Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
NIR-ezés+intenzív, kis magasságú manőverezés. A hangokat sajnos teljesen eltorzították, a pilótákét és a RITA hangját is. Viszont itt is támadják őket több féle légvédelmi eszközzel, ez még a torzított RITA-hang ellenére is jól hallható.

Stinger és Gepárd. Utóbbi elvileg még nincs ukrajnában ehhez képest jelzik a rendszerek.
Ha a Gepárd riasztások nem hamisak, akkor lehet, hogy a lengyelek már régen küldtek titokban Loara-kat:
Mondjuk sok nincs belőle, 1-5 közé teszik a számukat. De csak tippelgetek.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
Stinger és Gepárd. Utóbbi elvileg még nincs ukrajnában ehhez képest jelzik a rendszerek.
Ha a Gepárd riasztások nem hamisak, akkor lehet, hogy a lengyelek már régen küldtek titokban Loara-kat:
Mondjuk sok nincs belőle, 1-5 közé teszik a számukat. De csak tippelgetek.
Előfordulhat. Az igazat megvallva nem tudom, hogy mi van ott, csak azt, hogy mit mondott nekik a gép védelmi rendszere.Nem olvasom napi szinten az ukrán topicot, írni meg általában hétvégente szoktam. Mert akkor érek rá. Ha látok egy érdekesnek tűnő videót, a Kamovokról, vagy a Mi-28-asról,Mi-35M-ről, azt megosztom. Ha esetleg kell és tudom, akkor le is fordítom a benne elhangzó szövegeket. A kedvenc repülőeszközeim a helikopterek, így leginkább azoknak a tevékenységét próbálom figyelni, nyilvánosan elérhető forrásokból. Általában youtube, rutube.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Korábban (legalább néhány héttel ezelőtt) is volt felvétel, ahol Rita Gepárdot emlegetett. Gondolom ezt vagy beérkező IFF lekérés, vagy (ami valósznűbb) a beérkező radarhullámok alapján az RWR állapítja meg. Simán lehet, hogy van valamilyen másik rendszer, ami hasonló kisugárzással rendelkezik és azt azonosítja tévesen Gepárdéként.
Emellett azt is el tudom képzelni, hogy a "Gepárd" alapvetően nem is feltétlenül az adott rendszerre utal, hanem mást vagy az egész kategóriát fedi le, esetleg szándékosan.
 
W

Wilson

Guest
Orosz cikk...

Ka-52 vs Mi-28

3322965_900.jpg




- Melyik a jobb gép?

Ez a kérdés gyakran felmerült a "szakértők" vitáiban a különböző tematikus fórumokon és a különféle forrásokkal kapcsolatos megjegyzésekben, különösen a CBO kezdete után.

Ahogy korábban az egyik cikkben írtam, ennek a két gépnek az összehasonlítása értelmetlen, mert. noha mindkettő az ellenség élőerejének és páncélozott járművének megsemmisítésére szolgál, így vagy úgy, minden helikopternek megvannak az előnyei és hátrányai az „ellenféllel” szemben, és emellett számos speciális feladat is van.
Nem látom értelmét a teljesítményjellemzők összehasonlításának, mert ezt már milliószor elmondták, és mindegyiknek bizonyos jellemzőit bizonyos feltételek alapján kiválasztották a tervezők (és korántsem hülyék dolgoznak ott)

Mindkét helikopter motorja a VK-2500 csak a 28-ban az erő egy kis része az RV-be (farrotor) kerül, ami a Ka-52-nek előnyt jelent a statikus plafon szempontjából, de ez tényleg fontos ?

Mindkét helikopter hajtóművei egymástól bizonyos távolságban vannak, ami biztosíthatja az egyik hajtómű müködését, abban az esetben ha egy rakéta eltalálja a másik hajtóművet.

Igen, az RW hiánya miatt az Alligator nem érzékeny az oldalszélre - ez kétségtelenül plusz (a tengeren és a hegyekben főleg)
Manőverezőképesség tekintetében a Ka-52 megelőzi az éjszakai vadászt, de koaxiális (ikercsavaros) sémán végzett meredek manővereknél „átfedés” lép fel a lapátok között, ami miatt már több katasztrófa is történt.

