1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Jakovlev Jak-38 "Forger"

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    őőő Te most miről beszélsz?
     
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nem köszi, ezt nem értettem.
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem a forgatónyomaték itt a gond, hanem a precesszió. A forgórész perdülete a gépet a tengelyre merőlegesen el akarja forgatni.
    Egy irányba forgó légcsavaros gépek intenzív irányváltásnál be akarnak perdülni, nagy gázadásnál a földön a függőleges tengely mentén kitörnek, a sugárhajtású gépek szintén beperdülnek, stb stb. A precesszió olyan hatással van a gép mozgására, mintha be lenne lépve az oldalkormány.
    Levegőben függeszkedő gépek esetében pedig a függőleges tengely mentén folyamatosan el akarnak forogni.

     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Köszi!
     
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ha a hajtómű csak az egyik oldalra akarja akarja elforgatni a gépet, akkor a hajtómű forgatónyomaték kiegyenlítő rendszert csak az egyik oldalra kell kiépíteni.
    Ha viszont a hajtómű nagyjából ki van egyensúlyozva (mondjuk ellenforgó alkatrészekkel), akkor mindkét irányba ébredhet forgatónyomaték, igaz sokkal kisebb. Azt nem tudom, hogy teljesen ki lehet-e egyensúlyozni?.
    Az első eset a BMW, Moto Guzzi, A második a Honda.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az előbb írták,hogy nem a forgatónyomaték a gond...
     
  7. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Jaaa, hogy motorbiciklikről...
    OK.
     

Ezen oldal megosztása