1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2016. január 13..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi nem tetszett benne?

    Játszottál az első két résszel? Mert, ha nem, akkor túl sokat nem érthettél belőle finoman szólva, ami igencsak alávág az élvezetnek.

    Sőt, sajnos egyes apróságokat úgy érteni meg benne csak igazán, ha aki olvasta a könyvek legalább egy részét, elmesélni. Nem túl sok helyen, de fontos. Mert, ha még az első két résszel is játszottál, akkor az, hogy kicsoda Ciri és hogyan kerül oda, az bizony egy WTF. Lényegében maga a játék meséli el neked és tudod meg, hogy karakter mennyire kötődik hozzá, mert az első két részben lényegében nem volt róla szó.

    Nekem életem játéka. Soha semmilyen 100+ órás játékot nem toltam ki egynél többször. A W III-at igen. Csak az alapjátékot, a két kieget már nem.
    A B&W, ahogy kinézett, az kb. seggreülős volt. Meg Novigrad is. Néha csak úgy sétáltam a városban és hallgattam ahogy a civilek dumálgattak...

    Még egy ilyenre is futotta erőmből.
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLDagzYVDVUgJvKgHjiZ7VC0r2RF2HMJH4
     
    fulcrum11 likes this.
  2. Heim

    Heim Well-Known Member

    Nem, nem játszottam az első kettővel, és a könyvet sem olvastam. A gondom az, hogy évek óta tervezem, hogy elkezdek fantasyt olvasni, de egyszerűen nem tudok választani a gyűrűk ura, sötét elf trilógia, a vaják és a wow könyvek világa között. Az összesre biztos, hogy nem lenne időm, és a pénzt is sajnálnám ennyi könyvre. Őszintén szólva a vaják világa az ami a legkevésbé vonz, de szerintem csak azért mert arról tudok a legkevesebbet.

    Ami nem tetszett a W3-ban az harcrendszer. Simán mouse look, vagy action look ki hogyan nevezi, módszerrel kellett volna megoldani, mint pl a Neverwinter-ben, ami egy gagyi MMO, de a harcrendszere szerintem a legjobb mind közül. Amerre néz a "crosshair" arra mozogsz, arra vágsz és arra használod el a skilleket. Witcherben ha jól rémlik valahol a tab target és a mouselook között volt félúton a harci mechanikája. Ki kellett jelölni a célpontot és akkor a karaktered csak rá fókuszált. Kicsit olyan vontatott volt nekem emiatt a harc.

    A másik dolog a fő küldetés és a mellékküldetések. A gondom az volt velük, hogy szerettem volna megcsinálni adott területen a mellékküldetéseket is amik tetszettek is, jók voltak, és úgy egyébként szerettem volna az adott helyen minden lehetséges kis apróságot teljesíteni. Teljesen jól elvoltam a dologgal éveztem is addig amíg nem folytatódott a fő küldetés és át nem értem a következő zónába. Addig pepecseltem a side questekkel, hogy ez rontotta a fő küldetés játékélményét.

    A játékban a fő küldetést rengeteg átvezető animáció vezeti. Kicsit olyan volt nekem benne a sztori mint valami rövid filmet néznék. Na most szerintem élvezhetőbb lenne, ha a fő küldetés keretein belül kellett volna bejárni a világot és nem csak opcionális side questek lettek volna benne, mert akkor egy folyamatos sztorit kaptunk volna. Így most volt egy történés a main questből mondjuk hétfő este, én mondjuk vasárnapig elvoltam a side questekkel, aztán következő hétfőn folytattam a fő küldetést megint. De így már nekem vontatott, nem jó.

    Egy idő után újrakezdtem, és úgy akartam kijátszani, hogy előbb csak a fő küldetést csinálom meg, és csak a sztorival foglalkozok. De azt olvastam a neten, hogy az sem jó, mert amikor befejezed a játékot a map valahogy resetelődik, és minden addig meg nem csinált kis küldit stb, "elbuksz", valamint érdemes az adott zónában sidequesteket is csinálni, hogy legyen jó lootod.