De a Ka-52-nek nincs ilyen személyzet túlélő rendszere (a Mi-28 pilótafülke jellemzői, további részletek a cikkben ( https://telegra.ph/Mi-28-Nochnoj-Okhotnik-08-07)), de van egy „katapult”, amit nem mindig lehet használni, és nem is olyan gyakran használták, hogy vitathatatlan pluszként említsék (bár ez szerintem határozottan +).
A Mi-28 gépágyúja sokkal nagyobb tűzterületet fed le (mobilitása miatt), de a Ka-52-ben közelebb van a tömegközépponthoz, ami befolyásolja a nagyobb lövési pontosságot.

A „Night Hunter” 6 km-ről indítja az „Ataka” ATGM-et,
és 10 km-nél az 52. „Whirlwind”-et, de ez lézeres irányítású,
amit az ellenség "kihasználhat", ha pl egy tereptárgy takarása mögé bújik, az Ataka SACLOS, és VHF rádiós irányítást használ, ami kevesebb esélyt hagy az ellenségnek, az észlelésére..

A 28-as célzóberendezése jobb, így rossz látási viszonyok között is hatékonyabb célzást tesz lehetővé.

Ha fantasztikus légi csatát veszünk a Mi-28 és a Ka-52 között, akkor sokkal fontosabb lesz azt figyelembe venni, hogy ki ül a helikopter "pilótafülkéjében", és nem azt, hogy "melyik helikopter a menőbb. "

Valójában ez a szöveg helikopter (rövid összehasonlításával) azt jelenti, hogy az összehasonlítás értelmetlen. És a védelmi ipar minden érve egyik vagy másik mellett - gyakran attól függ, hogy el kell-e adni ezt vagy azt a helikoptert exportra más országokba, mint az egyik tényleges fölénye a másikkal szemben.

Most az NWO-ban ezeket a helikoptereket párban, jól kiegyensúlyozott párban használják, mert A Ka-52-nek nincs előnye a Mi-28-al szemben (és fordítva), és ha van is valamilyen módon, ezeket az előnyöket ellensúlyozzák az "ellenfél" egyéb tényezői. A Ka-52 hatékonyabb fegyverekkel, míg a Mi-28 fejlettebb kereső és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik.

Az egyensúly jobb, mint bármely egyedi jellemző. És miközben telhetetlen vita folyik a fórumokon és a chateken arról, hogy melyik a menőbb/jobb, ez a pár a csatatéren továbbra is mindenféle célpontot pusztít, segítve és kiegészítve egymást.
Nagyon sok taktikai kombináció létezik, és ezeket mindig egy adott harci küldetéshez választják ki.

Bmpd
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 289
113
Orosz cikk...

Ka-52 vs Mi-28

3322965_900.jpg




- Melyik a jobb gép?

Ez a kérdés gyakran felmerült a "szakértők" vitáiban a különböző tematikus fórumokon és a különféle forrásokkal kapcsolatos megjegyzésekben, különösen a CBO kezdete után.

Ahogy korábban az egyik cikkben írtam, ennek a két gépnek az összehasonlítása értelmetlen, mert. noha mindkettő az ellenség élőerejének és páncélozott járművének megsemmisítésére szolgál, így vagy úgy, minden helikopternek megvannak az előnyei és hátrányai az „ellenféllel” szemben, és emellett számos speciális feladat is van.
Nem látom értelmét a teljesítményjellemzők összehasonlításának, mert ezt már milliószor elmondták, és mindegyiknek bizonyos jellemzőit bizonyos feltételek alapján kiválasztották a tervezők (és korántsem hülyék dolgoznak ott)

Mindkét helikopter motorja a VK-2500 csak a 28-ban az erő egy kis része az RV-be (farrotor) kerül, ami a Ka-52-nek előnyt jelent a statikus plafon szempontjából, de ez tényleg fontos ?

Mindkét helikopter hajtóművei egymástól bizonyos távolságban vannak, ami biztosíthatja az egyik hajtómű müködését, abban az esetben ha egy rakéta eltalálja a másik hajtóművet.

Igen, az RW hiánya miatt az Alligator nem érzékeny az oldalszélre - ez kétségtelenül plusz (a tengeren és a hegyekben főleg)
Manőverezőképesség tekintetében a Ka-52 megelőzi az éjszakai vadászt, de koaxiális (ikercsavaros) sémán végzett meredek manővereknél „átfedés” lép fel a lapátok között, ami miatt már több katasztrófa is történt.

