Ahogy Trump 1.0 érában is hazánk részére egy nagy lófasz volt komoly katonai támogatás volumene, úgy ha lesz Trump 2.0 akkor is ez lesz.. (egy marginális ország, marginális támogatása... nincs értelme)Köll a rossebnek az F35-ös.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ahogy Trump 1.0 érában is hazánk részére egy nagy lófasz volt komoly katonai támogatás volumene, úgy ha lesz Trump 2.0 akkor is ez lesz.. (egy marginális ország, marginális támogatása... nincs értelme)Köll a rossebnek az F35-ös.
Annak sajnos jóval nagyobb az esélye mint egy százalék(én 25-30 rá tenném).Eleve ott a Fekete-tenger térségében ahol egyre "kellemetlenebb" a NATO felderítők tevékenysége az Oroszok számára .Benne van a levegőben megprobálják lelőni valamelyiket innentől meg csak egy lépéssel hogy egymást "kergessék" a Nato-Orosz vadászok.Ott van hogy engedélyezték a NATO országok Orosz területen lévő célpontok támadását(nyílván sok választásuk nem volt ha nem akarták összeomoljon Északon a fron).Erre is jöhet "válasz" NATO terület ellen.És ott van annak is a lehetősége ha elérik amit Ukrajnában akarnak a következő lépés a Balti államok lehetnek.Miből gondolod hogy koreaiak nem tudják megugorni az 5G szintet, mikor egy csomó techtranszfert az amcsiktól meg más vezető védelmi technológiai cégtől?
Alapból azért "hajaz" az F-22-esre elég erősen, mert Locheed Martin is besegített a tervezésébe.
Konkrétan az Locheed Martin 21 db különféle F-35 technológiát is átadott hozzá, ezen kívül ELBIT, MBDA, ELTA, LEONARDO meg több tucat másik top-kategóriás hadiipari cég is bedolgozott a projektbe.
Az biztos, hogy régiós szinten a legerősebb vadászgép lenne az 5G-sre feljavított KF-21. Ruszki SU-57-et tutira verné, ami csak nevében 5G-s - mind "nem-észlelhetőségben", mind elektronikában jobb lenne a koreai gép.
Továbbra is legvalószínűbb forgatókönyv a NATO-orosz összecsapásé (bár erre sem adok 1%-ot sem), és nem az hogy szomszédokkal kapunk össze. Ebben a viszonylatban meg k. jó gép lenne a 5G-s KF-21.
Jelenleg nulla. Gripen + Meteor az abszolút fölény térségünkben.Amúgy magyarország méretéhez, és védelméhez ideálisan hány db 5G gépre lenne szükség?
Nem értelmezhető, mert ez a tényező politikai kérdés. Pl. Nincs nem amerikai, de Nyugathoz közeli 5g jelenleg, tehát, ha szuverének vagyunk, akkor nulla, ha vazallus bábállam, akkor, amennyit urunk és parancsolónk akar...Vagy mennyit tudnánk egyáltalán üzemeltetni?
Magamat még nem idéztem, de:
Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Sajnos ez nálunk biztos nem lesz, mert a Gripen legerősebb belső szárnytartója 1300 kg-t bír, ez a cucc pedig bőven több mint másfél tonna.
A kisebb tesója: a RAMPAGE érdekes lehet a MH-nak.
Szeretnének a Gripenre nagy hatótávú fegyverzetet és ez ideális lehet a 200-250 km-es hatótávolságával. Izrael S300-asokat szokott vele szétcsapni Szíriában, ami jól mutatja, hogy nem sokat tud tenni ellene a légvédelem...
Ebből az 580 kilós rakétából elvileg 4 is rámehet a Gripenre, de kettő biztosan. Baromi olcsó és nagyon gyors: 4-5 perc alatt eléri legtávolabbi célt is, ehhez egy CM-nek 20-30 perc kell.
