JL-600 / Dragon-600 / TA-600 / AG-600 (AVIC, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 157
13 349
113
Nekik ott az a rengeteg vitatott szigetecske. Nem lehet mindegyiket feltölteni, hogy rendes repülőtere legyen.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Igen hadi célokra a szigetecskék ellátásara nagyon jo megoldás számukra akár békázást is nagyban megkonyitheti ha nagyon nagy a gáz. Vagy hadiállapotban amikor a kikotok repterek szétkapva eggyik vagy másik fél részérol. A sok partmenti nagyváros légi osszekottetesét is megknnyti ha a partkozelbe vezeto beosztásu emberek uzleti utaznának nem kell egy 7-10-15 millos városon átverekednie magát a kinai forgalmi stilusba egy zsufolt reptérre. Ezekben a városokban némileg tehermentesitheri is a reptereket mert van forgalom de a végtelenségig nem bovitheto es korlátozott számu gépet fogadhat indithat. Szukség esetén az ország szivébe lévo kisvárosok 1-2-millios városok melyek nem rendeljeznek normális reptérrel mert van ilyen de folyoval toval majd mindeggyik rendelkezik Is megoldhato a légikozkekedés szállitás vagy katasztrófa helyzetben a segitség gyorsaságát fokozhatja.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Nekik ott az a rengeteg vitatott szigetecske. Nem lehet mindegyiket feltölteni, hogy rendes repülőtere legyen.
Az a rengeteg szigetecske valójában egy, zátonyok egymáshoz közeli csoportja. Nem véltlenül töltöttek fel párat, hogy egyáltalán használni és birtokolni lehessen őket. A többivel meg már nem érdemes foglalkozni, mert a haszon nem a zátonyokon, hanem a körülöttük található tengerfenék alatt valószínűsíthető - olaj formájában.
És mivel a védelmet és az utánpótlást biztosító reptér már megépült, így arra a "szigetcsoportra" nem fog 1 normál géphez képest gazdaságtalan amfíbia kelleni.

Kína környékén persze még több vitatott zátony és szigetcsoport található, ám az USA Japán közelében már jelezte, hogy nem lesz több kínai szigetrablás. - Tehát amfíbia sem fog kelleni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 157
13 349
113
Szerintem sem az olaj a lényeg. Ennél sokkal fontosabb, hogy azok a szigetcsoportok, mint egy öv körbeveszik a Kínát a tenger felől. Aki azokat a szigeteket birtokolja, az a hajózási útvonalakat tudja ellenőrizni.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Akkor szerinted miért fejlesztik?
Tengerészeti járőrözésre, kutatás-mentésre, tűzoltásra - az elődjét /Harbin SH-5-öt/ is erre használták. Persze használhatják szállítási feladatokra is. /Azt viszont a térképen láthatod, hogy Kínának nem sok távoli "szigetecskéje" van./

De szittya88 civil hasznú ötletét is jónak tartom, mert sok városnak van távoli, a zsúfoltság miatt nehezen megközelíthető reptere. Persze itt nem az amfíbiáké, hanem a tiltrotoros gépeké a jövő, hiszen nekik vízfelületre sincs szükségük.

Kínában tudtommal még nincs tiltrotoros gép, de hatalmas a fejlődés. - És ki tudja, hogy holnap vagy holnapután mi fog kigurulni valamelyik gyár hangárjából?

De ennek az ambiának az exportjára, továbbra sem látok komoly esélyt.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
szittya88, Mackensen! Off:
Épp ellenkezőleg, mert szerintem minden az olaj és a /belőle származó/ pénz körül forog.
Mert az, hogy Kína mit ellenőriz stratégiailag, az csak háború esetén fontos. De ki a kórság akar háborúzni?!?.
Ám az olaj - háborúban és békében - egyaránt NÉLKÜLÖZHETETLEN ! Ráadásul Kína a föld egyik legnagyobb olajimportőre....

