[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 224
33 491
113
Én úgy tudom a "C" ára ~ 60 M $ körül volt.Namost ha egy olyan gépet csinálnak ami jelenleg lehet hogy a tervezőasztalon létezik csak......szerinted mennyibe fog kerülni???
NGnek konkrét összeget megjelölő ajánlata volt 2019ben.35millió dollár.Harcértékben meg a Gripen C-t bizosan jócskán felülmúlná.
De szerintem,mivel tisztán üzleti alapú tervezet,nem lesz belőle semmi.Kolumbiai gépek korszerűsitését is anno az USA fizette,hogy a modernizálással ellensúlyozzák a venezuelai Szuhojokat.Pojén,hogy a kolumbiaiak most dél koreai FA50 gyakorló/harci gépeket akarnak venni,amiben még a Lavihoz kifejlesztett Elta 2032 mechanikus legyezésű radar frissitet változata van.De a koreai adja hozzá az állami hitelprogramot,a zsidó állam meg nem ad semmit az IAI ajánlat mellé.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Egyrészt a dél-afrikai mitől lenne szar állapotban?
Alig repültek velük. Hogy nem tudják nem egészen egy évet kivéve a Saab tartotta karban a gépeket. Mielőtt leállították őket akkor is ez volt a helyzet.
Ezen felül a svédek is jelentős mennyiségű, - kb. a mieinkkel azonos kirepülésű - felesleges C/D géppel rendelkeznek. Ez már jelenleg is igaz, de a 60db már lerendelt E-k, 60db C-t fog váltani.
Szerintem egyáltalán nem lenne népmesei fordulat egy olyan 3 százados flotta, hogy a jelenlegi 14 gép mellé, a svédektől kapunk ingyen - a csehek is kaptak egy ilyen ajánlatot - másik 14 C/D-t, ha rendelünk még egy századot fizetősen.
Legyen ez a fizetős opció, akár a letárolt üres airframe-es C kontingens, vagy az E verzió.
Ha a svédek szívnak vmi tudatmodósító szert és úgy üllnek le tárgyalni akkor kaphatunk ingyen gépet másképpen 0% az esélye!
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ez két opció,ahogy irtam róla én is-és egyiket se tudjuk,hogy mennyibe kerülne.

Ez tételesen nem igaz. Mint mondtam többször, az tudható, hogy mennyibe kerül egy új Gripen C.


Nekünk nagyjából ez a csomag kéne. Mármint ha új gyártású Gripen C-t akarunk vásárolni discont sárkány áron és nem a thai, hanem a legújabb verzió. Én meglepődnék rajta, ha emellett öntenénk.
Csak abban van igazad, hogy a használt gépekről sok mindent nem tudunk. (A cseheké állítólag jobban lestrapáltabb és nincs földi fegyverzethez adaptálva, de van egy mappában egy szám, ami tartalmazza a maradványértéket; a dél-afrikairól azt sem tudjuk, eladók-e).

Éppen ez az,hogy nem akarok.Önmagában nem látok nagy problémát a többtipusos légierőben.F35 plusz egy olcsóbb tömegesitő tipus.Van benne reláció.F35 a dárda hegye,a tömegesitő gép meg a dárda nyele.Bomba/rakéta kamion.

Abban egyetértünk, hogy F35 mellé új építésű Gripen C nagyon hülye megoldás lenne. Tegyük hozzá, hogy F-35 mellé Kfir még hülyébb ötlet. Nem tudom, hogy hoztad ki, hogy a több típusos légierő automatikusan F35+ez a kettő közül valami lenne. Nem vagyok benne biztos, hogy bombakamion prófétai kijelentésed mögött tisztában vagy-e, hogy mennyire nem áll meg ebben a szerepben a Kfir...

Nincs új épitésű Gripen C.Lekonzervált C sárkányok vannak.És nincs róla pontos infó,hogy mennyibe kerülnének modernizálva feléleszteni őket.

Hát pont ez az, amikor valaki nem is érti, hogy miről beszélnek a többiek.
Kelepisti pont nem használt gépekről beszél soha. Ő elkészült és a Saabnál bent ragadt sárkányokról. Azt meg nem fogod megkapni 60 millióért, itt teljesen összekeveredtél. Vagy csak félre értetted, ki mit akar, vagy mellette az árakkal sem vagy tisztában.