    Mindenki azt mondja, hogy milyen fasza a W3 sztorija, én nem mondom, hogy nem az csak nekem a tálalása nem tetszik. A másik oldalon ott van a SWTOR ami egy sokat szidott MMORPG, abban a történetmesélés valami isteni, pedig ott is vannak mellékküldetések, sőt párhuzamosan minden helyszínen 2 fő questline fut, de többé-kevésbé összefüggnek és valahogy nagyon jól ráéreztek, hogy oldják meg, hogy folyamatos legyen és ne tűnjön vontatottnak.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez lehet a baj. Mert így semmiféle kötődésed nincs azon karakterekhez, akik Geralttal együtt alkotják a történet egészét. Csak úgy vannak, de nem tudod kik és mik...

    https://www.pcgamer.com/the-witcher-3-story-primer-catch-up-on-the-essentials/





    A LotR egy túlhypolt valami. Anno buszon olvastam melóba menet és vissza, semmit extra. Konkrétan az első könyv eleje annyira vérunalmas, hogy fájdalmas volt olvasni és semmi jelentősége nincs annak, ami benne van.

    Messze az egyik legjobb környezet, amit valaha láttam eddig. A világban levő szörnyek és fura szerzetek háttere az, hogy a szférák együttállása idején összekapcsolódtak a különböző síkok és így került át mágia és mindenféle lény, ahol eddig nem volt.

    A W III "gonosza" is nem az önmagáért gonoszkodó, hanem igenis érthető oka van, hogy miért kell neki annyira Ciri. Persze nem ártatlan kiscica sem ő, sem aki feltűnik mellette. Nem akarom lelőni az apróságokat, de ha végigtolod, akkor kiderül ez-az.

    Nincs mit szépíteni az egész alibizás. Egyszerű, kihívás semmi benne. Csak ezzel nincs egyedül.
    A NWN kis alibizik, soha egy harc sem volt kihívás a legnehezebb szinten sem. De az első rész első fejezetének hangulata az mai napig üt. Viszont nem tudom, hogy valaha végigvittem-e az első részt. Arra emlékszem, hogy a IV. fejezetig biztos. Állandóan meghalt az XP vagy valami és kezdhettem elölről...

    Ezt nem értem. A Withe Orchardba is bármikor vissza lehet menni. Nincs "következő zóna". Szabadon lehet mozogni közöttük. A játék legeslegvége felé van, amikor figyelmeztet, hogy ha mész, akkor a sidequestek ott lezáródnak. De ez iszonyatosan a játék vége felé van ám.

    Bevallom ebből egy kukkot sem értek, hogy mi az, ami nem jó. A fő küldetés mentén igencsak be kell járni a térképet. Minmium a felét. A side questeknél van az, hogy ettől én az első végigjátszás miatt a térkép egyik harmadába alig mentem el és nem töltöttem ott időt. A második végigjátszásra felcseréltem, hogy hol töltöttem az időt.

    Akkor marhaságot írtak. Kb. a játékidő 90-92%-nál jön el az a pont, ahol nem resetelődik, hanem lezárja a sidequesteket, mert onnantól fogva lényegében a főszál eseményei mennek már csak.

    Pedig pont amiatt + grafika és voice acting miatt *5 a játék. Mert játékmechanikailag pont olyan semmilyen, mint minden más. Kihívás semmi. A legnehezebb szinten játszva, úgy, hogy csak a természetből és romokból lootoltam sem kell craftolni és nincs hiány egy olyan területen semmiből, amit a setting szerint letarolt a háború...


    Sosem toltam. De te vagy az első, aki vontatottnak írta le a W III-at, akivel beszéltem róla. Konkrétan a sidequestek egy része annyira integráns, hogy ha nem jelölné (jelöli?) akkor nem tudtam, hogy akkor az főszál vagy sem.

