Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Az Il-112-es koncepciót, mint következő generációs alap katonai szállítógépet tartom rossznak. A nyugati légierők is rendelkeznek könnyű, turbolégcsavaros teherszállító kategóriával, lásd az "amerikai" C-146A Wolfhound, ami a német Dornier Do-328-as helyi megfelelője.
De nem ez a harcászati szállítóflotta gerince. Jut eszembe, még a C-146-os is nagyob szállítókapacitással rendelkezik, mint az Il-112-es, pedig kisebbek a hajtóművei teljesítménye!

Hanem más téren is azt látom, hogy kissé félrement a koncepció.
Mert az a megközelítés, hogy az általános célú Il-76-os modern példányainak az újbóli gyártása miatt most ismét mindent ezzel akarnak megoldani.
Holott szerintem a szállítókapacitás ellenére az Il-76-os sárkány se tankernak, se AWACH-nak nem jó. Eleve mind a két szerepre csak mint kényszer megoldásként jött szóba, ezelőtt vagy negyven évvel.
Tankernak az Il-96-400T lenne a jó, ahogy ez fel is merült. Hatótáv, szolgálati magasság, sebesség és ami a legfontosabbb, a kapacitás tekintetében is.
De a légierő a már meglévő Il-76-os bázisán akarta a tankerflottát is betudni.
Az AWACS platform mégrosszabb. Az máreleve beszédes, hogy sem az A-50U upgrade, sem az A-100 Premier szekere nem fut valami jól, egyikkel sem haladnak.
Márkonkrétan felmerült, hogy egy kisebb, korszerűbb géppel kellene leváltani az Il-76-ost és az lenne a leendő AWACS.

Az Il-96-os jó lenne, illetve jó lett volna, de drága és nincs belőle sok. Annyit lehetne racionalizálni, hogy talán ezt az amúgy már elavult és emiatt a civil piacon használhatatlan sárkányt kellene kéthajtóművesre átalakítani, de ehhez hiányzik a PD-35-ös, amivel megoldható lenne a dolog.

Ha az oroszok használható szállítógép flottát akarnak, akkor kellene egy kéthajtóműves PD-14-essel operáló közepes harcászati szállítógép, egy négyhajtóműves PD-14-essel operáló Il-76 közepes-nehéz harcászati-hadászati szállítógép, a PD-14-es bázisán kifejleszett PD-35-össel szerelt kéthajtóműves nehéz platform a tanker feladatokra és egy kéthajtóműves AWACS/légi vezetési pont típus, ami akár a tankerrel azonos platform is lehet.
Sőt, az se volna hülyeség, ha az IL-76-osok is csak két PD-35-öst kapnának.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Eezu9gYXgAAtLzF
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 665
13 066
113
Az IL-112V kapcsán:
Lehet, érdemes lenne összehasonlítani, hogy a gázturbinás repülő-gépek fejlesztésnek kezdete óta (csakhogy jobb híján valamihez kössük) arányaiban mennyi prototípus zuhant le az elkészítettekhez viszonyítva (pontosabban, nyilván amik repültek) az Egyesült Államok és a Szovjetunió/Oroszország esetében?
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
Na itt azt irják,hogy nem működött a légcsavar lapát áramoltató (állító?) rendszer a tűz kialakulása után ,emiatt negatív tolóerő keletkezett ami megpörgette a repülőgépet...

ttps://rg.ru/2021/08/18/smi-il-112v-svalilsia-v-shtopor-iz-za-nesrabotavshej-sistemy-fliugirovaniia.html
Igen a cikk is a légcsavar állászög állító rendszer hibájára gyanakszik, csak az a furcsa hogy ezek a rendszerek úgy vannak kitalálva hogy ha pl. egy hajtómû hiba miatt megszűszik a nyomaték, vagy elmegy a légcsavar állászöget szabályzó olajnyomás, akkor a légcsavarok automatikusan vitorlába állnak.
Persze láttunk már olyat hogy a rendszer nem működött - lsd. PIA 661 vagy ASeA 2311 - de egy vadi új gépen ennek nem lenne szabad megtörténnie. A légcsavar állàsszög és sebesség szabályzók meglehetősen egyszerű és kiforrott rendszerek és általàban csak valami komoly karbantartási hiba esetén szoktak meghibásodni.
 
