Mi is vehetnènk F-35öt amìg kiderűl hogy megvesszük e azt a 4 Gripent...!Elvileg a kacsingatás úgy van, hogy addig vennének limitált számú CV-t a nehéz dandárjukba amíg eldől az újgenerációs IFV-jük sorsa. De még ez is csak pletykaszint.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Mi is vehetnènk F-35öt amìg kiderűl hogy megvesszük e azt a 4 Gripent...!Elvileg a kacsingatás úgy van, hogy addig vennének limitált számú CV-t a nehéz dandárjukba amíg eldől az újgenerációs IFV-jük sorsa. De még ez is csak pletykaszint.
Ha lejár a lizing kapunk helyette F35öt...!Most hogy is állunk a gripen lizingel pontosan?
Ok , ez jó hír , ja csak dream.....Ha lejár a lizing kapunk helyette F35öt...!
De nekunk ez lehetne tanulsag hogy ha neadjisten azt akarjak hogy a majdani 6. gen gep mondjuk 2%-a magyar IP legyen akkor mostanaban kene tarsulni(valoszinu a Saab-al a Tempestbe) mert 2023 -ban egyszeruen az F-35 vonat mar reges reg element es a cseh ipar ebbe mar nem nagyon fog beleszolni - a gazdag orszagok mar szetkaptak mindent.Le is irja a vegen hogy nagyjabol sehogy.
Nekünk nem kell feltétlen az IP. Nekünk inkább egy tisztességes gyártási lehetőség kell.De nekunk ez lehetne abbol tanulsag hogy ha neadjisten azt akarjak hogy a majdani 6. gen gep mondjuk 2%-a magyar IP legyen akkor mostanaban kene tarsulni(valoszinu a Saab-al a Tempestbe) mert 2023 -ban egyszeruen az F-35 vonat mar reges reg element es a cseh ipar ebbe mar nem nagyon fog beleszolni - a gazdag orszagok mar szetkaptak mindent.
De ehhez valamit hozza kell tenni a kozosbe valamilyen formaban a kezdetektol. A ket szep szemunkert nem adnak oda a (reszelemek) gyartasat nekunk(meg masnak se).Ha viszont kész a protó, és elkezdik a gyártást, akkor részelemek gyártását simán meg tudnánk csinálni.
De ehhez valamit hozza kell tenni a kozosbe valamilyen formaban a kezdetektol. A ket szep szemunkert nem adnak oda a (reszelemek) gyartasat nekunk(meg masnak se).
Több értelme lenne beszállni a koreai projektbe, annak nagyobb esélye van a sorozatgyártásra, mint a Tempestnek.De nekunk ez lehetne tanulsag hogy ha neadjisten azt akarjak hogy a majdani 6. gen gep mondjuk 2%-a magyar IP legyen akkor mostanaban kene tarsulni(valoszinu a Saab-al a Tempestbe) mert 2023 -ban egyszeruen az F-35 vonat mar reges reg element es a cseh ipar ebbe mar nem nagyon fog beleszolni - a gazdag orszagok mar szetkaptak mindent.
Geopolitikai értelemben nagyon nem jó választás a koreai gép.Több értelme lenne beszállni a koreai projektbe, annak nagyobb esélye van a sorozatgyártásra, mint a Tempestnek.
Mit definiálsz sikernek?A Tempest sikere viszont elkerülhetetlen.
Legalább 4-500 legyártott darabot.Mit definiálsz sikernek?
Amennyiben a Tempest összejön, igen.Ha megnézed, egy csomó olyan országot fog elveszíteni az amerikai repülőgép ipar, amelyik tradícionálisan hozzájuk kötődik.
Az a szerencséje a Tempestnek, hogy nem csak Európa van benne.Amennyiben a Tempest összejön, igen.
Ne érts félre, én szurkolok egy kézzelfogható EU 5. (6.?) gen gépnek, csak nem nagyon hiszem, hogy össze fog jönni belátható időn belül. F-35 meg már van, akinek az sok, még mindig vehet az előző generációból.
Az eddigi (2000 utáni) track record alapján semmiképp sem hiszem el, hogy egy ilyet ki tud köhögni magából Európa.