A többit meg nem is idézem. Mivel alapvetően nem vagy tisztában az általad nagyon dicsőített géppel, így teljesen értelmetlen. Te bele akarsz látni egy szar gép használhatatlanságához képest méreg drága árába egy szuper erős gépet olcsón. És ehhez próbálod nem észrevenni, hogy mikor sóznak rá valakire használt gépet méreg drágán.
Azért azon el kéne gondolkodnod, hogy ha a pásztoroknál ők újították fel a MIG-21-eseket, akkor miért nem a hihetetlenül olcsó Kfir NG-t vették meg az elmúlt pár évben és miért az őket még így is fél kézzel leverő használt F-16-okat. Ja, hogy a kis darabszám miatt nem tud versenyezni a csak használt verzióban lévő Kfir a használt amerikai tömegtermékkel? És nincs több képessége a Kfirnek, mint a román F-16-nak használtan se? Ja, bocsi!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 224
33 491
113
Ez tételesen nem igaz. Mint mondtam többször, az tudható, hogy mennyibe kerül egy új Gripen C.


Nekünk nagyjából ez a csomag kéne. Mármint ha új gyártású Gripen C-t akarunk vásárolni discont sárkány áron és nem a thai, hanem a legújabb verzió. Én meglepődnék rajta, ha emellett öntenénk.
Csak abban van igazad, hogy a használt gépekről sok mindent nem tudunk. (A cseheké állítólag jobban lestrapáltabb és nincs földi fegyverzethez adaptálva, de van egy mappában egy szám, ami tartalmazza a maradványértéket; a dél-afrikairól azt sem tudjuk, eladók-e).



Abban egyetértünk, hogy F35 mellé új építésű Gripen C nagyon hülye megoldás lenne. Tegyük hozzá, hogy F-35 mellé Kfir még hülyébb ötlet. Nem tudom, hogy hoztad ki, hogy a több típusos légierő automatikusan F35+ez a kettő közül valami lenne. Nem vagyok benne biztos, hogy bombakamion prófétai kijelentésed mögött tisztában vagy-e, hogy mennyire nem áll meg ebben a szerepben a Kfir...



Hát pont ez az, amikor valaki nem is érti, hogy miről beszélnek a többiek.
Kelepisti pont nem használt gépekről beszél soha. Ő elkészült és a Saabnál bent ragadt sárkányokról. Azt meg nem fogod megkapni 60 millióért, itt teljesen összekeveredtél. Vagy csak félre értetted, ki mit akar, vagy mellette az árakkal sem vagy tisztában.

