Papperger egy faszkalap meg befuccsolt projektjei vannak. Most Európa egyik legnagyobb hadiipari vállalatának vezetőjéről beszélünk, aki megszerezte az F-35 részbeni gyártását is.
De az ő xarjai nem kellenek, hanem csinálunk saját tulajdonú járművet. Mi volt az utolsó? A Komondor...ühüm.
Van egy bevált recept az autóiparban, hogyan lehet sikeres lenni, Nemcsak nálunk, egész Kelet-Európában működik. Igen, az idecsábított nyugati multik. Nézd meg ezeket a térségeket, nem véletlen törnek az országon belül az élre, Sokat nyerünk ezzel, de nem eleget. Kína picit jobban csinálta, nagyobb piac, nagyobb befolyás, nagyobb lehetőségek.
Ők ezekben a gyárakban tulajdonrészt is szereztek.
Mi a hadiiparban ezzel nyitottunk. Idecsábított multi, aki milliárdokat fektet be, de a vállalat fele itt maradt. Ebben az
összszereldében fejlesztik a Panthert, még a LYNX új változatait. Fel lett sorolva ezerszer, mennyivel több mint egy osszeszerelőüzem. Viszont összeszerelőüzem nélkül, csak a fejlesztést nem hozzák ide, ahol a Komondor volt az utolsó katonai jármű fejlesztés....
Nullaról indultunk, ha nem mínuszból, Pár éve vitatva volt, hogy bárki még egy összeszerelő üzemet is idehozna. Most linkeljem, hány röhögős
lájkot kapott, amikor leírtam a döntés előtt, hogy azért LYNX és nem PUMA, mert gyárral jön??? Európa legújabb IFV-je meg tankja készülhet most itt, de miért nem miénk a 100% szellemi tulajdon.
Amikor bedobtam, hogy hazai Panther gyártás sanszos, ugyanígy, ment a röhögés szmájli. Lehetetlen. Lassan révbe ér. Most az EF a példa. Baszki ha vmi vadászgépet az AV hazai üzemében fognak gyártani, akkor mi lesz?
Amilyen gyorsan felejtetek, olyan gyorsan nőnek az igények. Ami megvan már alap, így marad az örök elégedetlenség. De nem baj, ez visz előre!