[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 783
113
Ja Navracsics Tibor meg azt szajkozza, jár nekünk a Brüsszeli pénz, de nem kell EUR.. Pedig az EUR egyben az infláció hatását is komolyan mérsékli, az EUR zónán belül.
Még jó, hogy @SilvioD leírta, mert köptem a kv-m:
Sztem hanyagoljuk...

Ennek ellenére elfogadom, hogy eurót szeretnél csak a vadaszgépbeszerzéshez nincs köze.
Jótanács, a saját nemzeti valutának nincsen párja!
A vadászgépbeszerzéshez pedig tényleg nincs köze, de már majdnem kezdtem a végére hiányolni valami politikai csavart,...de nem, nem maradt el. :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 288
113
A büdzsé ugyanaz, tehát igenis zavarja. Ráadásul a kevés műszaki mellé, akik a Griffnél vannak, jön még egy típus, és még több műszaki kell mert ott nem lízing lesz. A működési költséget se zavarja ááá... faszt...
Egyébként meg én svéd forrásokat böngészve valami olyanról olvastam, hogy mintha 10 évvel meghosszabbítottuk volna a lízinget csak valahogy nem került nyilvánosságra. Egyébként érthető a lépés, mert az egyetlen lehetőségünk, hogy ne legyen Gripen jurasic park, hogy a svéd biztosítja továbbra is a hadrafoghatóságot... Olvastam némi repülőgép szám bövülésről is, de nem akarok erről írni, majd ha itthon nyilvános lesz, akkor igen. Ugyanakkor a modernizáció sebessége is lassul, tehát a MS20 Block2 mivel az is pénzbe kerül.. De persze lehet irogatni mindenféle hülyeséget.. Az EUR valahogy mégis fejlett európa fizetőeszköze, a jó magyar forint amely a orbán segge alatt van meg a mienk.. Valahogy ok és okozati összefüggések vannak.. De lehet irogatni a szuper üzemanyagárról, egyétek hozzá a csirkefarhátat, és reménykedjetek, hogy a kurva nagy és ortodox szittya gazdaságpolitika, majd átbassza a közgazdaságtan alaptételeit, meg majd mi vezetjük európát. Volt a XX. században több baszott nagy ország aki szintén így gondolkodott, aztán mi lett belőlük..
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 512
132 293
113
A büdzsé ugyanaz, tehát igenis zavarja. Ráadásul a kevés műszaki mellé, akik a Griffnél vannak, jön még egy típus, és még több műszaki kell mert ott nem lízing lesz. A működési költséget se zavarja ááá... faszt...
Egyébként meg én svéd forrásokat böngészve valami olyanról olvastam, hogy mintha 10 évvel meghosszabbítottuk volna a lízinget csak valahogy nem került nyilvánosságra. Egyébként érthető a lépés, mert az egyetlen lehetőségünk, hogy ne legyen Gripen jurasic park, hogy a svéd biztosítja továbbra is a hadrafoghatóságot... Olvastam némi repülőgép szám bövülésről is, de nem akarok erről írni, majd ha itthon nyilvános lesz, akkor igen. Ugyanakkor a modernizáció sebessége is lassul, tehát a MS20 Block2 mivel az is pénzbe kerül.. De persze lehet irogatni mindenféle hülyeséget.. Az EUR valahogy mégis fejlett európa fizetőeszköze, a jó magyar forint amely a orbán segge alatt van meg a mienk.. Valahogy ok és okozati összefüggések vannak.. De lehet irogatni a szuper üzemanyagárról, egyétek hozzá a csirkefarhátat, és reménykedjetek, hogy a kurva nagy és ortodox szittya gazdaságpolitika, majd átbassza a közgazdaságtan alaptételeit, meg majd mi vezetjük európát. Volt a XX. században több baszott nagy ország aki szintén így gondolkodott, aztán mi lett belőlük..
Nem hosszabbítottuk meg hanem kötöttünk egy 10 éves support szerződést 26-tól 36-ig amikor alàírtunk a szoftver upgradere tavaly.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 579
97 713
113
A büdzsé ugyanaz, tehát igenis zavarja. Ráadásul a kevés műszaki mellé, akik a Griffnél vannak, jön még egy típus, és még több műszaki kell mert ott nem lízing lesz. A működési költséget se zavarja ááá... faszt...
Egyébként meg én svéd forrásokat böngészve valami olyanról olvastam, hogy mintha 10 évvel meghosszabbítottuk volna a lízinget csak valahogy nem került nyilvánosságra. Egyébként érthető a lépés, mert az egyetlen lehetőségünk, hogy ne legyen Gripen jurasic park, hogy a svéd biztosítja továbbra is a hadrafoghatóságot... Olvastam némi repülőgép szám bövülésről is, de nem akarok erről írni, majd ha itthon nyilvános lesz, akkor igen. Ugyanakkor a modernizáció sebessége is lassul, tehát a MS20 Block2 mivel az is pénzbe kerül.. De persze lehet irogatni mindenféle hülyeséget.. Az EUR valahogy mégis fejlett európa fizetőeszköze, a jó magyar forint amely a orbán segge alatt van meg a mienk.. Valahogy ok és okozati összefüggések vannak.. De lehet irogatni a szuper üzemanyagárról, egyétek hozzá a csirkefarhátat, és reménykedjetek, hogy a kurva nagy és ortodox szittya gazdaságpolitika, majd átbassza a közgazdaságtan alaptételeit, meg majd mi vezetjük európát. Volt a XX. században több baszott nagy ország aki szintén így gondolkodott, aztán mi lett belőlük..
 