A többit meg nem is idézem. Mivel alapvetően nem vagy tisztában az általad nagyon dicsőített géppel, így teljesen értelmetlen. Te bele akarsz látni egy szar gép használhatatlanságához képest méreg drága árába egy szuper erős gépet olcsón. És ehhez próbálod nem észrevenni, hogy mikor sóznak rá valakire használt gépet méreg drágán.
Azért azon el kéne gondolkodnod, hogy ha a pásztoroknál ők újították fel a MIG-21-eseket, akkor miért nem a hihetetlenül olcsó Kfir NG-t vették meg az elmúlt pár évben és miért az őket még így is fél kézzel leverő használt F-16-okat. Ja, hogy a kis darabszám miatt nem tud versenyezni a csak használt verzióban lévő Kfir a használt amerikai tömegtermékkel? És nincs több képessége a Kfirnek, mint a román F-16-nak használtan se? Ja, bocsi!
Jolvan.Kb semmit nem értettél meg abbol amit irtam.......Kimazsolázol 1-2 mondatot egy összefűggő szövegből,amivel eldöntöd a beképzelt cenáriódat,majd csak arra reflektálsz.A reflektálásodnak meg köze nincs ahoz,amit irtam.
Ez igy teljesen értelmetlen.
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Szerintem tök mindegy, mit akarunk. Vannak lehetőségek, pénzügyi meg politikai is. Abból kellene kiindulni. Már vannak Gripenek, ismerjük a szervizelést. A költségeket. A nagy szakértők sajnos csak addig jutnak el, melyik a jobb. Nyilván az F35. De tedd fel a kérdést, nekünk, most, melyik lenne az ? A jobb? Mindent összevetve. Biztos nem az amcsi gép. A nagy szakértőkkel az a baj, hogy max az összehasonlításig jutnak el. Teljesítmêny szinten. Ami egy dolog molnibalage. De itt több dolgot kellene összevetni. Árérték, lehetőség, szállítási idő, kiképzés az adott típusra.... Stb. A másik. Egy repülőt véletlenül, mint amit sugall imádott országod , könnyes szemmel való védelmében . véletlenül nem lehet lelőni. Az a repülő azóta nem lelőhetetlen, csak egy máz balázska. Nem több.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Abban mindenképpen igazad van hogy lesz nekik jó állapotú "C"- jük , itt az egyik toppicban lehetett olvasni a svéd légierő milyen elvek mentén próbál majd haladni.Kb. 120 géggel számolnak ; ennek fele "E" a másik része modernizált "C" lesz.Biztos hogy lesz nekik felesleges "C"- jük.Ez is egy opció , elfogadom.Had ne kelljen linket keresnem de külföldi oldalakon olvastam hogy a Dél-Afrikaiak messze nincsenek toppon a rep.karbantartás terén és ez meg is látszik az állapotukon.Igen nagy duzzogva, 14 db fizetve ; 14 db ingyen!
A dél-afrikaiak megpróbálták saját maguk karbantartani a gépeket, de annyira nem ment nekik, hogy muszáj volt visszakullogni a svédekhez. Állítólag a svédek ezt követően rendberakták a gépeket. És a végleges leállásig ők csinálták a karbantartást.
De nem gondolom, hogy egy linköpingi 800 órás karbantartással ne lehetne tip-top állapotba hozni őket.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha a svédek szívnak vmi tudatmodósító szert és úgy üllnek le tárgyalni akkor kaphatunk ingyen gépet másképpen 0% az esélye!
Ha emlékszel, a cseheknek a saját bérelt gépeiket beigérték ingyen.
A svédeknek inkább csak teher a letárolt gépek tömege. Ha - ahogy a cseheknek is - nekünk is ideadnának 1 századot azzal a feltétellel, hogy mindkét (akkor már) századunkkal részt veszünk a C++ programban, és utána vállaljuk 10-15 évig az üzrmeltetést, akkor azért ez elég jó és tartós biznisz a svéd iparnak.
Ez így pénzt hoz nekik, míg letárolva csak vinné: őrzés, temperalás, + egyéb hangár költségek.
Ha tényleg akarunk 3 századot, akkor ezt addig kell meglépni, amíg le nem passzolják ezeket az ukránoknak.
Szerintem a Magyar Honvédség céljaihoz kevés a 2 század. 3 századot meg kifizetni és karbantartani nem fogunk tudni E-ből. Persze az F-35 esetén 1 század is túl van az ország teljesítő képességén. :cool:
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Ha emlékszel, a cseheknek a saját bérelt gépeiket beigérték ingyen.
A svédeknek inkább csak teher a letárolt gépek tömege. Ha - ahogy a cseheknek is - nekünk is ideadnának 1 századot azzal a feltétellel, hogy mindkét (akkor már) századunkkal részt veszünk a C++ programban, és utána vállaljuk 10-15 évig az üzrmeltetést, akkor azért ez elég jó és tartós biznisz a svéd iparnak.
Ez így pénzt hoz nekik, míg letárolva csak vinné: őrzés, temperalás, + egyéb hangár költségek.
Ha tényleg akarunk 3 századot, akkor ezt addig kell meglépni, amíg le nem passzolják ezeket az ukránoknak.
Szerintem a Magyar Honvédség céljaihoz kevés a 2 század. 3 századot meg kifizetni és karbantartani nem fogunk tudni E-ből. Persze az F-35 esetén 1 század is túl van az ország teljesítő képességén. :cool:
Az utolsó mondatoddal mindenképpen egyetértek!!!Az "E" is vhol ott mozog.Ha ezt az 1-et fizet 2-t kap dolgot felajánlják ám legyen.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 230
81 116
113
Szerintem tök mindegy, mit akarunk. Vannak lehetőségek, pénzügyi meg politikai is. Abból kellene kiindulni. Már vannak Gripenek, ismerjük a szervizelést. A költségeket. A nagy szakértők sajnos csak addig jutnak el, melyik a jobb. Nyilván az F35. De tedd fel a kérdést, nekünk, most, melyik lenne az ? A jobb? Mindent összevetve. Biztos nem az amcsi gép. A nagy szakértőkkel az a baj, hogy max az összehasonlításig jutnak el. Teljesítmêny szinten. Ami egy dolog molnibalage. De itt több dolgot kellene összevetni. Árérték, lehetőség, szállítási idő, kiképzés az adott típusra.... Stb. A másik. Egy repülőt véletlenül, mint amit sugall imádott országod , könnyes szemmel való védelmében . véletlenül nem lehet lelőni. Az a repülő azóta nem lelőhetetlen, csak egy máz balázska. Nem több.
Te most mire válaszoltál? Molninak nincs hozzászólása ebben a topikban az utolsó 10 oldalon...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az utolsó mondatoddal mindenképpen egyetértek!!!Az "E" is vhol ott mozog.Ha ezt az 1-et fizet 2-t kap dolgot felajánlják ám legyen.
Maguktól nem fogják.
Az E fenntartása kapcsán kering egy olyan tévhit, hogy sokkal drágább, és bonyolultabb lenne.
Ezt még annak idején terjesztette valaki. De ez nincs így.
Kétségtelen, hogy jelentős a különbség a 2 gép között, de karbantartás szinten ez nincs így.
A svédek úgy tervezték az E-t, hogy minimális legyen az átállás a C-ről.
Eredetileg a kiszolgáló berendezéseket sem akarták lecserélni. Végül mégis új berendezéseket rendeltek, de elsősorban amiatt, mert a Svéd Légierő cuccai vannak legrégebben használva. És a természetes elöregedés és meghibásodások miatt egyszerűen nem tudták volna az E-k teljes életciklusára biztosítani a kiszolgálást. Ráadásul később az utánrendelés is sokkal drágabb lett volna. Ráadásul a svédek - az oroszok éledése miatt - megnővelték a kívanatos gépmennyiséget 100-ról 120-ra. Így pedig még gyorsabban "vonal alá" kerülhetett volna a support potenciál.
 
