Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

Stinger és Gepárd. Utóbbi elvileg még nincs ukrajnában ehhez képest jelzik a rendszerek.
Ha a Gepárd riasztások nem hamisak, akkor lehet, hogy a lengyelek már régen küldtek titokban Loara-kat:
Mondjuk sok nincs belőle, 1-5 közé teszik a számukat. De csak tippelgetek.
Előfordulhat. Az igazat megvallva nem tudom, hogy mi van ott, csak azt, hogy mit mondott nekik a gép védelmi rendszere.Nem olvasom napi szinten az ukrán topicot, írni meg általában hétvégente szoktam. Mert akkor érek rá. Ha látok egy érdekesnek tűnő videót, a Kamovokról, vagy a Mi-28-asról,Mi-35M-ről, azt megosztom. Ha esetleg kell és tudom, akkor le is fordítom a benne elhangzó szövegeket. A kedvenc repülőeszközeim a helikopterek, így leginkább azoknak a tevékenységét próbálom figyelni, nyilvánosan elérhető forrásokból. Általában youtube, rutube.
 
Korábban (legalább néhány héttel ezelőtt) is volt felvétel, ahol Rita Gepárdot emlegetett. Gondolom ezt vagy beérkező IFF lekérés, vagy (ami valósznűbb) a beérkező radarhullámok alapján az RWR állapítja meg. Simán lehet, hogy van valamilyen másik rendszer, ami hasonló kisugárzással rendelkezik és azt azonosítja tévesen Gepárdéként.
Emellett azt is el tudom képzelni, hogy a "Gepárd" alapvetően nem is feltétlenül az adott rendszerre utal, hanem mást vagy az egész kategóriát fedi le, esetleg szándékosan.
 
Orosz cikk...

Ka-52 vs Mi-28

3322965_900.jpg




- Melyik a jobb gép?

Ez a kérdés gyakran felmerült a "szakértők" vitáiban a különböző tematikus fórumokon és a különféle forrásokkal kapcsolatos megjegyzésekben, különösen a CBO kezdete után.

Ahogy korábban az egyik cikkben írtam, ennek a két gépnek az összehasonlítása értelmetlen, mert. noha mindkettő az ellenség élőerejének és páncélozott járművének megsemmisítésére szolgál, így vagy úgy, minden helikopternek megvannak az előnyei és hátrányai az „ellenféllel” szemben, és emellett számos speciális feladat is van.
Nem látom értelmét a teljesítményjellemzők összehasonlításának, mert ezt már milliószor elmondták, és mindegyiknek bizonyos jellemzőit bizonyos feltételek alapján kiválasztották a tervezők (és korántsem hülyék dolgoznak ott)

Mindkét helikopter motorja a VK-2500 csak a 28-ban az erő egy kis része az RV-be (farrotor) kerül, ami a Ka-52-nek előnyt jelent a statikus plafon szempontjából, de ez tényleg fontos ?

Mindkét helikopter hajtóművei egymástól bizonyos távolságban vannak, ami biztosíthatja az egyik hajtómű müködését, abban az esetben ha egy rakéta eltalálja a másik hajtóművet.

Igen, az RW hiánya miatt az Alligator nem érzékeny az oldalszélre - ez kétségtelenül plusz (a tengeren és a hegyekben főleg)
Manőverezőképesség tekintetében a Ka-52 megelőzi az éjszakai vadászt, de koaxiális (ikercsavaros) sémán végzett meredek manővereknél „átfedés” lép fel a lapátok között, ami miatt már több katasztrófa is történt.

De a Ka-52-nek nincs ilyen személyzet túlélő rendszere (a Mi-28 pilótafülke jellemzői, további részletek a cikkben ( https://telegra.ph/Mi-28-Nochnoj-Okhotnik-08-07)), de van egy „katapult”, amit nem mindig lehet használni, és nem is olyan gyakran használták, hogy vitathatatlan pluszként említsék (bár ez szerintem határozottan +).
A Mi-28 gépágyúja sokkal nagyobb tűzterületet fed le (mobilitása miatt), de a Ka-52-ben közelebb van a tömegközépponthoz, ami befolyásolja a nagyobb lövési pontosságot.

A „Night Hunter” 6 km-ről indítja az „Ataka” ATGM-et,
és 10 km-nél az 52. „Whirlwind”-et, de ez lézeres irányítású,
amit az ellenség "kihasználhat", ha pl egy tereptárgy takarása mögé bújik, az Ataka SACLOS, és VHF rádiós irányítást használ, ami kevesebb esélyt hagy az ellenségnek, az észlelésére..