K

kamm

Guest
A büdzsé ugyanaz, tehát igenis zavarja. Ráadásul a kevés műszaki mellé, akik a Griffnél vannak, jön még egy típus, és még több műszaki kell mert ott nem lízing lesz. A működési költséget se zavarja ááá... faszt...
Egyébként meg én svéd forrásokat böngészve valami olyanról olvastam, hogy mintha 10 évvel meghosszabbítottuk volna a lízinget csak valahogy nem került nyilvánosságra. Egyébként érthető a lépés, mert az egyetlen lehetőségünk, hogy ne legyen Gripen jurasic park, hogy a svéd biztosítja továbbra is a hadrafoghatóságot... Olvastam némi repülőgép szám bövülésről is, de nem akarok erről írni, majd ha itthon nyilvános lesz, akkor igen. Ugyanakkor a modernizáció sebessége is lassul, tehát a MS20 Block2 mivel az is pénzbe kerül.. De persze lehet irogatni mindenféle hülyeséget.. Az EUR valahogy mégis fejlett európa fizetőeszköze, a jó magyar forint amely a orbán segge alatt van meg a mienk.. Valahogy ok és okozati összefüggések vannak.. De lehet irogatni a szuper üzemanyagárról, egyétek hozzá a csirkefarhátat, és reménykedjetek, hogy a kurva nagy és ortodox szittya gazdaságpolitika, majd átbassza a közgazdaságtan alaptételeit, meg majd mi vezetjük európát. Volt a XX. században több baszott nagy ország aki szintén így gondolkodott, aztán mi lett belőlük..
Gyogyszer! :cool: Latod, mindig ez jon, amikor nem veszed be ebredeskor, estere elont a NER... :D

Athozom ide: ahogy josoltam egy eve, úgy 12 trainer lesz, ami kb 3 százados, 40-50 gépes légierő alapjat kepezi. (3 sqadron, 2 wingben, az új E szazadokat avagy legalább egyet Pápára vagy valahova a Dunántúlra tenném.)
Idealisan szerintem 4-5 szazad kellene a két wingbe összesen, de arra nem hiszem, hogy Varga tud keretet biztosítani egyhamar (hacsak nem sikerul vegre beinditani a palagazas kitermelest, mert azzal rengeteg eroforras szabadulna fel, ami most ilyesmire megy.)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Jó lenne, ha nem vettünk volna ennyi NG-t, meg nem úszott volna el a fejlesztési és haderőfenntartási pénz. (1/3a-al, felével kerül többe minden beszerzés, mint eddig, lásd a forint/EUR árfolyamot. Ez minden beszerzésre és működési költségre igaz ami külföldről jön, érkezik, akár alkatrész, akár szolgáltatás, akár komplett rendszer stb. A 2%-ból így már csak jó magyar forintban (eh.. rossz magyar forintban) lesz 2%.. Ja Navracsics Tibor meg azt szajkozza, jár nekünk a Brüsszeli pénz, de nem kell EUR.. Pedig az EUR egyben az infláció hatását is komolyan mérsékli, az EUR zónán belül. igaz nem lehet árfolyammal játszani és alapítványoknak osztogatni az árfolyamnyereséget.. (boccs utóbbi offtopic.). Szóval növekszik a Griffek száma, de biztos nem lesz 14 darab a közeljövőben.. De több lenne, ha nem basszuk el NG-re.

