[Kantin] Számítógépes játékok - általános topik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Egyáltalán nem. Nézd meg bátran.
Háááááááááááááát.
Fogalmazzunk úgy, hogy pislogtam a fazonon. Vagy átaludta az elmúlt húsz évet...?
Két részben válaszolok akkor én is, ha már ő is kettészedte, csak megfordítom.

  • Mivel a sztoriról semmit nem mondott és nem tudni, abban nem kötök bele. Csak a referenciának az új SW-t hozta fel. Na ez azért vicces, mert akit én ismerek és tetszett neki a TLoU2 az rühelli az új SW-t, konkrétan a 9. részt kötelességből nézte csak meg.
  • Az sem feltétlen evidens, hogy egy művészeti alkotásnak fényt kell mutatni és fel kell vidítani végül. Az életben nem minden ér szépen véget. Akkor egy játékban miért is kéne...?
---------
A játékmeneti elemzésnél konkrétan a falat kapartam sokszor, annyi tévedést halmozott fel szerintem.
  • A legelső probléma, hogy nem tűnik fel neki, hogy 20 éve gyakorlatilag semmi gyökeresen újat nem találtak ki? Sőt...

  • Egy magyar fejlesztővel volt interjú, hogy a 1997/98 táján olyan Ultima VII/VIII szerű motorral megcsinálták, hogy terjedt a tűz, a fény és árnyék annyira számított, hogy az MI, ha látta az árnyékodat számításba vette stb. Ma mi van? A 2017-es Zelda Beath of the Wild-tól oda és vissza voltak, ami 3D-ben a Switch grafikájával kb. hasonlót tudott. A játékok az elmúlt 20 évben kb. szebbek lettek, de semmi egetrengető új játéktechnikai elemet nem találtak ki sőt, valamit újrafeltalálni sem tudnak, mert a grafika köti a kezüket. Mert a terjedést ma is megírnák, de a grafikát mellé, hogy jól nézzen ki nem. Ezért van az, hogy az új Microprose HC taktikai játéka is a grafikán spról, ha modellezni akarja a környezeti rombolás.

  • Konkrét példa? A Witcher III is gyakorlatilag egy felturbózott Gothic I/II. Igen, szebb. több mozdulat van benne, több varázslat, de az egész működési mechanizmus és környezeti interakciója kb. azon a szinten van. Néhány helyen ütésre összedől ajtó vagy barlang, de kb. ennyi. Kapcsoló van benne, padra leülsz, létrázol és mászol, stb. Minden általam ismert játék a korábbi mechanizmusokat kombinálja és azok mellé rendelt leíró adatbázist.

  • A Witcher széria witcher érzékelést is n+1 játék használta más néven.

  • Szóval ezek után ő mégis miért várt forradalmat és miért beszél olyan marhaságokat, hogy next gen élményt várt ettől? Hahó, ez egy PS IV-es játék. Milyen next gen?

  • Az általa felsorolt játékokban sem több a stealth és más, amit felsorolt. Gyakorlatilag ma minden játékot, ami a zsánerban van, a történet, a voice acting, grafika és atmoszféra visz el a hátán. A többi alibizés nagyrészt. Játszottam pl. a TR szériával is és kb. az Uncharted 1-2-3-re alapuló izé volt, ott is volt stealth és a Witcherben is ismert "sense". Az elmondása alapján az TLoU2 "bűne" az, hogy nem forradalmi? He...? Az első része sem volt az. Sőt, mutasson már egy forradalmi játékmechanikájú játékot.* Csak kellően jó volt a többihez, ahogy a W III alibizése is a játékosok 99%-nak tapasztalatom szerint nem tűnt fel. Most vagy az átlagjátékos nem érti mit csinálja, vagy csak az én műszaki szemem szúrja ki azt, hogy mi és hogyan...
*Ezt csak a fent említett Zelda játékra hallottam kb. de azt kifejtettem, hogy ezt 20+ éve amikor nem csak a grafika volt az úr, akkor tudták volna. A Parkour TPS/FPS-esek megjelenése hozott új színt a műfajba, de az is "csak" additív volt.

