Pedig jó az mint taktikai vadászgép, a harcértéke magas, csak 5 gen, és jó nagy a hatótávolsága, nincs légellenállása a belső térben függesztett fegyverzetnek, steatlh etc...Én nem vok elâjulva a 35-től.
Ami a gondom vele, hogy amerikai kézben van az ALIS, vegyes hírek jönnek a szoftveréről, igen bonyolult masina, és a hírek azzal kapcsolatban is ellentmondásosak hogy mennyi igaz abból a marketing dumából, hogy marha olcsó üzemben tartani.
Én ha vennék gépet, geopolitikai szempontból még ha ár/érték arányban nem is a legjobb akár, Európai cuccot vennék, mert a közép - hosszú távú érdekünk az - én ki merem mondani - hogy közös EU haderő legyen, amiben NINCS jelen a jelenleg minket (az EU-t) ledomináló USA. Az USA nem barátunk, pont! Úgy kavar évek óta, hogy valahogy mi mindig rábaszunk.
Szóval ha repülő, nekem a Gripen teljesen megfelel, még akkor is ha az F-35 akár jobb ár/érték arányban.
De én nem repülőt vennék a véges forrásainkból, pont ez volt a lényege annak amit írtam, sokkal inkább ASTERT, a NASAMS mellé amihez IRIS-T SL integráció szintén hasznos, tolnám a meglévő Gripenekhez a METEORT, a SPIKE jó irány, még tüzérséget, sokat, a meglévő PZH-2000 és a leendő HX-3 mellé vontatott olcsót, hogy legyen bőven "cső szám" + MLRS, ezekhez precíziós gránátokat, drónokat, valós MANPADS méretű rakétákat a MISTRAL alatti méretben.
Ha mindezeket amiket felsoroltam meg akarjuk venni, rendszerbe állítani, ezek mellé NEM fog beleférni a vadászgép bővítés. Ezek bármelyikét én fontosabbnak tartom, mint akármilyen vadászgépet.