Tényleg tisztelet meg minden, de megkérdezném, hogy neked ez hogy jött ki?

1, Ha veszünk 2-3 db Albatroszt és te azt mondod, hogy ezzel tutira úszott az értelmes számú új gép beszerzése, mert ennyire kevéssel nem lehet pilótát képezni, azt elfogadom. De hogy 8 BJT gép miért akadályozná meg, hogy két teljes légi századunk legyen, az abszolút nem világos.

2, 14 vadász mennyiség alatt te mit vennél? Bolgár mintára 6 darab és megvan egy fél század, a másik felét meg megvesszük később? Nem logikus, amit mondasz.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 456
113
De persze lehet irogatni mindenféle hülyeséget.. Az EUR valahogy mégis fejlett európa fizetőeszköze, a jó magyar forint amely a orbán segge alatt van meg a mienk.. Valahogy ok és okozati összefüggések vannak.. De lehet irogatni a szuper üzemanyagárról, egyétek hozzá a csirkefarhátat, és reménykedjetek, hogy a kurva nagy és ortodox szittya gazdaságpolitika, majd átbassza a közgazdaságtan alaptételeit, meg majd mi vezetjük európát.
Oradea-Arad
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
Meg a csehek, meg a lengyelek, per pill még a horvátok is, meg... :rolleyes:
Az meg hogy 'fejlett európa' az ma már kezd elég - hogy is mondjam - kétértelmű kifejezés lenni...
Ja, csak egyik valuta sem zuttyant a béka segge alá az EUR-hoz képest.
Gondolom a fejlett Európa nálad szitokszó, de ha nem ők a fejlettek, akkor kik? Mert mi elég távol vagyunk tőlük, és nem közeledünk...
 
W

Wilson

Guest
Ez moszt nem volt szép Klissz! :(
Gyakollatilag ezzel meghosszabbodott.
Ez a support szerződés és az a lízing szerződés ami alapján eddig a Griffeket használtuk nagyon nem ugyanaz.A lízing szerződés miatt a magyar Griffek ugyanolyan szintű támogatást kiszolgálást szervízt stb kaptak mint a svéd gépek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ez a support szerződés és az a lízing szerződés ami alapján eddig a Griffeket használtuk nagyon nem ugyanaz.A lízing szerződés miatt a magyar Griffek ugyanolyan szintű támogatást kiszolgálást szervízt stb kaptak mint a svéd gépek.
Te sem tudod - ezek szerint.
A szempontunkból pontosan ugyannolyan szintű a 2026 előtti és utáni szerződés support része.
A különbség annyi, hogy a lízing szerződésben a support mellett a tulajdonszerzésből adódó költségeket is fizetni kell.
De mivel nekünk '26-ra a mostani gépek tőketartozása ki lesz fizetve (magyar tulajdonba kerül), így nem lesz már szükség a support részt fizetni.
A lízing szerződés meghosszabbítása azt jelentette volna, hogy a hosszabbítás pillanatáig fennmaradt tőketartozást újabb 10 évre szétosztják, csak persze erre jönne a kamatköltség is.
Erre olyan esetben lett volna szükség, ha az éves kiadást akartuk volna csökkenteni. Így évekre lebontva kisebb díj jönne ki, de 10 évre összesen jóval több mintha '26-ig hagyjuk egyszerűen kifutni a szerződést.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Ocses

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Embelek nem ugyanallól beszélünk.
Itt most nem a lízing és a suppolt szelződés fogalmi ploblémái a lényegesek. (Bál tanácsolom, hogy ezeklől a szelződéseklől csak a teljes szöveg ismeletében mondjunk véleményt, melt számtalan jogi ploblémát taltalmazhatnak.)
Itt a lényeg: allól volt szó, hogy lesz egy döntés vadászlepülőgép ügyben, nem tudok végeledménylől és akkol itt van a suppolt szelződés, ami egylészt 2036-ig lealizálja a meglévő Gliffmadalak továbbműködtetését. (láadásul egyelőle ebben az indokolatlanul minimál mennyiségben).
Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy lehet Fhalmincöt, pedig ezzel gyakollatilag eldőlt hogy nem lesz, melt nem fog a hadseleg hálom típust működtetni egyszelle, 2036 után meg mál hülyeség lenne.
Én nem szeletnék véleményt mondani, hogy melyik lett volna a jobb döntés, ezt ki-ki eldönti. Békeidőben a Gliffmadál is tökéletes. Csak egy döntés nekem hiányzott, helyette sziválogtatásból éltesültünk.
Itt a döntés helyett volt valami.. megint.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Embelek nem ugyanallól beszélünk.
Itt most nem a lízing és a suppolt szelződés fogalmi ploblémái a lényegesek. (Bál tanácsolom, hogy ezeklől a szelződéseklől csak a teljes szöveg ismeletében mondjunk véleményt, melt számtalan jogi ploblémát taltalmazhatnak.)
Itt a lényeg: allól volt szó, hogy lesz egy döntés vadászlepülőgép ügyben, nem tudok végeledménylől és akkol itt van a suppolt szelződés, ami egylészt 2036-ig lealizálja a meglévő Gliffmadalak továbbműködtetését. (láadásul egyelőle ebben az indokolatlanul minimál mennyiségben).
Sokan még mindig abban a hitben élnek, hogy lehet Fhalmincöt, pedig ezzel gyakollatilag eldőlt hogy nem lesz, melt nem fog a hadseleg hálom típust működtetni egyszelle, 2036 után meg mál hülyeség lenne.
Én nem szeletnék véleményt mondani, hogy melyik lett volna a jobb döntés, ezt ki-ki eldönti. Békeidőben a Gliffmadál is tökéletes. Csak egy döntés nekem hiányzott, helyette sziválogtatásból éltesültünk.
Itt a döntés helyett volt valami.. megint.
Jelenleg, a most létező 14 gépünk szerződéseiről tudunk beszélni.
Ezek 2026ig lízing szerződéssel (jelképes maradványérték kifizetésével) kerülnek a tulajdonunkban. "Most" annyi történt, hogy a lízing időszakra a lízing díjban benne foglalt support szerződést hosszabbítottuk meg 2036-i. Magyarul hogy a 2026-után is megkapják a jelenleg meglévő gondoskodást.
A 2. század szerződéseiről még semmit sem tudunk. Annyi tűnik biztosnak, hogy lesznek. Erről az előző és a mostani miniszter is nyilatkozott egészen egyértelműen. Ezen század beszerzésének konstrukciója még ködös.
 
W

Wilson

Guest
Te sem tudod - ezek szerint.
A szempontunkból pontosan ugyannolyan szintű a 2026 előtti és utáni szerződés support része.
A különbség annyi, hogy a lízing szerződésben a support mellett a tulajdonszerzésből adódó költségeket is fizetni kell.
De mivel nekünk '26-ra a mostani gépek tőketartozása ki lesz fizetve (magyar tulajdonba kerül), így nem lesz már szükség a support részt fizetni.
A lízing szerződés meghosszabbítása azt jelentette volna, hogy a hosszabbítás pillanatáig fennmaradt tőketartozást újabb 10 évre szétosztják, csak persze erre jönne a kamatköltség is.
Erre olyan esetben lett volna szükség, ha az éves kiadást akartuk volna csökkenteni. Így évekre lebontva kisebb díj jönne ki, de 10 évre összesen jóval több mintha '26-ig hagyjuk egyszerűen kifutni a szerződést.
Nem érted nem erről beszéltem hanem arról,hogy más lesz a support mint amikor még élt a lízing szerződés.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
@hunemperor nak kivételesen teljesen igaza van.

A fórum 80-90%-a már régen túllépett az osonkodó amerikai gépen, és ennek tényleg közel semmi realitása. Csak nála ez a rész kimaradt, nem olvasta kammm lelkes kirohanásait a harmincötös aranyárú fenntartásáról és a Griff madarak rideg állattartásban is kiváló hálózatos képességeiről meg a legendásan jó svéd EW-ről meg minden.
Igaza van. Függetlenül attól, hogy ki mit gondol a két típusról, azt biztosra vehetjük, hogy a döntés valószínűleg odafent megszületett. Arról is, hogy lesznek új gépek és arról is, hogy melyek.

Ha jól értem, neki csak ennyi információ kellett, nem igényel hosszú ideológiai továbbképzést,