Rampage – Wikipédia
hu.wikipedia.org
Itt azt írja, hogy a Taurus KEPD350 súly:1400kg. És mégis Gripen-hez.Ez a RAMPAGE nagy tesója: SRBM rapülőről indítva (ALBM)
Sajnos ez nálunk biztos nem lesz, mert a Gripen legerősebb belső szárnytartója 1300 kg-t bír, ez a cucc pedig bőven több mint másfél tonna.
A kisebb tesója: a RAMPAGE érdekes lehet a MH-nak.
Szeretnének a Gripenre nagy hatótávú fegyverzetet és ez ideális lehet a 200-250 km-es hatótávolságával. Izrael S300-asokat szokott vele szétcsapni Szíriában, ami jól mutatja, hogy nem sokat tud tenni ellene a légvédelem...
Ebből az 580 kilós rakétából elvileg 4 is rámehet a Gripenre, de kettő biztosan. Baromi olcsó és nagyon gyors: 4-5 perc alatt eléri legtávolabbi célt is, ehhez egy CM-nek 20-30 perc kell.
Rampage – Wikipédia
hu.wikipedia.org
Az azért érdekes mert a belő tartója a Gripennek 1300 kg-ot bír minden nenten elérhető forrás szerint. Az összes többi pylon gyengébb ennél...Itt azt írja, hogy a Taurus KEPD350 súly:1400kg. És mégis Gripen-hez.
https://www.saab.com/products/taurus-kepd-350
A Mi Gripenjeinknek A/B szárnyai vannak! Tudtommal ezek gyengèbek.Mèg a szárnyvègèn elhelyezett csörgőkígyók rolleronjaival is volt baj.De az echte C/D verziónál megoldották.Hacsak valamelyik Svèdisztáni nagy generálnál nem cserebelèltèk össze a szárnyaikat. Vagy kamu az egész.Az azért érdekes mert a belő tartója a Gripennek 1300 kg-ot bír minden nenten elérhető forrás szerint. Az összes többi pylon gyengébb ennél...
A földi indítású LORA tömege 1,6 tonna - lehet hogy a légi verzióból lefaragtak valamennyit, de neccesen lehetne rá tenni a Gripenre.
F-16-oson mutogatták ezt az A-LORA rakétát, aminek legjobban terhelhető függesztője 3500 fontot vagy 1587 kg-ot bír...
egyrészt kamu, másrészt svéd gépeknél is vannak vegyes építés tudtommal. A szárnyvégnek nincs a winderhez köze. A mi régi AIM-9 rakétáinknál a hűtést nem a rakéta, hanem a repcsi végzi és csak a szárnyvégnél van hűtés. A csehek M változata viszont beépített hűtésű (oda függesztik ahova akarják). A szárnyvégén lévő windwerek rolleronjai rezegnek (mindegy a verzió L vagy P) és ez elvileg rossz a szárnynak és a rakétának se tesz jót. Az Iris-T-nél nem tudom mi a helyzet, a svéd aki tapasztalattal rendelkezhet, illetve majd mi is, hiszen gyakorló változatok már voltak függesztve repülés közben is.A Mi Gripenjeinknek A/B szárnyai vannak! Tudtommal ezek gyengèbek.Mèg a szárnyvègèn elhelyezett csörgőkígyók rolleronjaival is volt baj.De az echte C/D verziónál megoldották.Hacsak valamelyik Svèdisztáni nagy generálnál nem cserebelèltèk össze a szárnyaikat. Vagy kamu az egész.
A hűtőpatron a rakétaindító sínben van tudtommal. Mintha emlékeznék, rakétában is lehet beépítve, de az csak annyi különbség, hogy nem kell a sínben külön cserélni rakéta-újrafegyverzéskor.egyrészt kamu, másrészt svéd gépeknél is vannak vegyes építés tudtommal. A szárnyvégnek nincs a winderhez köze. A mi régi AIM-9 rakétáinknál a hűtést nem a rakéta, hanem a repcsi végzi és csak a szárnyvégnél van hűtés. A csehek M változata viszont beépített hűtésű (oda függesztik ahova akarják). A szárnyvégén lévő windwerek rolleronjai rezegnek (mindegy a verzió L vagy P) és ez elvileg rossz a szárnynak és a rakétának se tesz jót. Az Iris-T-nél nem tudom mi a helyzet, a svéd aki tapasztalattal rendelkezhet, illetve majd mi is, hiszen gyakorló változatok már voltak függesztve repülés közben is.
