[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 802
17 601
113
Ez az ítélet vicc. Akkor most azt erősítette meg a tisztelt bíróság, hogy következmények nélkül jogod van ostobának lenni? Fel lehet venni ennyi pénz hitelre 0 felelősség nélkül és aztán más faszával verni a csalánt...?

Hát ez kurva jó....

Nem vicc, hanem nagyon is korrekt.

Korunk pénzügyi termékei sokkalta összetettebbek mint voltak 20-5 évvel ezelőtt. Tényleges működésüket legtöbbször még a bankban dolgozó front office munkatársak sem értik.

Amennyiben egy iylen termék tényleges kockázatait nem megfelelően/félrevezetően magyarázzák el az ügyfélnek, teljesen jogos a dolog.

Márpedig 2005-8 közt a magyar bankok elég erőszakosan tukmálták rá ezen termékeiket a hazai lakosságra, még olyanokat is rá akartak beszélni, akiknek nem volt arra szüksége, és a kockázatokat - ha ismertették is őket - igyekeztek elbagatelizálni.

A fogyasztók átbaszása nem vicc.

Egyébként ha olvasod az ítéletet, a tényleges teljesítésekkel el kell számolni a feleknek, a bank "csak" az extraprofitot bukta + esetleg a jogi költségeket.


Ha a bankok nem akarnak ilyen gubancokat, akkor maradjanak a kályhánál.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 802
17 601
113
4. Az nem 0 felelősség vállalás ha visszafizeted azt amit kölcsön kértél, de csak azt fizeted vissza!
Sajnos a jogszabályi háttér sem volt megfelelő annak idején. Aki meg tenni akart ellene azt elintézték. (Szász Károly-t például, a PSZAF akkori elnökét)

A cikkből:
<i>"ezért pert indított, és bár a hitel eredetileg ötvenmillió forintról szólt, a bíróságtól azt kérte, kötelezzék az alpereseket 90 millós tőketartozás, továbbá 52 millió forint lejárt ügyleti kamat és hárommillió forint késedelmi kamat megfizetésére. Ez már több mint 140 millió forint"</i>

Ezt nem hitelnek hanem uzsorának hívják. Rokonom is így járt, lásd fentebbi írásomat.

Na Szászt inkább hagyjuk, mert ő 2010 utáni elnöksége alatt mindent megtett annak érdekében, hogy védje a bankokat (pl. lobbizott a Kúriánál is az érdekükben).

Egyébként teljesen mindegy milyen jogegységit hoz a Kúria, a hazai jogszabályok egyértelműek voltak, így az az adós, aki végigviszi - akár nemzetközi szinten az ügyét - nyerő helyzetben van:

***
2010 nyaráig:

Hpt 213. § (1) <b>Semmis az a fogyasztási, lakossági kölcsönszerződés, amelyik nem tartalmazza</b>

a) a szerződés tárgyát,
b) az éves, százalékban kifejezett teljes hiteldíjmutatót, a hiteldíjmutató számítása során figyelembe nem vett egyéb - esetleges - költségek meghatározását és összegét, vagy ha az ilyen költségek pontosan nem határozhatók meg, az ezekre vonatkozó becslést,

c) a szerződéssel kapcsolatos összes költséget, ideértve a kamatokat, járulékokat, valamint ezek éves, százalékban kifejezett értékét,

d) azon feltételeknek, illetőleg körülményeknek a részletes meghatározását, amelyek esetében a hiteldíj megváltoztatható, vagy ha ez nem lehetséges, az erről szóló tájékoztatást,

e) a törlesztő részletek számát, összegét, a törlesztési időpontokat,

f) a szükséges biztosítékok meghatározását, valamint
g) a szerződéshez kapcsolódóan a fogyasztótól megkövetelt biztosítások megjelölését.

(2) A fogyasztási kölcsönszerződésre vonatkozó szabályoktól a fogyasztó hátrányára eltérő szerződési kikötés semmis.
(3) A szerződés semmisségére csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni.
(4) A hitelező köteles a fogyasztót a fogyasztási kölcsönszerződés megkötésekor minden olyan szerződési feltételről tájékoztatni, amely jogszabály alapján válik a szerződés részévé.


+

Ptk. 523. § (1) Kölcsönszerződés alapján a pénzintézet vagy más hitelező köteles meghatározott pénzösszeget az adós rendelkezésére bocsátani, az adós pedig köteles a kölcsön összegét a szerződés szerint visszafizetni.
***



Namármost a létező szerződések az ügyekben eljáró ügyvédek sokasága szerint nem egy, hanem egyenként is jellemzően több pontban is sárosak, vagyis egy átlagos deviza alapú kölcsönszerződés rendszerint több semmisségi feltételnek is megfelel. Egy semmis - tehát létre sem jött - szerződést pedig még a Kúria sem tud megreparálni.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 802
17 601
113
<blockquote rel="molnibalage">Ez az ítélet vicc. Akkor most azt erősítette meg a tisztelt bíróság, hogy következmények nélkül jogod van ostobának lenni? Fel lehet venni ennyi pénz hitelre 0 felelősség nélkül és aztán más faszával verni a csalánt...?

