J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 929
86 481
113
WFVtwOU-YqA.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
T

Törölt tag

Guest
Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
Amennyire én utánaolvastam, és kiegészítettem az itt olvasottakkal (de ha rosszul értelmezem a nálam sokkal nagyobb tudásúak úgyis kijavítanak) a jól megoldott több dimenziós vektorálás valódi előnye abban van, hogy átlag pilóta is meg tud csinálni olyan manővereket, amiket eddig csak elit, vagy berepülőpilóta tudott. Ez az előny, és nem a műrepülés, mert annak manőverező légiharcban nincs, vagy szinte semmi előnye nincs. A hátránya meg az, hogy drágább, és odaver az élettartamnak. Na most az amik azt mondták, hogy ez nekik nem éri meg, a ruszkik azt, hogy ez nekik megérős kompromisszum. A kínaiak meg azt, ha a ruszkiknak és az amiknak van, akkor nekik is kell, bizonyítandó, h a kínai ipar nem alsóbrendű és pont. Amúgy ez alapján, ami lehet téves prekoncepcióból indul, az 5 gen gépeknél, ahol 5 gen v 5 gen esetén lehetséges a közelharc kialakulása lehetne éppen értelme. Csak a J 20 nem kifejezetten manőverező harcra készül, így itt nem hiszem, hogy megéri a kompromisszumot.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 738
17 594
113
...Csak a J 20 nem kifejezetten manőverező harcra készül, így itt nem hiszem, hogy megéri a kompromisszumot.
Hát ezaz!
Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 958
113
Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?

A repülésbiztonágot biztosan növeli. Átesés esetén, nagy állásszögeknél segít a gépet vezetni, mikor az aerodinamikai kormányfelületek ilyen vagy olyan okok miatt elveszítik a hatásosságukat. A vezethetőség és a kontrollálhatóság határait jelentősen kibővíti. Összességében növeli a teljesítményt és a határokon való üzemelés lehetőségeit.
 
T

Törölt tag

Guest
Hát ezaz!
Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.
Amúgy van egy olyan megoldás is, hogy egyszerűen így érhetik el azt a repbiztonságot, ami minimum kell a saját hajtóműhöz. Mert Kína végülis igazat mond. A most fejlesztett hajtóműveiben nem nagyon kaphat segítséget se Európától, se az USÁtól, se az oroszoktól. De ennek az az oka, hogy azok a mérnökök akik ennek a generációnak a kifejlesztésében részt vettek nosztalgia gyanánt lövészárkokat ástak, és együtt sztorizgattak azokról az időkről amikor még Muromecet hegesztgettek, vagy éppen a CSS Virgina páncélját heggesztették, vagy kitűntetést vettek át IV. Györgytől vagy a Kaisertől. Szóval kellhet nekik valami amivel legalább látszatra tudják azt amit kell. Az üzembiztonság meg kit érdekel? Hiszen azt úgyse tudja senki ellenőrizni.
 
M

molnibalage

Guest
A repülésbiztonágot biztosan növeli. Átesés esetén, nagy állásszögeknél segít a gépet vezetni, mikor az aerodinamikai kormányfelületek ilyen vagy olyan okok miatt elveszítik a hatásosságukat. A vezethetőség és a kontrollálhatóság határait jelentősen kibővíti. Összességében növeli a teljesítményt és a határokon való üzemelés lehetőségeit.

Szu-30MKI-nél.

vfGCXIQ.png


F-22-nél 3. genhez képest.

Gvakknt.png
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Hát ezaz!
Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.
Hát nem tudom hogy ez mennyire csapásmérő, én eddig csak légiharc-fegyverzetet láttam rajta! Egy légierő legjobb harcigépe alapból a légifölény kivívására való, utána a gyengébb képességű csapásmérők is el tudják végezni a földi célpontok legyalulását. Lásd: a Ju-87 Stukát rövid szereplés után ki kellett vonni az Angliai csatából, mert a rövid hatósugarú Bf-109E-vel nem tudták kiharcolni a germánok a teljes légifölényt, és a Stukák tűrhetetlen veszteségeket szenvedtek. A Barbarossa alatt meg még kb. 2 évig tudták használni a keleti fronton, mert Szergej csak az utolsó 1-1,5 évben került döntő fölénybe a levegőben.