A 28-as célzóberendezése jobb, így rossz látási viszonyok között is hatékonyabb célzást tesz lehetővé.

Ha fantasztikus légi csatát veszünk a Mi-28 és a Ka-52 között, akkor sokkal fontosabb lesz azt figyelembe venni, hogy ki ül a helikopter "pilótafülkéjében", és nem azt, hogy "melyik helikopter a menőbb. "

Valójában ez a szöveg helikopter (rövid összehasonlításával) azt jelenti, hogy az összehasonlítás értelmetlen. És a védelmi ipar minden érve egyik vagy másik mellett - gyakran attól függ, hogy el kell-e adni ezt vagy azt a helikoptert exportra más országokba, mint az egyik tényleges fölénye a másikkal szemben.

Most az NWO-ban ezeket a helikoptereket párban, jól kiegyensúlyozott párban használják, mert A Ka-52-nek nincs előnye a Mi-28-al szemben (és fordítva), és ha van is valamilyen módon, ezeket az előnyöket ellensúlyozzák az "ellenfél" egyéb tényezői. A Ka-52 hatékonyabb fegyverekkel, míg a Mi-28 fejlettebb kereső és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik.

Az egyensúly jobb, mint bármely egyedi jellemző. És miközben telhetetlen vita folyik a fórumokon és a chateken arról, hogy melyik a menőbb/jobb, ez a pár a csatatéren továbbra is mindenféle célpontot pusztít, segítve és kiegészítve egymást.
Nagyon sok taktikai kombináció létezik, és ezeket mindig egy adott harci küldetéshez választják ki.

Bmpd
 
Orosz cikk...

Ka-52 vs Mi-28

3322965_900.jpg




- Melyik a jobb gép?

Ez a kérdés gyakran felmerült a "szakértők" vitáiban a különböző tematikus fórumokon és a különféle forrásokkal kapcsolatos megjegyzésekben, különösen a CBO kezdete után.

Ahogy korábban az egyik cikkben írtam, ennek a két gépnek az összehasonlítása értelmetlen, mert. noha mindkettő az ellenség élőerejének és páncélozott járművének megsemmisítésére szolgál, így vagy úgy, minden helikopternek megvannak az előnyei és hátrányai az „ellenféllel” szemben, és emellett számos speciális feladat is van.
Nem látom értelmét a teljesítményjellemzők összehasonlításának, mert ezt már milliószor elmondták, és mindegyiknek bizonyos jellemzőit bizonyos feltételek alapján kiválasztották a tervezők (és korántsem hülyék dolgoznak ott)

Mindkét helikopter motorja a VK-2500 csak a 28-ban az erő egy kis része az RV-be (farrotor) kerül, ami a Ka-52-nek előnyt jelent a statikus plafon szempontjából, de ez tényleg fontos ?

Mindkét helikopter hajtóművei egymástól bizonyos távolságban vannak, ami biztosíthatja az egyik hajtómű müködését, abban az esetben ha egy rakéta eltalálja a másik hajtóművet.

Igen, az RW hiánya miatt az Alligator nem érzékeny az oldalszélre - ez kétségtelenül plusz (a tengeren és a hegyekben főleg)
Manőverezőképesség tekintetében a Ka-52 megelőzi az éjszakai vadászt, de koaxiális (ikercsavaros) sémán végzett meredek manővereknél „átfedés” lép fel a lapátok között, ami miatt már több katasztrófa is történt.

De a Ka-52-nek nincs ilyen személyzet túlélő rendszere (a Mi-28 pilótafülke jellemzői, további részletek a cikkben ( https://telegra.ph/Mi-28-Nochnoj-Okhotnik-08-07)), de van egy „katapult”, amit nem mindig lehet használni, és nem is olyan gyakran használták, hogy vitathatatlan pluszként említsék (bár ez szerintem határozottan +).
A Mi-28 gépágyúja sokkal nagyobb tűzterületet fed le (mobilitása miatt), de a Ka-52-ben közelebb van a tömegközépponthoz, ami befolyásolja a nagyobb lövési pontosságot.

A „Night Hunter” 6 km-ről indítja az „Ataka” ATGM-et,
és 10 km-nél az 52. „Whirlwind”-et, de ez lézeres irányítású,
amit az ellenség "kihasználhat", ha pl egy tereptárgy takarása mögé bújik, az Ataka SACLOS, és VHF rádiós irányítást használ, ami kevesebb esélyt hagy az ellenségnek, az észlelésére..