Hát ez kurva jó....

12%-os hitelre vette fel, szóval azt szerintem mindenképp ki kell fizetni. </blockquote>

Magát a kapott kölcsönt - a ténylegesen kapott forintösszeket - , de nem 12%-os kamattal, hanem csak jegybanki alapkamattal.

De természetesen az aktuális tartozásából le kell vonni a már törlesztett összegeket (mindkettőnél jelenértéket kell nézni).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 101
113
tarzaan

Nem akarok én a Szász Károlyból hőst csinálni, csak azért említettem meg, mert amikor szólni akart, hogy ebből baj lehet, agyba főbe verték. Csak, hogy értsen a szép szóból :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 101
113
fishbed

Én a deviza ügyre emlékszem ezzel kapcsolatban de lehet tévedek.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Hagyjuk már ezt a demagóg dumát. Rengeteg helyen épül út. Nem tudom, honnan veszitek, hogy nincs pénz pl. az utakra, mikor külön program indult rá, ha jól tudom elkülönített pénzzel és már most van látszatja.
Te hol élsz, talán Angliában? Nézd meg a magyar mellékutakat. Tragikus! - A legtöbbjén még szocialista aszfalt van, bár helyenként több a kátyú, mint az aszfalt.
Az "elkülönített pénz" ezek töredékére is kevés - kivéve, ha fideszes borászat van a környéken. De legalább nem szórják a pénzt, mert pl. 1 miskolci utcában "véletlenül" csak a fideszes tetű házáig aszfaltoztak. Tudod, aki azt mondta, hogy jól meg lehet élni havi 47.000.- forintból. Persze, mert ő naponta lop annyit.

Szóval ha hazajössz, nézz szét néhány mellékúton - természetesen sofőrrel és kölcsönautóval. Mert gondolom nem azért dolgozol, hogy tönkretedd a saját kocsidat.
 
M

molnibalage

Guest
Mellékúúúúúúúúúúút? A főútvonalak egy része is botrányos állapotban van....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Komolyan, én vagyok a hülye, hogy reagálok, de épp pár napja jöttem végig az országon; két-három számjegyű utakon. Kezdjem ott, hogy Szentesnél 13 km-t újítanak fel (kint volt a tábla), Kunszentmártonnál egy évek óta beszakadt sarkot javítottak épp, Szolnok után megint csak felújítás, Gyöngyös alatt felmarva -ahogy hallom Hatvantól teljesen felújítják a régi hármast, meg még pár helyen kisebb-nagyobb munkák, de az utóbbi években folyamatosan haladnak a 47-essel a Tiszától kb most már Orosházáig kész. Persze, van néhány igen szar útszakasz az országban, hülye aki tagadja.

<i>"Szóval ha hazajössz, nézz szét néhány mellékúton - természetesen sofőrrel és kölcsönautóval. Mert gondolom nem azért dolgozol, hogy tönkretedd a saját kocsidat."</i>

Jó volt a poén. hahaha

Vagy ezt komolyan gondoltad? -Mindenesetre a komornyik is jót nevetett mikor meséltem. Majdnem ki kellett rúgnom, de szerencsére nem öntötte rám a kávét. Vétek is lett volna, mert olyan jó kávét termesztenek az egyik ültetvényemen, hogy minden cseppje aranyat ér.
 
M

molnibalage

Guest
Javasoljak olyan mellék útvonalat, ahol az alsóbbrendű út olyan volt, hogy egy sáv szélességében volt középen ezerévs aszfalt, de kétoldalt csak murva volt? Szank, Bátamonostor és Kunfehértó táján volt ilyen út. 50-es tábla sem kellett, mert a bejárós terepjáróval sem tudtunk kényelmesen 40-es tempó felett menni.

A főváros felé vezető főutak egy része olyan, hogy a faluk mellékutcájában jobb az út.

A fővárosban a BELVÁROSBAN van olyan utca, hogy beton, macsakakő és aszfalt romos keveréke és rajta olyan porréteg, hogy az összes áthajót kocsi után porban úszol.

Igen, vannak kiváló minőségű utak itthon. Több 10 ezer km-i út meg 30-40+ éve nem látott felúítást....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Lehet javasolni, nyugodtan. Én is tudnék mondani rossz, meg mégroszabb utat. De azért, mert vannak rossz minőségű utak, nem lehet azt mondani, hogy nem költenek utakra, mellékutakra. Illetve lehet mondani, csak hát...

