[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
az egyetemek a nyugati nagy cegek jovojet biztositjak

Csak gratulálni tudok ez a szellemi sötétséget! Pont ha ezen intézmények leépítése jelenti ország sárba ragadását. Kis hozzáadott értékkel termelő rendszerhez vezet!!

Stadion építés korlátozottan oké. De víz erőműveket, és víz rajzi rendezés mért nem lehet ne ezen összeg feléből megvalósítani.
Ez nem a villamos energia termelés lenne fontos hanem víz gazdasági szempontból. Pl szárazság esetén lenne mivel öntözni, és nem lennének akkora áradások.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="xfotel">az egyetemek a nyugati nagy cegek jovojet biztositjak

Zárassuk be őket és pödrött bajszú/gatyás paraszt képzőket nyitunk helyettük százával. Dögöljenek csak éhen a rohadék nagy nyugati cégek. Úgy kell nekik, minek jönnek ide????</blockquote>

Hm.enyhén szólva is blőd kijelentés. Egyrészt a felsőoktatás a nyugati cégek előtt is létezett, nem is gyenge színvonalon - másrészt döntően nemcsak a nyugati cégek számára képeznek munkaerőt.
 
M

molnibalage

Guest
Molni jó, hogy itt vagy. Tegnap írtad, hogy kerékpározol. Hány km kerékpárutat is építettek?
Hát, a fővársoban nem túl sokat. A kerékpárút építés kb. abból áll, hogy a szélesebb vagy akár keskeny járdára felfestenek kerékpár sávot/nyomot. A fővárosban az a nagy segítség, hogy az egyirányú utcák közül végre sokban a kerékpárnak nem egyirányú. Kényelmesen elfér az autós a bringás szembeforgalommal.

A legforgalmasabb kerékpár utak nem kerékpárutak, felvestett sávok. Kiskörúton, É-D-en Budán A R. híd és a M. híd között. Pesti oldalon nincs, a sétálóutcán lehet tekerni, ami elvileg nem KRESZ megfelelő a legtöbb helyen, de csinljuk bár végre a Dunától picit bentebb is van sok egyirányú utca, ami kétirnyú brinának.

Dél Budán a régi lezárt rakpart új a Bringaút, ami később elhagyott úton megy néhány igen rövid szakasszal az M0 hídig.

A kerékpárút rohadt olcsó egy közútohoz képest és bringától még soha semmilyen út nem lett nyomvájús...

Bevétel pedig szinte semmi nincs belőle (a már említett állítólagos EÜ spórolást), hisz a kerékpározás után szinte semmiféle adót nem fizetnek. Ami kis bevétel van az a kerékpáros üzletek befizetései és esetleg ha megbüntetik a szabálytalankodó kerékpárosokat.
A fővárosban évek alatt nyovájús lesz minden forgalmasabb út. Egy tiszteseségesen megcsinált kerékpárút élettartama ahhoz képes szinte végtelen.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
<blockquote rel="blitzkrieg">
Stadionokról: fent már bemásoltam, hogy 1990 óta az államnak mindig több bevétele volt a sportból, mint amennyit költött rá.

Na, azért itt kíváncsi lennék a részletekre...
Mennyi bevétele származik az országnak a sportból?
A kiadás oldalon mi van benne? A TAO is?
Nem ugyanarról van itt is szó, mint a foglalkoztatottság folyamatos és nagy mértékű növekedéséről (pontosabban ennek a statisztikai bűvészkedéssel történő kimutatásáról...)?
</blockquote>

Ne tőlem várd. :)
Én is csak bemásoltam amit a 24.hu írt. Az a baj, hogy ha csak indexet olvas az ember, akkor azt fogja hinni, hogy százával épülnek a stadionok, meg Orbán még a wc-re is kisvasúton megy, a valóság meg az, hogy a "stadionpénzekben" benne van pl. 200 iskolai műfüves pálya is, a néhány km kisvasútra pedig jut több száz km igazi vasút felújítás.

Foglalkoztatás: ha a statisztikának nem hiszel, akkor nézd meg, hogy miképp nő a költségvetés bevétele a személyi jövedelemadóból annak ellenére, hogy csökkentették a 15%-ra. Ez azt jelenti, hogy vagy több ember dolgozik, vagy többet keresnek.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Fip7-nek: Sajnos a stadionépítést támogató hozzászólások inkább a 80-as IQ-t valószínűsítik.
Így igazad van, ők se így, sem úgy és semmilyen stílusban nem fogják belátni a kórházak, az iskolák és az utak fonttosságát.

