[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
884
2 497
93
Nekem van egy Xiaomi drónom. Úgy nézem, hogy jelenleg ezek a leghatékonyabb repülő gépek a földi támadókkal szemben! Én ezt felajánlom Hazám védelme érdekében az országnak! Ha gondoljátok, nyugodtan nevezzetek el rólam is majd egy front szakaszt, amit a drónom védett, védenie ha lenne :D Esetleg János vonal.... :) Van egy telkem is, ahonnan rendszeresen jönnek elő 2. világháborús lőszerek. (3x voltak eddig kint a tűzszerészek). Ha jól megkutatjuk, biztos találunk még valamit amit a drónra lehet akasztani. Szóval egy komoly csapásmérő gépet tudok felajánlani a Hazámnak!!!
Nem is rossz ötlet! Minden fiatalnak kötelező drón jogsit! Adott helyzetben lehet többet érne mint egy fegyverrel a kezében.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 164
14 090
113
Nem is rossz ötlet! Minden fiatalnak kötelező drón jogsit! Adott helyzetben lehet többet érne mint egy fegyverrel a kezében.
Nem nehéz egy dront vezetni (nem tudok minek hozza jogsi) kontrollerel a leg kényelmesebb azt meg az en generációm kurvajol tudja kezelni amint be van állítva a sensy x-y tengely is
Telefon vagy tapi pados kivitelezés az szarab meg kényelmetlen
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 650
5 706
113
Nem nehéz egy dront vezetni (nem tudok minek hozza jogsi) kontrollerel a leg kényelmesebb azt meg az en generációm kurvajol tudja kezelni amint be van állítva a sensy x-y tengely is
Telefon vagy tapi pados kivitelezés az szarab meg kényelmetlen
A jogsi nem a kezeléshez kell hanem bizonyítja hogy tisztában vagy a szabályokkal. Már nem lehet csak úgy össze vissza repkedni!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 637
34 387
113
Még annyi mi nyugati tipust szerettünk volna de különböző okokból nem lehetett 90-es évek elejénAlalból átmeneti tipusnak szánták(az akkor vadonatúj gépeket.És ennek megfelelően "bántak"vele.De ha már "ármeneti" tipus kellett volna a Németektől "fillérekért" beszerezhettünk volna ey NDK-s Mig23ML/MLD,Su 22 tipusokat azt az államadósságot meg értelmesebben is elkölthettük volna.Maga a gripen utólag jó megoldás volt nekünk.Egész a 2030-as évekig "kihúzhatjuk" velük addigra talán több 5 gen gép is lessz a "piacon"
Államadóságért mi S300asakat kértünk(meg Tunguzkát is szerettük volna,vagy Bukot,de odáig el se jutottunk.Orosz közölte,hogy modern légvédelmi rendszert lehet kapni,de csak dollárért vagy márkáért),de azt nem volt hajlandó,csak dollárért adni a muszka.MiG29t ajánlották,hogy azt hajlandóak szállitani államadóság fejében.Mi meg fasirtban voltunk a tótokkal,oláhokkal,és zajlott a jugó háború,ahol támogattuk a horvátokat.Rác és az oláh légierők akkoriban számszerűen hatalmasak voltak a mi akkori légierőnkhöz képest.Erősiteni kellett a légoltalmat.Amcsik 91-2ben még nem akartak fegyvert szállitani a térségben senkinek.Nem akarták,hogy kitörjön valami általános térségi háboruskodás.Kicsit később már szállitottak volna,illetve engedélyezték volna pl a belga 16ok megvételét,de addigra mi már belefutottunk a 29 csőbe.
Szóval nem ekartuk mi a 29eket,csak ez jutott.Ez még annyia nem a mi sarunk.
Viszont ami utána ezekkel a gépekkel történt,meg minden más,ami történt más dolgokkal,az már bizony a mi sarunk.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 530
113
egy jó kiadós butplug.

Most azzal meg mi bajod?? :D

az Eurofighter, meg a Typhoon

Az ugyan az.

De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.

Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint

itthon Vári Gyuláék

Vágtam is volna ki az egész bagázst, mint macskát szarni, aztán örüljenek, hogy megússzák a hadbíróságot.

