Mester! Taníts!Amúgy szép lassan kiderűl hogy az F-35 egyre olcsóbb az E megy nagyon nem az....! Nem lepődnék meg ha pár éven belűl kiderülne hogy a support sem dágább vagy legalább is nem sokkal....!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Mester! Taníts!Amúgy szép lassan kiderűl hogy az F-35 egyre olcsóbb az E megy nagyon nem az....! Nem lepődnék meg ha pár éven belűl kiderülne hogy a support sem dágább vagy legalább is nem sokkal....!
What.Egy modernizált "C"- t nehogy ne lehessen nagyon megcsinálni , benne az upgradelt "C" a minimum.
Minimalis kulonbseg lenne a gyartasi idoben, sot, megkockaztatom az E gyorsabban lenne szallitva.Mit tudunk megfizetni , mit tudunk X forintból üzemeltetni , mi az amíg a falíg vagy utána 2 cm-el még kibírjuk.Más is.kellene , had ne itt ....Nagyon kellene az a plussz 2.szd.Ne olyat vállaljunk amitől egyszerű szellentéstől , csokis lesz a boxeralsó!!!!
Használatlan csak 1 századnyi van - tudtommal. De esetünkben lényegtelen, hogy használt, vagy használatlan. A C+ upgrade miatt úgy is a gép jelentős része ki lesz cserélve. A frame maga viszont minden esetben bőven elérne akár 2040-ig is a hazai használat mellett.A svédeknel van használatlan letárolt C/D sárkànyuk kb 2 századra való amit eladásra szántak.
Harmadik szazadnak, esetleg. Egy ilyen kis haderonel minden penzt a modernebbre kell kolteni, amelyik egybol utokepes csucsplatformkent lep szolgalatba, majd 30-40 evig top-notch fejlesztesi platform marad.Használatlan csak 1 századnyi van - tudtommal. De esetünkben lényegtelen, hogy használt, vagy használatlan. A C+ upgrade miatt úgy is a gép jelentős része ki lesz cserélve. A frame maga viszont minden esetben bőven elérne akár 2040-ig is a hazai használat mellett.
Mivel legjobb tudomásom szerint nem csináltak még modernizált "C"-t , ,valszeg igazad van.Szerintem lenne beleszólásunk hogy mi kerüljön bele , aesa radar stb...Viszont biztos nem kerülne az "E" árába!What.
Minimalis kulonbseg lenne a gyartasi idoben, sot, megkockaztatom az E gyorsabban lenne szallitva.
Hat ilyen sosem gyartott AESA upgraddel es hasonlokkal arban nem lenne messze tole - viszont kepessegben igen.Mivel legjobb tudomásom szerint nem csináltak még modernizált "C"-t , ,valszeg igazad van.Szerintem lenne beleszólásunk hogy mi kerüljön bele , aesa radar stb...Viszont biztos nem kerülne az "E" árába!
A leggyorsabb az lenne, ha a svéd készletekből rendelnénk sima C/D-t, amit azonnal le tudnának szállítani. Aztán a modernizációt meg a svédekkel párhuzamosan megcsinálnák.Legalabbis ez hirlik. Konkretumokat senki sem tud biztosra, mert nem nyilvanosak... amugy ez gyorsnak gyors lehetne, de nem lenyegesen gyorsabb, mint egy sved-brazil dupla gyartosoron keszulo E szeriarendeles.
Nos inkább egy AESA mint egy upgradelt Pesa!Hat ilyen sosem gyartott AESA upgraddel es hasonlokkal arban nem lenne messze tole - viszont kepessegben igen.
De az nekunk mitol lenne jo, komolyan? Levedlett, hasznalt, regi gepeket felujitgatni ahelyett, hogy normalis, csucstechnikat vennenk...?A leggyorsabb az lenne, ha a svéd készletekből rendelnénk sima C/D-t, amit azonnal le tudnának szállítani. Aztán a modernizációt meg a svédekkel párhuzamosan megcsinálnák.
A nem használt gépek csak csontvázak. Azokat még fel kellene "szerszámozni", tesztelni, miegymás.
Mindenesetre szerintem a svédek azonnal rábólintanának. Tekintve, hogy folyamatosan vonják ki a saját C-iket az E-k szállításával párhuzamosan.
Ha sok pénzünk van ok az "E" , szerintem kevés van.Legalabbis ez hirlik. Konkretumokat senki sem tud biztosra, mert nem nyilvanosak... amugy ez gyorsnak gyors lehetne, de nem lenyegesen gyorsabb, mint egy sved-brazil dupla gyartosoron keszulo E szeriarendeles.
Immaron sokadszor: ertsd meg, hogy nem ugyanaz a Saab (Ericsson) AESA upgrade, amit begyomoszolnek a C/D-be az Mk4 helyere, meg a tenyleg legmodernebb technologiat kepviselo leonardos Raven az Eben.Nos inkább egy AESA mint egy upgradelt Pesa!
Ha sok pénzünk van ok az "E" , szerintem kevés van.
Nem begyömöszölt , egy , kipróbált kettő egyébként M.G. -k kérdezenek rá a SAAB- nál , ha azt mondják kuka akkor nem kell vele foglalkozni.Az a radar biztos jobb mint az MS20 ra felturbozott Pesa!Az "E"-t lehet vele kérni.Immaron sokadszor: ertsd meg, hogy nem ugyanaz a Saab (Ericsson) AESA upgrade, amit begyomoszolnek a C/D-be, meg a tenyleg legmodernebb technologiat kepviselo leonardos Raven az Eben.
Maga a LM képviselő nyilatkozta a kongresszusi meghallgatáson, hogy az akkori 35.000 USD/órás költséget tudja majd egy kicsit lejjebb terelni, de még a 30-32.000 USD is óriási fegyvertény lesz, ha sikerül. Hja és mindent 2012-es dolláron számolnak!Amúgy minél többen rendelik annál olcsób lesz szóval ez így igaz. Én nem vagyok gripen fanatikus mindkét megoldásnak megvan az előnye hátránya.
Felejtsd már el a brazil üzletet! Ott komplett techtransfert kaptak.Ár-érték arányban szerintem jobb üzlet. A E/F darabára jóval 100 millió dolcsi fölött van brazil üzlet alapján.
Olyan k. sok mindenre kell még költeni a honvédség számára, hogy nem látom erre a keretet. Egy Gripen-E árából saccra 2 Gripen C jön ki...
Szóval tök jó lenne az E/F csak "nem látom jönni" ahogy az amcsik mondják...
Kíváncsian várom a megfelelő ajánlatot!Felejtsd már el a brazil üzletet! Ott komplett techtransfert kaptak.
Bármelyik megoldás jó lehet nekünk, ha kapunk rá megfelelő ajánlatot.
Dehogynem es dehogy. Proto szintjen letezik es semmifele "kiprobalt" jelzot nem lehet raagatni valamire, amibol egyedul a prototipus letezik beepitve.Nem begyömöszölt , egy , kipróbált kettő
Fogalmunk nincs, mit tud, amugy meg szerintem erosen felreertesz valamit: ez csak a frontend (radar array) upgradje, a backend P/S-05 marad (az Mk4 szinten, gondolom.)egyébként M.G. -k kérdezenek rá a SAAB- nál , ha azt mondják kuka akkor nem kell vele foglalkozni.Az a radar biztos jobb mint az MS20 ra felturbozott Pesa!
Dehogy lehet kerni a regi P/S-05ot az E-be, mondom, hogy kevered Giziket meg gozeket...Az "E"-t lehet vele kérni.
Teljesen ertelmetlen lenne elozo generacios gepek vasarlasaba olni egyetlen fillert is, amikor mikromeretu legierorol van szo.Kíváncsian várom a megfelelő ajánlatot!
Én csak annyit mondtam, hogy a feljavított C esélyesebb szerintem...
Épp most tolunk beléjük egy valag pénz az upgradre!Teljesen ertelmetlen lenne elozo generacios gepek vasarlasaba olni egyetlen fillert is, amikor mikromeretu legierorol van szo.
Ugyan, nem is komoly osszeg.Épp most tolunk beléjük egy valag pénz az upgradre!
Erted a kulonbseget a mar gyakorlatilag kifizetett, meglevo elozo platformos gepek vs uj/hasznalt elozo platformos gepek vasarlasa kozott?Deklaráltan a 30-as évek közepéig velünk maradnak a mostani Gripenjeink.
Ugyan, dehogy lenne problemas, ezt a marhasagot. Kulon hangsulyozza a Saab evek ota, hogy meg a toolsetek is sokszor ugyanazok, nemhogy a teljes infra, uzemeltetesi szisztema stb. Minimalis trening kell a meglevo gripenes szemelyzetnek, ez egy masik hatalmas elonye.A Gripen-E amúgy sok mindenben eltér a C sorozattól, szóval logisztikailag is problémás lenne kétféle flotta...más hajtómű, más radar és elektronika, stb.
Azért nem kell túldimenzionálni. A svéd légierő viszi a C+ programot. Több részletben fizet érte. Mi max., az előnyeit élvezhetjük.Mivel legjobb tudomásom szerint nem csináltak még modernizált "C"-t , ,valszeg igazad van.Szerintem lenne beleszólásunk hogy mi kerüljön bele , aesa radar stb...Viszont biztos nem kerülne az "E" árába!