J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Wolfram mondta: "Mert eddig erősen úgy tűnik, hogy a másológép a hajtóművek esetén valahogy csődöt mondott a kínai elvtársaknál..."
Ez szerintem is így van. A nyugati hajtóművekhez képest az oroszok kb. 30, a kínaiak kb. 60 év lemaradásban vannak. Helyesbítek, mert az 50-es évek hajtóművei működtek. - Ám a mai kínaiakról ez nem mindig modható el.

1 dolgot viszont nem értek. Ha a kínaiak ilyen csili-vili lopakodókat "tudnak" gyártani, akkor minek vesznek 4. generációs Flankereket? - Mert ha vesznek, az azt jelenti, hogy még jó 4. gen. gépet sem tudnak gyártani /biztos a másológép a hibás/. Az 5. generációs kínai gép meg sima szemfényvesztés.
Bár háborúban az ellenség megtévesztése felér néhány repülővel. Talán még lopakodóval is... :DDD
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Nos, nem látunk a dekni mögé. Lehet, hogy csak "szerkezetkész" a repülő és mutogatják. Nem tudjuk, hogy milyen hajtómű van benne valójában, az avionikát sem kötötték az orrunkra. A kulcsfontosságú cuccokat még most sem viszik oda.

A Siemens ott gyárt nagyon erőművi berendezést, de a turbinalapátokat nem ott gyártatja, pl. itthon hegesztetik a fogaskoszorúhoz.

Az Alstom (most már GE) ugyanezt tette, gyártani lehet sok mindent, a kritikus alkatrész otthon marad (persze, azt akkora árréssel lehet adni, amennyit a papír elbír..)

A PW sem gyártat kritikus alkatrészeket külsős cégnél.

Mondom, az egykristálynövesztés nem egyszerű dolog. Nem adogatják nagyon ki egyetemeknek sem (nem tudod lehatárolni, hogy ki mihez fér hozzá, vagy legalábbis nagyon nehéz). Hiába tolod be a lapátokat vagy a kritikus alkatrészeket EDS alá, ott csak a pillanatnyi állapotot látod.

Nem egyszerű anyagot választani egy olyan alkalmazás esetén, amikor a szolgálati idő jelentős részét tengeren tölti a gép, vagy jobbára szárazföldön. Nem lehet mindent Inconel 625-el megoldani :)

A másik oldalon meg azt látom, hogy a speciális területekre kínai nem kerülhet be. A Lockheed-nél (is) nézegetem hosszú ideje az álláshelyeket. Kevés olyan munkakör van, ahová külföldit felvesznek. Ha be is kerülsz, komoly információbiztonság van (valamikor gixer akad ott is...).
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
De, tudjuk milyen hajtómű van bennük. Eddig mindegyiken orosz AL-31 volt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ha ez egy előrészia akkor marad bennük az AL-31? Itt is az lesz, mint a PAK-FA-nál, hogy a hajtómű majd csak évek múlva jön?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
???
Szerintem igen.
De a J-10, J-11, új gépeinél a berepüléseknél még mindíg Al-31 alkalmaznak, amit aztán kicserélnek WS-10-re. Lehet itt is ezt a fokozatosságot fogják használni. Miután kellően berepülték a gépeket, fokozatosan áttérnek a saját hajtóművekre.
A WS-15-ről nem tudni semmit, lehet az később mindent váltani fog.

<i>1 dolgot viszont nem értek. Ha a kínaiak ilyen csili-vili lopakodókat "tudnak" gyártani, akkor minek vesznek 4. generációs Flankereket?
</i>

Lopakodót? J-11D mintent tartalmaz amit a Szu35 esetében egyelőre csak álmodnak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Akkor lehet,hogy már ebben nem AL-31F van.Bár elég beszédes a kínai hajtóműgyártásról,hogy az 5.gen. gépükbe orosz 4.gen hajtómű van mert a sajátjukat nem merik belerakni.Gondolom ezután nem nehéz kitalálni,hogy sehol nincsenek az 5.gen. hajtóművel.

Még egyszer olyan nincs,hogy valaki jól halad egy 5.gen. hajtóművel úgy,hogy még 4.gen hajtómű sincs neki normális.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Lehet,hogy én tévedek de ezt a batárt kizárt,hogy szupercirkálásra bírja két AL-31F.Márpedig enélkül késznek nyilvánítani a repülési teszteket a röhej kategória egy 5.gen-nek szánt gépnél.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Mivel már elég nagy darabszámban van szolgálatban WS-10-ből és az új építésű gépek is ezt kapják, szerintem tekinthetjük normálisnak.
Az orosz vassal sokkal több a repülési tapasztalatuk, szerintem kockázatcsökkentés miatt használják inkább ezeket.
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Lehet,hogy én tévedek de ezt a batárt kizárt,hogy szupercirkálásra bírja két AL-31F.Márpedig enélkül késznek nyilvánítani a repülési teszteket a röhej kategória egy 5.gen-nek szánt gépnél.

A sebesség elsősorban a légellenállás/tolóerő függvénye, nem pedig a tolóerő/tömeg arányé. Lásd SR-71.

Ez a gép pedig elég áramvonalasnak tűnik, -különösen, hogy nagyon hosszú, és belső fegyvertér is van, én nem látom lehetetlennek a szupercirkálást, bár lehet szerényebben teheti, mint a rapi. mondjuk Mach 1.3 körül, viszont az is lehet, hogy tartósabban, mert ránézésre több üzemanyagot vihet magával.

Röhej kategória? Kíváncsi lennék az F-35 mennyire szupercirkál azzal a kis tömzsi felépítésével? tudja itt valaki?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Kíváncsi lennék az F-35 mennyire szupercirkál azzal a kis tömzsi felépítésével? tudja itt valaki?
Valamelyik okos itt 1,6 Machot adott meg csúcssebességnek, de ezt nem a hajtómű, hanem a beömlő nyílás korlátozza. Gondolom ez érvényes utánégetővel meg anélkül is, szóval valahol 1,6 alatt lesz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
amos

Persze,hogy képes lehet szupercirkálni de kizárt,hogy AL-31F-el tudja ezt.
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Az lehet, hogy gyenge hozzá, de akkor így teszem fel a kérdést: vajon egy Szu-27-nél kisebb-e a J-20-as légellenállása? ránézésre úgy tippelem, hogy igen, mert elnyújtottabb az egész forma és főleg nincsenek rajta konzolok és egyéb kiálló bigyók. Be kéne tenni a formákat valami áramlás szimulátorba, hogy kiderítsük:)

Ezzel együtt nagyjából elfogadom, hogy nem egy supercruise gép az AL-31-el, viszont a kialakításból meg azt tippelném, hogy RCS szempontjából kitűnő, és ez már önmagában hatalmas dolog Kínától! És egy későbbi hajtómű csere valszeg nem olyan kritikus dolog.

Egyébként ez tényleg hatalmas dög. Mennyi lehet a max felszállója? Inkább olyan Mig-31 kategória nem?

Joker a wiki említ egy ilyet az F-35-ről:

"Although the Pratt & Whitney F135 F-35 engine was not designed to achieve a supercruise capability,[14] the F-35 is able to maintain Mach 1.2 for a dash of 150 miles without using afterburners.[15]"
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
F35 maximum M1.2-vel tud nyargalászni

M1.6 kizsírozott szakadékban, hátszéllel se.

Lehetséges, csak azt írtam amire (remélhetőleg jól) emlékeztem innen a fórumról. Nekem 1,6 maradt meg, s az oka a nem változtatható beömlőnyílás volt, hogy amiatt fizkailag lehetetlen, hogy gyorsabb legyen, még utánígetővel is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
amos

A SZU-27 légellenállása nagyon kicsi sokkal kisebb mint amit a mérete feltételez ezen kívül a L-20-nak nem egyenes a szívócsatornája ami ront hajtómű teljesítményén.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Ezt miből következteted?

A többiek már megelőztek a kifejtésével. :D



F35 maximum M1.2-vel tud nyargalászni

M1.6 kizsírozott szakadékban, hátszéllel se.

Mármint utánégető nélkül. Utánégetővel Mach 1.6 (ez az érték kifejezetten Lockheed-terminológia, más cégeknél ez már ~Mach 1.8 körüli), vagyis úgy 1900-2000 km/h) a hivatalos végsebessége.

Nekem 1,6 maradt meg, s az oka a nem változtatható beömlőnyílás volt, hogy amiatt fizkailag lehetetlen, hogy gyorsabb legyen, még utánígetővel is.

A DSI a Lockheed F-16-ossal elvégzett tesztjei és a kínai tesztek szerint is kb. Mach 2-ig működik, de a kínai diagramokból látszik, hogy a felső sebességtartományban már erősen romlik a hatékonysága.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
<i>A többiek már megelőztek a kifejtésével. :D</i>

Ugyan, ne szerénykedj. Senki nem magyarázta el úgy igazán.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 095
113
Az AL-31F-el biztosan nem tud szupercirkálni, mert az a hajtómű egyszerűen nem alkalmas rá.
Ha jól tudom a szupercirkáláshoz kifejezetten ahhoz való hajtóműre van szükség.
A Szu-35 például képes a szupercirkálásra, hála az AL-41F1S hajtóműveinek. Gondolom amikor Kína ilyen repülőt vett akkor ez is indok lehetett a vásárlásnál.
A Szu-27 alaktényezője pedig nagyon nagy jó, a J-20 meg egy repülő doboz. Ami önmagában nem baj, de a terület szabálynak biztos, hogy nem felel meg, ami viszont hangsebesség fölött igencsak fontos a közegellenállás szempontjából.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ha jól tudom a Mig-21 is képes szúpercirkalásra, csak fegyverzet nélkül és majdnem üres tankkal. Asszem a legtöbb vadász képes ilyesmire, talán Tayphoon vagy Gripen reklámban is volt ilyesmi. Persze hülyeség, mert semmi értelme.
A gépbe WS-15-öt szánnak, csak alig szivárog valami róla
https://en.wikipedia.org/wiki/Xian_WS-15