J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 663
113
The J-10 Changed China’s Fighter Game 25 Years Ago...

%D0%97%D0%B0%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D1%8B_%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B0_%D0%90%D0%B2%D0%B8%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%81_%D0%BF._%D0%A7%D0%B0%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BD%D1%8C_%D0%9A%D0%9D%D0%A0_5.jpg
j-10.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Érdekesek a kínai bemutatócsapat gépei.
A kétüléseseknek még a régi változtatható keresztmetszetű, míg az együléseseknek már az új, DSI beömlője van, de mind még az orosz AL-31FN hajtóművel van szerelve, nem kínai WS-10-essel, viszont mindegyiknek van olyan gerince, amit eddig csak a legutóbbi tesztgépeken láthattunk:

 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 320
17 451
113
Érdekesek a kínai bemutatócsapat gépei.
A kétüléseseknek még a régi változtatható keresztmetszetű, míg az együléseseknek már az új, DSI beömlője van, de mind még az orosz AL-31FN hajtóművel van szerelve, nem kínai WS-10-essel, viszont mindegyiknek van olyan gerince, amit eddig csak a legutóbbi tesztgépeken láthattunk:
Nem találtam meg újra sajnos, de pont ma láttam twitteren egy képet, amin egy J-10A (vagy C), még a régi beömlővel, viszont már WS-10-essel repült. Hogy csak teszt volt, vagy elkezdték a régebbi gépeket újrahajtóművezni, azt nem tudom.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
With Composites, RAM, EW suite & Powerful GaN AESA Radar - The J-10C is literally like "A ghost in the sky"

FwslP1RagAEpSZX
 
  • Vicces
Reactions: arbalest

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
With Composites, RAM, EW suite & Powerful GaN AESA Radar - The J-10C is literally like "A ghost in the sky"
Nem kínai jelentés, ugyan is aki ezt lehozta az hozzá tette azt is hogy SZA akarja megvásárolni a tornado gépek helyére

Sorry to say so, but „Military Watch Magazine“ is one of the worst fake-news spreader! I would simply ignore it
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Jó kis mozgékony gép:


Érdekesség. A J-10-es eredeti hajtóműve az orosz AL-31FN (amíg ki nem cserélik mindent WS-10-esekre). Ezt a hajtóművet a leírások szerint az oroszok a kínaiaknak fejlesztették ki a 90-es években és a lényege, hogy a fúvócső egyenes, nincs törés a forszázskamrában lefelé és a segédberendezések nem felül vannak, mint a Szu-27-eseken, hanem alul.

Csakhogy az igazság az, hogy az AL-31F eredetileg is kétféle jelöléssel készült. A 99-es gyártmány volt az AL-31F és a 99N gyártmány volt az AL-31FN. Még akkor, mikor a hajtóművet csak tervezték a szovjetek. Mi több, a legelső, korai T-10-es prototípusokba (már amelyikbe AL-31-es került) eleve az AL-31FN volt a hajtómű!
al31fn--.jpg


424.jpg


Az ős-Flanker T-10-esekből kilenc épült összesen, de csak kettőbe került AL-31FN, a T-10-3-asba és a T-10-4-esbe.
A legelső kettő (T-10-1, T-10-2 (megsemmisült, pilótája, Szolovjov meghalt)) és a maradék öt gépbe (T-10-5, T-10-6, T-10-9, T-10-10, T-10-11) AL-21F-3AI hajtómű került, amit a Szu-17M4-esek és a Szu-24-esek is használnak.
Itt látszik, hogy a T-10-3-asnak a hajtómű gondolája lefelé "hasas" volt:

sukhoi_t_10_flanker_a-85972.jpg