A 28-as célzóberendezése jobb, így rossz látási viszonyok között is hatékonyabb célzást tesz lehetővé.

Ha fantasztikus légi csatát veszünk a Mi-28 és a Ka-52 között, akkor sokkal fontosabb lesz azt figyelembe venni, hogy ki ül a helikopter "pilótafülkéjében", és nem azt, hogy "melyik helikopter a menőbb. "

Valójában ez a szöveg helikopter (rövid összehasonlításával) azt jelenti, hogy az összehasonlítás értelmetlen. És a védelmi ipar minden érve egyik vagy másik mellett - gyakran attól függ, hogy el kell-e adni ezt vagy azt a helikoptert exportra más országokba, mint az egyik tényleges fölénye a másikkal szemben.

Most az NWO-ban ezeket a helikoptereket párban, jól kiegyensúlyozott párban használják, mert A Ka-52-nek nincs előnye a Mi-28-al szemben (és fordítva), és ha van is valamilyen módon, ezeket az előnyöket ellensúlyozzák az "ellenfél" egyéb tényezői. A Ka-52 hatékonyabb fegyverekkel, míg a Mi-28 fejlettebb kereső és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik.

Az egyensúly jobb, mint bármely egyedi jellemző. És miközben telhetetlen vita folyik a fórumokon és a chateken arról, hogy melyik a menőbb/jobb, ez a pár a csatatéren továbbra is mindenféle célpontot pusztít, segítve és kiegészítve egymást.
Nagyon sok taktikai kombináció létezik, és ezeket mindig egy adott harci küldetéshez választják ki.

Bmpd

A Mi-28 "fejlettebb kereső és kommunikációs rendszer"-et vajon nem lehet berakni a Kamovba?
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)
Orosz cikk...

Ka-52 vs Mi-28

3322965_900.jpg




- Melyik a jobb gép?

Ez a kérdés gyakran felmerült a "szakértők" vitáiban a különböző tematikus fórumokon és a különféle forrásokkal kapcsolatos megjegyzésekben, különösen a CBO kezdete után.

Ahogy korábban az egyik cikkben írtam, ennek a két gépnek az összehasonlítása értelmetlen, mert. noha mindkettő az ellenség élőerejének és páncélozott járművének megsemmisítésére szolgál, így vagy úgy, minden helikopternek megvannak az előnyei és hátrányai az „ellenféllel” szemben, és emellett számos speciális feladat is van.
Nem látom értelmét a teljesítményjellemzők összehasonlításának, mert ezt már milliószor elmondták, és mindegyiknek bizonyos jellemzőit bizonyos feltételek alapján kiválasztották a tervezők (és korántsem hülyék dolgoznak ott)

Mindkét helikopter motorja a VK-2500 csak a 28-ban az erő egy kis része az RV-be (farrotor) kerül, ami a Ka-52-nek előnyt jelent a statikus plafon szempontjából, de ez tényleg fontos ?

Mindkét helikopter hajtóművei egymástól bizonyos távolságban vannak, ami biztosíthatja az egyik hajtómű müködését, abban az esetben ha egy rakéta eltalálja a másik hajtóművet.

Igen, az RW hiánya miatt az Alligator nem érzékeny az oldalszélre - ez kétségtelenül plusz (a tengeren és a hegyekben főleg)
Manőverezőképesség tekintetében a Ka-52 megelőzi az éjszakai vadászt, de koaxiális (ikercsavaros) sémán végzett meredek manővereknél „átfedés” lép fel a lapátok között, ami miatt már több katasztrófa is történt.

De a Ka-52-nek nincs ilyen személyzet túlélő rendszere (a Mi-28 pilótafülke jellemzői, további részletek a cikkben ( https://telegra.ph/Mi-28-Nochnoj-Okhotnik-08-07)), de van egy „katapult”, amit nem mindig lehet használni, és nem is olyan gyakran használták, hogy vitathatatlan pluszként említsék (bár ez szerintem határozottan +).
A Mi-28 gépágyúja sokkal nagyobb tűzterületet fed le (mobilitása miatt), de a Ka-52-ben közelebb van a tömegközépponthoz, ami befolyásolja a nagyobb lövési pontosságot.

A „Night Hunter” 6 km-ről indítja az „Ataka” ATGM-et,
és 10 km-nél az 52. „Whirlwind”-et, de ez lézeres irányítású,
amit az ellenség "kihasználhat", ha pl egy tereptárgy takarása mögé bújik, az Ataka SACLOS, és VHF rádiós irányítást használ, ami kevesebb esélyt hagy az ellenségnek, az észlelésére..