K

kamm

Guest
Szerintem a Magyar Honvédség céljaihoz kevés a 2 század.
Ezt fujom mar ket eve, igy van. 3 szazad a minimum, 4 szazad lenne az ptimalis (2 wingben, egy Papan vagy azon a kornyeken, egy Kecskemeten.)

3 századot meg kifizetni és karbantartani nem fogunk tudni E-ből.
Nem ertem, mibol gondolod ezt...? A vetelarra megvan a penz (es az amugy is 10-20 eves payment plan), pont az uzemeltetese, ami nem sokkal dragabb mint a C/D++ lenne (mondjuk +50%, ami kb semmi eves szintre elosztva), viszont sokkal fejlettebb es future-proof az E platform.

Persze az F-35 esetén 1 század is túl van az ország teljesítő képességén. :cool:
Az alapara nincsen, de az uzemeltetese az horror, 4-5x annyi orankent, mint jelenlegi, ami brutalis.
 
W

Wilson

Guest
Igazából tényleg nem egyértelmű, hogy mire is gondolsz. És az sem, hogy miért.

1, A C alatt új építésű gépeket értesz vagy a cseh/dél-afrikai használt gépeket? Számomra teljesen más Kelepisti ötlete és teljesen más mondjuk kivásárolni Prágát a szerződéséből.
Ha megvalósul a 2. vadászszázad létrehozása és ha az a koncepció, hogy 2035-2040 táján 5/6 gen gépekre váltunk, akkor szerintem a C, a megoldás kézenfekvő lenne pl a cseh gépeket vagy esetleg (természetesen egy nagyon alapos állapot felmérés után) a dél-afrikai gépeket átvenni, azok a C géptestek is szóba jöhetnek amely a svéd gyártónál vannak de azok új gépek lennének mivel megkêne építeni őket, de lehet,hogy nagyon jó árat adnának rájuk a svédek....

Sajnos a jelenleg rendszerben lévő svéd gépek kiesnek, mivel azokat modernizálják és 2035-ig rendszerben tartják a svédek lásd a cikket a hozzászólasomban....

2, A két Gripen C pénzügyileg is és koncepciójában is más pálya. Új gépeket építeni azt jelenti, hogy 40 év múlva a 2060-as években is akarsz Gripen C-t üzemeltetni az addigra kifutó mostani gépparkot váltó 5/6. genes gépváltozat mellett. Vagyis rövid távon teljesen típus azonos két századot üzemeltetnénk, de hosszú távon két teljesen eltérő típust (Gipen C mellett Tempest vagy F-35-öst). Használt, főleg a cseh gépek átvétele meg azt jelentené, hogy rövid távon ugyan azt a típust üzemeltetnénk, de 2035-2040-től két teljes századot cserélünk le 5/6. gen típusra és onnantól megint tovább típus azonos üzemeltetés. Viszont ez jóval nagyobb pénzügyi drop beszerzésben is és a beszerzést követő üzemeltetésben is.
Használt Gripen C átvételével alacsonyabbak lennének a költségek és lesz használt C a piacon, olyan megoldást kell találni ha 2035-2040 körül váltunk 5/6 gen típusra amelyet a legköltséghatékonyabban tudunk kihozni, de szerintem hosszútavon nem fogunk 4 gen és 5/6 gen gépet egymás mellett üzemeltetni, szerintem mi is a csehek példájat fogjuk követni csak később annyi különbséggel, hogy nem tudjuk milyen 5/6 gen gêpekre fogjuk cserélni a Gripeneket.
3, A kammm által favorizált Gripen E meg azt jelentené, hogy rövidtávon két eltérő típust üzemeltetünk, hosszú távon két eltérő típust üzemeltetünk. Nem olyan éles pénzügyi droppal, mert a svéd infrastruktura vonalát követjük, de lényegében ja! Cserébe mindig az ezen a vonalon legnagyobb harcértékkel rendelkező géppel.
Ha nem akarunk 2035-2040 körül 5/6 gen gépekre váltani hanem a generáció váltást kitoljuk 2050-2055 körülre akkor a Gripen E kézenfekvő választásnak tűnik.


Svédország korszerűsíti a Gripen C/D flottáját....

Apr 14, 2022,

Svédország korszerűsíti a Saab JAS 39 Gripen C/D harci repülőgépekből álló flottáját, hogy 2035-ig megőrizze azok operatív relevanciáját.


Mivel a tervek szerint a Gripen C/D-t 2035-ig szolgálatban tartják, a Svéd Légierő megkezdte a platform korszerűsítését. (Saab)

Svédország korszerűsíti a Saab JAS 39 Gripen C/D típusú harci repülőgépekből álló flottáját, hogy 2035-ig hadrendben tartsa azokat.

A Svéd Védelmi Anyagügyi Hivatal (FMV) szóvivője április 14-én a Janesnek elmondta, hogy a munka a Svéd Légierő (SwAF) által üzemeltetett összes Gripen C/D-re kiterjed, és az évtized vége felé fejeződik be.

"Amit jelenleg elmondhatok róla, hogy a korszerűsítési program a teljes svéd JAS 39C/D flottára kiterjed, és a 2020-as évek második felében fejeződik be" - mondta a szóvivő, hozzátéve, hogy a gyártó által közzétett adatokon túl további információkat egyelőre nem tud közölni.

A Saab közlése szerint 500 millió svéd koronát (52,55 millió dollár) kapott a korszerűsítés megvalósítási munkálatainak megkezdésére.

Miközben a SwAF készen áll arra, hogy a következő években megkezdje 60 darab Gripen E (legújabb) változatának bevezetését, a harcászati repülőerő tömegének fenntartása érdekében a szolgálat a 20-30-as évek közepéig megtart 40 darab Gripen C/D-t (a kormány még nem bontotta le ezt a számot együléses C és kétüléses D-re).

A teljes Gripen-állomány négy Gripen E század és két Gripen C/D század között oszlik majd meg.

 
  • Tetszik
Reactions: Catles
K

kamm

Guest
Az utolsó mondatoddal mindenképpen egyetértek!!!Az "E" is vhol ott mozog.Ha ezt az 1-et fizet 2-t kap dolgot felajánlják ám legyen.
Ez az, amit itt sokan probalnak elhitetni veletek - nem igaz. Az F-35 eseteben a rettenet, $32-35 ezer dollar per oras uzemeltetesi ktg ami eszement, plusz a LM total lerabolja a vevoket 'maintenance' cimszo alatt.
Ezzel szemben svedeknel tovabbra is szempont volt a gazdasagos uzemeltetes: ugyan nem lesz C/D-szintu olcsosag, ez vilagos, de a svedek altal kalkulalt 1.5-2x kozotti uzemora is meg mindig csak a modern F-16 orakoltsege illetve afelett kicsivel, mikozben F-35 kategoriaju rendszerekkel vagy annal jobbakkal (EW, networked warfare stb), de olcsobban repul, mint a Rafale, a Typhoon, az F-18, az F-15, nem beszelve az F-35-rol avagy a feher hollo F-22-rol.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Az "E" - k prosti drágák , nyílván egy ilyen project megérné 42 db gép de csak 28 ért fizetsz.Nekünk nem fér bele az "E" , teljesen mindegy mennyire kompabilitis a kettő!Nekünk ez lenne az egyedüli legjobb megoldás!
 