Nincs szép grafikájú generálisan rombolható környezet sehol és semmi ilyen VALÓDI forradalom. És nem látom, hogy lenne. Az bemutatott U5 engine is szép volt, meg a hangokat emelték ki. Semmi sem utal arra, hogy lenne előrelépés az általam hiányolt területeknek.

Ő meg azon sír, hogy nem forradalmi.
Hát bocs. Ez alapján a sztori ízlés és véleményes. A gameplay terén hozza a kötelezőt, vocie acting és grafikában *5.
Ez alapján én azt mondom, jöhet. Simán. Bátran.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 2822

Guest
Star Wars Squadrons Gameplay Trailer.

Elég bíztató, de engem a diverse characterekkel győztek meg végképp.


Nagyon brutál jónak tűnik. Gyerekkorom egyik kedvenc játéka volt az x-wing vs tie fighter. Az a baj, hogy nagyon határeset, hogy a gépem tudná-e futtatni.. De jó lenne ezzel játszani nagyképernyős TV-n!!!!
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon brutál jónak tűnik. Gyerekkorom egyik kedvenc játéka volt az x-wing vs tie fighter. Az a baj, hogy nagyon határeset, hogy a gépem tudná-e futtatni.. De jó lenne ezzel játszani nagyképernyős TV-n!!!!
Háááááát...

Pontosan látszik a videón, annak ellenére, hogy megpróbálták elrejteni, hogy itt sem lesz sebességérzet. A gépek relatív sebessége a II. vh-s vadászok alatt lesz.
Ez egy sokkal szebb (2020 van) és kicsit átdesignolt X-Wing lesz. Semmi több. Lesz néhány új manőver és kb. ennyi. A videó alapján ennyi a gameplay az kicsit felhúzva és talán nagyon picit átgyúrva. Kemény változtatásba nem mertek belemenni.

A mai hardveres és minden egyéb lehetőségek mellett sem merik felvállalni, hogy valami más legyen...? Több?

Itt van valami speed boost szerűség.


Itt meg kb. I .vh-s vadászgépek sebessége.

Mikor lesz az, hogy végre az a sebesség érzet lesz, mint a filmekben? Mi lenne, ha legalább úgy a 300-400 m/s sec relatív sebesség megjelenne a játékban? Bakker a repszimekben ilyen sebességeknél van gépágyús harc. De egy űrjátékban ez tolerálhatatlan...? Mikor létezik a War Thunder és van benne jet sebesség?

Magyarázza meg valaki, mert én nem értem...
Igen, látványos a videó. De mi lenne, ha azért úgy 1993-at megpróbálnánk elfeledni? Gondolom a tömegeknek ez be fog jönni (?). Csak engem ez a fajta "gyávaság" az, ami zavar. Én nem vagyok SW fan, de bakker pontosan azt a fajta dinamikát hiányolom, ami a filmekben benne volt. Ez a tötymörgés ez valami...
Áh...

Ja, és főleg úgy, hogy a filmekben van célzórendszer, ami mintha korrigálná a pilótát, gondolom a sebesség miatt. Itt, semmi.

Még az X-Wing-be is beletették, persze a funkciója nem igazán volt, mert sárgán világított a célkereszt, ha az előretartás jó volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 2822

Guest
Háááááát...

Pontosan látszik a videón, annak ellenére, hogy megpróbálták elrejteni, hogy itt sem lesz sebességérzet. A gépek relatív sebessége a II. vh-s vadászok alatt lesz.
Ez egy sokkal szebb (2020 van) és kicsit átdesignolt X-Wing lesz. Semmi több. Lesz néhány új manőver és kb. ennyi. A videó alapján ennyi a gameplay az kicsit felhúzva és talán nagyon picit átgyúrva. Kemény változtatásba nem mertek belemenni.