A 28-as célzóberendezése jobb, így rossz látási viszonyok között is hatékonyabb célzást tesz lehetővé.

Ha fantasztikus légi csatát veszünk a Mi-28 és a Ka-52 között, akkor sokkal fontosabb lesz azt figyelembe venni, hogy ki ül a helikopter "pilótafülkéjében", és nem azt, hogy "melyik helikopter a menőbb. "

Valójában ez a szöveg helikopter (rövid összehasonlításával) azt jelenti, hogy az összehasonlítás értelmetlen. És a védelmi ipar minden érve egyik vagy másik mellett - gyakran attól függ, hogy el kell-e adni ezt vagy azt a helikoptert exportra más országokba, mint az egyik tényleges fölénye a másikkal szemben.

Most az NWO-ban ezeket a helikoptereket párban, jól kiegyensúlyozott párban használják, mert A Ka-52-nek nincs előnye a Mi-28-al szemben (és fordítva), és ha van is valamilyen módon, ezeket az előnyöket ellensúlyozzák az "ellenfél" egyéb tényezői. A Ka-52 hatékonyabb fegyverekkel, míg a Mi-28 fejlettebb kereső és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik.

Az egyensúly jobb, mint bármely egyedi jellemző. És miközben telhetetlen vita folyik a fórumokon és a chateken arról, hogy melyik a menőbb/jobb, ez a pár a csatatéren továbbra is mindenféle célpontot pusztít, segítve és kiegészítve egymást.
Nagyon sok taktikai kombináció létezik, és ezeket mindig egy adott harci küldetéshez választják ki.

Bmpd


A cikk alapvetően érdekes,az eredetit nem olvastam, csak ezt a fordítást. Felmerült bennem pár kérdés.
1.Ha a gépek egy szinten vannak, akkor viszont kérdés, hogy miért rendeltek a Kamovból jóval többet, és miért kritizálták a Mil gépét a szíriai művelet során igen gyakran?!
2.Miért előnyösebb egy, csak 4 kilométerrel közelebbről indítható rádiós vezérlésű, kisebb átütőképességű IPTR, mint a messzebbről indítható, vastagabb páncélzattal is elboldoguló lézerirányítású?
3. Ha a Mi-28-as jobb kommunikációs és kereső, nyilván célkereső rendszerrel rendelkezik, akkor miért kellett a Mil által bevallottan képességnövelési célzattal felrakni a legújabb Mi-28 változatra a Kamovon már kezdettől fogva használt GOESZ-451-es rendszert?
 
A cikk alapvetően érdekes,az eredetit nem olvastam, csak ezt a fordítást. Felmerült bennem pár kérdés.
1.Ha a gépek egy szinten vannak, akkor viszont kérdés, hogy miért rendeltek a Kamovból jóval többet, és miért kritizálták a Mil gépét a szíriai művelet során igen gyakran?!
2.Miért előnyösebb egy, csak 4 kilométerrel közelebbről indítható rádiós vezérlésű, kisebb átütőképességű IPTR, mint a messzebbről indítható, vastagabb páncélzattal is elboldoguló lézerirányítású?
3. Ha a Mi-28-as jobb kommunikációs és kereső, nyilván célkereső rendszerrel rendelkezik, akkor miért kellett a Mil által bevallottan képességnövelési célzattal felrakni a legújabb Mi-28 változatra a Kamovon már kezdettől fogva használt GOESZ-451-es rendszert?
Alapvetően szerintem a probléma még a szovjet időkig nyúlik vissza, azóta nem tudták racionizálni az hadipar termelésüket az Oroszok ,szerintem teljesen felesleges két harcihelipoter típust gyártani Oroszországnak ezt még az Oroszországnál fényévekkel gazdagabb és szinte végtelen védelmi költségvetéssel rendelkező USA sem engedi meg magának.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000
A Kamov és a Mil eddig el volt egymás mellett, mivel két különböző feladatra terveztek. Mióta a harci helikopterek tervezésében és gyártásában megjelent és sikereket ért el a Kamov, ezért a Mil "lagymatag" fejlesztését fel kellett pörgetni. Ki jöttek a hibák is, rendesen. Kemény konkurencia harc kezdődhetett közöttük és szerintem a Mil van hátrányban. Az, hogy a publikációkból mi igaz és mi nem, nem egyszerű kiigazodni. A Mi-38 esete is megér néhány misét.
1661343012_48888.jpg
 
Alapvetően szerintem a probléma még a szovjet időkig nyúlik vissza, azóta nem tudták racionizálni az hadipar termelésüket az Oroszok ,szerintem teljesen felesleges két harcihelipoter típust gyártani Oroszországnak ezt még az Oroszországnál fényévekkel gazdagabb és szinte végtelen védelmi költségvetéssel rendelkező USA sem engedi meg magának.