K

kamm

Guest
Ha megvalósul a 2. vadászszázad létrehozása és ha az a koncepció, hogy 2035-2040 táján 5/6 gen gépekre váltunk, akkor szerintem a C, a megoldás kézenfekvő lenne pl a cseh gépeket vagy esetleg (természetesen egy nagyon alapos állapot felmérés után) a dél-afrikai gépeket átvenni, azok a C géptestek is szóba jöhetnek amely a svéd gyártónál vannak de azok új gépek lennének mivel megkêne építeni őket, de lehet,hogy nagyon jó árat adnának rájuk a svédek....

Sajnos a jelenleg rendszerben lévő svéd gépek kiesnek, mivel azokat modernizálják és 2035-ig rendszerben tartják a svédek lásd a cikket a hozzászólasomban....


Használt Gripen C átvételével alacsonyabbak lennének a költségek és lesz használt C a piacon, olyan megoldást kell találni ha 2035-2040 körül váltunk 5/6 gen típusra amelyet a legköltséghatékonyabban tudunk kihozni, de szerintem hosszútavon nem fogunk 4 gen és 5/6 gen gépet egymás mellett üzemeltetni, szerintem mi is a csehek példájat fogjuk követni csak később annyi különbséggel, hogy nem tudjuk milyen 5/6 gen gêpekre fogjuk cserélni a Gripeneket.

Ha nem akarunk 2035-2040 körül 5/6 gen gépekre váltani hanem a generáció váltást kitoljuk 2050-2055 körülre akkor a Gripen E kézenfekvő választásnak tűnik.


Svédország korszerűsíti a Gripen C/D flottáját....

Apr 14, 2022,

Svédország korszerűsíti a Saab JAS 39 Gripen C/D harci repülőgépekből álló flottáját, hogy 2035-ig megőrizze azok operatív relevanciáját.


Mivel a tervek szerint a Gripen C/D-t 2035-ig szolgálatban tartják, a Svéd Légierő megkezdte a platform korszerűsítését. (Saab)

Svédország korszerűsíti a Saab JAS 39 Gripen C/D típusú harci repülőgépekből álló flottáját, hogy 2035-ig hadrendben tartsa azokat.

A Svéd Védelmi Anyagügyi Hivatal (FMV) szóvivője április 14-én a Janesnek elmondta, hogy a munka a Svéd Légierő (SwAF) által üzemeltetett összes Gripen C/D-re kiterjed, és az évtized vége felé fejeződik be.

"Amit jelenleg elmondhatok róla, hogy a korszerűsítési program a teljes svéd JAS 39C/D flottára kiterjed, és a 2020-as évek második felében fejeződik be" - mondta a szóvivő, hozzátéve, hogy a gyártó által közzétett adatokon túl további információkat egyelőre nem tud közölni.

A Saab közlése szerint 500 millió svéd koronát (52,55 millió dollár) kapott a korszerűsítés megvalósítási munkálatainak megkezdésére.

Miközben a SwAF készen áll arra, hogy a következő években megkezdje 60 darab Gripen E (legújabb) változatának bevezetését, a harcászati repülőerő tömegének fenntartása érdekében a szolgálat a 20-30-as évek közepéig megtart 40 darab Gripen C/D-t (a kormány még nem bontotta le ezt a számot együléses C és kétüléses D-re).

A teljes Gripen-állomány négy Gripen E század és két Gripen C/D század között oszlik majd meg.

1. Ez egy 100-120 gepes legiero, teljesen mas szitu, mint egy 20-30 gepes miniverzio.
Naluk megvan a helye a mixnek; lathatoan nem akarjak kidobni az amugy legtervedelemre tokeletesen megfelelo C/D-iket meg, viszont 50-60 high-end E eleg arra, hogy elriassza az oroszok Szuhojait, de akar a par Su-57-est is legyilkolja az egrol.