A mai hardveres és minden egyéb lehetőségek mellett sem merik felvállalni, hogy valami más legyen...? Több?

Itt van valami speed boost szerűség.


Itt meg kb. I .vh-s vadászgépek sebessége.

Mikor lesz az, hogy végre az a sebesség érzet lesz, mint a filmekben? Mi lenne, ha legalább úgy a 300-400 m/s sec relatív sebesség megjelenne a játékban? Bakker a repszimekben ilyen sebességeknél van gépágyús harc. De egy űrjátékban ez tolerálhatatlan...? Mikor létezik a War Thunder és van benne jet sebesség?

Magyarázza meg valaki, mert én nem értem...
Igen, látványos a videó. De mi lenne, ha azért úgy 1993-at megpróbálnánk elfeledni? Gondolom a tömegeknek ez be fog jönni (?). Csak engem ez a fajta "gyávaság" az, ami zavar. Én nem vagyok SW fan, de bakker pontosan azt a fajta dinamikát hiányolom, ami a filmekben benne volt. Ez a tötymörgés ez valami...
Áh...

Ja, és főleg úgy, hogy a filmekben van célzórendszer, ami mintha korrigálná a pilótát, gondolom a sebesség miatt. Itt, semmi.

Még az X-Wing-be is beletették, persze a funkciója nem igazán volt, mert sárgán világított a célkereszt, ha az előretartás jó volt.

Én eddig tátott szájjal néztem a trailereket, fel se tűnt amíg nem olvastam a kommentedet. Újra végignézve a gameplay videókat valóban lehetne gyorsabb, mondjuk nem kellene hozzá sok, kb mintha a boostolt sebesség lenne az amit a filmekben is látunk szerintem. Azt vedd számításba, hogy ha nagyon gyors lenne a gépek sebessége akkor nehezebb lenne a játék és így csökkenne a playerbase, mivel sokan túl bénák lennének, nem lenne sikerélmény. Szóval szerintem gondoltak a casual játékosokra amik főleg egy ilyen játéknál sokkal többen vannak.
 
M

molnibalage

Guest
Én eddig tátott szájjal néztem a trailereket, fel se tűnt amíg nem olvastam a kommentedet. Újra végignézve a gameplay videókat valóban lehetne gyorsabb, mondjuk nem kellene hozzá sok, kb mintha a boostolt sebesség lenne az amit a filmekben is látunk szerintem. Azt vedd számításba, hogy ha nagyon gyors lenne a gépek sebessége akkor nehezebb lenne a játék és így csökkenne a playerbase, mivel sokan túl bénák lennének, nem lenne sikerélmény. Szóval szerintem gondoltak a casual játékosokra amik főleg egy ilyen játéknál sokkal többen vannak.
Megértem, én nem tud érdekelni. Minden lehetőség adott lenne ma egy igazán más élményhez. De nem. Nem lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2822
T

Törölt tag 1711

Guest
Én eddig tátott szájjal néztem a trailereket, fel se tűnt amíg nem olvastam a kommentedet. Újra végignézve a gameplay videókat valóban lehetne gyorsabb, mondjuk nem kellene hozzá sok, kb mintha a boostolt sebesség lenne az amit a filmekben is látunk szerintem. Azt vedd számításba, hogy ha nagyon gyors lenne a gépek sebessége akkor nehezebb lenne a játék és így csökkenne a playerbase, mivel sokan túl bénák lennének, nem lenne sikerélmény. Szóval szerintem gondoltak a casual játékosokra amik főleg egy ilyen játéknál sokkal többen vannak.

Nem vagyok egy túl hárdkór játékos, de WT-ben Realistic-en lazán toltam 4-800km/h-val, legsikeresebb menetem a gépágyús Corsair-rel (c?) volt szovjetek ellen, egy tárral 6 repülő, az utolsó Pe-2-st kb. 500m-ről megszórtam a maradék 20db lőszerrel (5/cső) és lángolva lepottyant.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Gondolom a loreban eléggé rögzült már hogy ezek mennyivel mennek, plusz a filmekben sem tűntek olyan baromi gyorsnak (nyilván mert a vásznon nem igazán néz ki jól ha egy TIE vadász 5 Machal elhúz és egy elmosódott szmötyit látsz egy pillanatig.

