J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Valaki tud valami kézzelfoghatót a metaanyagokról?

http://www.vilaglex.hu/Fizika/Html/Metaanya_.htm


http://www.origo.hu/tudomany/200808...an-is-mukodik-a-lathatatlanna-tevo-anyag.html


.....
kutatók ezüst és hidrogén-szilszeszkvioxán (egyfajta üveg) 15, illetve 35 nanométer vastagságú rétegeit váltogatták, majd négyszögletes lyukakat vájtak az anyagba egy fókuszált ionsugár segítségével. Az eredményül kapott, halászhálóra emlékeztető, rétegelt anyag negatív törésmutatót produkált a láthatófény-tartomány vörös és infravöröshöz közeli végén.

A „nanoháló” lyukainak méretét változtatva a kutatók képesek voltak különféle hullámhosszakra „hangolni” az anyagot: az egyik verzió a 620‒713 nanométeres, míg a másik a 694‒806 nanométeres tartományban biztosított láthatatlanságot. A teljes optikai tartományra bevethető metaanyag továbbra sem létezik tehát, de ez az eddigi leginkább biztató próbálkozás, amely legalább a látható spektrum egy részén működik, és annak talán nagyobb tartományaira is kiterjeszthető lehet.
04NWMetamaterialsf2-1335372959869.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Gondolom itt nem a látható spektrumról van szó, hanem radarhullámokra hangolják a dolgot.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Nem tom, megszólalt a sárbanmászó gyalogos benenm, és megkérdi, mi lesz ezekkel a lyukacskákkal az első adag por stb után...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
De mire új protó, ha már megvannak a sorozatgyártású példányok?
Esetleg új hajtómű?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 796
31 652
113
De mire új protó, ha már megvannak a sorozatgyártású példányok?
Esetleg új hajtómű?
Ez bennem is felmerűlt, lehet ha mégsem annyira sorozat az a gyártás. Talán utólag rájöttek, hogy nem lesz jó valami és újra kell tervezni még mielőtt 200-at legyártanak belőle. Új hajtómű az új hajtómű, ahoz nem kell új proto.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Nem ertem a meglepodes okat. Eddig is igy volt tervben nalluk hogy kisszeriaba legyartanak 1 max 2 szazadot osszerakjak a gyartosort tapasztalatot szereznek a gepeken majd a tapasztalatok alapjan a javitott konstrukciot gyartjak. Az eloszerias gepek meg kirepulesre kerulnek a kikepzo allomany kikepzesere szolgala es kesobb kulonfele tesztekre amiben meg marad uzemora.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Gomdolom hajtomu par alrendszer uj a geppbe emellett a karbantartok muszakiak is biztos talaltak valamit amit egyszerusiteni kellene a gepen... Erre mar erdemesebb egy uj gepet epiteni mimt egy meglvot atbutykolni... De olvassatok vissza ez igy is volt tervezve nem vedeni akarom oket.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez bennem is felmerűlt, lehet ha mégsem annyira sorozat az a gyártás. Talán utólag rájöttek, hogy nem lesz jó valami és újra kell tervezni még mielőtt 200-at legyártanak belőle. Új hajtómű az új hajtómű, ahoz nem kell új proto.
Ha lényeges eltérések vannak a régi és az új hajtómű között, akkor előfordulhat, hogy új sárkány-prototípusra is szükség lehet. Ha pl. sokkal több levegőt fogyaszt az új hajtómű, akkor meg kell növelni a szívócsatorna átömlő keresztmetszetét, ami törzskeret-módosításokat és az eredetitől eltérő hossztartó-bekötéseket jelent. Ez már gyakorlatilag a sárkány részleges áttervezését és új szilárdsági méretezést jelent. Ugyanígy komoly módosítást jelent, ha az új hajtómű bekötési csomópontjai más pozíciókban vannak a sárkányban, ez is ugyanazokat a fenti módosításokat követeli meg, amiket ugyanúgy tesztelni kell pl. szilárdsági szempontból is. Ugyanígy szerkezeti megerősítéseket igényel ha nehezebb az új hajtómű (bár ez nem valószínű, nem ez a fejlesztések irányvonala), de az is, ha nagyobb a tolóereje, vagyis még ha csak ugyanazokon a bekötési pontokon is, de több tolóerőt, energiát ad át a sárkányra. Ennyi lehetőségből meg akár több is fennállhat, ami elég komolyan áttervezett protogépet igényel ... ami ráadásul kívülről alig észrevehető. Egyenlőre kíváncsi lennék néhány olyan minőségű fotóra, amiről egyáltalán biztosan eldönthető hogy miben új az a "proto".
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 462
15 955
113
Vagy lehet le kéne szállni a hype trainről kínával kapcsolatban...
Annyira IOC az a gép, hogy semennyire. Rámondják lassan mindenre, amire nincs rászerelve a nagy állásszögű manőverezés miatti biztonsági ernyő. IOC a nagy túrót - F-35 esetében nem hallom, hogy új proto kéne, meg új hajtómű - de aztért megy a rinya, hogy az nem is IOC. Gyogyó.

