Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
A videók után kettő kérdés: 1. Boki hová tűnt? 2. Tud e valaki valamit a már jó pár hete történt katapultálásról? Én annyit, hogy állítólag Ivan Boldirjevékhez fűződik ez is. Ahhoz a személyzethez, akik legelőször beléptek a gosztomeli reptér légterébe, és akik készítették az azóta világszerte ismert sisakkamera felvételeket, majd kényszert szálltak mert annyi légvédelmi gépágyú találat érte a Kamovot, hogy kezdett bekrepálni a bal hajtómű és a reduktor is. Majd egy Mi-24-es szedte fel őket onnan és vitte haza.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
A Rita rendszabályozza a személyzetet, miközben ők a gépet egy olyan légvédelmi rakétaállásra próbálják meg ráforgatni, ami épp akkor indított egy Mi-28-as ellen rakétát: "Kren vilík, Kren vilík, Pirigruzka" =Nagy bedöntés, nagy bedöntés, túlterhelés.(0:40-től indul a "buli"):
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 610
14 826
113
  • Vicces
Reactions: gacsat

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93

Az orosz Ka-52 támadóhelikoptereknek komoly vibrációs problémáik vannak​

https://www-thedrive-com.translate....tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

:oops:
Angol nyelvű link a cikkhez.
Nagyon érdekes.
Elképzelhető, hogy dizájnbeli problémáról van szó, amit eddig eltussoltak, ami esetleg a gépek bizonyos, de mindenképp jelentős részét érinti.
Ezzel szembe megy mondjuk az a tényező, hogy már jó pár éve használják, harci körülmények között is, jó sok videófelvétellel, szóval ha (szinte) minden esetben ez lenne a helyzet amikor rendesen megpakolják, szerintem már kibukott volna a dolog.
Ezért inkább azon a véleményen vagyok, amit az alábbi tweetben írt egy úr, s akire cikkben is utaltak, mint alternatív magyarázat, ahol is a megfelelő karbantartás hiánya a probléma (persze ha nagyon sok komplex karbantartást igényel valami, az is rossz pont, de kevésbé, mintha mindenképpen szar lenne):

Erre utal egyébként az az interjú is, ami még a Ka-52 -est 2008 -ban berepülő tesztpilótával készült (orosz nyelvű cikk, a lenti idézet a releváns részlet, google translate -el fordítva):

– Alekszandr Szergejevics, kérem, mondja el olvasóinknak, hogyan emlékszik vissza erre a napra – 2008. június 27.?

- Valamivel korábban, június 23-án érkeztünk a Haladáshoz, és elkezdtük az első Alligator felkészítését a közelgő repülésre - földi versenyeket bonyolítottunk le, ellenőriztük a kúpot, megszüntettük a rezgéseket. Általában minden nap ezzel a helikopterrel voltunk - a munka javában zajlott. Brigádunk vezetője Jevgenyij Vasziljevics Sudarev volt - ő vezette a gép előkészítését és felelős volt érte.

A kitűzött időpont előtti napon, június 26-án megérkezett a vállalkozásba Szergej Viktorovics Mikheev, a Kamov JSC általános tervezője, aki jelenlétében lebegő üzemmódban rezgéstesztet végeztünk. Nem tartott tovább 10 percnél. Miután megbizonyosodtunk arról, hogy a rezgések normálisak, jelentettük Szergej Viktorovicsnak, hogy készen állunk az első repülés végrehajtására ezen a gépen.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
A videók után kettő kérdés: 1. Boki hová tűnt? 2. Tud e valaki valamit a már jó pár hete történt katapultálásról? Én annyit, hogy állítólag Ivan Boldirjevékhez fűződik ez is. Ahhoz a személyzethez, akik legelőször beléptek a gosztomeli reptér légterébe, és akik készítették az azóta világszerte ismert sisakkamera felvételeket, majd kényszert szálltak mert annyi légvédelmi gépágyú találat érte a Kamovot, hogy kezdett bekrepálni a bal hajtómű és a reduktor is. Majd egy Mi-24-es szedte fel őket onnan és vitte haza.
Boki sitten van.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Egy érdekes ukrán cikk, ide rakom be az orosz fegyverek chipjeiről.


Ide rakom be, mert a cím a KA-52-t említi csak, de minden másról is beszél.