Orosz cikk...
Ka-52 vs Mi-28
- Melyik a jobb gép?
Ez a kérdés gyakran felmerült a "szakértők" vitáiban a különböző tematikus fórumokon és a különféle forrásokkal kapcsolatos megjegyzésekben, különösen a CBO kezdete után.
Ahogy korábban az egyik cikkben írtam, ennek a két gépnek az összehasonlítása értelmetlen, mert. noha mindkettő az ellenség élőerejének és páncélozott járművének megsemmisítésére szolgál, így vagy úgy, minden helikopternek megvannak az előnyei és hátrányai az „ellenféllel” szemben, és emellett számos speciális feladat is van.
Nem látom értelmét a teljesítményjellemzők összehasonlításának, mert ezt már milliószor elmondták, és mindegyiknek bizonyos jellemzőit bizonyos feltételek alapján kiválasztották a tervezők (és korántsem hülyék dolgoznak ott)
Mindkét helikopter motorja a VK-2500 csak a 28-ban az erő egy kis része az RV-be (farrotor) kerül, ami a Ka-52-nek előnyt jelent a statikus plafon szempontjából, de ez tényleg fontos ?
Mindkét helikopter hajtóművei egymástól bizonyos távolságban vannak, ami biztosíthatja az egyik hajtómű müködését, abban az esetben ha egy rakéta eltalálja a másik hajtóművet.
Igen, az RW hiánya miatt az Alligator nem érzékeny az oldalszélre - ez kétségtelenül plusz (a tengeren és a hegyekben főleg)
Manőverezőképesség tekintetében a Ka-52 megelőzi az éjszakai vadászt, de koaxiális (ikercsavaros) sémán végzett meredek manővereknél „átfedés” lép fel a lapátok között, ami miatt már több katasztrófa is történt.
De a Ka-52-nek nincs ilyen személyzet túlélő rendszere (a Mi-28 pilótafülke jellemzői, további részletek a cikkben (
https://telegra.ph/Mi-28-Nochnoj-Okhotnik-08-07)), de van egy „katapult”, amit nem mindig lehet használni, és nem is olyan gyakran használták, hogy vitathatatlan pluszként említsék (bár ez szerintem határozottan +).
A Mi-28 gépágyúja sokkal nagyobb tűzterületet fed le (mobilitása miatt), de a Ka-52-ben közelebb van a tömegközépponthoz, ami befolyásolja a nagyobb lövési pontosságot.
A „Night Hunter” 6 km-ről indítja az „Ataka” ATGM-et,
és 10 km-nél az 52. „Whirlwind”-et, de ez lézeres irányítású,
amit az ellenség "kihasználhat", ha pl egy tereptárgy takarása mögé bújik, az Ataka SACLOS, és VHF rádiós irányítást használ, ami kevesebb esélyt hagy az ellenségnek, az észlelésére..
A 28-as célzóberendezése jobb, így rossz látási viszonyok között is hatékonyabb célzást tesz lehetővé.
Ha fantasztikus légi csatát veszünk a Mi-28 és a Ka-52 között, akkor sokkal fontosabb lesz azt figyelembe venni, hogy ki ül a helikopter "pilótafülkéjében", és nem azt, hogy "melyik helikopter a menőbb. "
Valójában ez a szöveg helikopter (rövid összehasonlításával) azt jelenti, hogy az összehasonlítás értelmetlen. És a védelmi ipar minden érve egyik vagy másik mellett - gyakran attól függ, hogy el kell-e adni ezt vagy azt a helikoptert exportra más országokba, mint az egyik tényleges fölénye a másikkal szemben.
Most az NWO-ban ezeket a helikoptereket párban, jól kiegyensúlyozott párban használják, mert A Ka-52-nek nincs előnye a Mi-28-al szemben (és fordítva), és ha van is valamilyen módon, ezeket az előnyöket ellensúlyozzák az "ellenfél" egyéb tényezői. A Ka-52 hatékonyabb fegyverekkel, míg a Mi-28 fejlettebb kereső és kommunikációs rendszerekkel rendelkezik.
Az egyensúly jobb, mint bármely egyedi jellemző. És miközben telhetetlen vita folyik a fórumokon és a chateken arról, hogy melyik a menőbb/jobb, ez a pár a csatatéren továbbra is mindenféle célpontot pusztít, segítve és kiegészítve egymást.
Nagyon sok taktikai kombináció létezik, és ezeket mindig egy adott harci küldetéshez választják ki.
Bmpd