A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.

Nem véletlen, hogy nem szokás ilyen dolgokat csak úgy bütykölgetni.
Azt egyébként simán el tudom képzelni, hogy vagy egyből ugrottak már mindenre, vagy megoldották, hogy legyen hiba. Mindegy, csak szabaduljanak.

nem szokott kelleni hajtóműveket folyamatosan kell ki-be pakolgatni, nem bevásárlószatyor az

Az RD-33 élettartam legendásan szar, ez nem is titok. Kialakításából fakadóan utánégetővel még szarabb.
Hogy teljes legyen a történet, a h.művek szervízciklusa nincs szinkronban a sárkányéval. - legjobb tudomásom szerint

a lengyelek akarták üzemeltetni a típust — ellentétben velünk — és ez az akarat azért hozott valamiféle eredményt is.

Nem is értem, hogy miért nem az öri-bari Ukrajnába vitték őket.

De pl hogy a pótalkatrész már nem jött adósságrendezés fejében, csak dollárért, az azért okozott pár kigúvadt szemet.

Vadbarmok. Ezeket is rács mögötti kenyér-víz diétára fognám a hátralévőkben.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 219
6 137
113
Államadóságért mi S300asakat kértünk(meg Tunguzkát is szerettük volna,vagy Bukot,de odáig el se jutottunk.Orosz közölte,hogy modern légvédelmi rendszert lehet kapni,de csak dollárért vagy márkáért),de azt nem volt hajlandó,csak dollárért adni a muszka.MiG29t ajánlották,hogy azt hajlandóak szállitani államadóság fejében.Mi meg fasirtban voltunk a tótokkal,oláhokkal,és zajlott a jugó háború,ahol támogattuk a horvátokat.Rác és az oláh légierők akkoriban számszerűen hatalmasak voltak a mi akkori légierőnkhöz képest.Erősiteni kellett a légoltalmat.Amcsik 91-2ben még nem akartak fegyvert szállitani a térségben senkinek.Nem akarták,hogy kitörjön valami általános térségi háboruskodás.Kicsit később már szállitottak volna,illetve engedélyezték volna pl a belga 16ok megvételét,de addigra mi már belefutottunk a 29 csőbe.
Szóval nem ekartuk mi a 29eket,csak ez jutott.Ez még annyia nem a mi sarunk.
Viszont ami utána ezekkel a gépekkel történt,meg minden más,ami történt más dolgokkal,az már bizony a mi sarunk.
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.
Az oroszok többször jelezték hogy megépítik a négyes metrót, vagy/es meghosszabbítják a hármast az államadósság fejében.
Milyen szar lett volna ha már 20 évvel korábban kész, ráadásul hosszabb vonalon.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
1 008
12 019
113
Imádom, amikor teljesen fogalmatlanul írtok ide.
A lengyelek vért pisáltak hogy a levegőben tudják tartani a 29-eseiket.
2016-19 között évente 1 gépet vesztettek.
Majd azt követően is csak küzdelem volt.
Olyanról is volt szó, hogy végül a 8 hónapos földre parancsolást tulajdonképpen a pilóták kényszerítették ki, mert egyszerűen nem voltak hajlandó a gépekkel repülni. A hazai felújítás nem sikerült olyan faszán...
Erre mikor visszatért a szolgálatba a típus, szinte azonnal újabb repülés közbeni meghibásodás követte.
Ráadásul mindezt úgy produkálták, hogy egy jelentős mennyiséget már az elejétől kezdve donornak használtak a németektől érkezett képek közül, mert élettartam volt még bennük, de a gépek piszok jó akrobatikai képességei miatt a németek is kenték nekik, mint itthon Vári Gyuláék.
A lengyelek mikor az átvételkor átvizsgálták a csomagot, akkor a jelentős részük ment egyből múzeumba, meg donornak.
Tessék megnézni, hogy mire mentek a lengyelek egy saját kérdéses felújító képességgel, miközben az oroszokat már régen elutasították. A ukránoknak átadott gépek mind a lengyelek, mind a szlovákok esetén is kritikán aluli állapotban voltak. A végére a szlovákok valami 4 gépet voltak képesek tartósan kiállítani szolgálatra. Igazság szerint ezek esetén már az Ukrajnába való átrepülést sem merték igazán kockáztatni. Pedig az ukrán szerelők már alkatrészekkel mentek a gépekért, és mégis az lett a vége, hogy platón mentek Ukrajnába.
A németek azonnal dobták a Mig-29-est, amint csak tudták. Egyedül egy agresszor századot tartottak meg, ők adták a legtöbb NATO gyakorlaton a Red Team-et. De a Luftwaffenak úgy kellett ezek üzemeltetése mint egy jó kiadós butplug. De ők megtehették, hiszen a légteret, és a küldetéseket az Eurofighter, meg a Typhoon repülte. A lengyeleknek meg nem volt elég pénze, hogy db-db alapon F-16-ost vegyenek. A mennyiségre meg szükségük volt. De ők is csak úgy merték vállalni a dolgot, hogy a tartaléknak ott volt az F-16. Meg is szívták, amikor 8 hónapra le kellett ültetni a kispadra a teljes 29-es flottát, mert annyit kellett repülniük az F-16-osokkal, hogy sorba kellett leállítani azokat is, mert elkezdtek kifutni a Lockheaddel szerződött repült órákból. Az extra karbantartást meg arany árában mérték. CSak emiatt kellett visszahozni őket 8 hónap után. Az eredményt fentebb már leírtam.
Az indiai légierő esetén hasonló tapasztalatok voltak. De mit mond az az adat, amikor már a szállításnál olyan csomagot raktak össze, amikor a 70 gépre rendeltek 48db tartalék hajtóművet. És gondolom, hogy ezt nem saját ötletből tették, hanem az oroszok ilyen arányokat javasoltak nekik.
Ennek ellenére sem értek el velük normális hadrafoghatóságot. Az indiai gépeket '86 és '90 között szállították le.
92-re a következő eredményt sikerült elérni:

Értem én, hogy India, meg minden, de azért na!
Mi köze ennek az egészhez? Majd ha az F-16-ost valaki az amcsik nélkül akarja üzemeltetni, hát az se nagyon fog menni. Ja, a szlovákok is trógerek voltak. És? Bármelyik gép lerohad ha úgy állnak hozzá.
Ekkora tudással kár itt felszentelned magad. Olvastad a neten, írod. Akkor az úgy van :)
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
1 008
12 019
113
MiG29 egy csodalatos murepulogep.
De ektelen szar harci gép.Dragan es szarul üzemeltethető.
Az mas kerdes,hogy nalunk meg raadasul szarul is uzemeltettek őket.Olyan magyaroschan...
Ezt helyezd el időben. A 23-asok kikoppannak, ezzel mennek a képességek a levesbe. Pénz nincs. A 21bisszel deríts fel bármit ami alacsonyan halad. Csak ki ne derüljön hogy ez úgy kellett nekünk mint egy falat kenyér...
Mellesleg a 80-as években üzembe helyezett technikáról beszélünk. Na akkor ez a fegyverzet nem számított szarnak.
A "drágán" dologra ha valós infód van azt örömmel venném. Nem a pletykák érdekelnek. Szarul... hát ha nem akarjuk akkor szarul megy, típustól függetlenül.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 309
8 805
113
Ezért írtam "lehetősegként" EX NDK mig 23 ML/MLA gépek átvételét ha már átmeneti megoldásban gondolkoztunk.Ha meg már vadonatúj gépemet szereztünk be akkor meg kellett volna becsülni őket nem "lerohasztani" ahogy tettük.Az államadósság ellentételezése meg nem feltétlenül a haderőbe ment volna ha nem kapunk értelmes dolgot érte.Ha jól emlékszem 800 millió dollárt "írtak le" az Oroszok a gépekért cserébe.

Én meg Ex NDK-s Su-22 M4-eket is írtam régen, azok is tudtak R73-ast vinni és a mi Su-22-eseinket (M3-asokat) a PG nagyjavította már. Úgy emlékszem, hogy az ex NDK-s Su-22-esek végül a lengyelekhez kerültek és ők elég sokáig használták őket.