J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 217
70 264
113
Papiron.
Valóságban meg nem annyira.R37M se immunis a fizikára.Mert hiába van erős hajtóműve,ha egyszer nagy is.Sűrű légkörben nagy a légellenállása.Ahol igazán be tud gyorsulni,az a ritka magas légkör,kvázi ballisztikus pályán.Az viszont meg az extra nagy távolságú lövészetre való,ahol a távolság miatt bőven van ideje reagálni a megtámadottnak-ha időben észleli a támadást.
És valami minnél gyorsabb,annál rosszabbul manőverezik.Ha időben megkapja a figyelmeztetést a pilcsi,egy MiG21es simán kitérő manőverrel összeomlasztja a NEZt.
Ukrajnában is akkor sikeres,mikor a megtámadott nem érzékeli időben a támadást.Mert mikor a besugárzásjelző villan,mert a rakéta kapcsolta a radarját,akkor már késő-legalábbis az elavult ukrán gépek esetén.Mert egy modern,vontatott csalival,aktiv szecskával ellátott gépnek még ekkor is van esélye a menkülésre.Főleg,ha harchelyzetben logikus módon eleve ki van eresztve a vontatott csali,készenléti állapotban-itt van különben jelentősége a rakéta radarjának AESA voltának.Ugyanis az AESA radar ki tudja szűrni a vontatott csalit,mig a hagyományos meg nem nagyon)
De ez az összes ARH rakétára igaz.AMRAAM,Meteor,Derby-ER a maga kategóriájában,de ugyan ilyen tulajdonságú.
R37M semmi más,mint egy AIM54 analóg,Persze modernebb,és nagyobb teljesitményű,de alapvetően ugyan az a kaptafa.Előnyei és hátrányai is kb ugyan azok,kinematikailag.
A Szu-24-est is leszállás közben kapta le hátulról. Ebben a helyzetben a Szuhoj manőverképessége kvázi nulla, repülési magassága és sebessége, energiatartaléka és a szárnymechanizáció konfigurációja sem teszi lehetővé, hogy gyorsan kitérjen bármi elől, pláne, ami nagyobb beesési szöggel a magasból érkezik, még akkor is, ha a radarja be is van kapcsolva a végfázisban.
Lehet tudni még egy MiG-29-es lelövésről is, de emlékeim szerint ott se volt sok lehetősége a megtámadott gépnek.

Harcászati gépek ellen ilyen feltételek mellett van esélye inkább az R-37M-nek, de nyilván ehhez kell igazítani a bevetése körülményeit.
Maguk az oroszok se várják el, hogy az R-37M-el szedjenek le egy ereje teljében levő, 9g-s fordulókkal manőverező kisméretű F-16-ost.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 447
66 416
113
Az a baj, hogy a te fejedben nagyon téves kép él a BVR légiharcokról és ezzel láthatólag nem tudok mit kezdeni. A BVR harcban kilőtt, bármilyen típusú légiharcrakéták kb. 75-80%-a egyszerűen nem talál és kész. Minél messzebbről indítják, annál inkább nem talál.

Az én fejembe aki először lő és messzebbről az rákényszeríti a másik félre az akaratát.
Remélem ezt azért nem próbálod meg elvitatni :rolleyes:
És ha tetszik, ha nem , mind az usa, kínai és orosz rakéta is bőven a meteor fölött van tudásban.
Ezt nem elismerni....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 985
89 571
113
Az én fejembe aki először lő és messzebbről az rákényszeríti a másik félre az akaratát.
Remélem ezt azért nem próbálod meg elvitatni :rolleyes:
És ha tetszik, ha nem , mind az usa, kínai és orosz rakéta is bőven a meteor fölött van tudásban.
Ezt nem elismerni....
Ha nálad annyi a magasabb tudás, hogy nagyobb hatótáv, akkor igen. Ha ennél a Turbo ragó szintnél fél fokkal összetettebben nézed, akkor meg marhára nem.
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 830
113
Az a baj, hogy a te fejedben nagyon téves kép él a BVR légiharcokról és ezzel láthatólag nem tudok mit kezdeni. A BVR harcban kilőtt, bármilyen típusú légiharcrakéták kb. 75-80%-a egyszerűen nem talál és kész. Minél messzebbről indítják, annál inkább nem talál.

Nem csak a lelövés a sikeres BVR indítás, hanem:
  • a másik fél küldetésének megszakítása/meghiúsítása,
  • passzivitásba kényszerítése a kényszerű látóhatár alá meneküléssel,
  • ahonnan a nagyon üzemanyag-igényes felemelkedésre már nem biztos, hogy képes: már nincs elég üzemanyaga,
  • ha valami emelkedés igényes hazai reptérről indult -hegy túloldala-, nem biztos, hogy vissza tud térni: szintén "No-Nafta",
  • és még sok más ok miatt lehet lelövés nélkül is sikeres egy BVR indítás...


... szivesen! :)


.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 830
113
Nem csak a lelövés a sikeres BVR indítás, hanem:
  • a másik fél küldetésének megszakítása/meghiúsítása,
  • passzivitásba kényszerítése a kényszerű látóhatár alá meneküléssel,
  • ahonnan a nagyon üzemanyag-igényes felemelkedésre már nem biztos, hogy képes: már nincs elég üzemanyaga,
  • ha valami emelkedés igényes hazai reptérről indult -hegy túloldala-, nem biztos, hogy vissza tud térni: szintén "No-Nafta",
  • és még sok más ok miatt lehet lelövés nélkül is sikeres egy BVR indítás...


... szivesen! :)


.

Egyébként érdekes lehetőség a "kamu-BVR", ami a harci-fej és a méregdrága ás megsemmisülő elektronika-/radar-technika helyett "némi" további hajtóanyagot, és csak a BVR-jelet szimuláló --az eredetihez képest gombokért gyártható-- hasznos terhet viszi, de ezt a célpont nem tudja.
Egy AWACS/tanker --szinte minden-- a "beugrasztós-BVR"-től is elpucol, megszakítva a feladatát, jó eséllyel ezzel ezzel egy egész országnyi légtér használatát meghiúsítva.

Egy ilyen zsíros célpontra szerintem dupla indítás megy! Jól sejtem?


U.I.: Ilyen "vicces" BVR-t szerintem nekünk is össze kellene ütni, úgy kb. pár tucatot az igaziak mellé! ;) + :hadonaszos:



.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 813
15 351
113
P1.jpg