A korábbi játékokban is eléggé berögzült a 100-150 m/sec sebesség (X-Wing, Tie Fighter pont 100-al ment, ők voltak a viszonyítási alap), gondolom azért is, mert a harc jellegéből eredően, ami a kétfedelű gépek közelharcaira emlékeztet leginkább, na meg az a leglátványosabb és talán a legélvezetesebb is. Efölött azért már inkább csak rácsapásból kapáslövések vannak, ami kevésbé tud csilivili lenni. Mindenki másnak ott az ELITE :)

Engem jobban zavar a fura balanszolás, hogy az X-Wing és a TIE Fighrter is kb. ugyanazt tudja, még sérülésállóságban sincs nagy diffi (a korábbi játékban volt egy elég jó asszimetrikus balance, a TIE sokkal fordulékonyabb volt, a lázadó gépek meg többet bírtak), ehhez képest az A-Wing és T/I is kb. egyformán gyors viszont a gép maga nedves WC papírból van. Ehh. A régi balance jobban tetszett.
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom a loreban eléggé rögzült már hogy ezek mennyivel mennek, plusz a filmekben sem tűntek olyan baromi gyorsnak (nyilván mert a vásznon nem igazán néz ki jól ha egy TIE vadász 5 Machal elhúz és egy elmosódott szmötyit látsz egy pillanatig.

A korábbi játékokban is eléggé berögzült a 100-150 m/sec sebesség (X-Wing, Tie Fighter pont 100-al ment, ők voltak a viszonyítási alap), gondolom azért is, mert a harc jellegéből eredően, ami a kétfedelű gépek közelharcaira emlékeztet leginkább, na meg az a leglátványosabb és talán a legélvezetesebb is. Efölött azért már inkább csak rácsapásból kapáslövések vannak, ami kevésbé tud csilivili lenni. Mindenki másnak ott az ELITE :)

Engem jobban zavar a fura balanszolás, hogy az X-Wing és a TIE Fighrter is kb. ugyanazt tudja, még sérülésállóságban sincs nagy diffi (a korábbi játékban volt egy elég jó asszimetrikus balance, a TIE sokkal fordulékonyabb volt, a lázadó gépek meg többet bírtak), ehhez képest az A-Wing és T/I is kb. egyformán gyors viszont a gép maga nedves WC papírból van. Ehh. A régi balance jobban tetszett.
https://forum.htka.hu/threads/kantin-számítógépes-játékok-általános-topik.1198/page-51#post-699748

Ha lehetne pénzért VR-ban kirpóbálni 15-20 perce sanszosa megtenném. Többet nem áldoznék rá.
Szimulátorosként meg pont az I.vh-s repszimeket nem szerettem. Lásd. Tötymörgés.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
https://forum.htka.hu/threads/kantin-számítógépes-játékok-általános-topik.1198/page-51#post-699748

Ha lehetne pénzért VR-ban kirpóbálni 15-20 perce sanszosa megtenném. Többet nem áldoznék rá.
Szimulátorosként meg pont az I.vh-s repszimeket nem szerettem. Lásd. Tötymörgés.
Molni, azt sajnos meg kell értened, hogy az ilyen játékok nem a hozzád hasonló, hardcore szűk körnek készülnek, hanem egy széles közönségnek. Ezzel a grafikával, ezekkel a játékmódokkal a Squadronsnak minden esélye megvan, hogy az elmúlt 10 év messze legsikeresebb "vadászgép" árkádja legyen.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Még ha el is futna a gépemen, én azért félek megvenni mert biztos vagyok benne, hogy pár év múlva követi a második rész kb ugyanilyen grafikával, és 90%-ban ugyanazzal a tartalommal. Nem mintha nagy összeg lenne, csodálom is, hogy csak 40 euró a játék..
 