2. Ez is arrol szol, hogy ok 2035-ben mindenkeppen lecserelik a C/D-iket, jo sansszal tovabbi, akkorra mar MkII E-re, majd a 2040 utan erkezo Tempest/akarmi meg a mostani, legelso E-ket fogja szepen fokozatosan levaltani, 2050 korulre (azaz 25-26 ev repules utan, egy felujitas utan meg eladhato allapotban.)

Az "E" - k prosti drágák , nyílván egy ilyen project megérné 42 db gép de csak 28 ért fizetsz.Nekünk nem fér bele az "E" , teljesen mindegy mennyire kompabilitis a kettő!Nekünk ez lenne az egyedüli legjobb megoldás!
Nem igaz, es fejezzetek mar be ezeknek a teljesen alaptalan marhasagoknak a "mantrazasat" (tanultam itt egy uj szlenget!) itt, mint valami cafolhatatlan okossagot. Qrva idegesito, hogy ugyanaz az okorseg van belokve minden harmadik kommentben.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Ez az, amit itt sokan probalnak elhitetni veletek - nem igaz. Az F-35 eseteben a rettenet, $32-35 ezer dollar per oras uzemeltetesi ktg ami eszement, plusz a LM total lerabolja a vevoket 'maintenance' cimszo alatt.
Ezzel szemben svedeknel tovabbra is szempont volt a gazdasagos uzemeltetes: ugyan nem lesz C/D-szintu olcsosag, ez vilagos, de a svedek altal kalkulalt 1.5-2x kozotti uzemora is meg mindig csak a modern F-16 orakoltsege illetve afelett kicsivel, mikozben F-35 kategoriaju rendszerekkel vagy annal jobbakkal (EW, networked warfare stb), de olcsobban repul, mint a Rafale, a Typhoon, az F-18, az F-15, nem beszelve az F-35-rol avagy a feher hollo F-22-rol.
Én nem "E" ellenes vok , de szerintem a honvédség és az állam jővőbeni költségvetése nem bír el egy 100 millió/db áru gépet!Még a modernizált "C" ára is húzos lesz , ebben biztos vok.Itt majd nem lehet tologatni mint az MS20 upgradelési folyamatnâl hogy pl. majd a 800 óráshoz kötöm.Itt fizetni kell majd keményen.Abban egyetértek veled a legkisebb üzemeltetési kltsg. a gripené.Bár nem látok bele a pénzügyminiszter fejébe , de nem hiszem hogy az "E" àrát ki tudnánk köhögni!
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
K

kamm

Guest
Én nem "E" ellenes vok , de szerintem a honvédség és az állam jővőbeni költségvetése nem bír el egy 100 millió/db áru gépet!Még a modernizált "C" ára is húzos lesz , ebben biztos vok.
Mert miert is nem? Vezesd le, es egybol meglatod, hogy nem igaz. Ne a levegobe puffogtassunk.

Itt majd nem lehet tologatni mint az MS20 upgradelési folyamatnâl hogy pl. majd a 800 óráshoz kötöm.Itt fizetni kell majd keményen.
Mi van...? Minden vasarlasunkatr utemezve fizetjuk. Semmi koze a lifecycle upgradeknek ehhez, gizike-gozeke.

Abban egyetértek veled a legkisebb üzemeltetési kltsg. a gripené.Bár nem látok bele a pénzügyminiszter fejébe , de nem hiszem hogy az "E" àrát ki tudnánk köhögni!
Megegyszer: szamokat. Ez nem hit kerdese.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
W

Wilson

Guest
1. Ez egy 100-120 gepes legiero, teljesen mas szitu, mint egy 20-30 gepes miniverzio.
Naluk megvan a helye a mixnek; lathatoan nem akarjak kidobni az amugy legtervedelemre tokeletesen megfelelo C/D-iket meg, viszont 50-60 high-end E eleg arra, hogy elriassza az oroszok Szuhojait, de akar a par Su-57-est is legyilkolja az egrol.

