M
molnibalage
Guest
Háááááááááááááát.Egyáltalán nem. Nézd meg bátran.
Fogalmazzunk úgy, hogy pislogtam a fazonon. Vagy átaludta az elmúlt húsz évet...?
Két részben válaszolok akkor én is, ha már ő is kettészedte, csak megfordítom.
- Mivel a sztoriról semmit nem mondott és nem tudni, abban nem kötök bele. Csak a referenciának az új SW-t hozta fel. Na ez azért vicces, mert akit én ismerek és tetszett neki a TLoU2 az rühelli az új SW-t, konkrétan a 9. részt kötelességből nézte csak meg.
- Az sem feltétlen evidens, hogy egy művészeti alkotásnak fényt kell mutatni és fel kell vidítani végül. Az életben nem minden ér szépen véget. Akkor egy játékban miért is kéne...?
A játékmeneti elemzésnél konkrétan a falat kapartam sokszor, annyi tévedést halmozott fel szerintem.
- A legelső probléma, hogy nem tűnik fel neki, hogy 20 éve gyakorlatilag semmi gyökeresen újat nem találtak ki? Sőt...
- Egy magyar fejlesztővel volt interjú, hogy a 1997/98 táján olyan Ultima VII/VIII szerű motorral megcsinálták, hogy terjedt a tűz, a fény és árnyék annyira számított, hogy az MI, ha látta az árnyékodat számításba vette stb. Ma mi van? A 2017-es Zelda Beath of the Wild-tól oda és vissza voltak, ami 3D-ben a Switch grafikájával kb. hasonlót tudott. A játékok az elmúlt 20 évben kb. szebbek lettek, de semmi egetrengető új játéktechnikai elemet nem találtak ki sőt, valamit újrafeltalálni sem tudnak, mert a grafika köti a kezüket. Mert a terjedést ma is megírnák, de a grafikát mellé, hogy jól nézzen ki nem. Ezért van az, hogy az új Microprose HC taktikai játéka is a grafikán spról, ha modellezni akarja a környezeti rombolás.
- Konkrét példa? A Witcher III is gyakorlatilag egy felturbózott Gothic I/II. Igen, szebb. több mozdulat van benne, több varázslat, de az egész működési mechanizmus és környezeti interakciója kb. azon a szinten van. Néhány helyen ütésre összedől ajtó vagy barlang, de kb. ennyi. Kapcsoló van benne, padra leülsz, létrázol és mászol, stb. Minden általam ismert játék a korábbi mechanizmusokat kombinálja és azok mellé rendelt leíró adatbázist.
- A Witcher széria witcher érzékelést is n+1 játék használta más néven.
- Szóval ezek után ő mégis miért várt forradalmat és miért beszél olyan marhaságokat, hogy next gen élményt várt ettől? Hahó, ez egy PS IV-es játék. Milyen next gen?
- Az általa felsorolt játékokban sem több a stealth és más, amit felsorolt. Gyakorlatilag ma minden játékot, ami a zsánerban van, a történet, a voice acting, grafika és atmoszféra visz el a hátán. A többi alibizés nagyrészt. Játszottam pl. a TR szériával is és kb. az Uncharted 1-2-3-re alapuló izé volt, ott is volt stealth és a Witcherben is ismert "sense". Az elmondása alapján az TLoU2 "bűne" az, hogy nem forradalmi? He...? Az első része sem volt az. Sőt, mutasson már egy forradalmi játékmechanikájú játékot.* Csak kellően jó volt a többihez, ahogy a W III alibizése is a játékosok 99%-nak tapasztalatom szerint nem tűnt fel. Most vagy az átlagjátékos nem érti mit csinálja, vagy csak az én műszaki szemem szúrja ki azt, hogy mi és hogyan...
Nincs szép grafikájú generálisan rombolható környezet sehol és semmi ilyen VALÓDI forradalom. És nem látom, hogy lenne. Az bemutatott U5 engine is szép volt, meg a hangokat emelték ki. Semmi sem utal arra, hogy lenne előrelépés az általam hiányolt területeknek.
Ő meg azon sír, hogy nem forradalmi.
Hát bocs. Ez alapján a sztori ízlés és véleményes. A gameplay terén hozza a kötelezőt, vocie acting és grafikában *5.
Ez alapján én azt mondom, jöhet. Simán. Bátran.