    Ez mondjuk igaz volt a DOS2-ben is, de ott azért, mert inkább csak katyvasz volt az egész...
     
    Heim likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Háááááááááááááát.
    Fogalmazzunk úgy, hogy pislogtam a fazonon. Vagy átaludta az elmúlt húsz évet...?
    Két részben válaszolok akkor én is, ha már ő is kettészedte, csak megfordítom.

    • Mivel a sztoriról semmit nem mondott és nem tudni, abban nem kötök bele. Csak a referenciának az új SW-t hozta fel. Na ez azért vicces, mert akit én ismerek és tetszett neki a TLoU2 az rühelli az új SW-t, konkrétan a 9. részt kötelességből nézte csak meg.
    • Az sem feltétlen evidens, hogy egy művészeti alkotásnak fényt kell mutatni és fel kell vidítani végül. Az életben nem minden ér szépen véget. Akkor egy játékban miért is kéne...?
    ---------
    A játékmeneti elemzésnél konkrétan a falat kapartam sokszor, annyi tévedést halmozott fel szerintem.
    • A legelső probléma, hogy nem tűnik fel neki, hogy 20 éve gyakorlatilag semmi gyökeresen újat nem találtak ki? Sőt...

    • Egy magyar fejlesztővel volt interjú, hogy a 1997/98 táján olyan Ultima VII/VIII szerű motorral megcsinálták, hogy terjedt a tűz, a fény és árnyék annyira számított, hogy az MI, ha látta az árnyékodat számításba vette stb. Ma mi van? A 2017-es Zelda Beath of the Wild-tól oda és vissza voltak, ami 3D-ben a Switch grafikájával kb. hasonlót tudott. A játékok az elmúlt 20 évben kb. szebbek lettek, de semmi egetrengető új játéktechnikai elemet nem találtak ki sőt, valamit újrafeltalálni sem tudnak, mert a grafika köti a kezüket. Mert a terjedést ma is megírnák, de a grafikát mellé, hogy jól nézzen ki nem. Ezért van az, hogy az új Microprose HC taktikai játéka is a grafikán spról, ha modellezni akarja a környezeti rombolás.

    • Konkrét példa? A Witcher III is gyakorlatilag egy felturbózott Gothic I/II. Igen, szebb. több mozdulat van benne, több varázslat, de az egész működési mechanizmus és környezeti interakciója kb. azon a szinten van. Néhány helyen ütésre összedől ajtó vagy barlang, de kb. ennyi. Kapcsoló van benne, padra leülsz, létrázol és mászol, stb. Minden általam ismert játék a korábbi mechanizmusokat kombinálja és azok mellé rendelt leíró adatbázist.

    • A Witcher széria witcher érzékelést is n+1 játék használta más néven.

    • Szóval ezek után ő mégis miért várt forradalmat és miért beszél olyan marhaságokat, hogy next gen élményt várt ettől? Hahó, ez egy PS IV-es játék. Milyen next gen?

    • Az általa felsorolt játékokban sem több a stealth és más, amit felsorolt. Gyakorlatilag ma minden játékot, ami a zsánerban van, a történet, a voice acting, grafika és atmoszféra visz el a hátán. A többi alibizés nagyrészt. Játszottam pl. a TR szériával is és kb. az Uncharted 1-2-3-re alapuló izé volt, ott is volt stealth és a Witcherben is ismert "sense". Az elmondása alapján az TLoU2 "bűne" az, hogy nem forradalmi? He...? Az első része sem volt az. Sőt, mutasson már egy forradalmi játékmechanikájú játékot.* Csak kellően jó volt a többihez, ahogy a W III alibizése is a játékosok 99%-nak tapasztalatom szerint nem tűnt fel. Most vagy az átlagjátékos nem érti mit csinálja, vagy csak az én műszaki szemem szúrja ki azt, hogy mi és hogyan...
    *Ezt csak a fent említett Zelda játékra hallottam kb. de azt kifejtettem, hogy ezt 20+ éve amikor nem csak a grafika volt az úr, akkor tudták volna. A Parkour TPS/FPS-esek megjelenése hozott új színt a műfajba, de az is "csak" additív volt.

