Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát ... nem tudom. Az egyik iskolában, ahova járok, ott tulajdonképpen mindenki tanít mindent, sőt, van kb. 2-3 szaktanár, a többség tanító szakos. Sőt régen is ez volt a bevett, hisz gondold el, hogy ha minden szakra van egy-egy szakos, akkor ha az lebetegszik, versenyre, továbbképzésre megy, azt elég nehéz helyettesíteni. Aztán jó páran mégis eljutnak nívósabbnak tartott középiskolákba, meg egyetemre. Nyilván nem ez az általánosan bevett, de ilyen is van. A boltokban is vannak szakosodások, bejáratott részlegek.
De mondom, akkor beszéljünk a szakmáról. Beszéljünk, a fos számítógépekről. Beszéljünk arról, hogy technikán nem fognak egy szerszámot a kezükbe. Beszéljünk arról, hogy van-e tornaterem, vagy nincs, ha nincs, hogy oldjuk meg, hogy más helyen, fűtött környezetben teleljenek tesin, milyen és mennyi legyen a minősítés anyaga, hol vannak a ped. asszisztensek, mennyi az iskolatitkár fizetése stb. Szerintem itt kéne kezdeni. De lehet, hogy én gondolom rosszul.
Előbb tanulj meg folyékonyan hazudni, és elmehetsz politikusnak. Garantáltan jobban fogsz keresni!Hova tud egy falusi tanár átváltani, ahol milliót lehet keresni? Adj már konkrét tanácsot, szívesen váltanék, de komolyan!
http://mandiner.hu/cikk/20160420_george_friedman_interju_europa_tagadja_orban_kimondja_a_nyilvanvalotMondja csak egy nőnek, hogy „puha az erőm”! Nem lesz nagy sikere
Előbb tanulj meg folyékonyan hazudni, és elmehetsz politikusnak. Garantáltan jobban fogsz keresni!<blockquote rel="phaidros"> Hova tud egy falusi tanár átváltani, ahol milliót lehet keresni? Adj már konkrét tanácsot, szívesen váltanék, de komolyan!
De ha jol megtanulnal hazudni akkor is ugyanezt kellene mondanod. Nem is olyan nehez, ugye?...
Sajnos a lelkiismeretemet nem tudom lehúzni a wc-n, így kiesik egy pár jól kereső szakma.
2ndt , phaidros
Ez csak egy magánvélemény lesz a részemről, de szerintem a tanárok sokat tettek azért , hogy zéró legyen a társadalmi megbecsültségük.
Egy kezemen meg tudom számolni azt, hogy általános és középiskolában (összesen) hány olyan tanárom volt akit megbecsültek a tanulók és a szülők. Így felnőtt fejjel visszanézve a legtöbbjük totál alkalmatlan volt a pályájára. És nem feltétlenül a húszon éves korosztályról beszélek hanem főleg az idősebbekről.
Gusztustalanul viselkedtek egymással és a tanulókkal szemben is. Ha feltételezzük, hogy az iskola célja nem csak az oktatás hanem a nevelés is, akkor a személyes "példamutatásukkal" már azt is elcs*szték.
Az oktatásunk achilles sarka az emberileg és szakmailag is alkalmatlan humán faktor.
Ezen problémára a válaszuk az, hogy csökkentsük a tananyagot és az óraszámot. (<i>magyarán kevesebbet kelljen dolgozni és közben jól keressünk</i>) Illetve nagyon működik még náluk a kifogás generátor ami szerint a tanulók, a szülők, az állam stb... mindenki hibás, csak ők nem....
<b>Magán vélemény lesz ez is, de szerintem nem ártana egy független és állandó szakmai auditálás az oktatásban, illetve egy komoly szemlélet béli korszerűsítés. </b>
Gondolok itt arra, hogy egy tanulót lehetne egy humán terméknek is tekinteni, az iskolát meg egy gyárnak, ahol a tanárok a gyári munkások, és mindegyiknek meg van a konkrét feladata és célja.
Már az elején meg kellene határozni azt, hogy melyik alapanyagból (kisgyerek) milyen kész terméket (munka képes felnőtt) lehetne előállítani és, hogy ezen folyamatnak mik a lépései, milyen eszközöket lehet ezzel kapcsolatban fölhasználni.
(<i>Mik a gyerek erősségei (humán/reál/kézügyesség/IQ/EQ), mennyire terhelhető, van-e hibája (diszlexia/diszkalkulia stb... és ezek alapján a célokat és a hozzárendelt képzést meghatározni</i>)
<b>Lényegében a gyerek iskolába kerülésétől a fiatal felnőtt munkába lépéséig tartó TQM-t kellene létrehozni, szerintem. </b>
Amelyik tanerőnek meg nem tetszik a rendszer azt ki kell rúgni, nem csak az iskolából hanem az oktatási rendszerből is. Aztán mehet kekszet kapálni fele annyiért...
2ndt , phaidros
Ez csak egy magánvélemény lesz a részemről, de szerintem a tanárok sokat tettek azért , hogy zéró legyen a társadalmi megbecsültségük.
Egy kezemen meg tudom számolni azt, hogy általános és középiskolában (összesen) hány olyan tanárom volt akit megbecsültek a tanulók és a szülők. Így felnőtt fejjel visszanézve a legtöbbjük totál alkalmatlan volt a pályájára. És nem feltétlenül a húszon éves korosztályról beszélek hanem főleg az idősebbekről.
Gusztustalanul viselkedtek egymással és a tanulókkal szemben is. Ha feltételezzük, hogy az iskola célja nem csak az oktatás hanem a nevelés is, akkor a személyes "példamutatásukkal" már azt is elcs*szték.
Az oktatásunk achilles sarka az emberileg és szakmailag is alkalmatlan humán faktor.
Ezen problémára a válaszuk az, hogy csökkentsük a tananyagot és az óraszámot. (<i>magyarán kevesebbet kelljen dolgozni és közben jól keressünk</i>) Illetve nagyon működik még náluk a kifogás generátor ami szerint a tanulók, a szülők, az állam stb... mindenki hibás, csak ők nem....
Ahol nem írod oda, hogy magán vélemény, azt tekintsük más facával való csalánverésnek? Csak azért, mert az emberek, ha véleményeznek, a saját véleményüket mondják el akkor.<b>Magán vélemény lesz ez is, de szerintem nem ártana egy független és állandó szakmai auditálás az oktatásban, illetve egy komoly szemlélet béli korszerűsítés. </b>
Gondolok itt arra, hogy egy tanulót lehetne egy humán terméknek is tekinteni, az iskolát meg egy gyárnak, ahol a tanárok a gyári munkások, és mindegyiknek meg van a konkrét feladata és célja.
Már az elején meg kellene határozni azt, hogy melyik alapanyagból (kisgyerek) milyen kész terméket (munka képes felnőtt) lehetne előállítani és, hogy ezen folyamatnak mik a lépései, milyen eszközöket lehet ezzel kapcsolatban fölhasználni.
(<i>Mik a gyerek erősségei (humán/reál/kézügyesség/IQ/EQ), mennyire terhelhető, van-e hibája (diszlexia/diszkalkulia stb... és ezek alapján a célokat és a hozzárendelt képzést meghatározni</i>)
<b>Lényegében a gyerek iskolába kerülésétől a fiatal felnőtt munkába lépéséig tartó TQM-t kellene létrehozni, szerintem. </b>
Amelyik tanerőnek meg nem tetszik a rendszer azt ki kell rúgni, nem csak az iskolából hanem az oktatási rendszerből is. Aztán mehet kekszet kapálni fele annyiért...
Mackensen
Van olyan, hogy Európa. Csak el kellene dönteni azt, hogy Európa, mint Európa ország/birodalom vagy, mint Európa ahol nemzetállamok laza szövetsége van külön érdekekkel.
De én egyik logika mentén se látom azt, hogy nekünk (Európa/Mo.) érdekünk lenne az, hogy az USA Taszáron táborozzon meg, hogy F-16-ot vegyünk az USA-tól. Ezek az USA érdekei.
Szerintem Európa érdeke az lenne, ha létrejönne a történelmi német-orosz kiegyezés. De szerintem ezt az USA akár fegyverrel is megakadályozná, mert ha ez bekövetkezik akkor onnantól kezdve az USA már csak másodvonalas "birodalom".
<blockquote rel="fip7">Mackensen
Van olyan, hogy Európa. Csak el kellene dönteni azt, hogy Európa, mint Európa ország/birodalom vagy, mint Európa ahol nemzetállamok laza szövetsége van külön érdekekkel.
De én egyik logika mentén se látom azt, hogy nekünk (Európa/Mo.) érdekünk lenne az, hogy az USA Taszáron táborozzon meg, hogy F-16-ot vegyünk az USA-tól. Ezek az USA érdekei.
Szerintem Európa érdeke az lenne, ha létrejönne a történelmi német-orosz kiegyezés. De szerintem ezt az USA akár fegyverrel is megakadályozná, mert ha ez bekövetkezik akkor onnantól kezdve az USA már csak másodvonalas "birodalom".