[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Tegnap 23:29 perckor befejeztem a sokadik Tropico 3-4 végigjátszást, egyszerűen imádom ezt a két részt.
Sajnos (szerintem) újabb részeket eléggé elrontották, de ezeket szinte évente előveszem, annyira jól eltalálták a hangulatot, bár a nehézséget a DLC-k eléggé lerombolják (főleg a cement gyár a 4. részben).
Aki szeretne fáradtan, filmnézés közben valami félinteraktív cuccot tolni annak erősen tudom ajánlani.



 
M

molnibalage

Guest
Na, a PC-s RDR2-vel hamarabb jöhet a hardverteszt, hogy mit tud a jövőre nézve a gépem...
 
M

molnibalage

Guest
Én is befaltam az írást... Jó volt és már csak azért is külön respect, mert én RPG-vel akartam/akarok hasonlót írni, de egyelőre nyerésben van a lustaságom :)
Amikor 2015-ben az első változat elkészült, akkor páran megkérdezték az iddqd blogon, hogy több műfajról csinálnék-e ilyet, pl. RTS vagy RPG. Azt mondtam, hogy megtisztelő a felkérés, de azokhoz nem értem magam felkészültnek.

Meg igazság szerint a repszim evolúcióhoz képest egyik műs műfajnál sem érzem azt, hogy ennek töredékét is le lehetne írni. Szigorúan nézve játékmechanikailag a Witcher III is alig több, mint a 10+ évvel korábbi Gothic II minden máz ellenére. Szebb, nagyobb és funkciótlan azt nézve, hogy minek is van értelme abból, amit összeraktak...

Van fejlődés több területen, de fundamentális, "na ez aztán rohadt nagy dobás" jellegűt én nem látok. Emiatt van az, hogy én eleve az erősen történet orientált játékok felé mozdultam el, mert a mindig lehet élvezetes. Egyszerűen azért, mert senki nem tett le semmit, ami miatt játékmechanikailag, amiért nagyon oda kéne lennem. Ezért nem játszom pl. FPS-sel sem. Más skin, más fegyverek, de alapvető mechanikai átütő és számomra érdekes változást nem látok sehol. Nincs generálisan rombolható környezet, amit figyelembe kéne venni, a fegyverek átütő ereje nincs modellezve, stb. A játékok szebbek lettek, másfajta fantasy fegyverek vannak az nem RL FPS shooterekben, de ennyi.

Az RTS terén is nekem igazság szerint egyik RTS szinte olyan volt, mint a másik. Az alapkoncepciót kicsit máshogy díszítették fel, de fundamentális változást csak a Wargame szériában láttam vagy olyan rétegjáték, rétegjátékban, mint Command Naval Operations vagy egy másik HC RTS-ben, aminek nem ugrik be a neve sem.

De az, hogy az AoE I-hez képest hozzánézem a Dune II-őt, a C&C-t a Warcraft III vagy Empire Earth esetleg Total Annihilation --> Supreme Commandert csak máshova balanszoltást látok. Globálisan fantasztikusan új szintű modellezést és ötletet nem. Bevallom egyikkel sem játszottam pár óránál tovább, de pont amiatt, hogy nem éreztem különbséget, aközött, hogy melyikkel játszok. Erős túlzással, mintha más skinje lett volna az egységeknek és kicsit másfajták, de kész, passz, ennyi. A Wargame széria lett aztán olyan, amire brutálisan rágyógyultam...
...majd jól kiábrándultam belőle. Aztán az Eugen is jól elbaszott mindent a Steel Divisionnal. Mai napig többen játszanak a 6+ éve WG széria 5+ éves tagjával, mint az új StDV-nal. LOL... A közösség egyöntetűen új szebb és jobb WG-t akart és kapta az elbaszott StDVN 44-et és annak buktáján a 2. rész sem tudott javítani tudtommal.