M

molnibalage

Guest
Molni, azt sajnos meg kell értened, hogy az ilyen játékok nem a hozzád hasonló, hardcore szűk körnek készülnek, hanem egy széles közönségnek. Ezzel a grafikával, ezekkel a játékmódokkal a Squadronsnak minden esélye megvan, hogy az elmúlt 10 év messze legsikeresebb "vadászgép" árkádja legyen.
A War Thunder kiknek készült...?
Százezrek vagy milliók játszanak vele...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 560
113
Szerintem a balance terén nem kell magukat annyira megerőltetni, hiszen ahogy mondod ott vannak a régi Lucasarts féle X-Wing / TIE fighter, X-Wing Alliance stb. űr "szimulátor", ott ez egész jól működött, és viszonylag jól volt szerintem balancolva hogy melyik gép mire volt jó. Kivéve persze az Y-Wing, mert az egy nagy rakás szar. :D

Miután belejött az ember meglepő módon a TIE vadászokkal is eégsz jól ment, pedig a sima TIE Fighterben ha kettőt bekaptál már szét is esett a gép - ellenben olyan rohadt kicsit volt és annyira jól fordult, hogy ha folyton mozogtál csak néztek a mocskos lázadók.

Ha jól emlékszem a későbbi változatokban olyan komoly "Advanced Flight Modell" :D volt hogy ha levetted a gázkart (bocsánat, ionkart) 2/3-ra akkor fordult legjobban a gép.

Volt egy alap "energiamendzsment" is, állítgathattad hogy a kakaó a lézerekre, pajzsra vagy a hajtóműre menjen, vagy átirányíthattad pl. a lézerben tárolt energiát a pajzsokra és viszont vészhelyzet esetén. Descent Freespaceben kb. ugyanez a rendszer. Valami ilyesmire van utalás a trailerben is, szóval fingers crossed.

Ha ezt a régi sorozatot egy az egyben lemásolják modern grafikával én sikítani fogok örömömben. Inkább attól félek hogy ez is ilyen Battlefield szerű lebutítás lesz.
Nem tudom mit lehet azon butítani... De kicsit érzem a csábítást, hogy ismét a galaxis rendjét és békéjét szolgálhassam a mocskos terrorista lázadók ellen!

Tie Defenderrel azért lehetett osztani nekik az áldást!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem tudom mit lehet azon butítani... De kicsit érzem a csábítást, hogy ismét a galaxis rendjét és békéjét szolgálhassam a mocskos terrorista lázadók ellen!

Tie Defenderrel azért lehetett osztani nekik az áldást!

Én bennem van akkora nosztalgia faktor, hogy előreltem. A ő nagyon sokat toltam ezeket a hőskorban, a TIE Defendert viszont kötve hiszem hogy belerakapják, annyira erős hogy kb senki nem játszana akkor a lázadókkal. Az Assault Gunboat és B-Wing, esetleg a Tie Advanced azért meg balanszolható.
 
M

molnibalage

Guest
Én bennem van akkora nosztalgia faktor, hogy előreltem. A ő nagyon sokat toltam ezeket a hőskorban, a TIE Defendert viszont kötve hiszem hogy belerakapják, annyira erős hogy kb senki nem játszana akkor a lázadókkal. Az Assault Gunboat és B-Wing, esetleg a Tie Advanced azért meg balanszolható.
Ezt nem értem. Ha ragaszkodnak ahhoz, ami volt az X-Wing, T-F és X-WA szériában, akkor itt azonos játékosszám esetén balanszról szó nincs. Az X és A wing is igen fürge volt, de kb. egy erőd volt a pajzs miatt mindkettő a Tie vadászokhoz képest. Ezért írtam odafent, azt, amit...
 
  • Tetszik
Reactions: endre