presztízs beruházásból bármi érdemi ideköltözhet az országba, gyárthatunk max szerelő nyílás fedeleket, meg zsanérokat, abból is pár százat évente, ergo ipari haszna, üzleti haszna, stratégiai haszna vajmi kevés lenne a korai elköteleződésünknek. Azokkal értek egyet akik azt mondják, hogy kész terméket minősítsünk és vásároljunk, ne akarjunk együtt álmodni a résztvevőkkel egy évtizedig, ez nem a mi pályánk.
Szia,Addig egy fillérrel sem szabad beszállni amíg nincs egy röpképes prototípus!
Az a legjobb, hogy ha a megrendelésért cserébe gyártsanak nálunk pár alakatrészt hozzá, esetleg valami szoftverfejlesztésbe vagy valamibe beszállunk, de ne tegyünk bele pénz amíg nincs kézzel fogható termék. A rajzasztalról megvett cuccokkal még egy egyszerű lakásnál is sokszor gond van nem, hogy egy ilyen bonyolult rendszernél!
Nem olyan jó ötlet nagyon mélyen belegabalyodni ebbe a projektbe.
Várjál csak!Szia,
Mintha szo szerint a Lynxrol irnal, es az nem tunik rossznak.
Hiszen ott sem letezett prototipus, amikor megrendeltuk. Illetve annyi a kulonbseg, hogy Lynx eseteben meg mindig elkepzelheto, hogy rajtunk kivul senki sem fog venni, mig az uj europai vadaszgepek eseten ez elkepzelhetetlen.