    Nincs szép grafikájú generálisan rombolható környezet sehol és semmi ilyen VALÓDI forradalom. És nem látom, hogy lenne. Az bemutatott U5 engine is szép volt, meg a hangokat emelték ki. Semmi sem utal arra, hogy lenne előrelépés az általam hiányolt területeknek.

    Ő meg azon sír, hogy nem forradalmi.
    Hát bocs. Ez alapján a sztori ízlés és véleményes. A gameplay terén hozza a kötelezőt, vocie acting és grafikában *5.
    Ez alapján én azt mondom, jöhet. Simán. Bátran.
     
    Kurfürst likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csúszik a CP20077 novemberre.
     
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    De várom már! Viszont inkább csússzon, és legyen pöpec, mint félkész, vagy bughalom.
     
    endre likes this.
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Star Wars Squadrons Gameplay Trailer.

    Elég bíztató, de engem a diverse characterekkel győztek meg végképp.

     
    Fennek and Luthero like this.
  8. Heim

    Heim Well-Known Member

    Nagyon brutál jónak tűnik. Gyerekkorom egyik kedvenc játéka volt az x-wing vs tie fighter. Az a baj, hogy nagyon határeset, hogy a gépem tudná-e futtatni.. De jó lenne ezzel játszani nagyképernyős TV-n!!!!
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Háááááát...

    Pontosan látszik a videón, annak ellenére, hogy megpróbálták elrejteni, hogy itt sem lesz sebességérzet. A gépek relatív sebessége a II. vh-s vadászok alatt lesz.
    Ez egy sokkal szebb (2020 van) és kicsit átdesignolt X-Wing lesz. Semmi több. Lesz néhány új manőver és kb. ennyi. A videó alapján ennyi a gameplay az kicsit felhúzva és talán nagyon picit átgyúrva. Kemény változtatásba nem mertek belemenni.

    A mai hardveres és minden egyéb lehetőségek mellett sem merik felvállalni, hogy valami más legyen...? Több?

    Itt van valami speed boost szerűség.



    Itt meg kb. I .vh-s vadászgépek sebessége.


    Mikor lesz az, hogy végre az a sebesség érzet lesz, mint a filmekben? Mi lenne, ha legalább úgy a 300-400 m/s sec relatív sebesség megjelenne a játékban? Bakker a repszimekben ilyen sebességeknél van gépágyús harc. De egy űrjátékban ez tolerálhatatlan...? Mikor létezik a War Thunder és van benne jet sebesség?

    Magyarázza meg valaki, mert én nem értem...
    Igen, látványos a videó. De mi lenne, ha azért úgy 1993-at megpróbálnánk elfeledni? Gondolom a tömegeknek ez be fog jönni (?). Csak engem ez a fajta "gyávaság" az, ami zavar. Én nem vagyok SW fan, de bakker pontosan azt a fajta dinamikát hiányolom, ami a filmekben benne volt. Ez a tötymörgés ez valami...
    Áh...

    Ja, és főleg úgy, hogy a filmekben van célzórendszer, ami mintha korrigálná a pilótát, gondolom a sebesség miatt. Itt, semmi.

    Még az X-Wing-be is beletették, persze a funkciója nem igazán volt, mert sárgán világított a célkereszt, ha az előretartás jó volt.
     
