J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 111
113
Ááááá, sorry, ez januárban már volt, még egyet kellett volna visszalapoznom a fórumban. (31. lap)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
0AFeuEOrD_s.jpg

zn5X1CvSdD0.jpg

j6vTHQrzD2c.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Elég jó belehúzásokat lehet ezzel a sárkánnyal csinálni, de szerintem a tolóerőtartalék még nem a végleges szint.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
:D
A nagy sorozatot úgy tudom WS-15-tel akarják szerelni. Jelenleg meg WS-10 vagy AL-31F van bennük, legalábbis a protókban az volt. Még szóba jött a Szu-35 hajtóműve, ami nem sokkal marad el az F-22 hajtóművének teljesítményétől, de a tervezett WS-15 paramétereket még messze nem hozza.

Az J-20A LRIP-példányok állítólag az AL-31FM2 kifejezetten a kínai gép igényeire szabott változatával repülnek, 142 kN max. tolóerővel, ez a teljesítmény nagyjából megegyezik a Szu-35 117S hajtóművének hasonló adatával, persze mondanom se kell, hogy ezt is kvázi titokban vették az oroszoktól:

https://www.facebook.com/permalink....908984705&id=611223845748378&substory_index=0

Megemlítik még hogy a WS-15 már túl van a földi teszteken, és jelenleg az Il-76LL-en levegőben történő tesztelés előkészületei zajlanak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az J-20A LRIP-példányok állítólag az AL-31FM2 kifejezetten a kínai gép igényeire szabott változatával repülnek, 142 kN max. tolóerővel, ez a teljesítmény nagyjából megegyezik a Szu-35 117S hajtóművének hasonló adatával, persze mondanom se kell, hogy ezt is kvázi titokban vették az oroszoktól:

https://www.facebook.com/permalink....908984705&id=611223845748378&substory_index=0

Megemlítik még hogy a WS-15 már túl van a földi teszteken, és jelenleg az Il-76LL-en levegőben történő tesztelés előkészületei zajlanak.

Ő az egyik legmegbízhatóbb forrás kínai gépejet illetően.
Even if unconfirmed it now makes perfect sense:
Még ha el is ismeri, hogy csak következtetések amiket ír, de nagyob beleillik a "képbe" és a kínai repipar működési sablonjaiba.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Pakisztáni fórumoldal, a két ország hagyományosan jó kapcsolata (az ellenségem ellensége - ez ugye India - a barátom) miatt viszonylag nagyobb terjedelemben foglalkozik az aktuális kínai fejleményekkel.
Én elsősorban a bőséges feltöltött képanyag miatt szeretem.
Bocs ha már esetleg valaki belinkelte korábban.

J-20 - http://defence.pk/threads/chengdu-j-20-5th-generation-aircraft-updates-discussions.111471/page-436
J-31 - http://defence.pk/threads/sac-fc-31-stealth-aircraft-development-news-discussions.207796/page-155
Zhuhai Airshow 2016 - http://defence.pk/threads/zhuhai-airshow-china-2016.456208/page-53
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
Az utolsó képpel arra akarsz utalni, hogy a kínaiak hozzájutottak a Protoss technológiához? :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nem, csak ez jut eszembe róla. Olyan a képeken mint egy Archon.
POWER OVERWHELMING!!!!
:D :D :D
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 601
113
Kíváncsi vagyok mennyit ér valójában ez a gép. Úgy tudom pl. lopakodásügyileg a kacsaszárny nem föltétlenül szerencsés. Az is érdekelne, hogy az alkalmazott fegyverzet minősége/képességei lépést tartank-e a repülő képességeivel.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Lopakodásügyileg nem hiszem, hogy akkora különbség lenne, hogy a vízszintes vezérsíkod hol van, elől vagy hátul.
A fegyverzete PL-12 és PL-10 és nem hiszem, hogy a belátható jövőben erőltetnék a többfeladatúságot.
A sinodefencefórumon belinkeltek egy videót és egy tömör fordítást, hogy miről is van szó benne:
http://news.ifeng.com/mil/junjichu/fenghuangjunjichudi64qi/1.shtml

1.J-20's production number will be at least over 100+, it is an aircraft for combat, the air force really wants it, they want it as soon as possible. It will likely enter service sometime in 2017.

2. J-20 program featured unprecedented level of competition involved through biding and overall development, something you never see before in Chinese military development. Its development started more than a decade ago.

3. It is designed for Asia-pacific combat environment, it is specific for China's geopolitical circumstance from now on to foreseeable future.

4. It will be expensive, so air force will unlikely use it only for air superiority. Air to ground and air to sea capabilities are also on the list, but it may take more than one step to achieve. (PS: perhaps first A2A, then later upgrade with better A2G capability?)

5. Original objective for its avionics system is to match that on F-22, but later changed to match F-35 level. Application of early development (similar to F-22's avionics architecture) has been applied to some improved Gen 3 aircraft.

6. J-20's development has not been facing "major problem" so far. But it has some issues, mainly data fusion and how to better transfer it into real combat capability. It is not an engineering issues, youngs kids now know how to write code and make the functionalities happen. Rather, it is a problem from the user end. The air force needs plenty of time and exercises to figure out how to use the platform to its max potential, both in current and future environment. The evaluation process is time consuming, it could take even longer than the actual development of the aircraft itself. The American took more than a decade to figure out how to "use" the Gen 4 fighter in every circumstance, and I doubt they figure it out by now. So we will take at least same amount of time.(PS: hmm, interesting)

7. The chief J20 test pilot who made the maiden flight in 2011 is also one of my "apprentice". After the maiden flight, on the same day, he called me on telephone that flying J20 was such a pleasant experience and that he simply did not want to land the aircraft. 15 mins was simply not enough. I had the chance to get in the cockpit of one early prototype, though I could not fly it, I feel what he said.

Keep in mind that Xu's perspective is unlikely to be 100% accurate and reliable (it is in fact very hard for us to judge whether he is telling the truth or not), but when compared to any other outside observer, Xu simply has much more reliable source.

https://www.sinodefenceforum.com/j-20-5th-gen-fighter-thread-v.t7303/page-372#post-424762
 
  • Tetszik
Reactions: mirella