2. Ez is arrol szol, hogy ok 2035-ben mindenkeppen lecserelik a C/D-iket, jo sansszal tovabbi, akkorra mar MkII E-re, majd a 2040 utan erkezo Tempest/akarmi meg a mostani, legelso E-ket fogja szepen fokozatosan levaltani, 2050 korulre (azaz 25-26 ev repules utan, egy felujitas utan meg eladhato allapotban.)
Én abban nem vagyok biztos abban, hogy egy 20-30 gépes mini verziónál meg van a helye a mixnek egy 4 illetve 5/6 gen gép párhuzamos üzemeltetésének (ráadásul eltérő gyártó) szerintem egy mini gépes verziójú flottánál ez nem túl gazdaságos, itt vannak példának a csehek amely egy a mi súlycsoportunkba tartozó ország haderő és légierő, ők megoldották a Gripenek cseréjét és a generációváltást azzal, hogy rendeltek 24 db F-35-t. Nem gondolkodtak két különböző gyártmányú, típusú 4 és 5 gen gép párhuzamos üzemben tartásában.
 
K

kamm

Guest
Én abban nem vagyok biztos, hogy egy 20-30 gépes mini verziónál meg van a helye a mixnek egy 4 illetve 5/6 gen gép üzemeltetése (ráadásul eltérő gyártó) párhuzamosan szerintem egy mini gépes verziójú flottánál nem gazdaságos,
Point ezert mondom, hogy csak E-t szabad venni, ha barmire koltunk, 14-28 gep eseten. Sot, meg ha a tipikus ruppotlan proli magyaroskodo sporolas a fo szempont, akkor is az E jobb vetel, mert sokkal tovabb ad csucskategorias strike kepesseget.

itt vannak példának a csehek amely egy a mi súlycsoportunkba tartozó ország haderő és légierő, ők a megoldották a Gripenek cseréjét és a generációváltást azzal, hogy rendeltek 24 db F-35-t. Nem gondolkodtak két különböző gyártmányú, típusú 4 és 5 gen gép párhuzamos üzemben tartásában.
A csehek nem rendeltek egyelore semmit es nekik nincsenek gepeik. Lizingelnek, abbol is egyetlen szazadot.
Ha meg is tortenik, amit mondanak, akkor is 1-2 szazadra fogjak elkolteni a gatyajukat is, majd 2040 korul ott lesznek egy 1-2 szazados elozo generacios flottaval, amire kokemenyen ramegy a gatyajuk evente, mikozben mashol mar a Tempest/FCAS//stb kezd rendszerbe allni. Pont ez az a scenario, amit Marothek el akarnak kerulni.
 
W

Wilson

Guest
Point ezert mondom, hogy csak E-t szabad venni, ha barmire koltunk, 14-28 gep eseten. Sot, meg ha a tipikus ruppotlan proli magyaroskodo sporolas a fo szempont, akkor is az E jobb vetel, mert sokkal tovabb ad csucskategorias strike kepesseget.


A csehek nem rendeltek egyelore semmit es nekik nincsenek gepeik. Lizingelnek, abbol is egyetlen szazadot.
Ha meg is tortenik, amit mondanak, akkor is 1-2 szazadra fogjak elkolteni a gatyajukat is, majd 2040 korul ott lesznek egy 1-2 szazados elozo generacios flottaval, amire kokemenyen ramegy a gatyajuk evente, mikozben mashol mar a Tempest/FCAS//stb kezd rendszerbe allni. Pont ez az a scenario, amit Marothek el akarnak kerulni.
Már bejelentették, hogy 24 db F-35 fognak venni, lehet, hogy így lesz ahogy mondod lehet, hogy nem a helyzet az, hogy mivel nagyon beindult az F-35 megrendelése így egyre növekvő darabszámban fogják őket gyártani ami le fogja nyomni óhatatlanul a beszerzési és üzemeltetési költségeiket.

Ami az érdekes az, hogy a cseh kormány előtt is ott volt a lehetőség, hogy a meglévő Gripenjeiket megtartva csak 10 vagy 12 db F-35 rendeljenek ,így megvalósítva azt amiről te beszéltél vagyis a kialakuljon az a bizonyos mix , de ebben a csehek mint a tények mutatják nem gondolkodtak, pedig valószínűleg a 10-12 F-35 beszerzése lényegesebben olcsóbb lett volna mint a 24 db-t kifizetni. Abban pedig biztos vagyok, hogy a döntés előtt ezt a lehetőséget is számba vették nyilván más lehetőségek mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and Catles
Status
Not open for further replies.