Ezen logika mentén ! Akkor te mi alapján cáfolsz és hitetlenkedel ?
Szervusztok!
Van azért ennél konkrétabb információ is.
A Szu-25 SZM3-asok, de talán az SZm2-es frissítés is rendelkezik a magyarul Hafaisztos trendszerrel, oroszul СВП-24 "Гефест" rendszerrel, amire néha hivatkoznak a Szu-25-ös esetében СВП-24-25 "Гефест" kóddal is.. Leírás a Szu-25 SZM3-ról itt:
20 мая - "Гефест" на службе штурмовиков (Страница 1) — Отдельный военный контент — Форум сайта «Военный паритет» —
forum.militaryparitet.com
A "GEFESZT" rendszer előre jelzi a HUD-on a célpontot, tehát a NIR rakétázás nem a vaktába megy.
Egy videó és a másik topikból egy hozzászólást érdemes megnézni:
A cél támadása után észlelte hogy egy rakéta megrongálja a (géppár másik gépének) hajtóművét. A (másik) pilóta hidegvérét megőrizve egyenesbe hozta a gépet, (parancs szerint) egyenesen távolodott. A parancsnok tükrében bal oldalról követte a mozgását, amikor észlelte a második rakétaindítást. A...
forum.htka.hu
"Egy minőségi videó a Szu-25-ösök munkájáról, főleg az SZM változat szemszögéből, hozzá illő zenével. Érdemes a videót többször is megnézni. Főleg a sok vitát szülő rakétatüzérségi alkalmazási mód miatt, ami a helikopteres vonalon még mindig komoly vitákat szül.
Az orosz hajózók elképesztően jó kis magasságú repülési képességein felül érdemes a HUD- ra koncentrálni. Tudom, hogy a fociban szoktak videót elemezni, és lehet, hogy nem ide való, plusz a HUD folyamatos villogása miatt nehéz is. De kísérletet teszek a HUD szimbolika elemzésére.Főleg a HUD bal oldalán középről lefelé látható dolgokra lehet koncentrálni, mert azt látni. A bal oldalt fent kijelzett sebességet, vagy a jobb oldalon kijelzett rádiós magasságot nem nagyon.
Mit látunk bal oldalon középről lefelé tekintve:
МАРШ = "Marsrut" azaz útvonal üzemmódban van a számítógép
ППН1=első útvonal pont
67,5 ez a pontig levő távolságot jelentheti, kilométerben
00:06:10 (ez egy folyamatosan csökkenő érték, tehát stopper óra, ami a pont eléréséhez lévő időt számolja vissza, esetünkben 6 perc 10mp van vissza az elérésig) szerintem ez az egyik legfontosabb adat
CНС= SZNSZ a jelentését nem tudom, lehet, hogy a fegyverzet NIR- re állítását jelzi
ОСТАТОК МЕНЕЕ 600= maradék kevesebb mint 600 (ez valószínűleg a póttartályos üza maradékot jelzi, a másik lehetőség, hogy a gépágyú lőszerét)
4OO8 (alul lent,középen) ez a függesztési pontokat jelzi a O jelűeken valószínűleg nincs fegyver.
A fent leírtakat az 1:05-és 1:07 közti kattintgatós kikockázásból láttam.
A következő rész, az első olyan sorozatlövés, amit valamennyire értékelhetően tudtam követni. Kezdjök 2:21-től: a vezér nagyon alacsonyan szórja az infrát (visszapattan az infra a földről!),a kísérő, amiben "mi ülünk", magasbbról követi, időnként a föld felé néző orral. A HUD látható részén középen egy hatalmas X-et látunk, alatta pedig villog az "УВОД" =UVOD felirat. Az UVOD=UVOGYITY, ami esetünkben kivezetést jelent. 2:25. Elkezdenek emelkedni, egy másodpercen belül többször is meg kell állítani, mert először még mindig UVOD van, aztán még mindig 2:25-nél vált a HUD, és megjelenik középen egy kis téglalap alakú céljel alatta pedig megjelenik a célereszt. A HUD bal oldalán megjelenik egy skála. A skála alatt pedig egy valamennyire látható szám: 7°30´ vagyis 7 fok 30 perc, ha jól láttam. A skála ezek alapján a gép állásszögét jelzi. Utána a céljel és a célkereszt egymáshoz közelebb kerül, némi emelkedéssel, de nem fedi egymást teljesen, és indul a sorozat, miközben a balra elöl repülő vezér már megint az infrákat szórja.
Ez alapján nekem erősen úgy tűnik, hogy a fedélzeti számítógép számolja nekik az indítási pontot,és a céljel mutatásával azt is jelzi, hogy milyen szögben kell emelkedni a sikeres találathoz, az SZM és nyilván az SZM3 változatú Szu-25-ösön is. A régieken meg a hajózó számol. Sajnos hosszú, lett, lehet, hogy értelme pedig kevés, de én többszöri kikockázás után, ezt hámoztam ki a videóból a nem túl nagy hozzáértésemmel."