Annyira cuki, hogy az F-35 esetében ha mondjuk egy generátor melegebb, mint kéne, a "sajtó" telesírja az étert, hogy az F-35 ki akar gyulladni, életveszélyest, stb....
Kínában ugyanezt megoldják azzal, hogy hírzárlat, kivisznek két tervezőt a hátsó udvarra, ott agyonlövik őket, aztán megy tovább a munka. Ennyi az eltérés csak.
Én nagyon nem esek hasra a kínaiak alkotásaitól. Csaka titkolózás miatti misztifikálás van, de egypár ilyen hír pont megmutatja, ott is kínlódnak a mérnökök - csak ott nincs rászállva a világon a mindenki a hibákra (mert tarkónlövik érte)
(javaslom a kínai technika vívmányait megszemélni az égre tekintve - az éppen nem előre tervezetten becsapódó űrállomás erre remek)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Vagy lehet le kéne szállni a hype trainről kínával kapcsolatban...
Annyira IOC az a gép, hogy semennyire. Rámondják lassan mindenre, amire nincs rászerelve a nagy állásszögű manőverezés miatti biztonsági ernyő. IOC a nagy túrót - F-35 esetében nem hallom, hogy új proto kéne, meg új hajtómű - de aztért megy a rinya, hogy az nem is IOC. Gyogyó.

Annyira cuki, hogy az F-35 esetében ha mondjuk egy generátor melegebb, mint kéne, a "sajtó" telesírja az étert, hogy az F-35 ki akar gyulladni, életveszélyest, stb....
Kínában ugyanezt megoldják azzal, hogy hírzárlat, kivisznek két tervezőt a hátsó udvarra, ott agyonlövik őket, aztán megy tovább a munka. Ennyi az eltérés csak.
Én nagyon nem esek hasra a kínaiak alkotásaitól. Csaka titkolózás miatti misztifikálás van, de egypár ilyen hír pont megmutatja, ott is kínlódnak a mérnökök - csak ott nincs rászállva a világon a mindenki a hibákra (mert tarkónlövik érte)
(javaslom a kínai technika vívmányait megszemélni az égre tekintve - az éppen nem előre tervezetten becsapódó űrállomás erre remek)
Ahogy a vak ember is szokta mondogatni: majd meglátjuk.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 796
31 652
113
Ha lényeges eltérések vannak a régi és az új hajtómű között, akkor előfordulhat, hogy új sárkány-prototípusra is szükség lehet. Ha pl. sokkal több levegőt fogyaszt az új hajtómű, akkor meg kell növelni a szívócsatorna átömlő keresztmetszetét, ami törzskeret-módosításokat és az eredetitől eltérő hossztartó-bekötéseket jelent. Ez már gyakorlatilag a sárkány részleges áttervezését és új szilárdsági méretezést jelent. Ugyanígy komoly módosítást jelent, ha az új hajtómű bekötési csomópontjai más pozíciókban vannak a sárkányban, ez is ugyanazokat a fenti módosításokat követeli meg, amiket ugyanúgy tesztelni kell pl. szilárdsági szempontból is. Ugyanígy szerkezeti megerősítéseket igényel ha nehezebb az új hajtómű (bár ez nem valószínű, nem ez a fejlesztések irányvonala), de az is, ha nagyobb a tolóereje, vagyis még ha csak ugyanazokon a bekötési pontokon is, de több tolóerőt, energiát ad át a sárkányra. Ennyi lehetőségből meg akár több is fennállhat, ami elég komolyan áttervezett protogépet igényel ... ami ráadásul kívülről alig észrevehető. Egyenlőre kíváncsi lennék néhány olyan minőségű fotóra, amiről egyáltalán biztosan eldönthető hogy miben új az a "proto".
Ha készültek az új hajtóműre, márpedig készültek, mert akarják a saját hajtóművet, akkor a sárkányt már eredetileg is aköré kellett tervezzék, méretestől, bekötési pontostól, mindenestől. Pont mint az oroszok a Szu-57 új hajtóművével, az is bement a jelenlegi sárkányba a másik régi hajtómű mellé, mert tudták, hogy jönni fog és ekkora és itt-itt-itt lesz felfüggesztve.
Sorozatgyártás után szerintem nem kellene új protó érkezzen, hacsak a kis sorozat alatt rá nem jöttek, hogy valami el van cseszve és vissza a tervezőasztalhoz.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha készültek az új hajtóműre, márpedig készültek, mert akarják a saját hajtóművet, akkor a sárkányt már eredetileg is aköré kellett tervezzék, méretestől, bekötési pontostól, mindenestől. Pont mint az oroszok a Szu-57 új hajtóművével, az is bement a jelenlegi sárkányba a másik régi hajtómű mellé, mert tudták, hogy jönni fog és ekkora és itt-itt-itt lesz felfüggesztve.
Sorozatgyártás után szerintem nem kellene új protó érkezzen, hacsak a kis sorozat alatt rá nem jöttek, hogy valami el van cseszve és vissza a tervezőasztalhoz.
A sorozatgyártást majd akkor hiszem el, ha min. 15-20 J-20 gépnél több lesz egy fotón. Hat-nyolc gépet régen max nullszériának vagy előszériának hívtak, nézz utána hogy nézett ki az első 8 példány a MiG-25-ből és hogy néztek ki a 9. példánytól (volt "egy kis" különbség). Vagy ugyanígy a 23-as első szériájához képest a későbbiek nagyon mások voltak. Csak mióta békeidőben a légierők propaganda-osztálya harcol az első vonalban (internet kora!), azóta ha 5 gépet össze tudnak hozni egy fotóra már bátran mernek sorozatgyártásban lévő harckész tipusról beszélni (és ugyan ki cáfolná meg ezt Kínából?!!).