W

Wilson

Guest
Igen a cikk is a légcsavar állászög állító rendszer hibájára gyanakszik, csak az a furcsa hogy ezek a rendszerek úgy vannak kitalálva hogy ha pl. egy hajtómû hiba miatt és megszűszik a nyomaték, vagy elmegy a légcsavar állászöget szabályzó olajnyomás, akkor a légcsavarok automatikusan vitorlába állnak.
Persze láttunk már olyat hogy a rendszer nem működött - lsd. PIA 661 vagy ASeA 2311 - de egy vadi új gépen ennek nem lenne szabad megtörténnie. A légcsavar állàsszög és sebesség szabályzók meglehetősen egyszerű és kiforrott rendszerek és általàban csak valami komoly karbantartási hiba esetén szoktak meghibásodni.
Ami azért fura mert ennek a gêpek elméletileg a létező legprofibb karbantartást kellett volna kapnia.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 750
61 122
113
Az IL-112V kapcsán:
Lehet, érdemes lenne összehasonlítani, hogy a gázturbinás repülő-gépek fejlesztésnek kezdete óta (csakhogy jobb híján valamihez kössük) arányaiban mennyi prototípus zuhant le az elkészítettekhez viszonyítva (pontosabban, nyilván amik repültek) az Egyesült Államok és a Szovjetunió/Oroszország esetében?
Csak emlékezetből az dereng, hogy pl a Lockheed Electrával voltak komolyabb gondok. Hogy le is zuhantak gépek, arra nem emlèkszem. Guglizni meg nincs kedvem....
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ami azért fura mert ennek a gêpek elméletileg a létező legprofibb karbantartást kellett volna kapnia.
Hát igen..
A PIA 611 nél egy kötelező gyári bulettin ellenére nem hajtották végre a hajtómű turbina tárcsa cseréjét és ez indította el a hiba sorozatot.
A turbina tárcsa eltört ami miatt erős rezgés lépett fel.
A rezgés miatt az egyik csapágy szintén eltört.
A törött csapágy egy darabja bekerült az olajrendszerbe ahol eljutott az állásszög szabályzóig, ahol kiékelte a szabályzó mechanizmust.
Emiatt amikor az elromlott hajtómű végleg leállt a légcsavar nem tudott vitorlába àllni és emiatt akkora ellenállást okozott hogy a gépet nem tudták kivenni a bal fordulóból.
A végén folyamatosan balra körözve és az áteséssel küzdve nekimentek a földnek.:(
Ehhez balesethez az iszonyú pech mellett elengedhetetlen volt a PIA karbantartàsi rendszer nemtörődömsége.
Egy vadi új tipus esetén szerintem napi szinten több tucat mérnök foglalkozik a gép minden rendszerével. Kicsit furcsa lenne ha valami hasonló karbantartàsi hiba okozta volna az àllászög szabályzó rendszer csődjét.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 665
13 066
113
Hát igen..
A PIA 611 nél egy kötelező gyári bulettin ellenére nem hajtották végre a hajtómű turbina tárcsa cseréjét és ez indította el a hiba sorozatot.
A turbina tárcsa eltört ami miatt erős rezgés lépett fel.
A rezgés miatt az egyik csapágy szintén eltört.
A törött csapágy egy darabja bekerült az olajrendszerbe ahol eljutott az állásszög szabályzóig, ahol kiékelte a szabályzó mechanizmust.
Emiatt amikor az elromlott hajtómű végleg leállt a légcsavar nem tudott vitorlába àllni és emiatt akkora ellenállást okozott hogy a gépet nem tudták kivenni a bal fordulóból.
A végén folyamatosan balra körözve és az áteséssel küzdve nekimentek a földnek.:(
Ehhez balesethez az iszonyú pech mellett elengedhetetlen volt a PIA karbantartàsi rendszer nemtörődömsége.
Egy vadi új tipus esetén szerintem napi szinten több tucat mérnök foglalkozik a gép minden rendszerével. Kicsit furcsa lenne ha valami hasonló karbantartàsi hiba okozta volna az àllászög szabályzó rendszer csődjét.
Áááá (legyintés); a mérnökök is csak emberek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 869
82 422
113
Az IL-112V kapcsán:
Lehet, érdemes lenne összehasonlítani, hogy a gázturbinás repülő-gépek fejlesztésnek kezdete óta (csakhogy jobb híján valamihez kössük) arányaiban mennyi prototípus zuhant le az elkészítettekhez viszonyítva (pontosabban, nyilván amik repültek) az Egyesült Államok és a Szovjetunió/Oroszország esetében?
Ez egy nagyon szép internetes gyűjtőmunka lenne, aminek az eredménye emelné a fórum hozzászólásainak színvonalát. Remélem, lesz kedve valakinek megcsinálni, mert érdekes téma.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Kijött az előzetes vizsgálat.
A felszállás Kubinkában volt, a gép tüzét a kubinkai torony jelentette a pilóták felé, nem pedig ők a földnek először. De ez nem azt jelentette, hogy ne tudtak volna róla, mert a hibatabló már világított.
A személyzet nyugodt hangon jelentette, hogy visszafordul, az égő hajtóművet leállítja, a légcsavart külön, manuálisan is vitorlába állítja, illetve az oldalkormánnyal is rátart a vonóerő aszimmetriára.
Jelentették továbbá, hogy az elsődleges oltórendszer automatikusan aktiválódott, de az azon túl, hogy nem volt elég erős, csak a hajtóműgondolát nyomta tele oltóanyaggal, a tüzet viszont nem fojtotta el. Manuálisan a második töltetet is aktiválták, de az sem ért el változást, mivel a gépen a tűz valójában a szárny belsejében terjedt.
Szemben a civil gépekkel, az Il-112V-n oldalanként nem hat darab, csak két-két oltótöltet állt összesen rendelkezésre. Talán a súlycsökkentés miatt.
A tüzet a hajtómű pompázsa okozta, a gázlengés miatt a turbinát ért terhelés nyomán az szétrobbant és megsértette a sárkányszerkezet elemeit.
A kiterjedt tűz meggyengítette a jobboldali csűrőkormány tolórudazatát, ami miatt azt eltörött.
A személyzet minden figyelmével a mielőbbi kényszerleszállással volt elfoglalva, a lezuhanás előtti beperdülés olyan hirtelen történt, hogy semmiféle külső, vagy belső kabinkommunkációt nem rögzítettek az adatrögzítők.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A konfliktus kezdete után azt írták amíg tart a különleges katonai müvelet,addig nem posztolnak katonai gépeket.
Ez oké, bár a konkrét gép a gyáré volt, nem a hadseregé, így ezzel nem változott a russianplanes moderációja. A kép érdekessége, hogy már meg van rajta örökítve a végzetes tűz kezdete.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 726
113
Az orosz Il-112V könnyű katonai szállítórepülőgépet PD-8 sugárhajtóművekre tervezik át - közölte egy tájékozott forrás a RIA Novosztyival.