Az egyedüli remény, hogy ma már a kormánypárti szavazók többsége elutasítja a stadionépítést. Igaz, 80-asnál magasabb IQ-val könnyen cáfolható "a stadionépítő érem másik oldala".

Olyan adatokat adtam meg, amik nagyrészt ellenzéki médiából valók. Ezekből világosan kítűnik, hogy mire költ igazán a kormány. Oktatásra, EÜ-re, nyugdíjra stb. mennek el ezermilliárdok, sportra (nem csak stadionok, hanem pl. 200 iskolai sportpályára és igen, Molni bicikliútjai is benne vannak) 50 milliárd.

Te meg jössz itt a felcsútozással. Hozz te is konkrét adatokat.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
"Te meg jössz itt a felcsútozással. Hozz te is konkrét adatokat."

:D :D :D
Szerintem ez már túl nagy kérés lesz, főleg, hogy nincsenek a te forrásaidat megcáfoló adatok, max. ha erősen szelektálják őket, hogy a teljes kép csak egy apró részét lássuk.
Egyelőre örüljünk neki, hogy a stílusa normalizálódott egy komment elejéig :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
<blockquote>Molni jó, hogy itt vagy. Tegnap írtad, hogy kerékpározol. Hány km kerékpárutat is építettek?
Hát, a fővársoban nem túl sokat. A kerékpárút építés kb. abból áll, hogy a szélesebb vagy akár keskeny járdára felfestenek kerékpár sávot/nyomot. A fővárosban az a nagy segítség, hogy az egyirányú utcák közül végre sokban a kerékpárnak nem egyirányú. Kényelmesen elfér az autós a bringás szembeforgalommal.

A legforgalmasabb kerékpár utak nem kerékpárutak, felvestett sávok. Kiskörúton, É-D-en Budán A R. híd és a M. híd között. Pesti oldalon nincs, a sétálóutcán lehet tekerni, ami elvileg nem KRESZ megfelelő a legtöbb helyen, de csinljuk bár végre a Dunától picit bentebb is van sok egyirányú utca, ami kétirnyú brinának.

Dél Budán a régi lezárt rakpart új a Bringaút, ami később elhagyott úton megy néhány igen rövid szakasszal az M0 hídig.

A kerékpárút rohadt olcsó egy közútohoz képest és bringától még soha semmilyen út nem lett nyomvájús...

Bevétel pedig szinte semmi nincs belőle (a már említett állítólagos EÜ spórolást), hisz a kerékpározás után szinte semmiféle adót nem fizetnek. Ami kis bevétel van az a kerékpáros üzletek befizetései és esetleg ha megbüntetik a szabálytalankodó kerékpárosokat.
A fővárosban évek alatt nyovájús lesz minden forgalmasabb út. Egy tiszteseségesen megcsinált kerékpárút élettartama ahhoz képes szinte végtelen.</blockquote>

Én meg tudok jópár km kerékpárutat, amit 1-2 éve építettek. Tekertem is rajta, településeken kívül vannak, ott rendesen ki kelett építeni, nem csak a meglévőt utat festették fel.
Amiket leírtál az nem cáfolja azt, hogy a kerékpározásra is költ az állam, pedig semmiféle bevétele nem származik belőle. Az ellen mégsem szól senki (én sem ellene szólok, hisz naponta legalább 10 km tekerek, csak megemlítem példaként). A sportból úgy látszik, hogy származik anyagi haszon is, akkor miért olyan nagy baj, hogy költenek rá? Azt meg már szintén bizonyítottam, hogy egyáltalán nem költ sokat, sőt, arányosan (is) sokkal kevesebbet költ, mint más fejlett országok.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
<blockquote rel="blitzkrieg">A néhány km kisvasútra pedig jut több száz km igazi vasút felújítás.

Matolcsy cége által, gané minőségben...</blockquote>

Utaztál rajta? Jártál a felújított állomásokon? Én utaztam, voltam is párban, nekem nem tünt gané minőségnek.
 

