J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Ennyi idő a repülési tesutekre sem elég.
Ha összehasonlítjuk az F-22 programmal, akkor mondhatni fej-fej mellett "haladnak".
A J-20 hivatalosan 2011-ben szállt fel és a LRIP változatok gyártása 2016-ban kezdődött. Ez kb 5 évet jelent.
Az F-22 hivatalosan 1997-ben szállt fel és a LRIP változatok gyártása 2001-ben hagyták jóva és az első felszállása 2013-ban történt. Ez kb. 4-6 évet jelent.

https://fas.org/sgp/crs/weapons/RL31673.pdf

http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/f-22-history.htm
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
1997és 2013 közt nem 5 év van hanem 16.
Tehát a protó és az első LRIP gépek közt 16 év telt el AMERIKÁNAK!!!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
Vagy azt akarod mondani,higy az ami az amerikaiaknak 16 évig tartott a világ legjobb repülőiparával és legnagyobb költségvetésével azt a kínaiak 5 év alatt megcsinálták(a protó felszállása és az első LRIP gép felszállása közti idő)?Ugye a képek azt sugallják,hogy már az egy LRIP gép függőleges vezérsíkja.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
1997és 2013 közt nem 5 év van hanem 16.

Elgépelte 2013 helyett 2003. 2013ban már nem nemhogy lrip ment volna de nem is gyártották. 2011es az utolsó F-22
Viszont amiknál volt proto is yf-22 és F-22t szu összeomlása miatt finoman szólva se volt sietős USnek. (Ezért is van nagyjában pl nem APG77 hanemt APG77V1.)
és a harceljárások kidolgozása a vártnál sokkal több időt vett igénybe az alacsony észlehetőség, aesa, lpi... nagyon sok lehetőséget megnyit. Ezt utobbit vszeg Kína és Oo se tudja megsporolni és ez még el se indult.

Szóval annyira nem könnyű párhuzamokat vonni, de amit írtam mostmár elég sanszos. Elöbb lesz J-20 rendszerben mint pakfa.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Mondjuk érdekes hogy a j-20 nem hallani olyan híreket mint mondjuk egy új hajtómű fejlesztéséről vagy elektronikai hadviseléséről mint a pakfa gépnél a "Himalája"
De a kínai JHMCS vagy az aim-9x fejelszutéséről sem hallani semmit igaz ez orosz részen sincs .
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
1997és 2013 közt nem 5 év van hanem 16.
Tehát a protó és az első LRIP gépek közt 16 év telt el AMERIKÁNAK!!!

Elírtam elnézést, de a linkelt anyagok tartalmazzák a helyes dátumot.


Szerintem már sorozatban gyártják. Már megjelent J-16 és J-10-esen is.

És ez itt két "bevethető" példány amit részt vesznek egy hadgyakorlaton.
111759wxdy77xe4dte73iw.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Ebbe is import 40 éves orosz hajtómű lesz.


És akkor?

Nem tök mindegy hogy mivel repül? Van már saját is 4 gen hajtómű is de nem használják még.

Ha az f-35-ben egy f-16 hajtőműve lenne szerinted mi akadályozná meg abban hogy elpicsázza a 4 geg orosz gépeket? akár közelharcban is ?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113

A J-20-ról jelenleg alig tudunk többet, mint a Black Hawk stealth változatáról, de csak azért, mert arról csak egy leszakadt farokrész fotója van, más semmi. A J-20-ról azért van több homályos fotó is, több száz méter távolságból. Egyébként semmilyen hivatalos, vagy fél hivatalos, konkrét infó nincs a gépről, de tényleg semmi. Igen lefestették egy "stealth like" festékkel, meg rárajzoltak egy számot.

Ez alapján bevethetőnek, vagy kijelenteni... o_O

Nekem az egész kinai repiparról a '90-es évek koreai autóipara jut eszembe, ahol az akkor még gyerekcipőben járó gyártók nagyon szép, modernnek látszó karosszériákat terveztek a 15+ éves levedlett GM motorokra és padlólemezekre. De mondhatnám a kinai autóipart is, mert az is kb. itt tart most.

A PAK-FA is nagyon döcög, de ott legalább vannak infók hajtóműről, fegyverekről és úgy általában a fejlesztés állapotáról..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113
És akkor?

Nem tök mindegy hogy mivel repül? Van már saját is 4 gen hajtómű is de nem használják még.

Ha az f-35-ben egy f-16 hajtőműve lenne szerinted mi akadályozná meg abban hogy elpicsázza a 4 geg orosz gépeket? akár közelharcban is ?

Azért az F-35 egy "cseppet" nehezebb, mint egy F-16. Közelharcban nem biztos, hogy lenne ott "elpicsázás" :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 829
30 901
113
És akkor?

Nem tök mindegy hogy mivel repül? Van már saját is 4 gen hajtómű is de nem használják még.

Ha az f-35-ben egy f-16 hajtőműve lenne szerinted mi akadályozná meg abban hogy elpicsázza a 4 geg orosz gépeket? akár közelharcban is ?
Nekem aztán tökmindegy mivel repül, csak te úgy zengessz ódákat a kínai repülőfejlesztésekről és szólod le az oroszokét, hogy a kínai gépekben orosz import hajtóművek vannak. Szóval kereken nulla 5. gen kínai gép szállna fel az oroszok nélkül. Földön levő hajtóműnélküli mozgásképtelen J-20-hoz képest hogy áll a PAK-FA?

Az akadályozná meg, hogy fel sem tudna szállni egy normál kifutópályáról megtankolva és fegyverekkel megrakva.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A J-20-ról jelenleg alig tudunk többet, mint a Black Hawk stealth változatáról, de csak azért, mert arról csak egy leszakadt farokrész fotója van, más semmi. A J-20-ról azért van több homályos fotó is, több száz méter távolságból. Egyébként semmilyen hivatalos, vagy fél hivatalos, konkrét infó nincs a gépről, de tényleg semmi. Igen lefestették egy "stealth like" festékkel, meg rárajzoltak egy számot...
Kezdetnek itt a műszerfal MFD-je és a hangvezérlés...
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Eléggé f-35 hasonló.

Nekem az egész kinai repiparról a '90-es évek koreai autóipara jut eszembe, ahol az akkor még gyerekcipőben járó gyártók nagyon szép, modernnek látszó karosszériákat terveztek a 15+ éves levedlett GM motorokra és padlólemezekre. De mondhatnám a kinai autóipart is, mert az is kb. itt tart most.


És szerinted az J-10 mikor kezdték el gyártani? Azóta hány verzió van már ? Nem a j-20-sal kezdték az egészet!
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113
Az, hogy a J-10-el (ami egyébként remekül passzol az autós példámhoz) hol tartanak, semmit sem árul el a J-20 fejlesztési állapotáról, amiről vajmi keveset tudunk. Még ezzel a nettó 1 percnyi demo videóval sem vagyunk okosabbak. Ugye nem ez lenne a bizonyíték arra, hogy a J-20 fejlesztése sokkal előrébb van, mint a PAK-FA programja?:rolleyes: