1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Jakovlev Jak-38 "Forger"

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Milyen vadászgépek védték a Kijevet és milyen hatótávolságig?!! Mert a Nimitz-től 3-400km-re járőröztek a Tomcatek, és ehhez hozzá lehet adni a 150-180km hatótávolságú Phoenix rakétáikat is amiket szimultán lehetett indítani és rávezetni egyszerre 4 célra. Mi volt ennél erősebb légvédelem a Kijeven?!!
     
    cinikus and molnibalage like this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ne mondd már, hogy nem érted.
     
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    a "Jelenlegi időpont" sort kell megnyomni a videón.
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    De bizony hogy értem, sőt, kifelejtettem a Hawkeye AWACS-gépeket, szóval nem vakon járőröztek azok a Tomcatek. Szerinted volt ilyen a Kijeven?! Szóval ne tessék már elfelejteni, a légvédelem nem csak felszíni egységekből áll. Már ott, akinél van más is ...
     
    molnibalage likes this.
  5. misinator

    misinator Well-Known Member

    Gacsat; könyörgöm nézd már meg a Jak-38-as verzióinak hatótávolságait, harci hatósugarát:
    Jak-38:
    Практическая дальность, км :
    нормальная 680
    при вертикальном взлете 500
    Боевой радиус действия, км 250 -370
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/yak38.html
    Jak-38M:
    Практическая дальность, км
    нормальная 1100
    при вертикальном взлете 550
    Боевой радиус действия, км 250 -380
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/yak38m.html
    Jak-38U:
    Практическая дальность, км 450
    http://www.airwar.ru/enc/other/yak38u.html
    Ez mondhatni egy rendes iskolakörre sem volt elég, nemhogy bármire is!
    Ha megnézed a kétüléses verziót - ami tömegben köbö' egy radaros együlésesnek felelne meg - akkor annyi időt se bírt levegőben eltölteni, ami elég lett volna a lokátort felfűteni...
    Szerinted passzióból kezdték elölről az egész projektet, aminek a vége a Jak-141 lett?
     
    gacsat likes this.
  6. borisz

    borisz Well-Known Member

    Meg valami 40-60 óránként volt komolyabb baleset.
    Kb. veszélyesebb volt a pilótára, mint az ellenség.
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A 815 Harrierből 240 zuhant le. Csak úgy mondom.
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  9. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Ez a repülő ténylegesen csak technológiai demonstrátorként értelmezhető, valós harcértékkel tudtommal nem bírt.
     
  10. tarzaan

    tarzaan Well-Known Member

    Jó, de hány repült óra alatt? Ráadásul a Harrierek még háborúkban is részt vettek.
     
    misinator and formosa1 like this.
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hát igen. Ez az érem másik oldala. Gyanítom, hogy a többi azért nem esett le, mert fel se tudott szállni.
    Másrészt a Harrierrel ellentétbe olyan rövid életű gép volt, hogy a gyerekbetegségeit ki se tudta nőni.
    76ban a Kijev 6 Jak-38assal indult őrjáratra, amiből kapásból csak három tudott felszállni, és még abból is elromlott kettő. Gyanítom, a korai Harriereknél se volt ez másképp.
    Ahogy megjelent a Sea Harrier, a ruszkik is megtervezték a Jak-39est, de aztán az már nem is került gyártásba.
     
    formosa1 likes this.
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A háború miatt levonhatsz belőle ötöt.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    misinator and formosa1 like this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ez én sem értem pontosan:
    from 231 issued Yak-38 of all modifications in the 15 years of operation was 36 flight accidents, of which only 8 accidents, ie lost about 15% of the cars
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem létezett Jak-39-es.
     
  16. boki

    boki Well-Known Member

Ezen oldal megosztása