Eltorro

Active Member
2010. szeptember 27.
1 394
2
38
Foglalkoztatás: ha a statisztikának nem hiszel, akkor nézd meg, hogy miképp nő a költségvetés bevétele a személyi jövedelemadóból annak ellenére, hogy csökkentették a 15%-ra. Ez azt jelenti, hogy vagy több ember dolgozik, vagy többet keresnek.

Most jutott eszembe:
Sajnos voltam közmunkás így láttam, hogy közmunkabérből is kell SZJA-t fizetni. Nem csak a foglalkoztatási adatokat csalják el vele, hanem az adózási oldalt is.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
<blockquote rel="Eltorro"><blockquote rel="blitzkrieg">A néhány km kisvasútra pedig jut több száz km igazi vasút felújítás.

Matolcsy cége által, gané minőségben...</blockquote>

Utaztál rajta? Jártál a felújított állomásokon? Én utaztam, voltam is párban, nekem nem tünt gané minőségnek.</blockquote>

Egyébként ez a Matolcsi féle cég az amelyik által a jegybank próbálja hasznosítani a jegybanki profitot?
 

Eltorro

Active Member
2010. szeptember 27.
1 394
2
38
<blockquote rel="Eltorro"><blockquote rel="blitzkrieg">A néhány km kisvasútra pedig jut több száz km igazi vasút felújítás.

Matolcsy cége által, gané minőségben...</blockquote>

Utaztál rajta? Jártál a felújított állomásokon? Én utaztam, voltam is párban, nekem nem tünt gané minőségnek.</blockquote>

Nekem sajnos dolgoznom kell azzal amit összehoznak...
 
M

molnibalage

Guest
Én meg tudok jópár km kerékpárutat, amit 1-2 éve építettek. Tekertem is rajta, településeken kívül vannak, ott rendesen ki kelett építeni, nem csak a meglévőt utat festették fel.
Amiket leírtál az nem cáfolja azt, hogy a kerékpározásra is költ az állam, pedig semmiféle bevétele nem származik belőle.
Már megint ezek a bőszítő csúsztatások. Ember, a kerékpárút is pont olyan út, mint az autónak épített. Az is az infrastuktúra része. Az út sem azért épül, mert közvetlenül bevétlet termel az autópályát leszámíva.

Komolyan mondom, hogy lepetézek..
 
T

torsen

Guest
<blockquote rel="torsen"><blockquote rel="xfotel">az egyetemek a nyugati nagy cegek jovojet biztositjak

Zárassuk be őket és pödrött bajszú/gatyás paraszt képzőket nyitunk helyettük százával. Dögöljenek csak éhen a rohadék nagy nyugati cégek. Úgy kell nekik, minek jönnek ide????</blockquote>

Hm.enyhén szólva is blőd kijelentés. Egyrészt a felsőoktatás a nyugati cégek előtt is létezett, nem is gyenge színvonalon - másrészt döntően nemcsak a nyugati cégek számára képeznek munkaerőt.</blockquote>

Hm. Irónia akart lenni! Nem értetted, de nem baj.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
<blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="Eltorro"><blockquote rel="blitzkrieg">A néhány km kisvasútra pedig jut több száz km igazi vasút felújítás.

Matolcsy cége által, gané minőségben...</blockquote>

Utaztál rajta? Jártál a felújított állomásokon? Én utaztam, voltam is párban, nekem nem tünt gané minőségnek.</blockquote>

Nekem sajnos dolgoznom kell azzal amit összehoznak...</blockquote>

Értem. Akkor elfogadom, hogy igazad van.
 

Eltorro

Active Member
2010. szeptember 27.
1 394
2
38
<blockquote rel="Eltorro"><blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="Eltorro"><blockquote rel="blitzkrieg">A néhány km kisvasútra pedig jut több száz km igazi vasút felújítás.

Matolcsy cége által, gané minőségben...</blockquote>

Utaztál rajta? Jártál a felújított állomásokon? Én utaztam, voltam is párban, nekem nem tünt gané minőségnek.</blockquote>

Nekem sajnos dolgoznom kell azzal amit összehoznak...</blockquote>

Értem. Akkor elfogadom, hogy igazad van.</blockquote>

Műszaki oktatómat idézve:

Magyarországon ha vasutat építenek:

Megtervezik 160km/h-ra, megépítik 140km/h-ra, kifizetik egy 250km/h-s árát, engedélyezik 120km/h-ra, amin végül 80km/h-val megy a vonat.

Simicska éra se volt jobb, ott is bődületes mértékben ment a lopás.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
molnibalage: „Rühellem a pálinkát, whiskey iszom. ”
Eddig is meg volt rólad a véleményem, de ezek után.... :-D

blitzkrieg: „Plusz nem lesz annyi bevétele az üzemanyagokból, a BKV-nak kevesebb utasa lesz, kevesebb járműadó, a kerékpárutakat karban kell tartani. Bevétel pedig szinte semmi nincs belőle... ”
Annyira el tud szomorítani ez a közgazdászduma.... Ha valamiből nincs egy cent haszon, akkor azt rögtön az ördögtől valónak tekintik :-/
Amúgy a pozitív externáliákat (vagy minek hívják) véletlenül sem szabad figyelembe venni: a kerékpárnak kicsi a zajterhelése, kicsi a környezetterhelése, annyira sem rongálja az utat, mint egy smart, nincs károsanyag kibocsátás, nem kell import tüzelőanyagot beszerezni hozzá, sokkal kisebb mennyiséget jelent egy „olajcsere”, mert csak átkened a láncot, ráadásul alig keletkezik az üzemeltetés során veszélyes hulladék. szerintem nem olyan nagy probléma hogy ha csak pár órával is, de meghosszabbítjuk azt az időt, amíg meg lesznek az élet feltételei ezen a szerencsétlen bolygón. (Ez talán többet ér, mint az a pár forint, amiből leszúrnak egy táblát a fagyökerek által vészesen felhullámosított alig járható járdára, hogy ott tessen kerékpározni az úriközönségnek...(Itt Kecskemét környékén legalábbis ez dívik, pl. az 52-es út mellett))

A fillérbaszó megközelítéshez meg: itthon 2-3 komplett bicikligyár is működik, meg a bicikliboltok tömkelege (szerintem simán foglalkoztat az „iparág” 10000 embert).
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
molnibalage: „Rühellem a pálinkát, whiskey iszom. ”
Eddig is meg volt rólad a véleményem, de ezek után.... :-D

blitzkrieg: „Plusz nem lesz annyi bevétele az üzemanyagokból, a BKV-nak kevesebb utasa lesz, kevesebb járműadó, a kerékpárutakat karban kell tartani. Bevétel pedig szinte semmi nincs belőle... ”
Annyira el tud szomorítani ez a közgazdászduma.... Ha valamiből nincs egy cent haszon, akkor azt rögtön az ördögtől valónak tekintik :-/
Amúgy a pozitív externáliákat (vagy minek hívják) véletlenül sem szabad figyelembe venni: a kerékpárnak kicsi a zajterhelése, kicsi a környezetterhelése, annyira sem rongálja az utat, mint egy smart, nincs károsanyag kibocsátás, nem kell import tüzelőanyagot beszerezni hozzá, sokkal kisebb mennyiséget jelent egy „olajcsere”, mert csak átkened a láncot, ráadásul alig keletkezik az üzemeltetés során veszélyes hulladék. szerintem nem olyan nagy probléma hogy ha csak pár órával is, de meghosszabbítjuk azt az időt, amíg meg lesznek az élet feltételei ezen a szerencsétlen bolygón. (Ez talán többet ér, mint az a pár forint, amiből leszúrnak egy táblát a fagyökerek által vészesen felhullámosított alig járható járdára, hogy ott tessen kerékpározni az úriközönségnek...(Itt Kecskemét környékén legalábbis ez dívik, pl. az 52-es út mellett))

A fillérbaszó megközelítéshez meg: itthon 2-3 komplett bicikligyár is működik, meg a bicikliboltok tömkelege (szerintem simán foglalkoztat az „iparág” 10000 embert).

Félreértettél. Én támogatom a kerékpározást, írtam is, hogy naponta minimum 10 km-t tekerek. Csak azért írtam be példának, hogy az államnak közvetlen anyagi haszna nincs belőle, mégis építik és azért nem szokott senki beszólni, mint ahogy stadionoznak.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
blitzkrieg: upsz.... :)
„mégis építik és azért nem szokott senki beszólni, mint ahogy stadionoznak. ”
közlekedési portálokon egy-egy ilyen hírnél a „vérbeli autósok” nagyon tudnak hörögni, pont arra hivatkozva, hogy nincs gazdasági haszna, meg nem adóznak a kerékpárosok, stb.
 
Status
Not open for further replies.