De a Ka-52-nek nincs ilyen személyzet túlélő rendszere (a Mi-28 pilótafülke jellemzői, további részletek a cikkben ( https://telegra.ph/Mi-28-Nochnoj-Okhotnik-08-07)), de van egy „katapult”, amit nem mindig lehet használni, és nem is olyan gyakran használták, hogy vitathatatlan pluszként említsék (bár ez szerintem határozottan +).
A Mi-28 gépágyúja sokkal nagyobb tűzterületet fed le (mobilitása miatt), de a Ka-52-ben közelebb van a tömegközépponthoz, ami befolyásolja a nagyobb lövési pontosságot.

A „Night Hunter” 6 km-ről indítja az „Ataka” ATGM-et,
és 10 km-nél az 52. „Whirlwind”-et, de ez lézeres irányítású,
amit az ellenség "kihasználhat", ha pl egy tereptárgy takarása mögé bújik, az Ataka SACLOS, és VHF rádiós irányítást használ, ami kevesebb esélyt hagy az ellenségnek, az észlelésére..

A 28-as célzóberendezése jobb, így rossz látási viszonyok között is hatékonyabb célzást tesz lehetővé.

Ha fantasztikus légi csatát veszünk a Mi-28 és a Ka-52 között, akkor sokkal fontosabb lesz azt figyelembe venni, hogy ki ül a helikopter "pilótafülkéjében", és nem azt, hogy "melyik helikopter a menőbb. "

Valójában ez a szöveg helikopter (rövid összehasonlításával) azt jelenti, hogy az összehasonlítás értelmetlen. És a védelmi ipar minden érve egyik vagy másik mellett - gyakran attól függ, hogy el kell-e adni ezt vagy azt a helikoptert exportra más országokba, mint az egyik tényleges fölénye a másikkal szemben.

Most az NWO-ban ezeket a helikoptereket párban, jól kiegyensúlyozott párban használják, mert A Ka-52-nek nincs előnye a Mi-28-al szemben (és fordítva), és ha van is valamilyen módon, ezeket az előnyöket ellensúlyozzák az "ellenfél" egyéb tényezői. A Ka-52 hatékonyabb fegyverekkel, míg a Mi-28 fejlettebb kereső és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik.

Az egyensúly jobb, mint bármely egyedi jellemző. És miközben telhetetlen vita folyik a fórumokon és a chateken arról, hogy melyik a menőbb/jobb, ez a pár a csatatéren továbbra is mindenféle célpontot pusztít, segítve és kiegészítve egymást.
Nagyon sok taktikai kombináció létezik, és ezeket mindig egy adott harci küldetéshez választják ki.

Bmpd

A Mi-28 "fejlettebb kereső és kommunikációs rendszer"-et vajon nem lehet berakni a Kamovba?
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
Orosz cikk...

Ka-52 vs Mi-28

3322965_900.jpg




- Melyik a jobb gép?

Ez a kérdés gyakran felmerült a "szakértők" vitáiban a különböző tematikus fórumokon és a különféle forrásokkal kapcsolatos megjegyzésekben, különösen a CBO kezdete után.

Ahogy korábban az egyik cikkben írtam, ennek a két gépnek az összehasonlítása értelmetlen, mert. noha mindkettő az ellenség élőerejének és páncélozott járművének megsemmisítésére szolgál, így vagy úgy, minden helikopternek megvannak az előnyei és hátrányai az „ellenféllel” szemben, és emellett számos speciális feladat is van.
Nem látom értelmét a teljesítményjellemzők összehasonlításának, mert ezt már milliószor elmondták, és mindegyiknek bizonyos jellemzőit bizonyos feltételek alapján kiválasztották a tervezők (és korántsem hülyék dolgoznak ott)

Mindkét helikopter motorja a VK-2500 csak a 28-ban az erő egy kis része az RV-be (farrotor) kerül, ami a Ka-52-nek előnyt jelent a statikus plafon szempontjából, de ez tényleg fontos ?

Mindkét helikopter hajtóművei egymástól bizonyos távolságban vannak, ami biztosíthatja az egyik hajtómű müködését, abban az esetben ha egy rakéta eltalálja a másik hajtóművet.