Csak sajnos a WG-t a saját közössége és az Eugen balfaszsága együtt tette tönkre. A saját játékukat nem értették meg, ami azért valahol röhejes.
 
  • Tetszik
Reactions: zotyek78

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 882
113
Én egyébként ezeket a COD-okat, Rainbow-okat sem nagyon értem. Néztem pár PVP COD videót de nekem a CS GO még mindig szimpatikusabb. Persze szebb kicsit de semmi újítás ami miatt egy hét után ne unnád meg...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
De az, hogy az AoE I-hez képest hozzánézem a Dune II-őt, a C&C-t a Warcraft III vagy Empire Earth esetleg Total Annihilation --> Supreme Commandert csak máshova balanszoltást látok. Globálisan fantasztikusan új szintű modellezést és ötletet nem. Bevallom egyikkel sem játszottam pár óránál tovább, de pont amiatt, hogy nem éreztem különbséget, aközött, hogy melyikkel játszok. Erős túlzással, mintha más skinje lett volna az egységeknek és kicsit másfajták, de kész, passz, ennyi.

Próbáld ki a Company of Heroest, de inkább annak az első részét/kiegészítőit.
 
M

molnibalage

Guest
A
Próbáld ki a Company of Heroest, de inkább annak az első részét/kiegészítőit.
Anno próbáltam, de akkor nem nyűgözött le. Lehet, hogy ma másként ítélném meg. Éreztem, hogy más, a WG-hez közelebb volt a bázisépítés hiánya miatt, de túlságosan kő/papír olló érzésem volt a mechanika terén.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Amikor 2015-ben az első változat elkészült, akkor páran megkérdezték az iddqd blogon, hogy több műfajról csinálnék-e ilyet, pl. RTS vagy RPG. Azt mondtam, hogy megtisztelő a felkérés, de azokhoz nem értem magam felkészültnek.

Meg igazság szerint a repszim evolúcióhoz képest egyik műs műfajnál sem érzem azt, hogy ennek töredékét is le lehetne írni. Szigorúan nézve játékmechanikailag a Witcher III is alig több, mint a 10+ évvel korábbi Gothic II minden máz ellenére. Szebb, nagyobb és funkciótlan azt nézve, hogy minek is van értelme abból, amit összeraktak...

Van fejlődés több területen, de fundamentális, "na ez aztán rohadt nagy dobás" jellegűt én nem látok. Emiatt van az, hogy én eleve az erősen történet orientált játékok felé mozdultam el, mert a mindig lehet élvezetes. Egyszerűen azért, mert senki nem tett le semmit, ami miatt játékmechanikailag, amiért nagyon oda kéne lennem. Ezért nem játszom pl. FPS-sel sem. Más skin, más fegyverek, de alapvető mechanikai átütő és számomra érdekes változást nem látok sehol. Nincs generálisan rombolható környezet, amit figyelembe kéne venni, a fegyverek átütő ereje nincs modellezve, stb. A játékok szebbek lettek, másfajta fantasy fegyverek vannak az nem RL FPS shooterekben, de ennyi.

Az RTS terén is nekem igazság szerint egyik RTS szinte olyan volt, mint a másik. Az alapkoncepciót kicsit máshogy díszítették fel, de fundamentális változást csak a Wargame szériában láttam vagy olyan rétegjáték, rétegjátékban, mint Command Naval Operations vagy egy másik HC RTS-ben, aminek nem ugrik be a neve sem.

De az, hogy az AoE I-hez képest hozzánézem a Dune II-őt, a C&C-t a Warcraft III vagy Empire Earth esetleg Total Annihilation --> Supreme Commandert csak máshova balanszoltást látok. Globálisan fantasztikusan új szintű modellezést és ötletet nem. Bevallom egyikkel sem játszottam pár óránál tovább, de pont amiatt, hogy nem éreztem különbséget, aközött, hogy melyikkel játszok. Erős túlzással, mintha más skinje lett volna az egységeknek és kicsit másfajták, de kész, passz, ennyi. A Wargame széria lett aztán olyan, amire brutálisan rágyógyultam...
...majd jól kiábrándultam belőle. Aztán az Eugen is jól elbaszott mindent a Steel Divisionnal. Mai napig többen játszanak a 6+ éve WG széria 5+ éves tagjával, mint az új StDV-nal. LOL... A közösség egyöntetűen új szebb és jobb WG-t akart és kapta az elbaszott StDVN 44-et és annak buktáján a 2. rész sem tudott javítani tudtommal.