Dehogynem. AH-64 és az AH-1. Mai napig így megy.
Ettől függetlenül az oroszoknak nem kellene 3 harci helikopter, ugyanis a Ka-52, Mi-28 mellet a mai napig ott van a Mi-24-is.
Én úgy látom a Ka-52 elég lenne nekik. Abba kellene nyomni a pénzt és akkor még jobb lenne.
 
Dehogynem. AH-64 és az AH-1. Mai napig így megy.
Ettől függetlenül az oroszoknak nem kellene 3 harci helikopter, ugyanis a Ka-52, Mi-28 mellet a mai napig ott van a Mi-24-is.
Én úgy látom a Ka-52 elég lenne nekik. Abba kellene nyomni a pénzt és akkor még jobb lenne.
Ez valóság elferdítése.

  • A US ARMY időtlen idők óta nem használ AH-1 változatokat. Úgy cirka 20 éve.
  • A USMC meg nem használ AH-64-et. Soha nem is használt. Ezért van náluk újabb AH-1 változat.
  • Harmadik heli meg nincs is.

Ehhez képest nézzed már meg mennyiféle heli van és hány haderőnemnél...
 
Ez valóság elferdítése.

  • A US ARMY időtlen idők óta nem használ AH-1 változatokat. Úgy cirka 20 éve.
  • A USMC meg nem használ AH-64-et. Soha nem is használt. Ezért van náluk újabb AH-1 változat.
  • Harmadik heli meg nincs is.

Ehhez képest nézzed már meg mennyiféle heli van és hány haderőnemnél...

A ma ismert matematika alapján az 1+1=2. Vagyis 2 fajta harci helit használ az USA hadereje.
Az oroszoknál ez a szám 3. Akkor mi is volt a gondod éppen? o_O
 
Dehogynem. AH-64 és az AH-1. Mai napig így megy.
Ettől függetlenül az oroszoknak nem kellene 3 harci helikopter, ugyanis a Ka-52, Mi-28 mellet a mai napig ott van a Mi-24-is.
Én úgy látom a Ka-52 elég lenne nekik. Abba kellene nyomni a pénzt és akkor még jobb lenne.
Jogos megfeledkeztem róla, hogy 2006 óta a Bell AH-1Z Viper változatot újra gyártják.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A ma ismert matematika alapján az 1+1=2. Vagyis 2 fajta harci helit használ az USA hadereje.
Az oroszoknál ez a szám 3. Akkor mi is volt a gondod éppen? o_O
Hogy valójában az amerikai kettőt használ. AH-64D/E és USMC AH-1 változata.
Az orosz meg nem hármat, mert a haditengerészeti Ka-52 az nem azonos a szárazföldivel.
Jogos megfeledkeztem róla, hogy 2006 óta a Bell AH-1Z Viper változatot újra gyártják.
Nem újra, azt egy teljesen új AH-1 változat.
 
A cikk alapvetően érdekes,az eredetit nem olvastam, csak ezt a fordítást. Felmerült bennem pár kérdés.
1.Ha a gépek egy szinten vannak, akkor viszont kérdés, hogy miért rendeltek a Kamovból jóval többet, és miért kritizálták a Mil gépét a szíriai művelet során igen gyakran?!
2.Miért előnyösebb egy, csak 4 kilométerrel közelebbről indítható rádiós vezérlésű, kisebb átütőképességű IPTR, mint a messzebbről indítható, vastagabb páncélzattal is elboldoguló lézerirányítású?
3. Ha a Mi-28-as jobb kommunikációs és kereső, nyilván célkereső rendszerrel rendelkezik, akkor miért kellett a Mil által bevallottan képességnövelési célzattal felrakni a legújabb Mi-28 változatra a Kamovon már kezdettől fogva használt GOESZ-451-es rendszert?
4. A Ka-52 orrában ott van egy batárnagy radar, szóval szerintem a célkereső rendszere is csak akkor jobb a Mi-28 -nak, ha ezt nem vesszük figyelembe. Viszont a 28 -as optikai rendszereivel ellentétben ezt nem lehet egy az egyben átemelni a másik gépbe, hiszen a 28 -ason nincs ekkora radarnak kialakított hely.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and cirqle