Igen, az RW hiánya miatt az Alligator nem érzékeny az oldalszélre - ez kétségtelenül plusz (a tengeren és a hegyekben főleg)
Manőverezőképesség tekintetében a Ka-52 megelőzi az éjszakai vadászt, de koaxiális (ikercsavaros) sémán végzett meredek manővereknél „átfedés” lép fel a lapátok között, ami miatt már több katasztrófa is történt.

De a Ka-52-nek nincs ilyen személyzet túlélő rendszere (a Mi-28 pilótafülke jellemzői, további részletek a cikkben ( https://telegra.ph/Mi-28-Nochnoj-Okhotnik-08-07)), de van egy „katapult”, amit nem mindig lehet használni, és nem is olyan gyakran használták, hogy vitathatatlan pluszként említsék (bár ez szerintem határozottan +).
A Mi-28 gépágyúja sokkal nagyobb tűzterületet fed le (mobilitása miatt), de a Ka-52-ben közelebb van a tömegközépponthoz, ami befolyásolja a nagyobb lövési pontosságot.

A „Night Hunter” 6 km-ről indítja az „Ataka” ATGM-et,
és 10 km-nél az 52. „Whirlwind”-et, de ez lézeres irányítású,
amit az ellenség "kihasználhat", ha pl egy tereptárgy takarása mögé bújik, az Ataka SACLOS, és VHF rádiós irányítást használ, ami kevesebb esélyt hagy az ellenségnek, az észlelésére..

A 28-as célzóberendezése jobb, így rossz látási viszonyok között is hatékonyabb célzást tesz lehetővé.

Ha fantasztikus légi csatát veszünk a Mi-28 és a Ka-52 között, akkor sokkal fontosabb lesz azt figyelembe venni, hogy ki ül a helikopter "pilótafülkéjében", és nem azt, hogy "melyik helikopter a menőbb. "

Valójában ez a szöveg helikopter (rövid összehasonlításával) azt jelenti, hogy az összehasonlítás értelmetlen. És a védelmi ipar minden érve egyik vagy másik mellett - gyakran attól függ, hogy el kell-e adni ezt vagy azt a helikoptert exportra más országokba, mint az egyik tényleges fölénye a másikkal szemben.

Most az NWO-ban ezeket a helikoptereket párban, jól kiegyensúlyozott párban használják, mert A Ka-52-nek nincs előnye a Mi-28-al szemben (és fordítva), és ha van is valamilyen módon, ezeket az előnyöket ellensúlyozzák az "ellenfél" egyéb tényezői. A Ka-52 hatékonyabb fegyverekkel, míg a Mi-28 fejlettebb kereső és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik.

Az egyensúly jobb, mint bármely egyedi jellemző. És miközben telhetetlen vita folyik a fórumokon és a chateken arról, hogy melyik a menőbb/jobb, ez a pár a csatatéren továbbra is mindenféle célpontot pusztít, segítve és kiegészítve egymást.
Nagyon sok taktikai kombináció létezik, és ezeket mindig egy adott harci küldetéshez választják ki.

Bmpd


A cikk alapvetően érdekes,az eredetit nem olvastam, csak ezt a fordítást. Felmerült bennem pár kérdés.
1.Ha a gépek egy szinten vannak, akkor viszont kérdés, hogy miért rendeltek a Kamovból jóval többet, és miért kritizálták a Mil gépét a szíriai művelet során igen gyakran?!
2.Miért előnyösebb egy, csak 4 kilométerrel közelebbről indítható rádiós vezérlésű, kisebb átütőképességű IPTR, mint a messzebbről indítható, vastagabb páncélzattal is elboldoguló lézerirányítású?
3. Ha a Mi-28-as jobb kommunikációs és kereső, nyilván célkereső rendszerrel rendelkezik, akkor miért kellett a Mil által bevallottan képességnövelési célzattal felrakni a legújabb Mi-28 változatra a Kamovon már kezdettől fogva használt GOESZ-451-es rendszert?
 
