Szerintem már az is sok plusz gyakorlatot jelentene a pilótáinknak, ha a szóba jöhető repülőterekre akárcsak egynapos kitelepüléseket csinálnának. Pl. felszáll Kecskemétről, gyakorló légiharc a légtérben, majd leszáll Debrecenben/Szolnokon/Békéscsabán/Péren/Sármelléken/Taszáron/Lacházán/Tökölön/Kalocsán/Szentkirályon, és ott egy gyors földi kiszolgálást és tankolást követően akár ugyanazzal a pilótával, akár pilóta csere után újra felszállás, légiharc, majd hazatérés Kecskemétre. Így mindenki a saját ágyában aludhatna, de mégis meglenne a repülőterek rutinszerű ismerete, és a tábori körülmények közötti gép kiszolgálás gyakorlata. Ez tényleg kb semmibe nem kerülne.
Ha pedig ez már rutinszerűen megy, akkor jöhetnének a többnapos kitelepülések, és az ilyen "másodlagos" placcokra minimál infrastruktúra kiépítése.
A görögök amúgy jó példa. Nekik kb. minden repterük egyben katonai infrastruktúra is (ki is kockázza őket a google maps), és bár sok helyen nem települnek aktív egységekkel, vannak kiépített fedezékek, és időnként "látogatást kapnak" az aktív alakulatoktól. Októberben volt szerencsém Santorinin végignézni egy F-16D géppár gyakorló megközelítését, a reptéren amúgy 6db fedezék is van, de állandó egység nem települ.
saját kép:
Szaloniki hasonló, aktív egység nincs, de tele van fedezékekkel. (És kannibalizált F-5-ösökkel...)