Csak sajnos a WG-t a saját közössége és az Eugen balfaszsága együtt tette tönkre. A saját játékukat nem értették meg, ami azért valahol röhejes.

Hát... Talán akkor lehet, hogy inkább erőssen függ az érdeklődési körtől. RPG-ről tudok inkább nyilatkozni, és ha talán nem is lenne olyan érdekes az egész "story", azért szerintem bőven lehetne miről írni. Kezdve a '70-es(!) évek szöveges játékaival, amiből aztán eljutottak a dungeon crawlerek-ig, majd aztán a BG, NWN játékokon keresztül megérkeztek a -mai- MMORPG-kig (pl. WoW)...
Amellett, hogy még mai napig készülnek dungeon crawlerek, nagyon szép, hangulatos kivitelezésben vagy mondjuk az NWN szerkesztőjével is készül "fan made" Dark Sun játék.
De számomra pl. az is eléggé megdöbbentő, hogy az első MMORPG játékok is már elkszültek a '70-es években. :)
 
M

molnibalage

Guest
Hát... Talán akkor lehet, hogy inkább erőssen függ az érdeklődési körtől. RPG-ről tudok inkább nyilatkozni, és ha talán nem is lenne olyan érdekes az egész "story", azért szerintem bőven lehetne miről írni. Kezdve a '70-es(!) évek szöveges játékaival, amiből aztán eljutottak a dungeon crawlerek-ig, majd aztán a BG, NWN játékokon keresztül megérkeztek a -mai- MMORPG-kig (pl. WoW)...
Amellett, hogy még mai napig készülnek dungeon crawlerek, nagyon szép, hangulatos kivitelezésben vagy mondjuk az NWN szerkesztőjével is készül "fan made" Dark Sun játék.
De számomra pl. az is eléggé megdöbbentő, hogy az első MMORPG játékok is már elkszültek a '70-es években. :)

Van egy ilyen.
https://archive.org/details/crpg-book-1.0

Sajnos inkább csak rövid játékbemutató gyűjtemény (belelapozás alapján), nem olyan elemző írás, mint a cikksorozatom. Pedig erre számítottam. Egy ideig ingyenesen letölthető volt. Talán még megvan, de biztosan fent van sok helyen.

Az evolúciót saját tudásból kb. 30 oldalban le tudnám rendezni, képekkel együtt. Így saccra, Mert a stílusok szétválasztása és kialakítása után sok mindenről nem lehet írni. Szebb lett a grafika, más, de nem jobb egyik rendszer a másiknál, nem használta ki gyak. semelyik RPG még a saját buta rendszerét sem, stb. Persze azért lenne ez szentségtörés, mert az ikonikus RPG-k közül többel soha nem játszottam. BG, IWD, Planescape T, Fallout 1-2-őt sem vittem végig, csak szenvedtem az elsővel.

Dungeon Crawler pl. a Darkest Dungeon. Ha a grafikát leszámítjuk, akkor gyakorlatilag C64-en is megvalósítható lett volna, ha csak karakter grafikával dolgozik. Van benne talán két tucat szörny, van egy matek mögötte és egy gráfból álló labirintus és tárgyak. Ennyi a játék. Nem több. Ezek adatmennyisége a korlát, de számítás igénye kvázi nincs. A C64 simán elmozgatott egy Archon-t vagy Wizard of War-t valós időben, itt erre még szükség sem lett volna. A DD a WoW-nál egyszerűbb felépítésű térképpel bír és random encounterek és harcok vannak benne meg a város, ami kvázi néhány slot és képesség. Csak fel van cicomázva, hogy hangulata legyen. Ez a "fejlődés". Kipróbáltam, kis ideig lekötött, de a II és III kört, hogy legyőzzem az erősebb, de ugyanazon főellenfeleket, nos, se kedvem se erőm nem volt.