W

Wilson

Guest
A cikk alapvetően érdekes,az eredetit nem olvastam, csak ezt a fordítást. Felmerült bennem pár kérdés.
1.Ha a gépek egy szinten vannak, akkor viszont kérdés, hogy miért rendeltek a Kamovból jóval többet, és miért kritizálták a Mil gépét a szíriai művelet során igen gyakran?!
2.Miért előnyösebb egy, csak 4 kilométerrel közelebbről indítható rádiós vezérlésű, kisebb átütőképességű IPTR, mint a messzebbről indítható, vastagabb páncélzattal is elboldoguló lézerirányítású?
3. Ha a Mi-28-as jobb kommunikációs és kereső, nyilván célkereső rendszerrel rendelkezik, akkor miért kellett a Mil által bevallottan képességnövelési célzattal felrakni a legújabb Mi-28 változatra a Kamovon már kezdettől fogva használt GOESZ-451-es rendszert?
Alapvetően szerintem a probléma még a szovjet időkig nyúlik vissza, azóta nem tudták racionizálni az hadipar termelésüket az Oroszok ,szerintem teljesen felesleges két harcihelipoter típust gyártani Oroszországnak ezt még az Oroszországnál fényévekkel gazdagabb és szinte végtelen védelmi költségvetéssel rendelkező USA sem engedi meg magának.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 919
113
A Kamov és a Mil eddig el volt egymás mellett, mivel két különböző feladatra terveztek. Mióta a harci helikopterek tervezésében és gyártásában megjelent és sikereket ért el a Kamov, ezért a Mil "lagymatag" fejlesztését fel kellett pörgetni. Ki jöttek a hibák is, rendesen. Kemény konkurencia harc kezdődhetett közöttük és szerintem a Mil van hátrányban. Az, hogy a publikációkból mi igaz és mi nem, nem egyszerű kiigazodni. A Mi-38 esete is megér néhány misét.
1661343012_48888.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
Alapvetően szerintem a probléma még a szovjet időkig nyúlik vissza, azóta nem tudták racionizálni az hadipar termelésüket az Oroszok ,szerintem teljesen felesleges két harcihelipoter típust gyártani Oroszországnak ezt még az Oroszországnál fényévekkel gazdagabb és szinte végtelen védelmi költségvetéssel rendelkező USA sem engedi meg magának.

Dehogynem. AH-64 és az AH-1. Mai napig így megy.
Ettől függetlenül az oroszoknak nem kellene 3 harci helikopter, ugyanis a Ka-52, Mi-28 mellet a mai napig ott van a Mi-24-is.
Én úgy látom a Ka-52 elég lenne nekik. Abba kellene nyomni a pénzt és akkor még jobb lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Dehogynem. AH-64 és az AH-1. Mai napig így megy.
Ettől függetlenül az oroszoknak nem kellene 3 harci helikopter, ugyanis a Ka-52, Mi-28 mellet a mai napig ott van a Mi-24-is.
Én úgy látom a Ka-52 elég lenne nekik. Abba kellene nyomni a pénzt és akkor még jobb lenne.
Ez valóság elferdítése.

  • A US ARMY időtlen idők óta nem használ AH-1 változatokat. Úgy cirka 20 éve.
  • A USMC meg nem használ AH-64-et. Soha nem is használt. Ezért van náluk újabb AH-1 változat.
  • Harmadik heli meg nincs is.

Ehhez képest nézzed már meg mennyiféle heli van és hány haderőnemnél...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
Ez valóság elferdítése.

  • A US ARMY időtlen idők óta nem használ AH-1 változatokat. Úgy cirka 20 éve.
  • A USMC meg nem használ AH-64-et. Soha nem is használt. Ezért van náluk újabb AH-1 változat.
  • Harmadik heli meg nincs is.

Ehhez képest nézzed már meg mennyiféle heli van és hány haderőnemnél...

A ma ismert matematika alapján az 1+1=2. Vagyis 2 fajta harci helit használ az USA hadereje.
Az oroszoknál ez a szám 3. Akkor mi is volt a gondod éppen? o_O
 
W

Wilson

Guest
Dehogynem. AH-64 és az AH-1. Mai napig így megy.
Ettől függetlenül az oroszoknak nem kellene 3 harci helikopter, ugyanis a Ka-52, Mi-28 mellet a mai napig ott van a Mi-24-is.
Én úgy látom a Ka-52 elég lenne nekik. Abba kellene nyomni a pénzt és akkor még jobb lenne.
Jogos megfeledkeztem róla, hogy 2006 óta a Bell AH-1Z Viper változatot újra gyártják.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7