    Ooorky likes this.
  10. Heim

    Heim Well-Known Member

    Én eddig tátott szájjal néztem a trailereket, fel se tűnt amíg nem olvastam a kommentedet. Újra végignézve a gameplay videókat valóban lehetne gyorsabb, mondjuk nem kellene hozzá sok, kb mintha a boostolt sebesség lenne az amit a filmekben is látunk szerintem. Azt vedd számításba, hogy ha nagyon gyors lenne a gépek sebessége akkor nehezebb lenne a játék és így csökkenne a playerbase, mivel sokan túl bénák lennének, nem lenne sikerélmény. Szóval szerintem gondoltak a casual játékosokra amik főleg egy ilyen játéknál sokkal többen vannak.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Megértem, én nem tud érdekelni. Minden lehetőség adott lenne ma egy igazán más élményhez. De nem. Nem lesz.
     
    Heim likes this.
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nem vagyok egy túl hárdkór játékos, de WT-ben Realistic-en lazán toltam 4-800km/h-val, legsikeresebb menetem a gépágyús Corsair-rel (c?) volt szovjetek ellen, egy tárral 6 repülő, az utolsó Pe-2-st kb. 500m-ről megszórtam a maradék 20db lőszerrel (5/cső) és lángolva lepottyant.
     
  13. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Gondolom a loreban eléggé rögzült már hogy ezek mennyivel mennek, plusz a filmekben sem tűntek olyan baromi gyorsnak (nyilván mert a vásznon nem igazán néz ki jól ha egy TIE vadász 5 Machal elhúz és egy elmosódott szmötyit látsz egy pillanatig.

    A korábbi játékokban is eléggé berögzült a 100-150 m/sec sebesség (X-Wing, Tie Fighter pont 100-al ment, ők voltak a viszonyítási alap), gondolom azért is, mert a harc jellegéből eredően, ami a kétfedelű gépek közelharcaira emlékeztet leginkább, na meg az a leglátványosabb és talán a legélvezetesebb is. Efölött azért már inkább csak rácsapásból kapáslövések vannak, ami kevésbé tud csilivili lenni. Mindenki másnak ott az ELITE :)

    Engem jobban zavar a fura balanszolás, hogy az X-Wing és a TIE Fighrter is kb. ugyanazt tudja, még sérülésállóságban sincs nagy diffi (a korábbi játékban volt egy elég jó asszimetrikus balance, a TIE sokkal fordulékonyabb volt, a lázadó gépek meg többet bírtak), ehhez képest az A-Wing és T/I is kb. egyformán gyors viszont a gép maga nedves WC papírból van. Ehh. A régi balance jobban tetszett.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://forum.htka.hu/threads/kantin-számítógépes-játékok-általános-topik.1198/page-51#post-699748

    Ha lehetne pénzért VR-ban kirpóbálni 15-20 perce sanszosa megtenném. Többet nem áldoznék rá.
    Szimulátorosként meg pont az I.vh-s repszimeket nem szerettem. Lásd. Tötymörgés.
     
  15. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Molni, azt sajnos meg kell értened, hogy az ilyen játékok nem a hozzád hasonló, hardcore szűk körnek készülnek, hanem egy széles közönségnek. Ezzel a grafikával, ezekkel a játékmódokkal a Squadronsnak minden esélye megvan, hogy az elmúlt 10 év messze legsikeresebb "vadászgép" árkádja legyen.
     
  16. Heim

    Heim Well-Known Member

    Még ha el is futna a gépemen, én azért félek megvenni mert biztos vagyok benne, hogy pár év múlva követi a második rész kb ugyanilyen grafikával, és 90%-ban ugyanazzal a tartalommal. Nem mintha nagy összeg lenne, csodálom is, hogy csak 40 euró a játék..
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A War Thunder kiknek készült...?
    Százezrek vagy milliók játszanak vele...
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sírva röhögős. Legalábbis néhány nálam ütött.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Nélkülük is teljesen kerek a sztori, hangulatban, és plusz tartalomban viszont sokhat. Főleg az Omega. :)
     
    molnibalage likes this.

Ezen oldal megosztása