„Az Il-112V kialakítását a tervek szerint átdolgozzák a PD-8 sugárhajtóművekhez. Különösen a repülőgép szárnyának kialakításában, az üzemanyagrendszerben és más fedélzeti rendszerekben fognak számos változtatást végrehajtani” – mondta a forrás.

De facto ez egy új repülőgép lesz. Új motor, új pilon és lehetőség szerint új szárny . A munkálatok jelentős részét, amelyre erőket és forrásokat költöttek, újra fogják végezni. ..

Egyelőre senkit sem vontak felelősségre a három tesztpilóta életét követelő Il-112V balesetért.

7SwPlVDioMs.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 841
12 566
113
Az orosz Il-112V könnyű katonai szállítórepülőgépet PD-8 sugárhajtóművekre tervezik át - közölte egy tájékozott forrás a RIA Novosztyival.

„Az Il-112V kialakítását a tervek szerint átdolgozzák a PD-8 sugárhajtóművekhez. Különösen a repülőgép szárnyának kialakításában, az üzemanyagrendszerben és más fedélzeti rendszerekben fognak számos változtatást végrehajtani” – mondta a forrás.

De facto ez egy új repülőgép lesz. Új motor, új pilon és lehetőség szerint új szárny . A munkálatok jelentős részét, amelyre erőket és forrásokat költöttek, újra fogják végezni. ..

Egyelőre senkit sem vontak felelősségre a három tesztpilóta életét követelő Il-112V balesetért.

7SwPlVDioMs.jpg

namost vagy zsákutcának nyilvánították az egészet, vagy ilyen hajtóművük van, és ehhez kell hozzáfaragni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Vagy a sárkányt kell 100(+) km/h-val feljebb optimalizálni, vagy a hajtóművet 100 km/h-val lejjel!
Bármelyik 2-3-4 milliárd és 2-3-4 év!

Lehet, hogy még az eredeti hajtómű fejlesztést hatékonyabb "motivációs" módszerekkel megerősítve lenne a leggyorsabb megoldás
Nem ismerve a terület hátterét, csak a "békeidős" orosz katona fejlesztés "hatékonyságából" :oops: , +valóságából általánosítva! :cool:

.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 069
31 619
113
Ahogy @Allesmor Obranna kolléga is írta a TV7-117ST hajtómü egy kudarc volt. A PD-8 -as konkrétan a SSJ News-hoz készül és megpróbálják áttervezni a szállítógépet is ehhez a hajtómühöz.
Vélhetően a turboproppal szemben a sugárhajtómű alkalmazása jelentősen segíteni fog a súlyproblémák orvoslásában. Szárnyakat illetően a KC/C390-hez hasonlóan valszeg nyilazottabb kialakítást fog kapni, lehet kissé púposan mint az Il-76-nál szokás. Pontos adatokat igazából jó sok számolgatással lehetne megtudni, mivel szintén @Allesmor Obranna kolléga fejtegette még talán a Medvék kapcsán, hogy nem lehet direktben átváltani a turbopropoknál megadott lóerőket a sugárhajtásúaknál használt kN-ra. Amit tudunk, hogy a TV7-117SzT esetében normál üzemben 2900-3100 lóerőt adnak meg teljesítményben, amit vészüzemben lehet felemelni 3600-ra. Utazósebesség esetén pedig 2000 lóerő áll rendelkezésünkre
Ezzel szemben a PD-8 esetében felszállási teljesítménynél 78-80kN van megadva, míg normál használatban 75kN

Fogyasztást illetően megint ott a lóerő és kN plusz kgf közti átváltási probléma, amihez most időm annyira nincs, legyen elég az, hogy a TV7-117SzT esetében 6 km-es repülési magasság és 500 km/h sebesség mellett óránként 175g/hp fogyasztást adtak meg, míg a PD-8 esetében 0,61kg/kgf

Amúgy ha már áttervezik megint az egész Il-112-t, akkor én abból a lendületből az An-26/30/32 széria mellett az An-72/74 vonalat is váltanám vele