Az NWN említése azért érdekes, mert a motorja rohadt erős volt az I-nek (azzal készült a Witcher első része is), de az egész képességeit alig néhány modul készítő használta ki. Maga a kiadott játék szinte semmit. Van pár NWN modul, ami rajta van a listámon, hogy "ha egyszer lesz időm".

MMORPG igen, volt korán is, de itthon is ilyen volt kvázi a levelezős Túlélők Földje 1992-től.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Van egy ilyen.
https://archive.org/details/crpg-book-1.0

Sajnos inkább csak rövid játékbemutató gyűjtemény (belelapozás alapján), nem olyan elemző írás, mint a cikksorozatom. Pedig erre számítottam. Egy ideig ingyenesen letölthető volt. Talán még megvan, de biztosan fent van sok helyen.

Az evolúciót saját tudásból kb. 30 oldalban le tudnám rendezni, képekkel együtt. Így saccra, Mert a stílusok szétválasztása és kialakítása után sok mindenről nem lehet írni. Szebb lett a grafika, más, de nem jobb egyik rendszer a másiknál, nem használta ki gyak. semelyik RPG még a saját buta rendszerét sem, stb. Persze azért lenne ez szentségtörés, mert az ikonikus RPG-k közül többel soha nem játszottam. BG, IWD, Planescape T, Fallout 1-2-őt sem vittem végig, csak szenvedtem az elsővel.

Dungeon Crawler pl. a Darkest Dungeon. Ha a grafikát leszámítjuk, akkor gyakorlatilag C64-en is megvalósítható lett volna, ha csak karakter grafikával dolgozik. Van benne talán két tucat szörny, van egy matek mögötte és egy gráfból álló labirintus és tárgyak. Ennyi a játék. Nem több. Ezek adatmennyisége a korlát, de számítás igénye kvázi nincs. A C64 simán elmozgatott egy Archon-t vagy Wizard of War-t valós időben, itt erre még szükség sem lett volna. A DD a WoW-nál egyszerűbb felépítésű térképpel bír és random encounterek és harcok vannak benne meg a város, ami kvázi néhány slot és képesség. Csak fel van cicomázva, hogy hangulata legyen. Ez a "fejlődés". Kipróbáltam, kis ideig lekötött, de a II és III kört, hogy legyőzzem az erősebb, de ugyanazon főellenfeleket, nos, se kedvem se erőm nem volt.

Az NWN említése azért érdekes, mert a motorja rohadt erős volt az I-nek (azzal készült a Witcher első része is), de az egész képességeit alig néhány modul készítő használta ki. Maga a kiadott játék szinte semmit. Van pár NWN modul, ami rajta van a listámon, hogy "ha egyszer lesz időm".

MMORPG igen, volt korán is, de itthon is ilyen volt kvázi a levelezős Túlélők Földje 1992-től.

Talán abból is érdekes téma még az MMORPG, mint a szimulátorok... A rövidebb változatát nem olvastam az esszédnek régebben, de gondolom az lesz a "poén", hogy minél jobb szimulátorokat csináltak, annál inkább lett rétegjáték. A mai MMORPG-k megjelenése, amit az RPG csúcsának nevezhetünk az egyik, ha nem a legnéprszerűbb játékok táborába emelte a műfajt.

"Dungeon Crawler pl. a Darkest Dungeon. Ha a grafikát leszámítjuk, akkor gyakorlatilag C64-en is megvalósítható lett volna"
Asszem, hogy jelenleg "készül" állapotban van...