…minimum 10 év, amíg szolgálatba állna, még ha minden faszán össze is jönne, szóval… ja
Fejlesztettél valaha komplex rendszert? Csak kérdezem.Az a szerencséje a Tempestnek, hogy nem csak Európa van benne.
Meg fogsz döbbenni, hogy mennyire fel fog gyorsulni a tervezés!
Azzal, hogy a japánok beszálltak komoly pénz került a rendszerbe. Ráadásul ez elszánt pénz, nem olyan mint utóbbi idők német kormányzati pénzei.
A számítástechnikai fejlődés brutális CFD forradalmat hozott. Lásd a Saab munkáját a T7-A esetén.
Itt nem lesz olyan gatyázas, mint az F-35-nél. Ráadásul a moduláris rendszertervezés tovább egyszerűsíti a prototípus elkészítését. Egyszerűen nem kell mindennek készen lennie, mert utólag minden plug-and-play rendszerben cserélhető, hozzátehető.
Ha szoftverfejlesztésre gondolsz, akkor nem.Fejlesztettél valaha komplex rendszert? Csak kérdezem.
OK.Ha szoftverfejlesztésre gondolsz, akkor nem.
Ellenben terveztem meg, és raktam már össze komplex IT-s adattároló, és/vagy hálózat kiszolgáló rendszereket, melyeket eredetileg is skálázhatóvá terveztünk az ügyfél igényire, és annak legnagyobb adat, és üzembiztonságára.
Mindenesetre nézz utána, hogy mit csinált a Saab a Redtail esetében!
Pontosan emiatt kapkodtak utána az FCAS kapcsán is.
Jelenleg belátható időn belül elerhető nyugati tipusok közül egyedül a Francia rafale ami teljesen "függelen" az amerikaiaktol.Mind hajtómű,elektronika,légi es csapásmérő fegyverzet terén(természetesen nem csak Francia gyártányú fegyverzetet képes hordozni)Geopolitikai értelemben nagyon nem jó választás a koreai gép.
Egyszerűen túl nagy az amerikai befolyás rá. Nem elég, hogy a gép hajtóművei amerikaiak, de a tervezési folyamatokban is aktívan részt vett a LM. Szóval IP szinten vannak benne az amerikaiak. (erre mondjuk azért nem mernék megesküdni, mert lehet, hogy a LM-t teljesen kifizették).
Ha a koreaiak az IP-t teljes mértékig birtokolják, akkor viszont rendben lehet, mivel a hajtóművek valószínűleg lecserélhető franciára, vagy angolra is.
A Tempest sikere viszont elkerülhetetlen.
Egyszerűen a benne lévő országok annyira rá vannak szorulva. A német-francia-spanyol alternatíva is biztosan meg fog valósulni, csak kérdés, hogy a németekkel, vagy nélkülük.
Az az érdekes, hogy szerintem mind3 megoldásnak meg lesz a saját jól körülhatárolt piaci szegmense. 500+ legyártott darabbal.
Sokkal inkább, mint a jelenlegi típusoknak.
A Tempest előnye ott lesz, hogy olyan országok álltak össze, ami részelemi szinten nagyon durva technológiai fölénnyel rendelkeznek.
Az FCAS (ugye mindkét európai annak idult, de én már csak a spanyol-francia-németet hívom így) esetén akkor látom a nagyobb lehetőséget, ha a németek kiszállnak. Mert onnantól azonnal beugranak az arabok.
A Tempest és az FCAS is az lesz. És ha elolvastad volna, nem prompt beszerzésről volt szó, mivel ez különben sem opció jelenleg.Jelenleg belátható időn belül elerhető nyugati tipusok közül egyedül a Francia rafale ami teljesen "függelen" az amerikaiaktol.Mind hajtómű,elektronika,légi es csapásmérő fegyverzet terén(természetesen nem csak Francia gyártányú fegyverzetet képes hordozni)
Dehogy van tobb ertelme. Az aztan tenyleg a vilagvegen van, raadasul szinte mindene amerikai lesz.Több értelme lenne beszállni a koreai projektbe, annak nagyobb esélye van a sorozatgyártásra, mint a Tempestnek.