Amúgy is, felüdítőbb azt nézni, ami jó, és nem mindig csak a rossz dolgokat keresni. :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Javasoljak olyan mellék útvonalat, ahol az alsóbbrendű út olyan volt, hogy egy sáv szélességében volt középen ezerévs aszfalt, de kétoldalt csak murva volt? Szank, Bátamonostor és Kunfehértó táján volt ilyen út. 50-es tábla sem kellett, mert a bejárós terepjáróval sem tudtunk kényelmesen 40-es tempó felett menni.

A főváros felé vezető főutak egy része olyan, hogy a faluk mellékutcájában jobb az út.

A fővárosban a BELVÁROSBAN van olyan utca, hogy beton, macsakakő és aszfalt romos keveréke és rajta olyan porréteg, hogy az összes áthajót kocsi után porban úszol.

Igen, vannak kiváló minőségű utak itthon. Több 10 ezer km-i út meg 30-40+ éve nem látott felúítást....

Ugye tudod, hogy a Földön nincs olyan ország, ahol nincsenek kátyúk? Sőt bizton ki merem jelenteni, hogy a világon mindenhol rossz minőségűek a kis jelentéktelen utak. Épp tegnap néztem valami műsort és kissé vigasztaló volt látni, hogy lám az USA-ban is hatalmas port csapott az autó amikor valami elhagyatott városok között közlekedett.
A legfontosabb mindenhol a főutak és autópályák minősége, nem az alsórendű utaké.

De hogy bizonyítékot is mutassak: Google map, Detroit kertvárosa. Igencsak repedezett az aszfalt, vagy inkább beton.
https://google.hu/maps/@42.5259358,-82.9005962,3a,75y,223.38h,54.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2Tw_VxiIesy3Y4qoYEKMtQ!2e0!7i13312!8i6656
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Más:

origo.hu/techbazis/20160630-pentektol-nem-csak-a-szomszednak-lesz-olcso-nete.html

<i>Beindulhat a széles sávú hálózatok fejlesztése Magyarországon. Július elsején ugyanis életbe lép az elektronikus hírközlési törvény módosítása, és a közművek kénytelenek lesznek átengedni oszlopaikat és csöveiket a szolgáltatóknak. Ha minden jól megy, még az árak is jobbak lesznek!</i>

A netadós tűntetések nagy hatással voltak a kormányra. Rájöttek, hogy ha olcsóbb lesz a net, soha többet semmiért nem fognak tünteni? :)
 
M

molnibalage

Guest
De hogy bizonyítékot is mutassak: Google map, Detroit kertvárosa. Igencsak repedezett az aszfalt, vagy inkább beton.
Igen, repedezett, de ki van töltve és alapvetően sima. Amiről én beszélek az kb. ez azzal a difivel, hogy oldalt 30-30%-ban nincs semmiféle aszfalt, csak murva. Ilyen utak vannak települések között. Nincs más út, csak ez.

4079052_2147e6e8eb19d4cc406f3e70b06de1a5_wm.jpg
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Ezért van Magyarországon több arany a vízisportokban, mint autóversenyzésben. Amúgy épp zajlik a Tour de Hongrie vízibiciklis körverseny, biztos ez is az egyik szakasza.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 101
113
Úgy emlékszem mintha a mostani kormány alatt csinálták volna meg normálisan az M0-s déli részét. De gondolom ez sem az utakra költött pénz....
Még Norvégiában is vannak kátyús utak pedig ők hozzánk képest úsznak a pénzben!
Igen, sok gyér forgalmú út van hazánkban nagyon szar állapotban, de a nagy forgalmú utakat elkezdték rendbe rakni.
Ahol én lakok ott felújítottak legalább 20 km főutat meg építettek egy komplett elkerülő utat és körforgalmakat. Mindet az utóbbi pár évben.
Az előtt évekig egy fűszálat nem tettek keresztbe erre felé. Szóval saját lakókörnyezetemből kiindulva nehezen mondanék olyat, hogy nem költenek az utakra.
 
M

molnibalage

Guest
Úgy emlékszem mintha a mostani kormány alatt csinálták volna meg normálisan az M0-s déli részét.
Naná, mert már nemzetgazdaságilag tartatatlan volt a 2x2 sáv. Egy koccanás és a Bp. déli fele gyakorlatialg lebénult. Olyan halálozási arányokat produkált, hogy az önmagában már katasztrófa volt.

Ja, és mindenzt évtizedes késéssel. Had nem tapsoljak már annak, mint sikerült a kegyelemkettest összehozni...

Továbbra sem értem, hogy miért egyelemes mintákból extrapoláltok a végtelenbe...

Az aszfalt vagy beton átlagéletkora a főutakon 17, a mellékutakon 29 év. Ez volt két éve.
 
Status
Not open for further replies.