Nem arról vót szó, hogy át épített törzs és A//B szárnyak.Akkor mit jelent az EBS HU?egyrészt kamu, másrészt svéd gépeknél is vannak vegyes építés tudtommal. A szárnyvégnek nincs a winderhez köze. A mi régi AIM-9 rakétáinknál a hűtést nem a rakéta, hanem a repcsi végzi és csak a szárnyvégnél van hűtés. A csehek M változata viszont beépített hűtésű (oda függesztik ahova akarják). A szárnyvégén lévő windwerek rolleronjai rezegnek (mindegy a verzió L vagy P) és ez elvileg rossz a szárnynak és a rakétának se tesz jót. Az Iris-T-nél nem tudom mi a helyzet, a svéd aki tapasztalattal rendelkezhet, illetve majd mi is, hiszen gyakorló változatok már voltak függesztve repülés közben is.
"Tesco gazdaságos" C változatot. Hasonló képességet de gyengébb szárnyszerkezetet (teherbírás, Sidewinder-rolleron miatti fokozott fáradásghajlam).Nem arról vót szó, hogy át épített törzs és A//B szárnyak.Akkor mit jelent az EBS HU?
Akkor most ez nem gyengébb szárnyat jelent?A szárny belső tarton mekkora volt az eddigi legnagyobb súlyú cuccos? Szerintem kb 1100 kilóig elmehetnek. Jó régen volt egy cikk hogy csinálnak robotrepülőgépet/ cirkálórakètát a Gripenre,de könnyített verzióba mert hát azt bírja el."Tesco gazdaságos" C változatot. Hasonló képességet de gyengébb szárnyszerkezetet (teherbírás, Sidewinder-rolleron miatti fokozott fáradásghajlam).
Az EBSHU volt kvázi elődke a hibrid (A-C/B-D) alkatrészekből és fődarabokból összeépített olcsósított JAS-39C-nek.. (az, hogy mennyire lett sikeres a program a más kérdés).Nem arról vót szó, hogy át épített törzs és A//B szárnyak.Akkor mit jelent az EBS HU?
A szárnyakról beszélünk.Ezt eddig is tudtam.Az EBSHU volt kvázi elődke a hibrid (A-C/B-D) alkatrészekből és fődarabokból összeépített olcsósított JAS-39C-nek.. (az, hogy mennyire lett sikeres a program a más kérdés).
Most részleteket kapásból nem tudok, de a Sidewinder probléma javítására és a C nagyobb teherbírása (erősebb hajtómű) miatt áttervezték a szárnyat, de aránylag csereszabatos maradt, de drágább lett. Már ha jól tudom.Akkor most ez nem gyengébb szárnyat jelent?A szárny belső tarton mekkora volt az eddigi legnagyobb súlyú cuccos? Szerintem kb 1100 kilóig elmehetnek. Jó régen volt egy cikk hogy csinálnak robotrepülőgépet/ cirkálórakètát a Gripenre,de könnyített verzióba mert hát azt bírja el.
Ok.De ez a cucc van nekünk is?Most részleteket kapásból nem tudok, de a Sidewinder probléma javítására és a C nagyobb teherbírása (erősebb hajtómű) miatt áttervezték a szárnyat, de aránylag csereszabatos maradt, de drágább lett. Már ha jól tudom.
Nem. Az A változat szárnya van a C változat törzsén. A Szu-22-nél is elég egyedi hajtűmű-variációnk volt (konkrétan a MiG-23 hajtóműve volt, ráadásul mégsem lett azzal csereszabatos), most azt nem tudom, hogy emiatt nem adtuk el friss nagyjavítás után őket, hanem kivonás után hagytuk elrohadni. Már ha jól tudom. Mi ilyen bonyolult nép vagyunk, csak lehet, ami olcsónak tűnik a végén mégis drágább lesz, de majd kiderül.Ok.De ez a cucc van nekünk is?