<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez:
Kína fokozatosan megduplázza hadászati szállító kapacitását
A Rosoboronexport egyik vezetője Szergej Kornev 2012. november 15-én azt nyilatkozta, hogy hét gépet már kiválasztottak, folyik a felújításuk. Ekkoriban már publikáltak fotót az első gépről, ami már kínai jelzésekkel repült.
Az első hármat, oldalszámuk 21140, 21141 és 21142, állítólag tavaly év második felében repülték át.
A Rosoboronexport 2013. jan. 25-én hivatalosan is bejelentette, hogy átadták az elsőt, a tíz megrendeltből, és publikálták az első öt gyári számát is.
Ennyi konkrét orosz nyilatkozat van, a többi PR találgatás.
Amikor a hírhez gyűjtöttem az anyagot, kikerestem a gyári számokat is, mert a darabszámok nagyon szórtak és pontos infót szerettem volna írni:
1013407233MD 91-es átadás B-4030
1013408254MD 91-es átadás B-4031
1013409289MD 91-es átadás B-4032
1033416512MD 93-es átadás B-4033
1033416524MD 93-es átadás B-4034
1033416529MD 93-es átadás B-4035
1033417550MD 93-es átadás B-4036
1033417557MD 94-es átadás B-4037
1033417567MD 94-es átadás B-4038
1043418576MD 94-es átadás B-4039
1063418587MD 94-es átadás B-4042
1053419656MD 94-es átadás B-4040, 04-től A50
1053420663MD 94-es átadás B-4041, 05-től A50
Majd a használtak:
073409267 77-es gyártás, 97-től Kína, ex VVS, majd polgári
093416506T 79-es gyártás, 06-tól Kína, ex iraki AF, majd polgári
093420599T 79-es gyártás, 02-től Kína, ex polgári
Az új szállítás, első öt gépe:
0073477233
0083486570 ex Belorusz AF
0083486582 ex Belorusz AF
0093492763
0093493794
Ha van még olyan szent őrült, akit ez érdekel...
Pontos árról nem tudok, csak a le nem szállított harminc új gépről írnak 1-1,5 milliárd US$-t. Nekem ez kevésnek tűnik, bár mostanában nem vettem ilyet.