Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?Állítólag a vektorok hajtómű lassan elkészül.
Jó kérdés.Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
Amennyire én utánaolvastam, és kiegészítettem az itt olvasottakkal (de ha rosszul értelmezem a nálam sokkal nagyobb tudásúak úgyis kijavítanak) a jól megoldott több dimenziós vektorálás valódi előnye abban van, hogy átlag pilóta is meg tud csinálni olyan manővereket, amiket eddig csak elit, vagy berepülőpilóta tudott. Ez az előny, és nem a műrepülés, mert annak manőverező légiharcban nincs, vagy szinte semmi előnye nincs. A hátránya meg az, hogy drágább, és odaver az élettartamnak. Na most az amik azt mondták, hogy ez nekik nem éri meg, a ruszkik azt, hogy ez nekik megérős kompromisszum. A kínaiak meg azt, ha a ruszkiknak és az amiknak van, akkor nekik is kell, bizonyítandó, h a kínai ipar nem alsóbrendű és pont. Amúgy ez alapján, ami lehet téves prekoncepcióból indul, az 5 gen gépeknél, ahol 5 gen v 5 gen esetén lehetséges a közelharc kialakulása lehetne éppen értelme. Csak a J 20 nem kifejezetten manőverező harcra készül, így itt nem hiszem, hogy megéri a kompromisszumot.Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
Hát ezaz!...Csak a J 20 nem kifejezetten manőverező harcra készül, így itt nem hiszem, hogy megéri a kompromisszumot.
Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
.Állítólag a vektorok hajtómű lassan elkészül.
Amúgy van egy olyan megoldás is, hogy egyszerűen így érhetik el azt a repbiztonságot, ami minimum kell a saját hajtóműhöz. Mert Kína végülis igazat mond. A most fejlesztett hajtóműveiben nem nagyon kaphat segítséget se Európától, se az USÁtól, se az oroszoktól. De ennek az az oka, hogy azok a mérnökök akik ennek a generációnak a kifejlesztésében részt vettek nosztalgia gyanánt lövészárkokat ástak, és együtt sztorizgattak azokról az időkről amikor még Muromecet hegesztgettek, vagy éppen a CSS Virgina páncélját heggesztették, vagy kitűntetést vettek át IV. Györgytől vagy a Kaisertől. Szóval kellhet nekik valami amivel legalább látszatra tudják azt amit kell. Az üzembiztonság meg kit érdekel? Hiszen azt úgyse tudja senki ellenőrizni.Hát ezaz!
Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.
A repülésbiztonágot biztosan növeli. Átesés esetén, nagy állásszögeknél segít a gépet vezetni, mikor az aerodinamikai kormányfelületek ilyen vagy olyan okok miatt elveszítik a hatásosságukat. A vezethetőség és a kontrollálhatóság határait jelentősen kibővíti. Összességében növeli a teljesítményt és a határokon való üzemelés lehetőségeit.
Hát nem tudom hogy ez mennyire csapásmérő, én eddig csak légiharc-fegyverzetet láttam rajta! Egy légierő legjobb harcigépe alapból a légifölény kivívására való, utána a gyengébb képességű csapásmérők is el tudják végezni a földi célpontok legyalulását. Lásd: a Ju-87 Stukát rövid szereplés után ki kellett vonni az Angliai csatából, mert a rövid hatósugarú Bf-109E-vel nem tudták kiharcolni a germánok a teljes légifölényt, és a Stukák tűrhetetlen veszteségeket szenvedtek. A Barbarossa alatt meg még kb. 2 évig tudták használni a keleti fronton, mert Szergej csak az utolsó 1-1,5 évben került döntő fölénybe a levegőben.Hát ezaz!
Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.