On: De ennek már nem sok köze van a szóban forgó amfíbiához.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Valojában azok a sigetek alatt lévő olaj nagyon intenzív kitermelésl is csak 2-3% át teszik ki Kina jelenlegi olajigényének és azt a szintu kitermelést is csak pár évig birnák tartani feltéve ha az összes olajkút egyszerre épulne és mukodne... nekunk 20-30-50 évre elegendo lenne az az olaj de mi nem vagyunk kina...
Kinának az az oajmennyiség bagatel pláne békében tobb lenne a hus mint a leves mert nincs annyi szakképzett olajmunkás és tapasztalat kínaba hogy gazdaságossá váljona kitermelés az importhoz képest. Hidd el hogy a kijáratoknak a szabad tengerekre békében is igen nagy szerepe van ha csak a révpénzt vagy egyébb áthaladási adokat nézed kalauzok stb.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 157
13 349
113
Ez a gép arra kell, amit te is elmondták: katasztrófavédelem (tűzoltás), mentés, szállítás esetleg.
Export meg eléggé kétséges, viszont nekik kell majd akkora mennyiség, hogy gazdaságos legyen a gyártása.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
És hozzátenném hogy az az olaj nagyon nem egy Libiai konyűolaj de még a brant szintjétol is elég messze van a vulkanikus tevékenységnek koszonhetoen és a techtonikus mosgásoknak repedéseknek koszonhetien elég kénes a cucc és mint mondtam nem könnyű olaj hanem inkább nehéz. De erről molni a gázipari átfedő tapasztalataival tobbet tudna neked mesélni
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
nekik kell majd akkora mennyiség, hogy gazdaságos legyen a gyártása.
Erről nem vagyok meggyőződve, mert a Bombardier kivételével a kényszer szüli az amfíbiagyártást, nem pedig a piaci igények. Kb. 20 gép legyártása szerintem csak magas eladási ár mellett lehet "gazdaságos", mely nem kedvez vásárlóknak. - És akkor még nem beszéltünk a fejlesztési költségekről!

Azt meg nem hinném, hogy Kínának több amfíbia kell, mint Oo-nak /20 db/. A Harbinból 7 db is elég volt /melyből 3 prototípus/. - Akkor meg mire használnának mondjuk 50-et?!?

Egy pici remény azért maradt: Kanada komolyan érdeklődött 1 nagyobb teljesítményű tűzoltógép iránt /mely erthető a sok erdőtűz miatt/. Ám a "túl gyors" Berjev nem felelt meg. A kínai gépnek /egyenes szárny, turboprop hajtóművek/ viszont remélhetőleg nem lesznek olyan problémái.
És ha beválik, akkor meg bármi lehet!

Szittya88 olajos offtémájára majd a Kína topicban reagálok.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Azt jó lenne tudni , hogy mit jelentenek az alábbi betűjelek: AG, TA vagy JL. Lehet, hogy csak a különböző /pl. kutató-mentő, tűzoltó/ változatokat jelzik, vagy talán még a kínaiak sem tudják, hogy hogyan nevezzék a gépet...?
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
Lehet az új szigeteiket akarják ellátni ezekkel a gépekkel! Vagy tengeri járőr és vizi kutató-mentő változatban is gondolkodnak! Így már megérheti nekik.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
A szigeteket /valójában 1 "zátonycsoport"/ fentebb már kitárgyaltuk. A nemzetközi tiltakozás ellenére ott már megépült az utánpótlást és a védelmet biztosító reptér /a műholdképeken 2 reptér látható./ Így oda nem éri meg, tehát nem érdemes amfíbiát küldeni.

A légtérellenőrzés, a járőrözés és a kutatás-mentés meg már eddig is az elvárások között szerepelt - így nem jelent plusz igényt.

/De ha már itt tartunk: A világ tengerparti országai ilyen feladatokra NEM amfíbiát használnak (- kivéve Kínát, Japánt és Oo-ot). Még Kanada sem, pedig ott gyártják a világ legsikeresebb (tűzoltó) amfíbiáját!
Tényleg, miért kéne 1 légtérellenőrző-járőr gépnek a vízre szállnia?!?

Kutatni és menteni meg nem igazán napsütéses, szélcsendes és hullámmentes tengeren kell, ahol le tud szállni 1 amfíbia. Vagy szerinted...?!? - Szerintem rossz időben ilyen célra helikoptert, (normál) repülőt és a mentőhajót érdemes használni./
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 157
13 349
113
Most olvastam, hogy India vesz kettőt Japántól.
Légtérellenőrzésre tuti, hogy nem fogják használni.
80% tűzoltás lesz a feladata a fennmaradó 20% az összes többi.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 157
13 349
113
A legnagyobb ez volt
https://en.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules