[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Tessék, még forrás.
http://www.utdij.hu/hirek/az-utak-egynegyede-szinte-hasznalhatatlan/

Az elmúlt 3 évben valamiféle csoda volt? Mert valahogy több új standiont húztak fel, mint ahogy Bp-n főútvonalat újítottak volna fel... Azért vettem teleszkópos bringát, mert a főváros útminősége miatt sajnos indokolt volt. Izé...
 
<i>"Továbbra sem értem, hogy miért egyelemes mintákból extrapoláltok a végtelenbe..."</i>
Kedvenc molni' szófordulatom. :)
Csak "kár", hogy ugyan ezt teszed Te is.

Kicsit kezd már amolyan 'mit adtak nekünk a rómaiak' jelenetbe átmenni.
 
Miféle egyelemes minta? Az utak felmérésének állapota mondja ezt és az átlagéletkora mennyi.

17 éves <b><i>átlagéletkor</i></b> tudod mit jelent? Ha csak átlagos szórással számolsz, akkor a 6-10 éves főút is van meg 30+ éves is. A mellékutak 29 éves átlagából az jó ki, hogy a 40-50 éves út teljesen általános az ország egyes részein. Baszod, annyi idős, hogy akkor lett újra aszfaltozva, hogy aki akkor született annak talán már unokája van.

Halkan kérdezem, hogy te hány 10-15 éves főutat láttál? És 30 éveset? 15 éves főutat utat én még nem láttam leamortizálva. A Bartók Béla út a fővárosban pont úgy szarra ment, mint Szigetszentmiklósról Csepelre tartó fóútvonal, csak Csepelen a Kossuth vagy a II. Rákóczi vagy a Fehérvári út. Nagykirút, Hungária, Üllői út, dettó. Ezeket 15 évente teljesen fel kell újítani.

M0? 10 cm-es nyomvájúk mentek eble 10 év alaatt. Fővárosi buszmegállók? Dettó.

Soroljam még csak a fővárosi utakat, aminek az elmúlt 15-20 évét láttam vagy a további főváros körüli utakat?

Komolyan mondom úgy érzem, hogy egyesek házhoz mennek a pofonért...
 
Nem csak felújítás de építés is zajlik:
http://mno.hu/gazdasag/ezeket-az-utepiteseket-finanszirozhatja-a-kormany-a-koltsegvetesbol-1268778

molnibalage

Az általad linkelt cikkben remélem észre vetted ezt a részt:
<i>"Bár a nyáron bevezetett e-útdíjnak köszönhetően juthatna több pénz is erre a területre, ugyanis több mint 150 milliárdos pluszbevételt hoz, de ennek jó részét, mintegy 100 milliárd forint körüli összeget visz el az M5-ös és M6-os autópálya koncessziós díja."</i>

Az M6-osban az a jó, hogy semmi szükség nem volt rá, épp ezért forgalom sincs rajta és igazából sehova sem vezet. Ellenben vagyonokat költ rá az ország.
 
Miféle egyelemes minta? Az utak felmérésének állapota mondja ezt és az átlagéletkora mennyi.

17 éves <b><i>átlagéletkor</i></b> tudod mit jelent? Ha csak átlagos szórással számolsz, akkor a 6-10 éves főút is van meg 30+ éves is. A mellékutak 29 éves átlagából az jó ki, hogy a 40-50 éves út teljesen általános az ország egyes részein. Baszod, annyi idős, hogy akkor lett újra aszfaltozva, hogy aki akkor született annak talán már unokája van.

Halkan kérdezem, hogy te hány 10-15 éves főutat láttál? És 30 éveset? 15 éves főutat utat én még nem láttam leamortizálva. A Bartók Béla út a fővárosban pont úgy szarra ment, mint Szigetszentmiklósról Csepelre tartó fóútvonal, csak Csepelen a Kossuth vagy a II. Rákóczi vagy a Fehérvári út. Nagykirút, Hungária, Üllői út, dettó. Ezeket 15 évente teljesen fel kell újítani.

M0? 10 cm-es nyomvájúk mentek eble 10 év alaatt. Fővárosi buszmegállók? Dettó.

Soroljam még csak a fővárosi utakat, aminek az elmúlt 15-20 évét láttam vagy a további főváros körüli utakat?

Komolyan mondom úgy érzem, hogy egyesek házhoz mennek a pofonért...

Úgy csinálsz, mint ha bárki is mondta volna, hogy nincsenek rossz utak. Arról volt szó, onnan indult ki, hogy stadionra van pénz, útra meg nincs. Erre jött az a reagálásom, hogy azért csak van, mert sok helyen folyik útfelújítás -és itt nem 1-2 km-es útszakaszokról van szó. Tehát nyilván költenek rá. Erre milyen érv, hogy de-de vannak rossz utak. Alma-körte esete.

Ne, ne sorold. Én sem teszem, mert lényegtelen; meg annak kell örülni ami szép, meg ami jó. Ne haragudj, de valahogy BP-n mindig minden szar? Hogy van ez?
 
Hagyjad Molni :-(
Magyarország jobban teljesít, addig meg csak a romlás virágai virágoztak...
 
@phaidros
Elépesztően irritáló, mikor valaki ennyire immúnis a számokra és ennyire nem gyakorolja az értő olvasást. Vagy igazából azt is mondhatnám, hogy fullba tolja...
 
Hagyjad Molni :-(
Magyarország jobban teljesít, addig meg csak a romlás virágai virágoztak...

Mert, mondta valaki, hogy korábban nem épült itt semmi? Vagy mondta valaki, hogy minden szép és jó, semmi probléma? Csak fekete és fehér van?
 
@phaidros
Elépesztően irritáló, mikor valaki ennyire immúnis a számokra és ennyire nem gyakorolja az értő olvasást. Vagy igazából azt is mondhatnám, hogy fullba tolja...

Basszus, már az is fullba tolás, mikor leírja az ember, hogy azért az túlzás, hogy nem történik semmi, csak stadion meg felcsúti IC? Meg, hogy nem csak rothadás van az országban?

Konkrét példákat írtam, amit két szememmel láttam, akár most, akár korábban a kórházakkal kapcsolatban. Soha nem írtam, hogy az Orbán elhozta a kánaánt, mert ez nem igaz -és mégis fullba tolással, irritálással vagyok "vádolva". Remek.

Az, hogy kit mi irritál, a statisztikai átlagok, vagy a két szem tapasztalása, az meg úgy gondolom, hogy magán ügy, ezért a béke és a tisztelet jegyében erre nem reagálnék. További nyugodalmast'
 
A két szem tapasztalása:
Pl az útburkolati jelek karbantartása talán még a szociszadesz rezsimben sem volt ennyire elhanyagolva.
Na, jó éjt!
 
phaidros

Vannak olyan emberek akiknek semmi sem jó soha.

Amúgy ma a Belgák a "szokásos" formájukat hozták, szóval kikaptak 3-1-re a jó formában játszó Walesiektől :-)
 
Már ott tartunk, hogy az autópályák minősége is közelít a kriminálishoz, nem hogy a főutaké...
 
Fizikai keptelenseg ennyi rossz utat par ev alatt rendbetenni. Az M5 es M6-os palyak penzugyi konstrukcioival pedig mattot kapott a mostani kormanyzat. Idovel lejarnak majd ezek a koncessziok, de utana is sok idobe fog telni az epitkezes.
A mai vezetes is megtehetne, hogy haszontalan palyakat epitene hitelre, de en inkabb halas vagyok, hogy nem teszi.
 
Ez elképzelhető, még nem figyeltem annyira. Illetve annyiban igen, hogy csak egyszer futottam bele festőbrigádba az utóbbi 1-2 évben, ami valóban nem sok. Viszont mint ha mostanában az útszélre, fűnyírásra jobban odafigyelnének -legalábbis mifelénk.
 
Ez elképzelhető, még nem figyeltem annyira. Illetve annyiban igen, hogy csak egyszer futottam bele festőbrigádba az utóbbi 1-2 évben, ami valóban nem sok. Viszont mint ha mostanában az útszélre, fűnyírásra jobban odafigyelnének -legalábbis mifelénk.

Persze, mivel azt közmunkások végzik...
 
A települések közti mellékutak totálkárosak. Olyanok felénk is mint amit molni linkelt, több km-es útszakaszokat elkerül a nép mert csak az autó megy tönkre rajt, járhatalan. Tudok ajánlani vagy egy tucatot kapásból. Mondok egy példát a szakszerű kátyúzásra. Kb 2 hónapja az öregem háza előtt leszakadt az út kb 1 négyzetméteren kb 40cm-t. A sáv közepén. Felhívom a kátyúvonalat hogy tömjék be. Nem önkormányzati? Mondom nem. Ok. Kijöttek, dobtak a lyukba kb 3-4 lapát aszfaltot és cső. A széle körben el van válva 3-4 cm-t , le van rogyva,de így a közepén búb is lett. Kb 1 hét után ugyanúgy lesüllyedt. Megint telefonálok, megint kijönnek. Az 1nényzetméterből felet betömtek meg lehengereltek. A másik felét nem, az kb 10cm-t le van süllyedve utána 5cm szintkülönbség az új betömött aszfalt. :D Ezek tuti valami fokozottan hátrányos képességű társaság.
 
Mellékúúúúúúúúúúút? A főútvonalak egy része is botrányos állapotban van....
Egyetértek, de azokat "elvétve" toldozgatni, foltozgatni "szokták". Ami persze sz@rt sem ér, mert már évtizedekkel ezelőtt új aszfaltréteget kellett volna kapniuk.

A beszélgetés onnan indult, hogy stadionokra bőven van pénz, miközben oktatásra, egészségügyre és ifrastruktúrára /pl. utakra/ a kevésnél is kevesebb jut.

Fip7 "M6-os" hasonlatával élve: "A stadionokban az a jó, hogy semmi szükség nem volt rájuk, így néző sincs bennük, tehát semmire sem jók. Ellenben vagyonokat dobott ki rájuk az ország!"

Panzerfaust írta: "A magyar egészségügybe 50 barcelonányi pénz is önthetsz, akkor se lesz elég."

De elég lesz, ha már most oda öntjük és nem ovi stadionos lázálmaiba. Az Albert és a többi lebontott stadion kibírt volna még 20-30 évet, amit az utak nem bírtak ki. Az egészségügy és az oktatás viszont ennek a töredékét sem bírja ki, mert a betegek meghalnak, a diákok meg hülyék maradnak. De lehet, hogy ez a cél, mert ovi "Viktort-Viktort" kiabáló, és gondolkodásra képtelen alattvalókat akar nevelni.

Magyar futball eddig is volt, és nem a lelátók, a pályák vagy a kapuk állapota miatt nem jutottunk ki "világversenyekre". Sokkal inkább a hozzáértő szakemberek hiánya lehetett az ok. Lám Dárdai és Storck a szakmai munka mellett ugyanis elérte, hogy a játékosok higgyenek magukban. - És lehet, hogy épp az utóbbi volt a legfontosabb

Izland esete meg nagyon más, mert ott néhány éve még pályák sem voltak, ráadásul az időjárás az év nagy részében nem kedvez a focinak, de a satnya fűvel boritott "mezőknek" sem. Tehát ott a focihoz fedett műfüves pályákra volt szükség.

Mo esetében már leírtam, hogy mire kéne költeni. Szerintem az egészségügy, az oktatás és az infrastruktúra fejlesztése még a focin is többet javítana, mint néhány csili-vili kihasználatlan stadion.
 
Status
Not open for further replies.